Zwanger worden van (nog) een kindje begin 2020

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Soturi, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Welkom! Spannend hoor, gaan voor een eerste kindje!

    Ik had de lijst qua kleur bewust wat rustiger gehouden. Maar als de rest hem zo leuker vindt, kan hij wat mij betreft zo blijven.
     
  2. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.230
    113
    Vrouw
    Zijn jullie ondertussen wel al actief gaan zoeken?:)
    Wij zaten hier ook over na te denken.. eerst nog verhuizen. Maar uiteindelijk toch besloten de kinderwens voor te laten gaan. Vooral omdat we de verhuizing eigenlijk pas over een jaar of 2 willen, maar niet nog 2 jaar willen wachten met kinderen.

    Ik besef me trouwens net dat januari/februari niet onder het 'voorjaar' valt:roflmao: Maar ach, het is toch altijd maar even afwachten of alles loopt zoals je wilt natuurlijk:rolleyes:
     
  3. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.230
    113
    Vrouw
    Dankje!

    Ik zie vaak van die leuke lijstjes bij de NOD topics voorbij komen, dat ik misschien wat te enthousiast raakte:oops:
     
  4. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Oh, ja officieel niet. Maar voor mij viel dat er in gedachte met het openen van het topic wel onder.

    We zijn zelf nog een beetje aan het kijken, maar ergens tussen januari en mei wil ik denk ik toch mijn koperspiraal er weer uit halen. Ik neig zelfs meer naar januari.
     
  5. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Geeft niet hoor! We laten hem nu wel zo. Hij kan altijd nog weer aangepast worden als dat nodig blijkt.
     
  6. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    @Beheer
    Zouden jullie de titel kunnen veranderen? Het woord 'voorjaar' veranderen in 'begin'?
     
  7. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.230
    113
    Vrouw
    Ja, op de een of andere manier maakte ik van 'voorjaar' zelf ook automatisch 'start' 2020.

    Vanwaar je neiging naar januari?:)
     
  8. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Omdat ik eigenlijk nu de kriebels al wel weer krijg. Maar mede vanwege 9 maanden ontzwangeren wil ik daar toch mee wachten. Dan zouden we ongeveer op januari uitkomen.

    Het eerste plan was om rond de 1e verjaardag van mijn dochter de spiraal er weer uit laten halen. In mei dus.

    Maar sowieso moet ik met mijn vriend nog beter afstemmen wanneer. We hebben het er nog maar heel globaal over gehad
     
  9. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Ik heb de titel aangepast.
     
    Secret Promise en Soturi vinden dit leuk.
  10. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Bedankt! :D
     
  11. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    We wachten nog heel even ivm wijzigingen in werk/salaris, maar doel is wel begin nieuwe jaar te verhuizen.

    Haha ja als het verhuizen nog even kan wachten zou ik daar ook zeker voor gaan, 2 jaar is best een redelijk lange periode om te wachten met een kinderwens. Een jaar max is nog te overzien, voor ons.
     
  12. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.230
    113
    Vrouw
    Die kriebels zijn erg bekend, haha:roflmao:
    Is ook wel fijn om alvast je cyclus wat meer te kennen voordat je echt gaat beginnen, toch? Om die reden ben ik ook al een tijdje gestopt.
     
  13. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.230
    113
    Vrouw
    Ah begrijpelijk! Hopelijk kunnen jullie snel verder:thumup:

    Wat mijn vriend betreft hadden we die tijd ook nog wel kunnen overzien.. Maar ik zie dat echt niet meer zitten:p Gelukkig vindt vriendlief dat verder echt geen issue.

    Hoe zit dat bij jullie? Zitten jullie qua kinderwens op 1 lijn met je partner of heeft één van jullie duidelijk een grotere (actieve:rolleyes:) kinderwens?
     
  14. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik heb nu nog een koperspiraal. Daarmee heb je gewoon nog een cyclus. Alleen kan er niks innestelen. Dus ik ken mijn cyclus al wel gelukkig.
     
  15. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    We zijn er in ieder geval over eens dat we allebei een tweede willen. Met de 1e, maar ook straks met de 2e is mijn wens volgens mij wel groter. Maar hij heeft er geen problemen mee met hoe ik het voor me zie.

    Voordat we zouden gaan voor een tweede hadden we als enig praktisch bezwaar dat we wilden verhuizen. We woonden in een appartementje op de 3e etage zonder lift. Dus dat was met een baby in de maxi cosi en daarnaast nog boodschappen en alles niet te doen. Wij wilden een eengezinswoning.
    Dat is allemaal enorm snel gegaan en zitten we er nu bijna een maandje in ons nieuwe huisje. Daarmee valt het grootste bezwaar weg en houden we (ik) het nu vooral op dat ik mijn lichaam wat rust wil gunnen voor het geval het deze keer wel in een keer raak zou zijn.
     
  16. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ja best wel! En dan moet je maar hopen dat het in een keer lukt. Anders moet je nog langer wachten.
     
  17. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.230
    113
    Vrouw
    Ah tot dusver ging dus mijn kennis van anticonceptiemethoden..:| (niet bekend met de werking van koperspiraaltjes). Ik ben jarenlang alleen aan de pil geweest. Wat was jouw reden om voor deze anticonceptie te kiezen? Wel handig dat je gewoon je cyclus houdt!

    Herkenbaar hoor. Volgens mij is het toch vaak nog wel zo dat de wens bij een vrouw wat actiever is (absoluut niet altijd natuurlijk!). Wel fijn dat onze kerels hier dan rekening mee willen houden he?:p

    Wat heerlijk dat het soepel gelopen is! Al snap ik wel dat daarmee misschien iets praktisch (om mee bezig te zijn tot het juiste moment) is verdwenen..
    Hoe vul je dit nu op? Helpt de gedachte om te herstellen voor nu voldoende?
     
  18. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Elke zwangerschap is anders eerst afvallen is beter denk ik anders moet je na de zwangerschap nog harder sporten. Mijn eerste zwangerschap was ik super veel aangekomen de tweede maar een beetje .
     
  19. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik heb me pas na geboorte van mijn dochter er verder in verdiept. We zijn 2,5 jaar bezig geweest voor haar. De anticonceptie die ik daarvoor had, was de prikpil. Waar dan toch verhalen over rondgaan dat het de vruchtbaarheid negatief beïnvloedt. Of het waar is, geen idee. Maar ik wilde nu geen hormonen. Zodat het eventueel langer duren zeker weten daar niet aan ligt. Dan kom je uit op of condooms, maar die vinden mijn vriend en ik beide niks, of het koperspiraal. Nouja, als je geen condooms wil, blijft er maar een optie over.

    Ik denk ook dat vrouwen over het algemeen sneller kinderen willen. En naja, het is vind ik vooral op elkaar afstemmen. Mijn vriend maakte het niet veel uit volgens mij. Het zou al anders zijn als hij echt (nog) niet wilde.

    Ik maak me er nu nog niet zo druk om. Ik vind het inderdaad voldoende om mijn lichaam rust te geven. Maar wil de kinderen ook niet zo kort op elkaar. Want zul je zien dat als we het maar hadden gelaten omdat dochter zo lang duurde, dan was het in ronde 1 raak. En dat wilde ik zelf dus ook echt niet. Dus ja, toch wel een beetje een praktisch dingetje nog.
     
  20. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.230
    113
    Vrouw
    #40 Secret Promise, 13 okt 2019
    Laatst bewerkt: 13 okt 2019
    Die verhalen begin ik ook steeds vaker te lezen over de prikpil.. Waar of niet, ik zou er dan ook wat minder snel voor kiezen. En condooms... tsja.. Wij gebruiken het in de periode dat ik vruchtbaar ben. Verder niets. Ik heb een erg regelmatige cyclus en ik herken mijn vruchtbare periode erg goed, vandaar dat ik het op deze manier aandurf. Daarnaast, mocht het er toch tussendoor glippen; zou het helemaal welkom zijn:) Tussen de kindjes door zou ik denk ik ook voor een spiraaltje kiezen.

    Ach en een meisje van bijna 5 maanden, waar jullie 2,5 jaar aan gewerkt hebben, is toch ook echt wel iets om even goed bewust van te mogen genieten. Met een beetje mazzel heeft je lichaam nu de smaak te pakken en wordt dat gewoon lekker snel een plakkertje begin 2020:thumup:
     

Deel Deze Pagina