Ervaringen gevraagd

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mamayo2020, 28 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamayo2020

Mamayo2020 Nieuw lid

28 jan 2021
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo forumleden,

Ben nieuw hier! En zou heel graag wat ervaringen willen horen.

Ik ben 34 en sinds bijna 2 jaar mama van een jongetje. Bij de 1e keer was het al raak en op de misselijkheid na is de hele zwangerschap goed gegaan. Ik weet niet meer zo goed wanneer ik toen een zwangerschapstest heb gedaan (hoeveel dagen na de ovulatie).

Inmiddels willen we voor een 2e kindje gaan en omdat mijn menstruatiecyclus onregelmatig kan zijn (34,22,28,40 dagen etc) heb ik gebruik gemaakt van ovulatietesten. Volgens de clearblue ovulatietest heb ik op woensdag 13 januari mijn eisprong gehad. Ik voelde het toen ook dus dat klopt. Inmiddels zitten we op dag 15 na de ovulatie en ik test negatief op de zwangerschapstesten. Ik heb wel sinds de ovulatie eigenlijk zwangerschapskwaaltjes. Ik vermoed zelf dat ik mogelijk aankomende zondag zou moeten gaan menstrueren. Al hoop ik dat natuurlijk van niet! Zou het nog kunnen dat ik positief ga testen na zoveel dagen na de ovulatie? Het voelt namelijk alsof ik echt wel zwanger ben, net zoals mijn zoontje toen. Of had ik nu toch echt wel een positieve test in mijn handen moeten hebben?

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes Mamayo2020

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    heey dus als ik je goed begrijp had je op 13 jan een positieve ovulatie test? De pijn die je voelt is de laatste groeispurt van je eitje. Het springen zelf voel je niet heb ik begrepen. Na een positieve test springt je eitje binnen 24 tot 48 uur. Dus er vanuit gaande dat dit 48 uur is zou je eitje gesprongen zijn op 15 januari. Je zou daarmee vandaag op 13 DPO zitten. De meesten testen op 14 DPO wel positief, maar er zijn ook verhalen dat ze pas veel later positief testen door een late innesteling. Eigenlijk kun je dus niets anders doen dan af en toe een test doen. Wanneer heb je voor het laatst een zwangerschapstest gedaan?

Stom he hoe spannend het weer kan zijn ook bij een tweede. Wij gaan aankomende maand voor een derde en ik vind het nu al weer spannend haha

3. Mamayo2020

Mamayo2020 Nieuw lid

28 jan 2021
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hey! Bedankt voor je reactie. Ik had 12 en 13 januari een smiley op de cb ovu test. Dus denk dat ik de 14e mijn eisprong heb gehad. Helaas is vanavond mijn menstruatie begonnen. Weet wel bijna zeker dat ik ‘zwanger’ was. Had precies dezelfde kwaaltjes als bij de 1e. Alleen de misselijkheid ontbrak. Hopelijk lukt het de 2e ronde!

Super spannend voor de 3e! En heel leuk natuurlijk. Heel veel succes! Mag ik vragen hoe lang het duurde voordat je zwanger was bij de 1e en 2e?

4. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Je denkt dat je zwanger was vanwege kwaaltjes. Deze kwaaltjes zouden bij een zwangerschap ontstaan door hcg. Dat betekent dat je een zwangerschapstest hcg aangetoond zou moeten hebben. De test was negatief, dus dit is niet het geval. Zowat alle pms klachten zijn gelijk aan vroege zwangerschapsklachten. Deze worden echter door andere hormonen veroorzaakt. Heel verraderlijk, maar helaas waar.

Helaas zelf een ervaringsdeskundige op dit gebied geworden en qua kwaaltjes ga ik nergens meer van uit...

5. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    ik moet zuri helaas gelijk geven hierin

6. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Jammer dat je ongesteld bent geworden. Ik ben alleen wel van mening dat je echt niet zwanger was. En de reden daarvoor is wat Zuri hierboven gezegd heeft. Bij de eerste was het meteen raak. Kwaaltjes voor NOD had ik een hele waslijst. Ik wist het zeker!

Bij de tweede was het de derde ronde raak, maar had ik na het stoppen met de minipil bloedverlies vanaf eisprong die overging in menstruatie. Daarvoor bij de gyn geweest in de derde ronde. De gyn vertelde dat het 2 maanden duurde dat je lichaam hersteld was van de minipil. Alles was goed en dat bleek ook wel want toen de gyn belde met de uitslagen had ik die ochtend net positief gezegd. Dus als ik de 2 maanden die de gyn aangaf als herstel dan was ik eigenlijk bij de tweede ook soort van in de eerste ronde zwanger. Ik ben dus super verwend met snel zwanger worden. En TOCH ben ik ergens bang dat het niet gaat lukken of deze keer wel lang gaat duren:rolleyes:. Die maand was ik trouwens van overtuigd dat het niet gelukt was, want weer bloed vanaf eisprong en totaal niks nakkes nada aan kwaaltjes. Het enig wat raar was, dat een dag voor de verwachtte menstruatie het bloedverlies ineens ophield. Dat was op vrijdag. Zelfs toen durfde ik nog niet te testen op zaterdag. Pas zondagochtend aan het eind van de ochtend nadat mijn man zei doe nou maar gewoon een test dan weet je het ben ik gaan testen. Super zenuwachtig en een witte test verwachtend zei ik binnen een minuut...nou we hoeven niet te twijfelen hoor. Een dikke vette streep haha

Deel Deze Pagina