Zwanger worden van eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mena92, 21 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Ik begrijp heel goed wat je bedoelt ! Het is niet mis gunnen, eigenlijk heel eerlijk voel je zelf soms alsof het jou niet gegund is! En dit gevoel ken ik maar al te goed! Toen ik gediagnosticeerd werd met PCOS dacht ik dat ik nooit meer zwanger zou raken en dat ik nooit een kind zou krijgen. Na twee miskramen had ik het echt als verloren zaak gegeven. Na een paar jaar on and off bezig te zijn geweest en idd goed letten op wat je eet en gewoon ook (hoe moeilijk het soms ook is) maar het soms ook "los laten" .. ik begrijp je, ronde 7 is niet niks! Maar mama, jij moet het echt even los laten! Vooral die gedachte, van dat het jou niet lukt .. want het gaat je lukken! Ik stuur echt veel goede vibes en Babydust jou kant op en mogen het jullie snel lukken!

Mena92 vindt dit leuk.
  2. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    GoodMorning, welkom! Ik hoop dat het jullie snel mag lukken om zelfs kindjes te krijgen, ook al is het met behulp van wetenschap!:$:oops::)

3. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
    Dankjewel lieve meid! Jij hebt ook een heftig verhaal achter de rug hoor. Met jouw goede vibes moet het vast snel lukken!

4. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik zit nu op cyclusdag 11 en vandaag starten met dagelijkse ovulatietesten. Stiekem hoop ik wel dat de eisprong nog even op zich laat wachten.. ben al een paar dagen niet helemaal fit, verkouden enz.

Daarnaast hebben we dit weekend een feest van vrienden. Gaat mij wel lukken me in te houden en weinig te drinken, maar bij manlief is het een ander verhaal. Echt, hij doet ook heel erg zijn best hoor, de laatste tijd, met gezond eten, vitaminepillen, sporten en weinig alcohol (overgegaan op de 0.0 bier in het weekend haha). Alleen hij zegt dus over dit feest wat we zaterdag hebben dat hij zich niet in gaat houden.. het is hét feest van het jaar en hij wil zich dan niet inhouden met drinken. En daar kan ik van alles van vinden maar kan hem daarin niet veranderen.. maargoed, daardoor schrijf ik deze maand al een soort van af.. want ik verwacht mijn eisprong vlak na dit feest.
    Merk dat ik het wel lastig vind om dit te delen.. mannen zijn zo anders soms. Hij wil ook graag vader worden, maar heeft er op dit moment nog niet alles voor over.. vind ik, en dat is lastig, maar ik kan er weinig aan doen. En ergens denk ik ook.. ach het is 1 avond. Maar ik weet ook wat voor kwaad het kan.

5. Dutchgirl1991

Dutchgirl1991 Fanatiek lid

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    @Mena92 vooral hier lekker van je af schrijven inderdaad! Daar zijn we ook voor :). Ik kan me heel goed in jou vinden, maar snap het standpunt van je vriend ook wel weer. Wij vrouwen zijn denk ik er net nóg een tikje meer bewust van wat het voor invloed kan hebben.

Mena92 vindt dit leuk.
  6. Dutchgirl1991

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Nogmaals positief vandaag, hoewel de dipstick iets minder positief denk ik. Premom app geeft gisteren aan als mijn piek.

Bijgevoegde bestanden:

Mena92 vindt dit leuk.
  7. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.140
    2.491
    113
    Vrouw
    Hey dames,

Ik ben momenteel 7 DPO, maar heb het er deze maand erg moeilijk mee. Ik ben net terug van vakantie die enorm relax was met veel quality time! Maar toch, ik heb precies een muurtje opgebouwd om mezelf te beschermen. Nog voor mijn eisprong had ik het gevoel dat het deze maand opnieuw niets zal worden…

Er spoken heel de tijd gedachten in mijn hoofd rond als;
    Waarom zou het deze maand wel lukken als het de vorige 2 maanden niet gelukt is.
    Hoe kan het dat mensen een ‘ongelijke’ hebben en ik nog niet eens zwanger ben na 3 eisprongen.

pff ik probeer het van me af te zetten maar het blijft toch ergens rond spoken.
    Sorry voor mijn gezeur!

8. Muisjepluisje

Muisjepluisje Fanatiek lid

17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Ah ik snap dit zo goed! Ik heb precies hetzelfde ervaren, en nu nog ondanks azoospermie. Ik let echt op wat ik doe etc maar hij lust de biertjes ook graag. Mn vriend is dan wel gestopt met roken dus laat het drinken nu wel iets meer. Maar volgens “de leefregels” van ziekenhuizen liefst niet meer drinken en anders 1 per dag max. Maarja ik laat het maar gewoon want heb ook geen trek in discussies:p. Ik snap je heel goed hoor maar ik denk dat hij echt veel vaker moet drinken en dan ook echt veel voordat het echt flink wat invloed zal hebben op zijn zwemmers

9. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Jou zorgen zijn duidelijk! Maar ik ben het met @Michelletb97 eens!! Het vergt echt meer dagen en sterke drank om echt kwaad te kunnen doen ! Ik denk niet dat het allemaal achteruit gaat, bovendien neemt hij ook zijn vitamientjes, hij eet gezond en hij sport! Daar heeft ie wel een paar dingen die meer wegen en die ook positieve invloed hebben! Het is volkomen te begrijpen hoe jij je voelt, maar je moet ook onthouden dat als jij stress ervaart in je lijf dat dat echt niet goed is!! En juist ervoor kan zorgen dat je geen succesvolle bevruchting/innesteling kan hebben!! Jij bent de grootste factor in het zwanger worden want baby moet ik jou baarmoeder nestelen en een warm plekje hebben! Dus als jij je gaat stressen dan ben je verder van huis! Je kan hem niet veranderen en zijn keuze voor dit weekend staat al vast! Dus blijf jij er alsjeblieft wel positief in anders colapse jij !!! Het is al zwaar om het te moeten verdragen allemaal Dus wees een beetje lief voor jezelf! Want in principe drinkt hij alleen nog 0.0 bier!! Das echt goed! Deze ene dag gaat niet alles kapot maken, echt niet! Wie weet, hebben jullie na het feestje wel een romantische avond zonder dat er prestatie druk op hem sta ( want dan kunnen sommige mannen ook niet echt functioneren) en dan raak je ineens zwanger:rolleyes:
    ( OE ik hoop het zo voor je:oops::)) hahahahha dus Just Go with the flow meid..

Mena92 en Muisjepluisje vinden dit leuk.
  10. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Aha!! So it begins:cool:

Dutchgirl1991 vindt dit leuk.
  11. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Oh @Dutchgirl1991 ik vind het zo spannend, stiekem voelt het alsof ik in the two week wait zit met jou!:oops:

12. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Je mag altijd van je afschrijven! Wat ik je wel mee wil geven is dat je er echt rekening miet houden dat het over het algemeen 1jaar kan duren! Ik weet elke ronde is er eentje teveel maar je zit nu 7 dagen na je 3de eisprong! Dus praktisch gezien nog in ronde 3! Ik zeg niet dat het geen pijn doet, maar wel dat het te doen is! En je weet niet eens of het deze ronde gelukt is.. je kan je zelf niet van te voren zoveel negativiteit aanspreken! Dat helpt echt niet! Dit is geen spel waar in je zomaar kan opgeven! Dit doe je echt till the very end, waarom omdat het moet! Dus als jij na 2 en en halve ronde al de handdoek in de ring gooi dan moet je je maar afvragen waarom je dan überhaupt de eerste twee rondes hebt gedaan ! Even door bijten, want eerlijk zo slecht heb jij het niet en je bent nog jong! Das zit ook nog in je voordeel! Kop op ! Je kan het..

13. Dutchgirl1991

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Ik vind t ook heel spannend nu... hebben ons best gedaan om alles zo "aangenaam" mogelijk te maken.

GabrielaH vindt dit leuk.
  14. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Dit is mooi! Oef, oke, eerste weekje in , laar ff alle spanning los! Want sowieso gebeurt er deze week nog even niks! Ze zijn nog even een paar dagen onderweg! Dus hou dat even in je achterhoofd en probeer deze eerste week alles los te laten! Wel goed voor jezelf blijven zorgen, nog steeds warme havermout, kan geen kwaad, en welke pijntjes of kwaaltjes die je dan ook voelt nu even nog afschuiven op de eisprong en progesteron! :)

15. Jacks07

Jacks07 Actief lid

3 aug 2021
    111
    87
    28
    Vrouw
    Oh meiden ik baal zo! Deze maand waarschijnlijk een verloren maand. Vanmorgen mrt een ontzettende brandende pijn daaronder wakker geworden.
    Ik vermoed een schimmelinfectie dus nu aan het zalven en hopen dat het snel voorbij is. Voor dr zekerheid morgenochtend ook maar urine naar de huisarts brengen voor een blaasontsteking. Waarschijnlijk vrijdag of zaterdag m’n LH piek dus flink balen!!

16. KJB

KJB Actief lid

2 aug 2021
    458
    449
    63
    Vrouw
    Ah wat rot! Heb ik 2 maanden terug ook gehad. Was de eerste keer voor mij en heb echt zitten huilen van de pijn.. Uiteindelijk een tablet van de huisarts gekregen om in te brengen en dat werkte na 3 dagen eindelijk een beetje. Heeft alles bij elkaar nog een week geduurd voordat het over was.

17. Jacks07

Jacks07 Actief lid

3 aug 2021
    111
    87
    28
    Vrouw
    Het is echt verschrikkelijk! Ik heb helaas al veel ervaring ermee. Net meteen naar het Kruidvat om Canesten crème te halen en hopen dat het helpt. Ik las dat het ook vaak voorkomt door hormoonschommelingen. Nou heb ik het idee dat m’n lichaam nog steeds aan het ontpillen is dus wellicht dat het daar nu door komt.

18. Dutchgirl1991

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Voel, behalve gevoelige borsten, eigenlijk niks haha. Gister avond wat steken en dat was het. Thanks! Ik ga inderdaad nog wel even door met m'n warme havermout etc.

Mena92 vindt dit leuk.
  19. Dutchgirl1991

4 jun 2021
    1.566
    1.499
    113
    Vrouw
    Ohh nee snot wat rot :( hopelijk snel over!!

20. KJB

KJB Actief lid

2 aug 2021
    458
    449
    63
    Vrouw
    Ja dat wou ik eerst ook doen, maar toen zag ik dat dit geschikt was voor (mogelijke) zwangerschap. Dus vandaar dat ik het toen via de dokter heb geregeld. Hoop echt voor je dat het snel over is! Niet alleen omdat het zo'n extreem naar gevoel is, maar ook dat je gewoon lekker kunt gaan beginnen met proberen. ;)

Deel Deze Pagina