Na ruim een jaar naar de gynaecoloog geweest en nu de eerste onderzoeken gehad. Echo, bloedprikken op dag 3 en zaadonderzoeken (zaad was goed) 18 april kunnen we bellen voor de uitslag hiervan en ben erg benieuwd wat eruit komt! Als het goed is komende zo dag mijn ei dus we gaan maar weer aan de slag! Al vraag ik me soms af waarom, het zal toch wel weer niet.... Maar goed, positief blijven!
Ik klets hier ook graag mee. Mag dat? Mijn man en ik hebben namelijk ook de eerste afspraak bij de gynaecoloog gehad.
Wij zijn bij de gynaecoloog gekomen, omdat we al een jaar bezig waren, waardoor het zaad van mijn man getest werd. Hier kwam uit dat hij maar 100.000 zaadcellen per ml heeft, waarvan 46 procent actief is en van die 46 procent, 23 procent een afwijkende vorm heeft. Heel weinig dus. Bij de gynaecoloog heb ik nu een echo gehad en is mijn man onderzocht. Bij beide niks geks te zien, zo op het oog. Bij mij is ook nog bloedgeprikt, ook om te kijken of ik Factor V Leiden heb. Eind mei moeten we terug komen, na een hele spermacyclus, en moet mijn man weer zaad inleveren. 3 Weken daarna hebben we weer een afspraak bij de gynaecoloog voor de uitslagen en om het behandelplan te bespreken. Gynaecoloog zei al wel dat we met bovenstaande waarden aangewezen zullen zijn op ICSI. Hoe gaat het bij jullie verlopen?
Jeetje wat spannend voor jullie zeg!! Eerste zaadonderzoek was goed maar niet super. Heb mijn vriend toen gelijk aan de pillen gezet. Proberen jullie iets te doen aan de kwaliteit? Ik lees verschillende positieve betichten betreft pillen/voeding mbt zaadcellen. Wij zijn na een jaar ook naar de HA gegaan en drie weken terug bij de gynaecoloog geweest. Geprik op allerlei ziektes en uitstrijkje gehad bij de HA dit was goed. Gyn heeft echo gemaakt en op het eerste gezicht zag dit er goed uit. Heb twee weken terug op cyclusdag 3 bloed geprikt om bepaalde hormoonwaardes te bepalen en kijken of ik een eisprong heb gehad. 18 april kan ik bellen om de uitslag te bespreken. Ben erg benieuwd! Hoop stiekem op nog wat meer onderzoeken om een aantal zaken uit te sluiten. Maar wellicht komt er iets uit mijn bloedtest. Heel veel succes met wachten!
Oh, dus bij jullie is ook van alles in gang gezet. Vind je het spannend wat er uit de testen komt? Ja, mijn man is direct lossere onderbroeken gaan dragen en aan de vitamine gegaan. Hij slikt nu zink en selenium, foliumzuur, vitamine c, b complex, visolie en vitamine d. Hiermee hopen we de zaadkwaliteit iets te verbeteren.
Wat goed, hoop dat het iets positiefs oplevert voor de uitslag! Jaaaa ik vind het erg spannend. Ben ook best wel een denker.. Al van alles bedacht wat er mis zou kunnen zijn. Of juist noet en dan weer bang om lang aan te modderen. Wil ook zo ontzettend graag. Bijna al mijn vriendinnen hebben al kinderen. Maja afwachten en hoop houden
Snap dat je het spannend vindt. Ik wil ook zó graag! Om ons heen krijgt iedereen ook allemaal kinderen of heeft al kinderen. Bij ons wordt het ook een soort van 'verwacht' inmiddels. We zijn al zo lang samen, getrouwd, eigen huis. Tja....if they only knew...
Jaaaah gevonden! Wat een toestand zo met die nieuwe site, maar ben blij dat we weer kunnen kletsen. Wij wachten nu op de uitslag van het zaadonderzoek via de huisarts. Daarna hopelijk officieel de doorverwijzing. Wij zijn nu ook 13 maanden bezig.
Jeeeej! Wanneer krijgen jullie de uitslag mackwell? Ik heb maandag gebeld of ik ipv de 18e de 11e al meer kan horen betreft hoe nu verder. Assistente zei nml vorige keer dat de gyn de 11e waarschijnlijk ook wel overleg had gehad over ons maar me voor de zekerheid toch maar de 18e had ingepland. Toch blij dat ik heb gebeld nog een aantal dagen en dan weten we iets meer. Ben benieuwd of ik ook al een hsg krijg of samenlevingstest.. En natuurlijk nieuwsschierig wat er uit mijn hormoonwaardes is gekomen. Nog even geduld..
Uitslag zou er vandaag zijn...maar helaas wist de dokter nog niks. Hopen op morgen. Ik ben niet eens zo bang voor de uitslag, omdat de kwaliteit natuurlijk nogal wisselend kan zijn. Ik ben meer benieuwd naar en nu verder...
Goedemorgen meiden! Wat een gedoe met die update van de website! Maar goed hij doet het weer, het werkt weer en ik heb jullie gevonden haha. Spannend allemaal Fientje! en welkom natuurlijk! Ben je het wachten al zat voor je kan bellen Chantal? Vriendlief wilt even 25 april afwachten tot hij overgaat op pillen. Beide zijn wij totaal niet van de pilletjes en dingetjes... Ben zo benieuwd wat me 25 april te wachten staat... eerst morgen even afspraak bij de HA, had toch nog wel wat vragen over de uitslag van het zaadonderzoek. Dus hopelijk morgen wat meer duidelijkheid ipv dansende cijfertjes etc. Balen dat de uitslag er nog niet was Mackwek!
Spannend allemaal moow123! Hoop in ieder geval morgen wat meer duidelijkheid voor jullie betreft zaadonderzoek. Hoe ging het vandaag mackwek? Wat gehoord? valt mee met wachten voel me er (nog) vrij relaxt onder hihi
Wij hebben vandaag de uitslag van het zaadonderzoek gekregen. Was niet heel erg positief. Maar we hadden 2 dagen daarvoor nog seks gehad en dit moet blijkbaar langer zijn. Tsjah, misschien handig dat ze dat even vertellen. We zaten rond mijn vruchtbare dagen, dus dat was ook belangrijk... Mijn huisarts belde me vanmiddag dat ik hiervoor niet perse langs hoef te komen, maar dat hij de verwijzing in orde had gemaakt en ik begin volgende week iets hoor van het ziekenhuis. Ik heb er heel de week een beetje luchtig ingestaan, maar toen ik ophing brak ik even. Nu is het definitief. We gaan naar het ziekenhuis om zwanger te worden. Ik heb hier wel een papier liggen met gegevens van het onderzoek, maar heb geen idee waar ik naar moet kijken. Iemand enig idee? Jij al wel iets meer duidelijkheid nu mooh?
Sorry dat ik al even niet meer gepost heb, was onhandig met die site die eruit lag... Mackwek, wat zijn de waarden? Ik kan je misschien wel een beetje op weg helpen. Hier alles rustig. Ik merk wel dat ik af en toe wat depressief kan zijn, terwijl dat totaal niet in mijn aard zit. Zo raar! Het duurt ook nog allemaal zo lang. 31 mei pas weer een semenonderzoek en dan 21 juni horen we pas alle uitslagen. Poeh....
Jeetje dat is even flink balen! Wij ook anderhalve dag voor eerste onderzoek gevreeën.. Toen hadden we VCM 10 dus niet megagoed. Tweede onderzoek zoals het hoort drie dagen daarvoor gevreeën en toen VCM 90.. Of het daar nu aan licht..? Staat er iets over VCM op het formulier? Wat lang wachten Fientje!! Ik weet precies hoe je je voelt! Ook ik soms depressieve buien.. Gaat af en aan..
Ja, dat wachten is killing, hoor. Maar moeten echt een spermacyclus wachten. Wie hebben jullie vertelt dat de gang naar de gynaecoloog gemaakt moest gaan worden?
Hallo allemaal, ik zou graag meekletsen met jullie! Wij zijn nu 1,5 jaar bezig met zwanger worden en helaas nog niet gelukt. Afgelopen week zijn we naar de fertiliteitskliniek geweest en ben ik inwendig onderzocht. Hier zijn wel war zaken uit gekomen die niet horen (een cyste wat endometriose zou kunnen zijn en de overgang van baarmoederhals naar baarmoeder was wat anders dan normaal, hier had ze geen verklaring voor). In combinatie met erg (!!) veel ovulatiepijm en menstruatiepijn (en heb vroeger een blindedarmontsteking gehad) is de kans erg groot dat ik op korte termijn een kijkoperatie moet. Vind het allemaal heel spannend en maak me stiekem toch wel zorgen. Mijn vriend moet volgende week zijn potje inleveren, ook daar maak ik me wel zorgen over. Hij rookt wel eens een joint namelijk en dit schijnt toch wel effect te hebben. @fientje, ik heb het van de week mijn moeder, zusje en de ouders en zus van mijn vriend verteld. Ik merk dat ik er namelijk graag over wil praten maar dat niet de hele wereld het hoeft te weten. Ik was al langer lid van zp maar heb een nieuw account geopend ivm privacy! Ik zie dat we allemaal ongeveer in hetzelfde schuitje zitten! Erg fijn en hoop dat we allemaal snel zwanger zijn!