Bedankt lieve meiden. Heel leuk die 13 weken echo. Was wel verbaasd dat ik een man trof die de echo's maakte haha. Maar het was een hele lieve man en hij legde goed uit wat hij zag. Heb ook een hoop echo's mee gekregen naar huis. Schrok wel hoeveel het ineens is gegroeid en echt een mensje is geworden in zo'n korte tijd Ben ook benieuwd over 1 echo, of daar mogelijk de nub op te zien is of dat hij net uit verkeerde hoek is. Ik heb de echo in het nub topic gestopt. De beste man zei dat alles er goed uit ziet en hij kon het geslacht zien maar mocht geen uitspraken doen. Hij kon alleen vertellen dat het er niet afwijkend uit zag nou das in ieder geval fijn haha.
Klopt, ik heb er heel wat over zitten lezen en met mijn acupuncturist er over gehad. Dit is de ‘lange’ weg om PCOS te ‘overwinnen’, maar kan wel jaren duren. Ik vind alle diëten echt te ingrijpend. Geen suikers en geen melkproducten om over de rest nog maar te zwijgen. Ik had toevallig 2 maanden geleden ook beslist om te minderen met de inname van suikers. Ik drink nog slechts 1 cola per dag al de rest is suiker arm. Het heeft me nergens gebracht tot nu toe. Sterker nog de PCOS wordt erger heb ik de indruk. Ik blijf het natuurlijk wel doen omdat het op zich wel iets positief is, maar zonder melk, heerlijke kazen en vetten ga ik het leven niet door. Dan zien ze mij binnenkort niet meer lopen. Heb nu al maar een bmi van 17… Als de behandelde fertiliteit arts denkt dat het een inpakt heeft dan ga ik wel eens in overleg met een diëtiste in de familie wat ik kan doen dat laagdrempelig is, maar nu laat ik het even voor wat het is.
Heb toch nog wat tests gedaan net. Lijntje blijft even donker als de dagen ervoor. Ik las een ander topic hier met iemand die hetzelfde had met oplopende testen en die was er nog een maand mee bezig. Iemand anders 20 weken. Ik krijg het al benauwd als ik er aan denk. Een deel van de miskraam was achter gebleven en kwam er maar niet uit.
Oh nee wat erg. Ik hoop dat dat je allemaal bespaard blijft. Wat vreemd zeg. Zou het geen tweeling kunnen zijn waarbij een van de twee het niet overleeft heeft? Of had het streepje dan al veel duidelijker moeten zijn? Wat een onzekerheid
Jaaa he! Je hebt echt zo dames die hun hele leven ervoor veranderen en zo zonder anticonceptie en zonder pijnen/ ongemakken het leven door kunnen. Ik denk heet de tijd eens we zwanger zijn en bevallen zijn; geef mij maar gewoon mijn pil weer!! Mijn libido was wel lager maar nu ook met al die ongemakken.
Ah heftig is dat! Ik voel me juist zoveel fijner zonder de pil. Maar ik heb inderdaad eens gelezen dat de pil je klachten onderdrukt als je PCOS hebt, dus ik snap helemaal dat je dan weer terug wil. Dat libido is dan je minste zorg
Zeiden ze bij de praktijk ook. Iets achtergebleven of vanishing twin. Maar dan lijkt me dat het sneller donkerder moet worden. Maar ja, je ziet overal zoveel ook dat iedereen anders is. Maar heb weinig goede hoop.
Ja ik heb nooooit last gehad! Na 3 maand zei ik al ik wil mijn pil terug ik ben mezelf niet meer. Nu blijkt dus waarom. Inderdaad het houdt mijn hormonen in bedwang.
Toch niet als je een misval hebt van eentje? Dan krijg je toch nog maar HCG van de foetus die nog in leven is, dus eentje? (Ik weet er niets van hè)
Dat wel, maar dat was de eerste dagen na je bloeding toch het geval? Denk dat het dan ook van belang is dat je met steeds even geconcentreerde urine werkt, dezelfde testen om de 2 dagen,… anders kan je moeilijk een oploop beoordelen.
Hoeft niet. Daarom is het voor jou nu heel handig ( en nodig ) om bloed te prikken! Ik heb geen flauw idee waarom ze dit niet gedaan hebben. Met een bloed onderzoek kan je precies zien hoeveel HcG waardes er in je bloed zitten. Een urine test reageerd op HcG maar tot bepaalde hoogte. Sommige streepjes testen blijven of worden weer lichter. Dit heet het Hook- effect. Bij bepaalde hoeveelheid HcG kan de test "niet meer donkerder" worden, maar het geeft dan wel gewoon een streepje ter bevestiging van de aanwezigheid van HcG in de urine. Je zou eventueel weer een Clearblue digital kunnen doen om te kijken of je daar oploop ziet. En eerlijk ik vind nog steeds dat jij een bloed onderzoek moet aanvragen! Dat van " ze kunnen niks doen omdat het nog vroeg is " is echt puur voor een echo! Je kan altijd wel een bloed onderzoek aanvragen om de hormoon waardes te bekijken, zo kom je er achter of er een zwangerschap tot stand wilde komen maar het niet gered heeft, of er een zwangerschap gaande is, hoe lang het eventueel gaande is etc. Ontneem jezelf dat recht niet! Je hebt gewoon het recht om te weten wat er in jou lichaam aan het gebeuren is!