dames met prikkelbaar darm syndroom?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door brunette85, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brunette85

brunette85 Bekend lid

29 dec 2009
    944
    0
    0
    gelderland west
    Hoi
    Mijn buik is altijd gevoelig en de darmen rommelen dus altijd ivm pds.
    Zijn er dames die dit ook hebben en vergelijking hebben met een zwangerschap?
    Zijn de rommelingen meer of was er geen vergelijking.
    Groetjes

2. Anjou

Anjou Niet meer actief

Ik had tijdens de zwangerschap veel minder last. Maar dat is bij iedereen anders helaas

3. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik heb ook PDS. Het eerste trimester heb ik koliekaanvallen gehad en rommelende darmen gehad. Ook obstipatie. Tweede trimester ging het hartstikke goed! Nu begint de ongein weer helaas, maar het is voor een goed doel:)

4. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Bij mij rommelt het veel meer tijdens de zwangerschap (nu voor de 3e keer zwanger). Ik krijg steeds meteen last van verstopping en daardoor buikpijn. Bij de zwangerschap van mijn zoontje (mijn enige voldragen zwangerschap tot nu toe) heb ik de hele zwangerschap last van mijn darmen gehad. Hoop dat het deze zwangerschap beter gaat, maar heb er een hard hoofd in. Ik gebruik nu weer oplosbare vezels, dit helpt me het best.

5. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Ik heb ook PDS. En volgens mijn huisarts kan het tijdens de zwangerschap heftiger worden. Ik ben helaas nog niet zwanger dus kan ik nog geen ervaringen delen.
    Maar ben natuurlijk wel erg benieuwd naar anderen ervaringen hierin. :)

6. Anique87

Anique87 Lid

26 jul 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook PDS en tijdens de zwangerschap heb ik helemaal geen last gehad! Heerlijk!!! helaas keerde het na de bevalling weer terug... maargoed.. 9 maanden zonder daar ben ik ook al dankbaar voor!

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    had er vrijwel geen last meer van gehad, daarna wel weer helaas

8. mamalap

mamalap Niet meer actief

ik ook veel minder last van gehad, tot aan laatste 2 weken voor bevalling toen had ik het heeeel erg.
    Na de bevalling gewoon weer terug inderdaad.

9. brunette85

brunette85 Bekend lid

29 dec 2009
    944
    0
    0
    gelderland west
    Bedankt voor de reacties..
    Zou wel heerlijk zijn ff zonder darmklachten haha
    Ff afwachten dus:D

10. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Haha die gedachten had ik precies ook! :D

11. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.479
    0
    36
    Rotterdam
    Eerste weken had ik opgezette dikke darmen buik, sinds de 12e week is dat minder.
    Ene moment kan ik 2 dagen met moeite naar het toilet en daarna lig ik weer op bed met flinke krampen en diarree.. Heel irritant :s
    Darmen borrelen wel meer dan voorheen..

12. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Zijn er meiden met PDS die toevallig ook Clomid gebruiken?

Ik merk dat mijn darmen daar ook aardig van slag van zijn.. Veel krampen en diarree :(

13. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    Ook pds. Tijdens zwangerschap ook geen last gehad en alleen een paar kleine weekjes obstipatie ah einde wat te verhelpen was met wat Lactulose. Het is bij mij niet meer zo erg geweest als voor de zwangerschap dus ik ben er goed 'vanaf' gekomen.

14. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Ik heb de hele zwangerschap last gehad van verstopping. Was echt geen pretje, maar was idd voor een goed doel :D na de zwangerschap heb ik wel het idee dat het erger is geworden. Heb de afgelopen maanden echt meer last van m'n darmen. Opgezette buik, rommelende darmen, gewoon vervelend.

15. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik heb bijna geen last van m'n pds. Mijn stoelgang is ook zoveel beter! Ben bang dat het na de zwangerschap gewoon weer terug is maar wie weet...

16. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Ik had trouwens wel veel baat bij roosvicee laxo. 2 glazen per dag hielp wel een beetje

17. xxxilse85

xxxilse85 Actief lid

15 nov 2013
    222
    36
    28
    Ik heb er ook last van. Het was bij mij een tijdje rustig totdat ik zwanger bleek. Ben zelfs door collega's naar huis gebracht omdat ik bijna flauw viel van de pijn. En eerst niet naar de wc kunnen dua pijn. Daarna te makkelijk naar de wc moeten 4/5 keer per dag dus pijn. Ik heb nu 2 dagen bijna nergens last van gehad, maar vandaag begint het feestje :( weer.... Bij mij dus ernstig verergert..

18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zwangerschap van de oudste merkte ik dat ik bepaalde periodes meer last had en echt moest oppassen met wit deeg vanwege obstipatie. Maar er waren ook weken dat ik juist veel minder last had. Bij de tweede over het algemeen minder last gehad. Bij mij wordt het ook altijd erger rondom mijn menstruatie. Dus in dat opzicht is zwanger zijn natuurlijk ook gunstig.

Nu na de zwangerschap heb ik helaas meer last gekregen, vooral in het begin had ik veel moeite met ontlasting ophouden. (Bekkenbodemspieren?) maar het begint zich zo langzamerhand wel weer te normaliseren.

19. brunette85

brunette85 Bekend lid

29 dec 2009
    944
    0
    0
    gelderland west
    Idd rondom mijn menstruatie is mijn buik ook gevoeliger..
    Heel vervelend, dan doet mijn buik zo zeer dat er ook nog koliekaanvallen bij komen kijken.

20. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Hier tijdens menstruaties ook extra koliekaanvallen en diarree, maar helaas tijdens de zwangerschap ook. De eerste maanden waren vreselijk, kon het huis bijna niet uit. Zat bijna elke dag huilend op de wc door de vreselijke krampen. Pas de laatste 10 weken was het goed te doen. Tijdens de kraamweek begon het "feest" ook weer. Kon de weeen tijdens de eerste 8cm vd bevalling beter verdragen dan de vreselijke pdskrampen tijdens de zwangerschap :( Helaas niet zon positief verhaal dus.

@alou: heb geen clomid gebruikt maar de hormonen die ik spoot voor de ivf verergerden het ook enorm. Sterkte!

Deel Deze Pagina