wel héél erg laat ei!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Marieke1983, 24 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Hoi hoi,

ik heb een regelmatige cylcus van 27-29 dagen. (zit nu op dag 27) deze maand had ik op dag 16 een bijna positieve ovutest + vruchtbaar slijm. ik heb niet doorgetest omdat ik ervanuit ging dat mijn ei eraan kwam.

op dag 20-25 had ik enorme buikpijn, met op dag 23 een knal positieve ovulatietest. echt mega mega positief. dat is dus echt heel laat.

ik wist dat ik een laat ei had, maar zo laat? als mijn cyclus niet langer duurt dan normaal is mijn luteale fase dus maar 5 dagen. stel dat dit iedere maand zo gaat, is daar dan iets aan te doen?

groetjes Marieke

2. Marieke1983

druk vandaag ;) :D

3. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    Hoi marieke,

Ik zou niet weten wat je eraan kan doen, maar als je lutuale fase maar 5 dagen is dit niet genoeg iig. Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat je deze maand dan ook later ongesteld word en dus een keer een alnger cyclus hebt. Dit zou natuurlijk ook heel goed kunnen omdat je ook in ronde 3 zit, net als ik. Succes hopelijk snel roze strepen!!!

4. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    ik zou me nog geen zorgen maken over een korte lut.fase. Kan best zijn dat je pas op dag 23 je ei had en pas over een week (of iets langer) ongesteld wordt. Je hoort wel vaker dat er bij meiden ineens een maand tussen zit met een uitschieter.
    Nog even afwachten (helaas).

5. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Ja kan inderdaad best zijn dat je nu ook een langere cyclus krijgt hoor :) Vorige 2 maanden had je geen testjes gebruikt begrijp ik? Als het nu wel zo kort is je LF, dan zou ik nog 3 maandjes doortesten en evt tempen en dan even aankaarten via de huisarts :) Want enige manier om het echt te verlengen is via de gyn.

Maar dit baseer ik op je onderschrift en verhaal, ik weet niet of je al langer zonder pil oid bent, of vaker getest hebt etc?

6. Marieke1983

ik heb de afgelopen 3 maanden ovutesten gebruikt.

1ste maand dag 15 mijn ei (vroeg voor mijn doen)
    2e maand dag 19 mijn ei (normaal)
    3e maand dag 18 mijn ei (normaal)

ik gebruik al heel lang geen pil meer, kan er sinds mijn zwangerschap niet meer tegen :)

ik denk wel dat ik netjes op tijd ongi ga worden, want ik heb krampjes en hoofdpijn. (heb ik altijd vantevoren)

ik wacht het nog 2 maandjes af, anders naar de ha.

@bloempie, ik zit niet in ronde 3 hoor, mijn man en ik zijn nog niet aan de klus. tis meer om bij te houden of alles nog goed werkt ;)

7. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik had ook altijd een regelmatige cyclus van 28 dagen, en na de zwangerschap is het ineens een stuk langer, met 3 cyclussen een ei op dag 23 en 11 dagen LF.
    Even afwachten wat je cyclus nou gaat doen, ik zou uitgaan van 14 dagen LF voor je NOD.
    En inderdaad even alles bijhouden evt met testjes, ik doe dat nu wel en had de laatste cyclus ineens een ei op dag 18 ipv 23...

8. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Misschien reageerde je ovutest wel op hcg en ben je stiekem zwanger!

9. Marieke1983

dat zou dan wel knap zijn aangezien we condooms hebben gebruikt. lijkt me ook wel vroeg hoor, een posi ovutest op dag 23 op een cyclus van 28 dagen ;)

@Lara, je cyclus kan na je bevalling idd veranderen, alleen is Ties nu 15 maanden en heb ik sinds de bevalling gelijk al deze regelmatige cyclus. ik werd 5 weken na de bevalling ongi, toen 35 dagen en sindsdien 27-29 dagen.

Deel Deze Pagina