Zwanger worden van (nog) een kindje begin 2020

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Soturi, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Pfff, nou ja zeg, waar bemoeien mensen zich mee! o_O

Jammer, volgende ronde hopelijk beter nieuws! :)

2. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.956
    2.833
    113
    Vrouw
    Zwanger worden vanaf begin 2020
    Soturi - 26 jaar - 2e kindje - start januari/februari 2020
    Secret Promise - 27 jaar - 1e kindje - start begin 2020

Pautjepoets - 30 jaar - 3e kindje - start rond april 2020
    Apie1 - 3e kindje - gestart
    Eerste wondertje - 3e kindje - start zomer 2020
    Nosilla - 27 jaar - 2e kindje - start januari 2020
    Danielle1987 - 32 jaar - 2e kindje - gestart
    Elvira5 - 24 jaar - 3e kindje - gestart
    Sooff - 28 jaar - 2e kindje - gestart

NOD-lijst

Januari:
    10 Elvira5 - ronde 1
    16 Daniëlle1987 - ronde 4
    24 Soturi - ronde 0
    31 Apie1 - ronde 1
    ? Nedital - ronde 1

Februari:
    7 Sooff - ronde 1
    11 Nosilla - ronde 1

Maart:
    ? ? - ronde ?

Afspraken
    Januari:
    16 - Soturi - Verwijderen koperspiraal

3. Secret Promise

Secret Promise Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.956
    2.833
    113
    Vrouw
    Ik was deze groep even kwijtgeraakt! Aardig wat nieuwe dames; gezellig:)
    Onze startdatum heb ik in de lijst aangepast. We willen het vooralsnog even wat meer op zijn beloop laten en niet gericht al gaan proberen.:thumup: Ik blijf natuurlijk wel lekker meelezen en meeschrijven!

Sooff en Soturi vinden dit leuk.
  4. Sooff

Sooff Fanatiek lid

4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Bijna allemaal de eerste ronde zie ik, leuk! Hoe lang zijn jullie al gestopt met anticonceptiemiddelen?

5. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik slik sinds januari 2016 de pil al niet meer en gebruikten condooms in de periode rond mijn ovulatie voor na de geboorte van mijn dochtertje of m’n man trok terug :p Is natuurlijk niet 100% betrouwbaar maar we vonden het ook geen drama als ik zwanger was geworden. En jullie?

6. Sooff

Sooff Fanatiek lid

4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    @nosilla Dat is al lang zeg. Zo deden wij dat ook tot ik wegens lichamelijke problemen ( die nooit een naam heeft gekregen) beter een lichte pil kon nemen. Die heb ik iets meer dan een jaar gehad. Deze zomer verhuisd en gezond verklaard en 1 dec. Alles laten liggen. Dus ik hoop op een beetje een regelmatige cyclus.
    Mijn man is altijd van zondagavond tot vrijdagavond weg voor het werk heel enkel eens wat eerder, dus ik verwacht dat het hier wel een tijdje gaat duren.

7. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Wat fijn dat je gezond verklaard bent! Ze zijn er nooit achter gekomen wat je precies had?

Ja, idd al een hele tijd zonder pil! Na de geboorte van mijn dochtertje wilde ik wel weer aan de pil maar kreeg toen de minipil (zo heet dat toch?) en die was veel te licht en had toen steeds doorbraakbloedingen, dus ben toen gestopt ermee en heb het eigenlijk toen zo gewoon op z’n beloop gelaten :p

8. Sooff

Sooff Fanatiek lid

4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Nee het waren een soort goedaardige maar groeiende tumoren. Zijn operatief verwijderd.
    Je hebt groot gelijk ook. Ik wil eigenlijk geen pil weer. Ik voel mij zoveel beter zonder.
    Gaan jullie gewoon ' op de gok ' proberen of gebruik je ovulatietesten oid ?

9. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    @Sooff Gelukkig!

Ik wil ook liever niet meer de pil, sowieso niet zolang ik nog kinderen wil. Ik heb wel ovulatie testen, maar komt meer door het feit dat ik super ongeldig ben en hoop zo meer kans te hebben dat het snel lukt :p Mijn ovulatie is eigenlijk wel iedere maand ongeveer op dezelfde dag maar vind die testen gewoon leuk of zo, weet niet :roflmao: En jullie?

10. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik heb nu nog een koperspiraal. Die gaat er de 16e uit.
    Dan zou ik als het goed is direct vruchtbaar moeten zijn omdat er geen hormonen bij zaten. Wel een beetje jammer dat waarschijnlijk mijn ei eerst gaat zijn.

Ik ben voor nu ook bezig met ovulatietests. Maar als straks hopelijk blijkt dat mijn ei steeds op redelijk hetzelfde punt zit, gooi ik ze weer aan de kant.

11. Sooff

Sooff Fanatiek lid

4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    @nosilla hihi in het ongeduldige kan ik mij wel vinden:rolleyes: wel fijn dat je ovulatie zo regelmatig is!

@Soturi Spannend!

Ik denk dat ik ze komende ronde wel wil gebruiken om een beetje inzicht te krijgen. Ik heb ze nog nooit gebruikt, hebben jullie tips wanneer het beste te testen etc. ?

12. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Sowieso raad ik dan aan om ze meerdere rondes te gebruiken. Stel dat je het deze ronde gebruikt, kan het net zijn dat je eisprong ineens afwijkt van normaal. Als je 3 a 4 rondes steeds een ei op ongeveer dezelfde dag hebt, kun je er al meer vanuit gaan dat je ei altijd ongeveer daar zit.

Daarnaast maakt het moment van testen niet heel veel uit. In tegenstelling tot zwangerschapstests is het wel beter het niet met ochtendurine te doen.

Op het moment dat je je piek nadert, is het aan te raden om 2x per dag te testen. Dan is de kans kleiner dat je je piek mist.

13. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
  14. Sooff

Sooff Fanatiek lid

4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Oke en dan wel elke dag rond dezelfde tijd testen? Wanneer hij op zijn best is vind je eisprong binnen bepaalde tijd plaats toch? Ik heb dat alles bij mijn vorige zwangerschap nooit gedaan ben er echt nog een leek in.:oops:

15. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Dat wordt volgens mij wel aangeraden. Al moet ik zeggen dat ik daar ook minder strak in ben. Meestal test ik eind van de middag/begin van de avond. Maar dat kan de ene keer om 16u zijn en de andere keer om 20u bijvoorbeeld.

Als je je piek gevonden hebt (de twee strepen even donker of de teststreep nog donkerder), springt je ei gemiddeld na zo'n 24 tot 36 uur.

16. Elvira5

Elvira5 Actief lid

1 mrt 2016
    218
    187
    43
    Fijn dat je weer helemaal gezond bent verklaard @Sooff!

Twijfel om ook weer ovutesten aan te schaffen. Temperaturen zou natuurlijk beter zijn om zeker te zijn dat er een eisprong plaatsvindt.

17. Sooff

Sooff Fanatiek lid

4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    Dankjullie, ik ga er maar mee starten deze ronde. Wanneer zouden jullie beginnen bij een cyclus van +/- 32?

@Elvira5 temperaturen moet 's ochtends toch ? Heb je beide gedaan, wat beviel jou beter?

18. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Dan zou ik ongeveer beginnen op dag 14.

19. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Temperaturen is betrouwbaarder inderdaad. Mits goed uitgevoerd.

Ik heb bijvoorbeeld nooit getempt omdat ik daar niet regelmatig genoeg voor slaap.

20. Sooff

Sooff Fanatiek lid

4 jan 2020
    1.124
    849
    113
    Vrouw
    @Soturi oke dankje!

@Elvira5 ik zie net dat jou nod eraan komt, hoe voel jij je ?

Deel Deze Pagina