Ik schrijf/lees ook graag mee. Dochter is nu 2,5 jaar. Steeds redenen gehad om een nieuwe zwangerschap uit te stellen. Nu zijn de redenen op en gaan we voor een tweede. Koperspiraal laten verwijderen en we gaan ervoor. Spannend
Welkom @Nedital & @Sjuus ! @Nedital Vervelend dat je cyclus net nu van slag is, hopelijk komt er snel weer een beetje regelmaat in!
het viel me alles mee qua pijn. En de ‘pijn’ duurde 10 seconden. Dus even tandenbijten en het was weg. Wanneer wordt het bij jouw verwijderd?
Ooh, dat valt inderdaad mee. Hoe voelde het plaatsen voor je? Ik vond het plaatsen ook behoorlijk meevallen. Het was eerder ongemakkelijk dan echt pijnlijk. Naja, ik had wel die dag na die tijd krampen. Dat was wat minder. Maar had toen het plaatsen veel erger verwacht. Ik heb nog geen datum voor verwijderen. Maar wil aankomende week wel gaan bellen ervoor.
Welkom nieuwe dames! Gezellig! Verstandige keuze! @nosilla Ik gebruik geen ovu testen, want heb ivm pcos vaak wel een LH piek, maar uiteindelijk dan toch geen eisprong. Daar word ik niet veel wijzer van. Mijn cycli zijn momenteel erg lang, rond de 50 dagen, dus ik hoop dat daar binnenkort verbetering in komt.
@Elvira5 Ah nee dan schiet je inderdaad niet zo veel test met ovu testen! Voor de zwangerschap van mijn dochtertje had ik ook altijd een hele onregelmatige cyclus en tijdens de zwangerschap zijn ze er toen achter gekomen dat ik een traagwerkende schildklier heb. Als ik mijn medicatie goed inneem heb ik altijd een cyclus van 28 dagen, maar als ik het wat vaker vergeet is het weer gelijk in de war! Ik ben ook vorige week vast met multivitaminen/foliumzuur begonnen.
Plaatsen was inderdaad ongemakkelijk, niet pijnlijk. Maar ik vond het verwijderen minder prettig. Ik vind het nu toch best spannend zonder spiraal hoor. Ik voel van alles in mijn lijf waar ik met spiraal geen aandacht aan schonk. Nu wachten tot nod...
Hoihoi, ik lees graag met jullie mee als dat mag. Ons verhaal in het kort: Wij hebben een dochter van bijna 7 door zware jaren stond de wens voor een 2e kindje op pauze. De wens is nooit verdwenen en hebben besloten er nu toch nog voor te gaan. Sinds 1 'dec. Gestopt met de pil en nu wachtende op mijn eerste menstruatie. Zijn er meer mama's met een ' ouder ' kindje die er ook nog voor gaan? Hoe lang duurde het bij jullie tot de eerste menstruatie... ik vind stiekem allemaal erg spannend
Welkom @Sooff ! Hier geen ouder kindje (ze is dan minimaal 3 als ik weer zou bevallen) maar weet wel dat het niks uitmaakt voor de band die je kindjes later met elkaar kunnen hebben
Dank jullie! @nosilla Ik denk ook dat het leeftijdsverschil voor later niet uit zou maken. Om ons heen hebben we toen ze 3/4/5 was vaak gehoord wordt het geen tijd voor een 2e.( de gezondheid liet het niet toe) Maar nu is het vaak er komt toch geen 2e meer bij. Dit heb ik mij in het begin best aangetrokken.. maar nu ik gezond ben en alles weer rustig is heb ik alles los gelaten en gaan we er voor. Vandaag ongesteld, op naar een kans
Zwanger worden vanaf begin 2020 ♡ Soturi - 26 jaar - 2e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Secret Promise - 26 jaar - 1e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Pautjepoets - 30 jaar - 3e kindje - start rond april 2020 ♡ Apie1 - 3e kindje - gestart ♡ Eerste wondertje - 3e kindje - start zomer 2020 ♡ Nosilla - 27 jaar - 2e kindje - start januari 2020 ♡ Danielle1987 - 32 jaar - 2e kindje - gestart ♡ Elvira5 - 24 jaar - 3e kindje - gestart NOD-lijst ♡ Soturi - +-24 januari - ronde 0 of 1 (afhankelijk van datum verwijderen koperspiraal) ♡ Secret Promise - 28 januari? - ronde 1 ♡ Danielle1987 - 16 januari - ronde 4 ♡ Elvira5 - verwacht rond 10 januari ♡ Nosilla - 11 februari - ronde 1 ♡ Nedital - verwacht ergens in januari - ronde 1 ♡ Apie1 - nod 31 januari - ronde 1
Zwanger worden vanaf begin 2020 ♡ Soturi - 26 jaar - 2e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Secret Promise - 26 jaar - 1e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Pautjepoets - 30 jaar - 3e kindje - start rond april 2020 ♡ Apie1 - 3e kindje - gestart ♡ Eerste wondertje - 3e kindje - start zomer 2020 ♡ Nosilla - 27 jaar - 2e kindje - start januari 2020 ♡ Danielle1987 - 32 jaar - 2e kindje - gestart ♡ Elvira5 - 24 jaar - 3e kindje - gestart NOD-lijst ♡ Soturi - +-24 januari - ronde 0 of 1 (afhankelijk van datum verwijderen koperspiraal) ♡ Secret Promise - 28 januari? - ronde 1 ♡ Danielle1987 - 16 januari - ronde 4 ♡ Elvira5 - verwacht rond 10 januari ♡ Nosilla - 11 februari - ronde 1 ♡ Nedital - verwacht ergens in januari - ronde 1 ♡ Apie1 - nod 31 januari - ronde 1 Afspraken ♡ 16/01 - Soturi - Verwijderen koperspiraal
Wil iemand mij ook toevoegen aan de lijst? Ik weet nog niet hoe ik mezelf kan toevoegen Ik ben 28 jaar - 1e ronde - nod 7 Feb
Zwanger worden vanaf begin 2020 ♡ Soturi - 26 jaar - 2e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Secret Promise - 26 jaar - 1e kindje - start januari/februari 2020 ♡ Pautjepoets - 30 jaar - 3e kindje - start rond april 2020 ♡ Apie1 - 3e kindje - gestart ♡ Eerste wondertje - 3e kindje - start zomer 2020 ♡ Nosilla - 27 jaar - 2e kindje - start januari 2020 ♡ Danielle1987 - 32 jaar - 2e kindje - gestart ♡ Elvira5 - 24 jaar - 3e kindje - gestart ♡ Sooff - 28 jaar - 2e kindje - gestart NOD-lijst Januari: 10 Elvira5 - ronde 1 16 Daniëlle1987 - ronde 4 24 Soturi - ronde 0 28 Secret Promise - ronde 1 31 Apie1 - ronde 1 ? Nedital - ronde 1 Februari: 7 Sooff - ronde 1 11 Nosilla - ronde 1 Maart: ? ? - ronde ? Afspraken Januari: 16 - Soturi - Verwijderen koperspiraal
Zo. Heb ik gelijk even de lay-out van de lijst iets aangepast. Zo vind ik het overzichtelijker wanneer er NODs aan komen.