Zwanger worden van (nog) een kindje begin 2020

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Soturi, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Hoihoi, mag ik met jullie meekletsen?

    Wij willen in april 2020 voor ons tweede kindje gaan! Misschien een beetje 'concreet', maar ik heb het geluk dat ik 3 keer in 1x zwanger ben geworden en ik wil liever niet in december uitgerekend zijn. In zwanger blijven ben ik minder goed dus dat is nog even een dingetje (en oh ik ben zo bang dat mijn geluk 'op' is en we er dit keer heeeel lang op moeten gaan wachten, haha!).

    Mijn dochter is nu net 1 jaar, ze zou dan 2 jaar en 3 maanden zijn ongeveer. Ik wil er graag minimaal 2 jaar tussen laten zitten. Ze is een fantastisch lieve maar pittige dame. Héél gemotiveerd en fanatiek, super leuk maar ik zou niet weten hoe ik het met twee kindjes zou moeten doen op dit moment haha!

    Slapen vind ik ook een dingetje, als baby sliep onze dochter fantastisch, tot ze een maand of 8 was, toen begon het nachtbraken. Op een gegeven moment kwam ze élke nacht, vaak waren we wel 3 uur met haar bezig voor ze weer sliep (compleet hysterisch, geen oorzaak te vinden en geen vinger op te leggen) en nadat dit 6 weken voorbij was, is het helaas een paar weken geleden weer begonnen. Nu zijn we meestal een uur of 1,5 uur bezig maar ook dat breekt op als het bijna elke nacht raak is. Mijn vriend en ik zijn om die reden ook wel een beetje bang om aan een tweede kindje te beginnen, maar de wens is groter dan het tijdelijke 'lijden' zeg maar, je kent dat wel...

    Hebben jullie al een kindje en houden jullie rekening met al dit soort dingen, of ben ik nu een über-control-freak? Ik merk dat ik het nu nog spannender vind dan bij ons eerste kindje: ik weet nu wat ik allemaal kan verwachten en soms beangstigt het idee me echt een beetje hoe we het moeten doen met 2 kindjes, is dat herkenbaar? (en dan hebben sommigen er 3, of 4, zoveel respect!)
     
  2. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Welkom! Natuurlijk mag je meekletsen!

    Ik reageer later even uitgebreider op je bericht.
     
  3. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ik herken dit wel. Wij hebben nu een dochter van 5,5 maand. En ondanks dat ik het super mooi vind, is het bij momenten echt wel pittig. En dan hebben wij tot nu toe een behoorlijk makkelijke dochter. Dus ja, ik maak me ook wel eens druk over hoe dat dan moet gaan. Maar aan de andere kant denk ik ook dat dat vanzelf wel loopt. Het is een heel andere manier, maar voor onze dochter maakte ik me ook druk om hoe dat zou gaan. En ondanks dus het pittige soms, merk ik wel dat ik daar toch in ben gerold. Dus dan moet dat met een tweede vast ook wel goed gaan toch?
     
  4. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Oeh altijd fijn om tips te krijgen:D Ik ga zeker eens koekeloeren:o:
     
  5. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Hoi, welkom!:D

    Hier gaan we voor een eerste kindje, dus ik herken de spanning die je omschrijft wel wat.. Maar natuurlijk niet zoals jij die ervaart nu je al een kindje hebt. Gelukkig zijn wij als mens ontzettend flexibel en kunnen we daardoor aardig wat hebben.. Het zal vast goed komen ook bij jullie:)
     
  6. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Hoi meiden,

    Mag ik mee kletsen? Wij willen graag in de zomer van 2020 beginnen voor een derde. De eerste was in één keer raak en de tweede duurde twee jaar. Kan dus alle kanten op. Maar omdat het ook meteen raak kan zijn willen we wachten tot de jongste één jaar oud is voor we starten. Ik geef nog volledig bv en heb geen cyclus, dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

    Van nul naar één kind vond ik levensveranderend. Prachtig, maar zo heftig. Van één naar twee maakt hier nauwelijks verschil. Enige is dat de oudste al op school zat en we weer begonnen te wennen aan onze vrijheid en lange nachten haha!
    Vandaar dat we erg hopen dat er een nr drie komt en liefst zsm nadat we gestart zijn!!
     
    Eerstewondertje en Soturi vinden dit leuk.
  7. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Tuurlijk! Iedereen is welkom hier!
    Als het goed is, is er ergens nog een verdwaald lijstje. Als je wil, kun je die invullen.

    Dit omschrijft heel goed hoe ik het ook ervaar.

    Dit hoor ik vaker. Dat zou echt zo fijn zijn. Nu heb jij er iets meer tussen. Maar hoe doe je dat dan als ze allebei tegelijk wat van je moeten?
     
  8. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Dan moet de ander wachten. En dat is net zo vaak de baby als de kleuter. Bijvoorbeeld als de oudste naar school moet en de baby wil drinken. Dan heeft de baby even pech en moet twintig minuten wachten. Dan moppert hij wat, maar gaat prima hoor. Ik kan er goed tegen als de baby huilt, zolang hij niet overstuur raakt. En mijn oudste begrijpt het als hij moet wachten. Een schat van een jongen. Misschien piep ik bij nr drie wel anders haha!
     
  9. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ohja, dat klinkt wel logisch. Denk inderdaad dat zolang de baby niet overstuur is, je die best kan laten wachten. En andersom. Maar ook hoe ouder ze worden, hoe meer je ze kan uitleggen.
     
    Apie1 vindt dit leuk.
  10. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Zwanger worden vanaf voorjaar 2020
    Soturi - 26 jaar - 2e kindje - start nog onbekend
    Pautjepoets - 30 jaar - 3e kindje - start rond april 2020
    Secret Promise - 26 jaar - 1e kindje - start januari/februari 2020
    Apie1 - 3e kindje - start zomer 2020
    ...
     
  11. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Lijstje gevonden. Mis nog wel wat namen haha!

    Gisteren bij de gyn geweest ivm een wondje dat niet zo goed geneest en daardoor pijn geeft bij het vrijen. Nu verdovende zalf meegekregen waarvan het condoom onbetrouwbaar wordt. Hormonen willen we niet gebruiken. Dus misschien dat we het erop gaan wagen met borstvoeding en vhzdku als anti conceptie. Best spannend :roflmao:
     
  12. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    #92 Soturi, 6 nov 2019
    Laatst bewerkt: 6 nov 2019
    Zwanger worden vanaf voorjaar 2020
    Soturi - 26 jaar - 2e kindje - start januari/februari 2020
    Pautjepoets - 30 jaar - 3e kindje - start rond april 2020
    Secret Promise - 26 jaar - 1e kindje - start januari/februari 2020
    Apie1 - 3e kindje - start zomer 2020
    ...

    NOD-lijst
    Soturi - ... januari - ronde 1
     
  13. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ik heb even het lijstje weer aangepast. Niet alleen omdat wij zo goed als zeker in januari/februari gaan starten. Maar ook omdat ik die andere qua kleurtjes net iets teveel vond. Vooral de kleurtjes zo om en om. Maar ik heb er nog wel een beetje kleur in gegooid. Wat vinden jullie hiervan?
     
    Apie1 vindt dit leuk.
  14. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Ik vind het helemaal prima, hoor :D Het is gewoon een lijstje voor 'de leuk'.
    Ik zal hem gelijk aanvullen!
     
    Soturi vindt dit leuk.
  15. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Zwanger worden vanaf begin 2020
    Soturi - 26 jaar - 2e kindje - start januari/februari 2020
    Secret Promise - 26 jaar - 1e kindje - start januari/februari 2020

    Pautjepoets - 30 jaar - 3e kindje - start rond april 2020
    Apie1 - 3e kindje - start zomer 2020
    ...
    NOD-lijst
    Soturi - ... januari - ronde 1
    Secret Promise - 28 januari? - ronde 1
     
  16. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Wat is het rustig hier. Allemaal meiden die het los kunnen laten? Haha, kan ik nog wat van leren! Wel een extra leuke jaarwisseling straks voor de dames die in januari echt gaan starten!
     
  17. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.315
    2.227
    113
    Vrouw
    Nou.. Hier lukt het ook echt niet om het los te laten:roflmao:.

    Ik vind het super spannend! Veel vragen en onzekerheid (gaat het lukken? Hoe snel gaat het lukken? Kunnen we het wel? Is dit wel echt het juiste moment? Etc.). Het helpt ook niet dat ik een aardige fobie heb voor overgeven:|:roflmao:Maar de wens is gewoon zo groot geworden ondertussen:rolleyes:..
     
  18. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ik kan moeilijk gesprekken met mezelf beginnen. :roflmao:
    Of ja, dat kan wel. Maar dat staat zo sneu.

    Het loslaten lukt voor nu nog wel aardig. Maar vooral omdat mijn koperspiraal er nog in zit. Dus er kan ook nog niks zijn.

    Ja herkenbaar. Vooral bij een eerste kun je nog geen inschatting maken. Dan heb je geen vergelijkingsmateriaal. Al is het ook wel zo dat bij een tweede of meer het ineens allemaal anders kan zijn. Dus zegt eigenlijk nog weinig.

    Deze herken ik ook. Van toen wij voor onze dochter gingen. Het duurde even, maar toen ik uiteindelijk zwanger was, schoot ik zelfs nog een paar keer in de paniek dat het nu echt ging gebeuren. Maarja, dit zal je je altijd af blijven vragen. Dus als je geen praktische bezwaren hebt om te wachten, heeft hierom uitstellen weinig nut.

    Die herken ik ook! En ik heb tijdens mijn zwangerschap behoorlijk wat afgekotst. Maar ik moet toch zeggen dat daadwerkelijk overgeven toch veel fijner is dan alleen maar kokhalzen. Bij overgeven voel je je daarna (voor korte duur) tenminste nog beter. Bij kokhalzen niet.

    Sowieso, mocht je veel misselijk zijn, bel dan vooral je huisarts. Ook al zouden anderen zieker zijn tijdens hun zwangerschap.
    Ik heb dat op een gegeven moment ook gedaan. Kreeg toen emesafene. Ik wilde niet zeggen dat ik helemaal niet meer misselijk was. Maar het was echt zoveel beter. En sowieso geen overgeven meer.

    Ook herkenbaar. En ik moet zeggen dat ik het echt prachtig vind! Tuurlijk zijn er zware momenten. Maar als je kind dan uitgebreid begint te lachen zodra het je ziet, daar kan voor mij echt niks tegenop.
     
  19. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Heel herkenbaar al die vragen en twijfels. En als het dan eenmaal zover is dan vind je je weg en kun je het gewoon. Nu met een tweede merk ik dat ook weer. Ook financieel komt er heel veel op je af en toch lukt het allemaal. Vraag me wel af waar we voorheen al dat geld aan uitgaven haha!
    Die misselijkheid kan heftig zijn. Maar ook hier goede ervaring met emesafene. Moet je wel een spiegel mee opbouwen voor het goed werkt. Maar dan scheelt het echt heel veel.
     
  20. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    @Apie1
    Waren jouw twee zwangerschappen qua kwaaltjes enzo nog heel verschillend van elkaar?
     

Deel Deze Pagina