Zwanger worden vanaf begin 2020 ♡ Soturi - 26 jaar - 2e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Secret Promise - 26 jaar - 1e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Pautjepoets - 30 jaar - 3e kindje - start rond april 2020 ♡ Apie1 - 3e kindje - start zomer 2020 ♡ Eerste wondertje - 3e kindje - start zomer 2020 ♡ Nosilla - 27 jaar - 2e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Danielle1987 - 32 jaar - 2e kindje - gestart NOD-lijst ♡ Soturi - onbekend ♡ Secret Promise - 28 januari? - ronde 1 ♡ Danielle1987 - 16 januari - ronde 4
Hallo, Ik zou graag mee willen schrijven. Momenteel heb ik helaas nog geen duidelijke cyclus ivm borstvoeding, maar wij hopen ondanks dat volgend jaar zwanger te mogen worden. Liefs, Elvira
Zwanger worden vanaf begin 2020 ♡ Soturi - 26 jaar - 2e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Secret Promise - 26 jaar - 1e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Pautjepoets - 30 jaar - 3e kindje - start rond april 2020 ♡ Apie1 - 3e kindje - start zomer 2020 ♡ Eerste wondertje - 3e kindje - start zomer 2020 ♡ Nosilla - 27 jaar - 2e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Danielle1987 - 32 jaar - 2e kindje - gestart ♡ Elvira5 - 24 jaar - 3e kindje - gestart NOD-lijst ♡ Soturi - onbekend ♡ Secret Promise - 28 januari? - ronde 1 ♡ Danielle1987 - 16 januari - ronde 4 ♡ Elvira5 - verwacht rond 10 januari
Ik wil jullie allemaal alvast een goed uiteinde toewensen en het allerbeste voor het nieuwe jaar! Dat 2020 een vruchtbaar jaar mag zijn!
Ahh, ik kan echt niet wachten tot het half februari is We zouden wel eerder kunnen beginnen, in januari, maar als ik dan eventueel gelijk zwanger zou zijn ben ik half oktober uitgerekend en dus in september met verlof en dat komt echt rot uit op m’n werk... Moet een vast contract krijgen in april dus vind het wel wat zekerder aanvoelen als ik dan pas in oktober met verlof zou gaan... Maar aan de andere kant, ergens ook belachelijk om zoveel rekening te houden met m’n werkgever, een zwangerschap valt nou eenmaal niet te plannen, toch? Dus zijn nu aan het kijken of we in januari rond mijn ovulatie geen onbeschermde seks hebben of wel maar dan zonder teveel focus erop (dus geen ovu testen bijv en ook niet op de kalender kijken)...
Zwanger worden vanaf begin 2020 ♡ Soturi - 26 jaar - 2e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Secret Promise - 26 jaar - 1e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Pautjepoets - 30 jaar - 3e kindje - start rond april 2020 ♡ Apie1 - 3e kindje - start zomer 2020 ♡ Eerste wondertje - 3e kindje - start zomer 2020 ♡ Nosilla - 27 jaar - 2e kindje - start januari 2020 ♡ Danielle1987 - 32 jaar - 2e kindje - gestart ♡ Elvira5 - 24 jaar - 3e kindje - gestart NOD-lijst ♡ Soturi - onbekend ♡ Secret Promise - 28 januari? - ronde 1 ♡ Danielle1987 - 16 januari - ronde 4 ♡ Elvira5 - verwacht rond 10 januari ♡ Nosilla - 11 februari - ronde 1
Nee ergens niet. Maar toch als een ronde opschuiven het verschil maakt, had ik dat denk ik ook gedaan. Je hebt al een kindje zie ik. Hoe lang heb je daarover gedaan? Wij hebben over dochter 2,5 jaar gedaan. Om die reden starten wij iets eerder dan ik waarschijnlijk zou doen als ik de garantie had in de 1e of 2e ronde blijvend zwanger te raken. Maar ook hier kan het nu ineens de 1e ronde raak zijn. Daardoor toch nog anticonceptie gehad na de bevalling. Ik heb nu nog een koperspiraal. Ga volgende week maar eens een afspraak maken om deze te verwijderen.
Zwanger worden vanaf begin 2020 ♡ Soturi - 26 jaar - 2e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Secret Promise - 26 jaar - 1e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Pautjepoets - 30 jaar - 3e kindje - start rond april 2020 ♡ Apie1 - 3e kindje - start zomer 2020 ♡ Eerste wondertje - 3e kindje - start zomer 2020 ♡ Nosilla - 27 jaar - 2e kindje - start januari 2020 ♡ Danielle1987 - 32 jaar - 2e kindje - gestart ♡ Elvira5 - 24 jaar - 3e kindje - gestart NOD-lijst ♡ Soturi - +-24 januari - ronde 0 of 1 (afhankelijk van datum verwijderen koperspiraal) ♡ Secret Promise - 28 januari? - ronde 1 ♡ Danielle1987 - 16 januari - ronde 4 ♡ Elvira5 - verwacht rond 10 januari ♡ Nosilla - 11 februari - ronde 1
Heb het er met verschillende vriendinnen over gehad en ben zelf nu wel overtuigd om toch te gaan proberen vanaf januari. Als ze het niet waarderen op m’n werk en mijn contract daardoor niet verlengen is het hun verlies Maar verwacht het niet, het is ergens te verwachten met iemand van mijn leeftijd. Bij mijn dochtertje was ik in ronde 3 zwanger dus vrij snel... Maar dat geeft ook geen garantie dat het bij een tweede ook weer heel snel lukt. En stel dat ik een ronde wacht, het dan snel lukt en ik een paar weken eerder met verlof zou moeten zit je alsnog in diezelfde lastige periode. Lastig vind ik het
En wat ik me ook nog bedacht, stel dat het wel heel lang duurt en ik misschien pas eind van het jaar zwanger zou zijn, dan is m’n verlof in de zomerperiode en dat komt nog rotter uit... Dan kan een werkgever moeilijk verwachten dat je weer een paar maanden stopt met proberen.
Ja, dat is ook wel weer zo. Uiteindelijk als ze het op je werk niet waarderen, is het ook gelijk duidelijk wat je aan ze hebt. Sowieso al. Stel dat je netjes de maanden overslaat die qua bevallen niet uit zouden komen op werk. Dan nog heb je geen garantie dat je kindje netjes binnen de 37-42 weken geboren gaat worden. Als het kindje extreem te vroeg geboren zou worden, wat je niemand gunt, komt daar nog eerder verlof bij kijken. En een hoop stress waardoor je er nog langer uit ligt waarschijnlijk. Kortom, het kan altijd ongunstig zijn. Je kan ook je hele zwangerschap bekkenproblemen krijgen waardoor je al direct in de ziektewet moet ofzo. Of HG. Of noem maar op.
@nosilla Ik zou persoonlijk nooit een ronde overslaan, omdat een kindje krijgen niet te plannen is. Uiteraard blijft het wel jouw keuze en die van jouw partner, dus als jullie het fijner vinden om dat wel te doen, moet je dat vooral doen. @Soturi Wij hebben over ons zoontje 1,5 jaar gedaan, vandaar dat wij ervoor kozen om na de bevalling geen anticonceptie te gebruiken. Ons dochtertje was dus ook een grote verrassing. Nu hebben we ook geen anticonceptie gebruikt, maar na mijn laatste bevalling heb ik hele lange cycli waardoor het deze keer waarschijnlijk weer wat langer zal gaan duren, ben ik bang. Spannend iig dat je spiraal er binnenkort uit gaat!
@Soturi Ja daarom, als ze zo zijn heb ik me echt in mijn werkgever vergist dus neem de gok! Heb het er toen mijn man thuis kwam even over gehad en hij vind het uiteindelijk ook prima om vanaf deze maand te gaan proberen! Heb net m’n ovulatie gehad vorige week dus nu even 3 weekjes wachten. Gebruiken jullie ovu testen?
Dat hebben wij hier ook overwogen. Maar omdat ik tot nu toe 3x in september positief heb getest en alle andere maanden niet (2 miskramen en dochter), denk ik ergens dat ik rond augustus/september vruchtbaarder ben. Als die theorie klopt, zou er tussen dochter en eventueel tweede maar een krap jaar gezeten hebben als we zonder anticonceptie gegaan waren. Sowieso los van bovenstaande wilde ik de gok niet nemen dat we dan wel ineens direct zwanger zouden zijn. Ik wilde namelijk wel echt mijn lichaam de tijd geven om weer een beetje te ontzwangeren. Vooral omdat daar officieel 9 maanden voor staat. Daarom toch voor anticonceptie gegaan. Ik wilde alleen geen hormonen, want ik wilde er niet langer dan nodig over doen door ontpillen of alles wat er maar op lijkt. Toen bleef alleen het koperspiraal over. Ja, oke, en condooms. Maar die zijn ons ding echt niet. Ja hier wel. Wil het niet de hele tijd gebruiken. Voor dochter had ik steeds wel mijn ei rond dezelfde dag. Dus ik wil nu vooral kijken of mijn lichaam dat weer doet. Als dat zo is, kan ik daarna wel verder zonder. Als mijn lichaam nu raar gaat doen, blijf ik ze langer gebruiken denk ik.
Bij mijn dochtertje hebben we bij de 2e en 3e ronde ovulatie testen gebruikt en was toen de derde ronde raak. Ik heb wel een hele regelmatige menstruatie en de piek van de testen altijd op dezelfde dag maar vind een test toch altijd wel een extra verzekering of zo
Ik schrijf ook graag mee! Mijn man en ik hebben al een dochtertje van net een jaar oud en wilden vanaf deze maand serieus voor een 2e gaan. Zal je net zien dat deze maand mijn cyclus compleet van slag is en ik dus geen flauw idee heb wanneer mijn NOD is. Zit nu op dag 26 en heb nog niet eens een eisprong gehad. Alleen een bloeding van 5 dagen vanaf dag 14. We wachten het dus maar af. Hopelijk veel mooie zwangerschapsaankondigingen hier komende maanden!
Zwanger worden vanaf begin 2020 ♡ Soturi - 26 jaar - 2e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Secret Promise - 26 jaar - 1e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Pautjepoets - 30 jaar - 3e kindje - start rond april 2020 ♡ Apie1 - 3e kindje - start zomer 2020 ♡ Eerste wondertje - 3e kindje - start zomer 2020 ♡ Nosilla - 27 jaar - 2e kindje - start januari 2020 ♡ Danielle1987 - 32 jaar - 2e kindje - gestart ♡ Elvira5 - 24 jaar - 3e kindje - gestart NOD-lijst ♡ Soturi - +-24 januari - ronde 0 of 1 (afhankelijk van datum verwijderen koperspiraal) ♡ Secret Promise - 28 januari? - ronde 1 ♡ Danielle1987 - 16 januari - ronde 4 ♡ Elvira5 - verwacht rond 10 januari ♡ Nosilla - 11 februari - ronde 1 ♡ Nedital - verwacht ergens in januari - ronde 1
Welkom! Ik heb voor de zwangerschap van mijn dochter ook eens een cyclus overgeslagen. Terwijl ik normaal ook een heel stipte cyclus had. Geloof dat ik juni had overgeslagen. In september dat jaar had ik een positieve test. Dus dat was 2 maanden later ongeveer. Nu heeft mijn cyclus ook gek gedaan. Sinds de bevalling zijn mijn cyclussen wel iets minder strak geweest, maar nog niet om over te klagen. Wisselend tussen 27 en 31 dagen ofzo. Alleen afgelopen cyclus was een rare met 44 dagen. Hopelijk was dat eenmalig. Maar we gaan het zien.