Zwanger worden van (nog) een kindje begin 2020

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Soturi, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ja snap ik. In het begin dacht ik dat het vooral overdreven was. Nu heb ik er echt geen idee van. Maar nu kan dat in ieder geval niet de oorzaak zijn als het niet lukt.


    Jaa, lijkt me prima werken toch zo? Kans dat het eerder gebeurt is zo niet groot. En als het wel gebeurt, is het welkom. Dus waarom zou je het dan ingewikkelder maken dan nodig?

    Wij vonden trouwens beide condooms niet fijn. Waardoor het erop uit kwam dat mijn vriend hem niet direct om deed en ik er weinig van zei vaak om dat te veranderen.
    Maar dan hadden we ook wel gezegd dat als het toch gebeurde omdat we niet zorgvuldig genoeg waren, dan was het gewoon welkom. Maar nu een spiraaltje is toch wel beter.

    vond het plaatsen ervan ook behoorlijk meevallen.

    Wie weet. Maar ik ga er niet vanuit. Ik gok op september dat ik positief test. Waarom? Omdat ik nu 3x zwanger ben geweest, waarvan 2 miskramen. En alledrie testte ik in september positief. En andere maanden gewoon niks, terwijl we qua timing gewoon goed zaten.

    De 1e 2x was ik nog overtuigd van toeval. Maar ik heb nadat het toen weer even duurde steeds geroepen dat als ik dan weer in september positief zou testen, ik het stuk toeval in twijfel zou trekken.

    En toen was het september 2018. Ik testte weer positief.
     
  2. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Ja, ik ben in het verleden al verschillende keren gestopt met de pil en mijn cyclus is eigenlijk altijd 29 of 30 dagen lang. En ik neem mijn vruchtbare periode best ruim, dus de kans dat dit 'fout' gaat is echt behoorlijk klein:rolleyes:.

    Maar als je echt zekerheid wilt is goede anticonceptie wel echt een must denk ik:D. Spiraaltje lijkt me dan een mooi alternatief op hormonen.

    Ondanks dat het niet leuk is, moet ik zeggen dat ik het wel heel bijzonder vind! Misschien ben je na de zomervakantie wat meer ontspannen of iets dergelijks? Of toch het idee dat je geest bepalender is dan je lichaam (door een mindset; "september gaat het lukken")..o_O

    En idd 2 sterretjes zie ik..:( Mag ik vragen hoe ver je bij beiden al zwanger was?
     
  3. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik heb echt geen idee.

    De 1e keer is niet helemaal duidelijk hoe ver ik was. Ondanks dat ik ook altijd strakke cyclussen had, testte ik wel pas 9 dagen na verwachte NOD positief. Maar ik had al wel eerder symptomen. Paar dagen later kreeg ik licht bloedverlies wat beetje bij beetje meer werd. Toen ik de verloskundige had gebeld vanwege bloedverlies, was er bij de echo al bijna niks meer te zien. Zou ik volgens mijn cyclus geteld hebben, was ik op het moment dat ik bij de verloskundige was ergens in de 7 weken. Maar als ik daadwerkelijk een later ei of iets gehad heb, dan was ik dus minder ver.

    De 2e keer testte ik wel al voor NOD positief. Deze keer niks aan vermoeden dat het niet goed zat. Geen bloedverlies. Wel lichte symptomen. Uiteindelijk met 8 weken de 1e geplande echo bij de vk. Daar bleek dat het een lege vruchtzak was. Maar mijn lichaam maakte nog totaal geen aanstalten om die eruit te werken. Dus moest de miskraam opgewekt worden dmv cytotec. Uiteindelijk met 9 weken dan de vruchtzak verloren.
     
  4. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Wat vreemd bij de eerste.. Ik heb wel eens gehoord dat er soms sprake kan zijn van een diapauze? Dus wellicht dat het daar iets mee te maken heeft gehad.. Maar who knows.

    Verdrietig wel:( Kan me voorstellen dat het bij die tweede al helemaal als donderslag bij heldere hemel kwam. Zo zie je maar weer dat het echt niet allemaal zo vanzelfsprekend is..
     
    Hopeful89 vindt dit leuk.
  5. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ja vreemd inderdaad. Misschien een diapauze. Misschien dat het ondanks afwijkingen toch geprobeerd heeft te groeien, wat niet zo hard ging en daardoor dus mis. Who knows. Maarja, antwoord zal ik nooit krijgen. Hoeft gelukkig ook niet.

    Die kwam goed binnen ja! Onbezorgd zwanger zijn zit er in het begin dan niet meer in.
     
  6. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Werd dat bij je dochtertje uiteindelijk wel minder? Of toch hele zwangerschap wel in de stress gezeten?

    Nou, er mogen zich nog wel wat mensen bijvoegen hier:D Kom maar op met het gebabbel, hoor!
     
  7. pautjepoets

    pautjepoets Bekend lid

    7 jan 2012
    675
    319
    63
    Vrouw
    Gezellig dat je meekletst!
    En de lijst ziet er top uit zo :thumup:
     
    Secret Promise vindt dit leuk.
  8. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Het werd gelukkig uiteindelijk minder. Toen ik de 12-weken grens over was, scheelde het al enorm. En vrij kort daarna begon ik haar ook te voelen. Dus dat was al helemaal mooi.

    Ja, mee eens!
     
  9. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Kan me ergens wel voorstellen dat je je wat geruster voelt zodra je je kindje kan voelen bewegen. Lijkt me sowieso erg bijzonder om mee te (mogen) maken:D

    Hier ondertussen toch wel al veel bezig met het thema 'kindjes krijgen'. Zit lekker veel te struinen op dit forum, verder in te lezen en kijken naar zwangerschapsvitamines:rolleyes: Zo worden het nog een paar erg lange maanden:roflmao:
     
  10. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Dankjewel :D
     
  11. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik vond het echt heel bijzonder!
     
  12. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Hoi mag ik er ook bij komen? Wij willen alleen volgend jaar deze tijd voor een 3de gaan.

    Eerst mijn rijbewijs en een korte opleiding van 10 maanden. Allemaal om het wat makkelijker te maken
     
  13. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Tuurlijk! Welkom!
     
  14. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Hoi! Naruurlijk mag je erbij komen:D Gezellig! En wat leuk dat jullie voor een derde gaan.

    Welke opleiding ga je doen als ik vragen mag?:o: Wel lekker even praktische zaken aan de kant werken en dan dit als kers op de taart erachteraan!
     
  15. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Ik ben verzorgende IG , ik mag nu in February Evv- er worden. Verdieping van je functie + schaal omhoog.
    Idd en ik mag nu in December afrijden...dit jaar
     
  16. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Spannend! 1e keer afrijden dan?
     
  17. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Tuurlijk...maar goed vooruit werken met vitamines is juist erg goed. Maar de feestdagen zitten er nog tussen als afleiding
     
  18. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Ja:)
     
  19. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Ja precies, ik heb dat ook, wil 15 kilo kwijt;) dan moeten we elkaar steunen
     
  20. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ohja, vitamines. Goed dat je het zegt. Die moet ik dan ook weer even gaan regelen.
    Hier wordt het vrijwel zeker januari dat we gaan beginnen. Had het er gisteren over met mijn vriend. Die zou het ook al prima vinden als ik nu mijn koperspiraal eruit liet halen. Maar ik wil zelf denk ik toch tot januari wachten.
    Maar misschien bedenk ik volgende maand wel anders.

    Spannend! Welke datum mag je afrijden?

    Ik heb mijn rijbewijs in een keer gehaald gelukkig. Tip, neem je instructeur mee in de auto. Als het niet is zodat hij precies gezien heeft waar je eventueel op gezakt bent en dus precies weet waar aan te werken, dan is het misschien wel om het voordeel wat ik had.
    Examinator en instructeur waren de hele rit met elkaar aan het kletsen. Ik kreeg dan wel op tijd mijn instructies. Maar daardoor had ik niet het gevoel alsof ik enorm bekeken werd. En daardoor reed ik denk ik een stuk meer ontspannen.
     

Deel Deze Pagina