Zwanger worden vanaf voorjaar/zomer 2020

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Hopeful89, 3 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. novemberzes

novemberzes Fanatiek lid

28 jan 2020
    1.945
    1.994
    113
    Vrouw
    Haha, ik weet het niet. Ik ga nergens op hopen.
    Welke testen ga je gebruiken?

2. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Hopelijk gaat het jou deze ronde lukken!!
    De medicatie is inderdaad direct opgehoogd. Na overleg met de gynaecoloog en de internist. Vind het wel heel naar hoor, ook omdat zulke waardes de kans op een miskraam aanzienlijk vergroten. Maar ben er nu wel weer rustig onder. Ik kan er toch niks aan veranderen..

Sylva en Lill vinden dit leuk.
  3. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.265
    6.911
    113
    Vrouw
    Nee snap ik. Ik heb nog een paar sensitest liggen maar ik denk dat ik gewoon de Z&K pak nu. 2 merken met elkaar vergelijken lijkt me niet handig namelijk

4. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.265
    6.911
    113
    Vrouw
    Mag je nu alsnog wel naar de verloskundige? Of moet je nu wel naar de Gyn?

5. Jori88

Jori88 Bekend lid

26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Wauwww! Gefeliciteerd!!!

Wel een hele mooie oploop! Maar kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Zal voor je duimen dat het goed komt!

Wat een mooie echo! Fijn zeg!
    Klinkt leuk! En als je er zoveel gevoel bij hebt, zou ik gewoon kijken hoe het gaat lopen de komende tijd ☺️

Lill en Salvatore vinden dit leuk.
  6. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Nee ik mag de eerste tijd sowieso niet. Mijn bloeduitslag was heel erg slecht:cry:

7. novemberzes

novemberzes Fanatiek lid

28 jan 2020
    1.945
    1.994
    113
    Vrouw
    Shit wat rot. En wat houdt dat allemaal in? Ik ken hashimoto niet.

8. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.265
    6.911
    113
    Vrouw
    Oh das wel echt kl*te :(
    Had je dat met E ook?

9. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Hashimoto is een auto-immuunziekte waarbij mijn lichaam mijn schildklier niet als lichaamseigen ziet en aanvalt. Hierdoor is deze chronisch ontstoken en werkt meestal te traag, al fluctureert het heel erg. Je schildklier regelt veel in je lichaam dus als er iets mee is kan je snel en veel klachten krijgen. Daarnaast is een goede schildklierwerking van essentieel belang voor de foetus aangezien deze de eerst 20(? of 14) weken nog geen eigen schildklier heeft en afhankelijk is van die van jou.

Ik slik al ruim 8 jaar medicatie en word regelmatig gecontroleerd en af en toe moet het weer bijgesteld worden. Voor een goede zwangerschap is het belangrijk dat je TSH waarde (schildklierhormoon) onder de 2 blijft, liefst rond de 1. In Nederland is boven de 4 reden tot actie. In België boven de 2,5. Dat verschilt dus nogal. Sowieso voelt iedere schildklierpatiënt zich goed bij een andere waarde. Ik functioneer het beste met een (extreem) lage waarde zo rond de 0,2.

Ik zat nu op 3,9. Helaas is de kans op een miskraam vanaf 2,5 al hoger. Dus je snapt dat ik dit maar niks vind. Ik voelde me de afgelopen dagen ook al erg slecht. Ik herken dat omdat ik me ook zo voel tijdens een ontsteking. Zere keel, slechte concentratie, alles uit de handen laten donderen, koud, maar vooral dood en doodmoe. Ik kan overdag zo rechtop in slaap vallen.

Mijn medicatie is nu dus gelijk met 25% opgehoogd en sta de komende tijd gewoon weer onder controle bij de gynaecoloog. Hopelijk gaat het snel beter en is het straks weer stabiel!

10. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ja, maar niet op deze manier. Pas later in de zwangerschap en dat ging ook wat geleidelijker.. ik had net die middag alles geregeld dat ik bij de gynaecoloog zou beginnen en 's avonds hoorde ik dat ik sowieso geen keuze meer had:$ al die overwegingen voor niks, hahah

11. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.265
    6.911
    113
    Vrouw
    Bah klinkt niet lekker. Hopelijk slaat de medicatie dan snel aan en zakt die waarde weer.

Mooncalf vindt dit leuk.
  12. Fissie

Fissie Actief lid

6 apr 2020
    394
    371
    63
    Vrouw
    Wat heftig Mooncalf, snap dat je dan onzeker bent. Gaan ze nu dan binnenkort weer meten om te kijken wat de medicatie doet?

13. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ja ik moet nu elke 4 weken prikken en krijg waarschijnlijk wat vaker controle. Zal net als de eerste zwangerschap de eerste periode wel op het high risk spreekuur zijn. Vaak zit er dan ook een internist bij.

14. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Lill ben benieuwd waar het uiteindelijk naartoe gaat bij jullie dan ;) Houd ons maar op de hoogte! :D Menstruatie nu wel voorbij? :D Wanneer wil je weer beginnen met testen?

@Fissie heb de mijne ook jouw kant op gestuurd. Hopelijk mag het snel doorbreken bij je.

@Mooncalf we gaan zien wat er gebeurt deze maand :thumup:

Wat rot zeg dat je waarde echt zo torenhoog zijn, snap heel goed dat je daar mee zit :( Krijg je een vroege echo of moet je wachten tot de termijnecho? Ik ga zo keihard voor je duimen! Wat een shit zooi zeg :(

Mooncalf vindt dit leuk.
  15. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf

Ja echt kak. Ik ben de 28e rond de 8 weken, kleine week eerder dan dat ik hem anders gehad had.

16. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Dan heb je je echo eerder dan de uitslag van je bloedwaarde toch? Och, wat een ellende dit :(

Mooncalf vindt dit leuk.
  17. novemberzes

novemberzes Fanatiek lid

28 jan 2020
    1.945
    1.994
    113
    Vrouw
    Oh shit, wat k*t. Word je nu extra in de gaten gehouden?

Mooncalf vindt dit leuk.
  18. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.265
    6.911
    113
    Vrouw
    Ja, vandaag geen bloed meer :) dus tis weer gedaan.
    Denk dat ik vanaf cd 10 weer begin met 1x per dag testen. En dan maar zien.
    Heb me wel voorgenomen om niet te insemineren als ik mn piek niet kan vinden.
    Zal wel zien hoe het loopt. Ik probeer er wat relaxter in te staan. En te genieten van wat ik al heb in plaats van bezig te zijn met dat ik meer wil :) denk dat ik deels ook zo emo was door mn menstruatie :roflmao:

En ik hou jullie wel op de hoogte als er iets te melden is. We zien elkaar waarschijnlijk zaterdag weer.

Mooncalf, Salvatore en Strijkplank vinden dit leuk.
  19. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Dat klopt. Maar ze kunnen pas na een week of vier zien of de medicatie echt werkt en het stabiel is of er direct weer opgehoogd moet worden dan. Het is niet anders.:(

20. Mooncalf

Mooncalf Bekend lid

26 sep 2017
    810
    940
    93
    Vrouw
    Geboortefotograaf
    Ja en nee. Ik heb nu niet nog eerder een afspraak dan dat hij al stond maar zal waarschijnlijk na de eerste afspraak telkens naar het high risk spreekuur gaan. Dat ging ik in de vorige zwangerschap ook. Er zit dan ook een internist bij, en ze maken vrijwel bij iedere afspraak, die soms er wat vaker zal zijn dan normaal, een echo.

Deel Deze Pagina