Voorjaar/zomer 2020 zwanger worden lijstje! NOD-lijst: 9 september Fissie - 32 jaar- tweede kindje - ronde 1 10 september Babywens95 - 25 jaar - eerste kindje - ronde 4 16 september Jori88 - 32 jaar - derde kindje - ronde 5 17 september BloemNH - 27 jaar - eerste kindje - ronde 6 24 september Pinklady - 38 jaar - vierde kindje - ronde 6 1 oktober Thephantom - 26 jaar - tweede kindje - ronde 2 Onbekend TMR26 - 26 jaar - eerste kindje - ronde 2 Zwanger: Chantaa89 - tweede kindje, 11 Februari 2021 Caya - 33 jaar- eerste kindje - 14 Februari 2021 Twoflowers - tweede kindje - februari 2021 Josje85 - eerste kindje - maart 2021 Salvatore - 35 jaar - tweede kindje - april 2021 Curlyblonde96 - 24 jaar - eerste kindje - april 2021 Mooncalf - 30 jaar - tweede kindje - april 2021 LiefenLeed - 34 jaar - vierde kindje - april 2021 Sylva - 33 jaar - tweede kindje - 4 mei 2021 Novemberzes - 23 jaar - 10 mei 2021 Afspraken: September: Salvatore - 10 september - termijn echo Sylva - 22 september - 1e echo + intake vk Novemberzes - 24 september - vroege echo Chantaa89 - 28 september - 20 weken echo Oktober: Novemberzes - 8 oktober - echo + intake Sylva - 13 oktober - termijnecho + controle Totaal: (17) Wachtbankje (1), Zwanger (10), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)
Ik eet teveel slechte dingen . Ben voornamelijk moe en verder veel last van pijntjes als ik teveel doe of verkeerd opsta. Vorige week naar Julianatoren geweest bijvoorbeeld. En dan prop je jezelf in kleine attracties waar je jezelf daarna weer uit moet hijsen en je zoontje natuurlijk ook. Dat voelde ik wel na een paar uur. Maar ja dat is gewoon je lot nu je al een kindje hebt denk ik dan . Ik heb wel respect voor alle vrouwen in dierentuinen etc met een flinke buik. Ik moet nog maar zien of ik dat kan . Het zit mij niet in de weg hoor, ik vind het alleen zo rot als er dan door iemand op het forum om gevraagd wordt. Ja echt hè!
Gelukkig maakt het voor de andere zijn ‘kansen’ niet uit of het bij een ander snel of niet snel lukt. Maar snap wel dat het soms lullig voelt om te zeggen. ik had dit bij m’n vorige zwangerschap ook, een toenmalige vriendin vroeg ook hoe lang wij erover hadden gedaan. Ik wist dat zij al heel lang bezig waren. Dat ik mijzelf ook een soort van bezwaard voelde om te zeggen 2 de ronde. Maar nu bijna 6 jaar later hebben zij nog steeds geen kinderen. Ben niet zo close dus heb er niet meer naar gevraagd.
Jeetje 6 jaar al. Een goede vriendin van mij is ook jaren bezig geweest voor de eerste. Uiteindelijk gelukt maar een tweede is niet gelukt en dat vond ze ook heel erg. Veel mensen denken dan ach je hebt toch een kind wees daar dan blij mee. Maar ze vertelde toen dat de psycholoog zei dat het vaak nog heftiger is als een tweede niet lukt. Je weet dan hoe het voelt om zwanger te mogen zijn en een kindje te krijgen en dat maakt het heel zuur dat het dan niet lukt. Ze zouden nog voor een adoptie traject gaan maar toen bleek ze kanker te hebben. Inmiddels is ze 2 jaar overleden. En dan een vrolijker bericht. Ik ben natuurlijk eind juni bij een nieuwe werkgever begonnen. En ik maakte mij een beetje zorgen over de reactie van mijn projectleiders. Vandaag belde eentje mij en het ging over extra uren werken en dat ze iemand erbij staan willen nemen. Op een bepaald punt kon ik voor mijn gevoel niet anders dan het al vertellen. Ik begon met dat ik het eigenlijk nog even niet wilde zeggen maar dat het voor dit onderwerp wel belangrijk is. En ze zei meteen "ben je zwanger?" Ik zei ja, en de reactie was echt zó positief! Ze vindt het hartstikke leuk voor me.
Ik dacht zelf ook altijd ‘je hebt er toch al 1’. Dat dat een soort troost zou zijn. Maar toen ik zelf in deze situatie kwam, waarbij ik dacht ‘ik wil nooit meer zwanger worden’. Was mijn zoontje eigenlijk ook geen troost voor de wens van een 2de. Ook voor hem wou ik graag een broertje of zusje. Ik weet dat ik nu een heel groot risico neem om weer zwanger te worden. Maar probeer me zo veel mogelijk voor te bereiden en hulp aan te pakken onderweg, om zo te proberen zo min mogelijk ziek te worden. Maar jeetje ook nog kanker krijgen, het heeft haar allemaal niet mee gezeten in haar leven.
Wat fijn! Snap dat je even op een moeilijk moment zat. Lastig als je zelf al iets weet maar eigenlijk nog niets wil zeggen
@Salvatore wat een fijne reactie van je nieuwe werkgever! Het andere verhaal is wel erg...jemig... @Fissie we slepen je er doorheen! Is misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik wil wel dat je weet dat ik (we) een luisterend oor ben/zijn!
ik vind het erg spannend. Ik heb zelf het gevoel dat het raak is maar vind de uitslag gewoon spannend. Als hij negatief is dan weet ik dat ik weer een extra maand loop te stressen. Als hij positief is dan vind ik het ook erg spannend, om aan dit avontuur te beginnen. Was vandaag even een struisvogel Denk dat ik morgen ga testen...
@Salvatore ja we hebben de extra pret echo ongeveer 2 weken terug gehad we krijgen nog een dochter ik ben sinds gisteravond bezig mijn spullen door te lopen. Bizar dat ze straks weer in zn klein rompertje en kledingsetje passen dan merk je ook weer hoe snel ze groot worden.
Hihi de meiden hier hadden de nub dus goed! Ja lijkt mij ook heel bizar. Heb al even geen kleding van maat 50 in mijn handen gehad. O had zelfs maat 44 en dat was nog ruim.