Zwanger worden van (nog) een kindje begin 2020

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Soturi, 19 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Haha veel herkenbaarheid (gelukkig)!

    Er zijn een paar praktische bezwaren nog op dit moment.. 1 van deze bezwaren wegen wij ook daadwerkelijk als zwaar en daar zijn wij nu dus nog op aan het wachten. Maar de andere bezwaren vind ik geen prioriteit hebben op de kinderwens. Volgens mij is er namelijk nooit echt een perfect moment om een kindje te krijgen.. Er staat meestal nog wel wat op de planning of er kan altijd nog wel wat beter. Daar ga ik niet op wachten:).

    Ik vind het fijn om te weten dat er goede medicatie te krijgen is voor zwangere vrouwen die continu met misselijkheid en overgeven kampen:thumup: Ik houd Emesafene daarom zeker in mijn achterhoofd (maar hoop natuurlijk dat ik mazzel heb).

    Alleen al van het lezen krijg ik een glimlach op m'n gezicht. Het lijkt me ook echt één van de mooiste dingen aan ouderschap.
     
  2. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Wat is je zware bezwaar dan? Als je dat wil delen
     
  3. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Dat is fijn en geruststellend om te lezen :thumup: Zo is er inderdaad altijd wel een weg in te vinden.
    En soms moet je gewoon de stoute schoenen aantrekken en ervoor gaan:D Daar sta ik nu!

    Ik had hier nog niet op gereageerd, zie ik. Dat zijn inderdaad spannende tijden dan:roflmao:. Kan jij je vruchtbare periode goed herkennen? Onthouding rond die periode is dan op zich ook best een goede anticonceptie (doen wij hier:rolleyes:). Hopelijk geneest het wondje nu wel gewoon goed!
     
  4. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Jawel hoor!
    Mijn vriend is op dit moment aan het afstuderen en wij willen er wel zeker van zijn dat hij straks een contract van tenminste 32 uur krijgt bij zijn huidige werkgever. Ik ben iets ouder dan mijn vriend en ben wel al een tijdje aan het werk (momenteel als zzp'er). Als er straks een kleintje komt wil ik max. 2 dagen gaan werken en zal hij de taak van de 'kostwinner' krijgen:)
     
  5. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ohja, dat snap ik. Dat geeft toch veel meer zekerheid.

    Is de kans op dat contract groot?
     
  6. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Ja die kans zit er aardig in! Maar we wachten nu nog op echte zekerheid.. Die krijgen we in januari:D
     
  7. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Spannend! Maar wel fijn dat die kans zo groot is.
     
  8. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Ja het scheelt ook wel dat een zwangerschap in principe 9 maanden duurt:rolleyes: En uiteraard is het absoluut geen gegeven dat je gelijk zwanger wordt.. Dus in het ergste geval hebben we nog steeds genoeg tijd voor een plan B:thumup:

    Maar juist om die reden kriebelt het dus om al eerder te gaan starten:p

    En jullie (@Soturi ) zijn er dus ook al zo goed als uit om in januari te starten:o:. Dus dat wordt in december je spiraaltje verwijderen?
     
  9. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik laat in januari mijn spiraaltje er waarschijnlijk uit halen. Dus dat wordt dan officieel starten in februari denk ik.

    Begrijpelijk. Het zal vast allemaal goed gaan. Maar misschien voor jullie toch beter om tot januari te wachten. Als jij wel bij de gelukkigen hoort waarbij het in ronde 1 raak is, ben je denk ik toch wat meer ontspannen zwanger.
     
  10. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Ja totaal! Bij de eerste had ik heel erg haaruitval en was ik extreem misselijk tm ruim over de helft. En ik hield heel veel vocht vast.
    Bij de tweede alleen de misselijkheid en dat duurde veel korter. Voelde me veel fitter dan de eerste keer en heb er van genoten. Bij de eerste was ik zelf wat depri voor de geboorte. En het eerste jaar bleef dat. Nu zit ik op een roze wolk. Zo leuk!

    Hoe was jouw zwangerschap?
     
    Soturi vindt dit leuk.
  11. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Haha, hoop ik ook! We wagen het er inderdaad op nu. Een kindje is welkom. Ik heb momenteel geen cyclus door de borstvoeding. Dus we kunnen er niet omheen plannen. Maar voor nr twee had ik keurig op tijd mijn regels en toch geen eisprong. Dus ik verwacht niet zomaar zwanger te worden. Het zal wat onze plannen betreft de laatste keer zijn. Dan wil ik er heel bewust van genieten. Dus hoe erg het ook kriebelt, ik hoop van de zomer pas weer zwanger te worden.
     
  12. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik was in het begin enorm misselijk, tot aan regelmatig overgeven aan toe. Uiteindelijk heb ik daar emesafene voor gehad. Dat hielp goed gelukkig waardoor ik in ieder geval niet meer continu boven de pot hing.
    Ergens rond de 16 weken kon ik daar zonder volgens mij. En vanaf toen ging mijn zwangerschap echt volgens een boekje.

    Alleen de laatste week was weer ellende. Maandag op dinsdagnacht begonnen de eerste weeën. Met 20 minuten ertussen ofzo. Heel langzaam ging dat naar 6 minuten ertussen. Maar toen was het al zaterdagavond. Toen heb ik de vk gebeld dat ik dat niet meer trok. Vk is langs geweest. Heeft overlegd met het ziekenhuis waar ik toch al wilde bevallen. Ik kon alsnog komen waar ze me dan zouden inleiden. Onderweg zijn dan mijn vliezen gebroken en zette het gelukkig uit zichzelf alsnog door. Op zondagochtend is dan ook mijn dochter geboren.
     
  13. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Daar heb je natuurlijk ook gewoon gelijk in! We gaan ook gewoon wachten, hoor.. But a girl can dream:rolleyes::roflmao:
     
  14. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Dat is natuurlijk ook zo! Met borstvoeding valt er vaak weinig van een cyclus terug te herkennen.. :| Lijkt me ook wel heel erg mooi zo'n laatste zwangerschap.. Heel bewust alles nog één keer mogen meemaken:)
     
    Apie1 vindt dit leuk.
  15. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Oh ja sowieso!
     
  16. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Zwanger worden vanaf begin 2020
    Soturi - 26 jaar - 2e kindje - start januari/februari 2020
    Secret Promise - 26 jaar - 1e kindje - start januari/februari 2020

    Pautjepoets - 30 jaar - 3e kindje - start rond april 2020
    Apie1 - 3e kindje - start zomer 2020
    Eerste wondertje - 3e kindje - start zomer 2020
    NOD-lijst
    Soturi - ... januari - ronde 1
    Secret Promise - 28 januari? - ronde 1
     
  17. Eerstewondertje

    Eerstewondertje Fanatiek lid

    16 jun 2015
    1.220
    780
    113
    Loslaten gaat hier op het moment goed, al krijg ik net weer een zwangerschapsaankondiging via de app, dus dan denk je aah wil ook wel weer, maar moet van mezelf echt nog even wachten ;) .

    Hier gaat het ook de laatste zwangerschap zijn, dus lijkt me dat je die dan toch net weer iets anders beleefd. Al heb ik van die andere 2 ook genoten. Wel misselijk geweest, maar het was te doen. Alleen wordt bij de 3e het wel een gepland KS hebben we besloten tijdens de nacontrole bij de gyn.
     
    Apie1 vindt dit leuk.
  18. Melster

    Melster Lid

    15 jan 2019
    8
    10
    3
    Vrouw
    Leuk topic! Wij gaan ook (eindelijk) starten vanaf april-mei 2020 voor ons eerste kindje.:D
     
    Soturi en Secret Promise vinden dit leuk.
  19. Secret Promise

    Secret Promise Fanatiek lid

    19 jul 2012
    2.316
    2.232
    113
    Vrouw
    Leuk! Welkom:D
    Wat maakt dat jullie in april/mei willen starten?:)
     
  20. Melster

    Melster Lid

    15 jan 2019
    8
    10
    3
    Vrouw
    De kinderwens is er al wel een hele tijd bij ons, we zijn dan ook al bijna 12 jaar samen haha! Alleen telkens hebben we het idee dat we van alles voor elkaar moeten hebben of moeten doen voor we er aan kunnen beginnen... maar er is nooit een perfect moment volgens mij.

    Daarom hebben we eindelijk een deadline gesteld haha ;) zo hebben we nog wel even de tijd om wat meer te sparen en het huis nog wat verder op te knappen.:D
     

Deel Deze Pagina