Zwanger worden vanaf voorjaar/zomer 2020

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Hopeful89, 3 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Dank je. Wat leuk dat ze van dezelfde leeftijd zijn! Uhm één van zijn eerste woordjes was nee :roflmao: en dat gebruikt hij voor van alles en nog wat. Wij zouden het niet eens merken als de nee fase begint :p, nee hoor volgens mij heeft het woordje nu nog geen betekenis voor hem dus we zijn nog niet zover haha.

    Ik ben medisch wat de bevalling betreft. Met 34 weken heb ik een hoge bloeddruk gekregen wat al snel over ging in PE. Ik ben toen opgenomen en ze hebben gewacht tot 37 weken om Owen geboren te laten worden. Alleen was ik toen zo verzwakt dat hij met een KS ter wereld is gekomen. Dit was even de korte versie van het verhaal ;)

    En wat Corona betreft behoor ik tot een risicogroep doordat ik Astmatisch ben. Ik ben daardoor wel bang voor de gevolgen als ik de heftige variant van het virus krijg en zwanger ben. Ik geloof dat mijn man dit eigenlijk nog enger vindt dan ik.

    Het is heel jammer dat partners nu niet mee mogen naar afspraken. Mijn man is de vorige keer bij alle echo's geweest, hij vond dat ook heel leuk. Ik heb stille hoop dat het in de loop van het jaar wel weer mag.

    Ik zal binnenkort een potje foliumzuur gaan halen. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik begonnen nadat ik positief had getest. Dat is allemaal iets sneller gegaan dan verwacht :). Vandaar dat ik het mij afvroeg wat eigenlijk gebuikelijk is.

    Ik zie dat jij ook bezig bent met afvallen, je gaat lekker zeg! Het lukt bij mij het ene moment beter dan het andere. Ik wil er minimaal 10 kg af en er is nu 3,3 kg af, als ik het strenger zou doen zou er al veel meer af kunnen zijn.
     
  2. BloemNH

    BloemNH Bekend lid

    6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Gelukkig laten we alles doen want hebben beide twee linker handen dus dat scheelt weer wat stress haha.

    Ja mn cyclus was sinds december (voor de spiraal eruit ging) ineens alweer redelijk regelmatig. Zo tussen de 27-31 dagen ongeveer. Dacht voor de grap eens ovulatietest te doen vorige week en die knalde bijna van de strip af dus ben heel benieuwd.

    Heb jij al een regelmatige cyclus of weet je dat nog niet door pil?
     
  3. Caya

    Caya Actief lid

    6 apr 2020
    134
    156
    43
    Vrouw
    Ik ben inderdaad al gestart met foliumzuur, gewoon de huis-tuin-en keuken van Davitamon. Zijn er nog dames met een andere merken/goede ervaringen?

    Wat spannend al een knaltest, wanneer is je NOD? Ik ben ook weer gestart met ovutesten, ik wacht nog op een goede test :)
     
  4. BloemNH

    BloemNH Bekend lid

    6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Ja heel spannend! Spannend ook dat jouw cyclus zich lijkt te herstellen!
    Wilde eigenlijk nog helemaal niet beginnen met testen maar was wel nieuwsgierig:oops: Dus met 2 testen de piek gevonden. Ik verwacht NOD +- 25 april
     
  5. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Ik gebruikte tijdens mijn vorige zwangerschap Kruidvat eigen merk.

    Is er een reden dat jullie direct ovulatie testen gebruiken?
     
  6. Caya

    Caya Actief lid

    6 apr 2020
    134
    156
    43
    Vrouw
    We zijn al sinds vorig jaar zomer bezig en omdat ik een onregelmatige cyclus heb vind ik het lastig om zonder testen te weten wanneer m'n ei komt..
     
  7. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Oh sorry dat had ik niet meegekregen.
     
  8. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Nou dat is ook lekker dan haha :roflmao: Komt vanzelf wel al hoop ik voor je dat het nog even duurt ;) Wat is Owen voor kindje? Wat doet hij bijvoorbeeld graag? Vind hij het al leuk om lekker buiten te spelen?

    Wat naar zeg :( Heb je dan nog wel een deel van de bevalling zelf gedaan of was er vooraf al besloten om voor een geplande keizersnede te gaan? Dat zullen een paar flink spannende weken zijn geweest. Hoe kijk je nu terug op deze periode?

    Kan me jullie beiden angsten goed voorstellen. Ga je nog wel naar buiten of blijf je gewoon preventief binnen? Is je astma wel netjes onder controle met medicatie? Mijn vader heeft astma en gelukkig gaat het met medicatie erg goed als heeft hij soms ook z'n nare periodes.

    Ja, het is echt erg hoe ongelukkig je je kan voelen in je eigen lichaam. Na de zwangerschap woog ik 100+ :cry: Na drie mislukte pogingen gaat het deze 4e poging wel goed. Snap heel goed dat het soms wat minder gaat, dat is heel herkenbaar. Maar 3.3 kg is al heel netjes toch? Je zit al op 1/3e van die 10 kg, daar mag je best trots op zijn! :thumup: Heb jij ook dat je merk dat je cyclus heel erg invloed heeft op je gewicht?

    Dat is wel verstandig dan ja :p Scheelt zeker een hoop stress. Wij zijn hier vorig jaar ook verhuisd naar nieuwbouw en ook zoveel mogelijk uit handen gegeven. Dat geeft zoveel rust! Hopelijk verloopt alles lekker vlot en kun je vrij snel over :thumup:

    Dat is wel heel netjes qua cyclus lengte. Spannend zeg om dan direct knaltesten te hebben! :D Hopelijk positief nieuws rond je NOD! :thumup:

    Ik slik nu geen pil omdat ik nog borstvoeding geef en hormonen slikken sowieso slecht samen gaat met mij. De pil heeft een vreselijk effect op m'n humeur en libido :( Dat was de voornaamste reden om te stoppen begin 2016. Niet wetende dat m'n cyclus er zo raar van ging doen. M'n cyclus was toen echt mega rommelig tussen de 29 en 38 dagen. Was geen touw aan vast te knopen. Maar mijn cyclus ligt tussen de 26 en 29 dagen dus dat is netjes.

    @Caya hopelijk vind je snel je piek! :thumup:
     
  9. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Owen is een vrolijk kereltje die er een sport van maakt de grenzen op te zoeken wat ik soms wel lastig vind. Er zijn dagen dat hij alleen maar dingen doet waarvan hij weet dat het niet mag. En het is nog niet gelukt om iets te vinden om hem ook echt duidelijk te maken dat hij daarmee moet stoppen. Boos worden vindt hij bijvoorbeeld alleen maar lachwekkend. Hij vindt buitenspelen geweldig, sinds een week kan hij zelf van de glijbaan af die hij voor zijn verjaardag heeft gekregen. Speeltuinen is hij ook groot fan van. Verder is hij gek op boekjes, hij heeft er alleen geen geduld voor om te luisteren als wij voorlezen :roflmao:
    En hoe is jouw dochtertje? Knap dat je nog bv geeft trouwens!

    Ze zijn begonnen met pillen 2 dagen voor de keizersnede om te kunnen inleiden. Maar die bleek je niet te mogen gebruiken als astma patiënt, en ik kreeg het daar dus ook benauwd van. Toen zijn we daarmee gestopt, ik had op dat moment 2 cm ontsluiting. Een VK heeft mij 's avonds gestript in de hoop dat dat nog wat ging doen. Ze hebben daarvoor een uur geprobeerd een ballon in te brengen maar dat lukte niet. Doordat ik een Magnesium infuus had was ik ziek en verzwakte ik heel snel. Er volgde wéér een nacht met hoge bloeddruk en daardoor de hele nacht controles waardoor ik bijna niet sliep. Die ochtend zouden ze verder gaan met inleiden, maar ik zag het helemaal niet meer zitten. Ik kon niet meer. En toen hebben we gezamelijk besloten dat een KS beter was.

    Ik gebruik nu geen astma medicatie. Daar zijn we rond mijn 16de mee gestopt. Tijdens de zwangerschap heb ik wel iets gebruikt omdat ik toen heel vaak benauwd was. Maar sinds de geboorte van Owen eigenlijk vrijwel niet meer gebruikt. Ik kom nog wekelijks buiten voor de boodschappen en ga wel geregeld wandelen anders word ik gek thuis.

    Ja ik weet dat ik mij beter in mijn vel kan voelen als ik minder zwaar ben. In 2012 ben ik 16 kg afgevallen en ik was zelfverzekerder etc. Maar toen was ik alleen en dat ging toch een stuk makkelijker :|. Toen Owen 2 maanden was zat ik op 4 kg na terug op mijn start gewicht van voor de zwangerschap, maar daarna ben ik zo gaan snaaien :(. Afgelopen week weer 8 ons aangekomen, mede door de Pasen. Maar ik ben vandaag weer begonnen met bijhouden wat ik eet. Mijn cyclus is vrij stabiel met 28 dagen. Ik ben in oktober gestopt met de pil in de hoop dat mijn libido wat zou verbeteren, maar helaas niet...
     
  10. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Oh je vroeg nog hoe ik erop terug kijk. Er zijn ontzettend veel fouten gemaakt door het ziekenhuis waardoor ik mij een soort proefkonijn voelde in die tijd. We hebben ook een officiële klacht ingediend naderhand. Ik kijk er niet fijn op terug, en zit er nu wel een beetje mee hoe dat moet bij een tweede. Dit ziekenhuis is het dichtste bij. Anders moeten we een half uur rijden, wat mij niet fijn lijkt als je met weeën in een auto zit :(
    We moeten daar nog over nadenken wat we willen. Misschien als het een "normale" bevalling wordt dat ik daar wel naartoe ga. En stel dat ik weer PE of andere complicaties krijg dan naar een ander ziekenhuis.
     
  11. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    @BloemNH gaat het jullie eerste kindje worden?
     
  12. BloemNH

    BloemNH Bekend lid

    6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Ja, lijkt me zo heerlijk om straks in ons droomhuis te kunnen wonen en daar samen een gezinnetje op te bouwen<3
    Ja onze eerste! Hebben het er al zo lang over maar nu is de drang sterker dan ooit.

    Jeetje wat een heftig verhaal ook van jouw bevalling! Hoe oud zijn jullie als ik vragen mag?
     
  13. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Spannend!
    Sorry voor mijn verhaal, :oops: zulke dingen wil je niet teveel lezen is mijn ervaring.
    Ik ben 35 en jij?
     
  14. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ik reageer vanmiddag even meiden! Had gister echt een complete off day na een nacht mega slecht geslapen te hebben. Vandaag gaat het gelukkig beter! :D

    Zo eerst yoga en dan neem ik ff de tijd met een emmer thee! ;)
     
    Salvatore vindt dit leuk.
  15. BloemNH

    BloemNH Bekend lid

    6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Geen enkel probleem hoor! Dat is ook de realiteit dat het zo kan. Voor mij maakt het in ieder geval niet uit als je je verhaal deelt:) Ik ben 26. Mijn (inmiddels) man is 10 jaar ouder.
     
    Caya en Salvatore vinden dit leuk.
  16. LiefsteWens

    LiefsteWens Actief lid

    15 apr 2020
    196
    37
    28
    Vrouw
    Hoi hoi,

    Mag ik meeschrijven? Ik ben 35 en moeder van een jong kindje. Deze maand wil ik er serieus voor gaan, de afgelopen maanden waren een soort oefenmaanden haha!

    Ik ga wel gebruik maken van bepaalde hulpmiddelen. Baat het niet dan schaad het niet. Spannend wel!
     
  17. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Tuurlijk, welkom! Een leeftijdsgenoot :D
    Hoe oud is je kindje? Wat voor hulpmiddelen bedoel je dan als ik vragen mag? Laten we hopen op een positieve test binnenkort!
     
  18. BloemNH

    BloemNH Bekend lid

    6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Leuk! Welkom! Ik ben ook benieuw hoe oud je kindje is. Heel veel succes
     
  19. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ohhh dat grenzen opzoeken klinkt enorm herkenbaar :p J is echt precies zo. Wat hier helpt is haar afleiden en haar iets 'belangrijks' te doen geven. Meehelpen de vaatwasser uitruimen, stofzuigen of vragen of ze wil schoonmaken. Of als ze met haar beker gooit, dan pakken we haar beker af dan mag ze in plaats daarvan met de kussens op de bank gooien of met een zacht balletje. Na 10 minuten is het dan wel klaar omdat ze die drang om te gooien kwijt is. Wat stoer zeg dat hij een eigen glijbaan heeft :D

    J is een enorm leergierig meisje. Vind het heel erg leuk om te kleuren, vinger verven, muziek te luisteren of te dansen. Ze is dol op buitenspelen en de speeltuin (schommel) is ook hier favoriet. Verder vind zij voorlezen wel geweldig, maar 1,5 maand geleden was dat wel anders. Toen had ze er ook geen geduld voor en was het vooral plaatjes kijken. Dus dat komt bij Owen ook zeker wel goed ;) Geef nog 1x borstvoeding voor ze gaat slapen. Twee maanden geleden was dat nog twee keer, na de nacht en voor het slapen. Ik laat haar zelf afbouwen.

    Och meis wat een drama is die periode geweest zeg :( Alsof de spanning in aanloop naar die 37 weken niet al erg genoeg was. Wat een verschrikkelijk ziekenhuis heb je ook gehad als ik het zo lees. Je zou toch denken dat ze in een ziekenhuis wel weten waar ze mee bezig zijn.. o_O Kan me voorstellen dat de gedachte aan een half uur met weeën in de auto zitten je tegenstaat, maar het lijkt me een fijner idee dan weer opnieuw naar dat ziekenhuis te moeten en straks weer een KS moeten ondergaan omdat zij niet doen wat ze horen te doen.

    Wel fijn dat het zo zonder medicatie allemaal goed gaat. Gelukkig maar, was bang dat je aan de medicatie zou zitten en dan misschien niet naar buiten zou durven. Maar even een blokje om gaan is gelukkig goed te doen :thumup:

    Vind 16 kilo afvallen echt heel erg netjes! :thumup: Op gewicht blijven is inderdaad makkelijker te doen als je alleen bent haha :roflmao: Maar die hormonen na de bevalling zijn ook echt zo verschrikkelijk, die doen van alles met je waar je niet op zit te wachten of wat je niet wil. Heel veel succes met het bijhouden van wat je eet! :D Komt vast helemaal goed! ;) Wel shit dat je libido nog steeds zo laag is. Misschien moet je nog ontpillen? Hoe lang heb je de pil geslikt?

    Dat kan ik me goed voorstellen! :D Nog heel even wachten en dan is het zover!

    Ik ben 33 en word eind dit jaar 34.

    Welkom en heel veel succes al deze maand! ;) Hoe oud is je kindje?

    Is het een idee om een lijstje te maken met daarop namen, leeftijd, hoeveelste kindje, wanneer je gaat starten en/of in welke ronde je al zit?
     
  20. LiefsteWens

    LiefsteWens Actief lid

    15 apr 2020
    196
    37
    28
    Vrouw
    Even hier een algemene reactie.

    Mijn dochter is bijna 14 maanden. Een ontzettend leuk en lief meisje. En soms stout ook haha!

    Hulpmiddelen, sowieso ovulatietesten en ik begin met granaatappelsap, schijnt goed te werken bij de innesteling. En mijn voeten warm houden en lekker aan de thee (zie ook mijn andere topics).

    Jaaa! Een lijstje lijkt me goed. Wie kan dit op zich nemen?

    Later vandaag ga ik even in op jullie.
     

Deel Deze Pagina