Zwanger worden vanaf voorjaar/zomer 2020

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Hopeful89, 3 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Ik ben secretaresse bij een overheidsinstantie. Sector maakt mij op dit moment weinig uit, ik wil wel graag 20 uur blijven werken.

Ik moet zeggen dat ik niet verwacht snel wat anders te hebben. Maar we gaan het zien. Hiervoor ben ik 8 maanden bezig geweest...

2. Chantaa89

Chantaa89 Actief lid

11 mrt 2020
    168
    235
    43
    Vrouw
    @LiefenLeed je bent zo te zien niet de enigste. Ik moet mezelf zelfs verdiepen in ovulatie testen. Hoe en wanneer begin je daar mee in je cyclus ik was de eerste keer te snel zwanger om het bewust mee te maken

3. Jori88

Jori88 Bekend lid

26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Hmmm dat zijn nu niet echt banen die voor het oprapen liggen momenteel vrees ik :(

Werkte je er nog niet zo lang? Is het echt door de Corona?

4. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Nee er is idd geen overvloed aan vacatures.

Ik werk er bijna 7 maanden nu en zou sowieso een jaar daar werken met kans op verlenging. Het is van begin af aan een beetje gedoe geweest met weinig tot geen werk. Mijn voorganger vertrok ook om die reden. En had aangegeven dat vervanging naar haar idee niet nodig was. En nu in de Corona tijd heb ik helemaal weinig te doen. Ik heb het gevoel dat ze de kans nu zien om het daarom stop te zetten.

Ik heb gisteravond wel al gesolliciteerd op een vacature. Afwachten maar en ondertussen alle kanalen in de gaten houden.

5. Jori88

Jori88 Bekend lid

26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Dat is wel echt balen! Hopelijk komen er snel wat meer leuke vacatures voorbij voor je. Wat mij vorig jaar erg heeft geholpen is te kijken naar een hele andere sector. Met succes gelukkig.

6. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Wat bedoel je precies met een andere sector? Ik kan mijn werk in elke sector doen. Heb ook al overal en nergens gewerkt, bouw, zorg, onderwijs en nu dan overheid.

Ander soort functie zou ik ook wel willen maar ik zie het niet zo zitten om een opleiding te moeten gaan volgen. En een functie waar geen gerichte opleiding voor nodig is verdient over het algemeen niet zo best.

7. Jori88

Jori88 Bekend lid

26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Ik bedoel meer een andere functie inderdaad. Maar als je dan nog een opleiding moet doen, maak je het wel extra zwaar.
    Ik ben me wel gaan omscholen, moet nu nog 14 maanden aan deze studie (mag wel een jaar uitlopen indien nodig).

8. Caya

Caya Actief lid

6 apr 2020
    134
    156
    43
    Vrouw
    Sorry hier een wat late reactie, we zijn op het werk weer aan de slag dus die zeeën van tijd die ik eerst had heb ik niet meer.

Zelf vandaag nu m'n NOD maar door dat bloedverlies van de afgelopen week vraag ik me af of het niet toch een soort van menstruatie geweest is? Zou wel heel kort na m'n ei zijn geweest.. maar juist door die onregelmatige cyclus weet ik het niet zo goed. Misschien morgenvroeg er toch maar een testje op wagen maar ik heb sterk het gevoel dat het niet raak is.

En wat ontzettend balen van je werk, toch waar je bang voor was dus :( Hopelijk vind je snel een leuke, nieuwe uitdaging!

9. BloemNH

BloemNH Bekend lid

6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Nee wat verschrikkelijk!! Zit je in een moeilijke branche om nu aan het werk te komen? Duimen voor je. Lijkt me heel moeilijk je wens uit te stellen:cry: Sterkte

Edit: Lees nu al wat voor werk je doet. Hopelijk vindt je snel wat nieuws. Is het een financiële reden dat je eerst weer werk wilt hebben of ook stabiliteit en rust op andere manieren?

10. BloemNH

BloemNH Bekend lid

6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Voorjaar/zomer 2020 zwanger worden lijstje:
    Salvatore - 35 jaar - tweede kindje - juni start
    Chantaa89 - 31 Jaar - tweede kindje - start mei/juni
    TMR26 - 26 jaar - eerste kindje - start april
    BloemNH - 26 jaar - eerste kindje - start april

NOD-lijst:
    12 mei
    LiefsteWens - 35 jaar - tweede kindje - ronde 1 na oefenperiode

13 mei
    Caya - 32 jaar - eerste kindje - ronde 1

16 mei
    LiefenLeed - 34 jaar - vierde kindje - ronde 1

20 mei
    Twoflowers - 27 jaar - tweede kindje - ronde 1

22 mei
    Jori88 - 31 jaar - derde kindje - Ronde 1

25 mei
    BloemNH - 26 jaar - eerste kindje - ronde 2

3 juni
    Sylva - 33 jaar - tweede kindje - ronde 1

5 juni
    Josje85 - 34 jaar - eerste kindje - ronde 2

Wachtbankje (5), Zwanger (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

Oeps was dit hele topic kwijt geraakt! Even flink bijlezen. Inmiddels mogen we ook weer op het wachtbankje.

11. Jori88

Jori88 Bekend lid

26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Op de een of andere manier wordt de foto steeds gedraaid met uploaden. Maar testje van vanochtend lijkt me positief?

Bijgevoegde bestanden:

LiefenLeed, Salvatore, Twoflowers en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Is ook wel logisch dat je het jammer vind als het niet gelukt is. Je wilt het zo graag.

Haha :roflmao: Mijn broertje en ik vochten elkaar ook soms de tent uit. Mja dat hoort er ook wel bij. Het merendeel van de tijd kunnen kinderen echt wel lief met elkaar spelen.

Ik vind je zorgen heel erg logisch. Maar ik weet echt zeker dat je straks van beide kindjes evenveel gaat houden. Je zal vast en zeker meer naar de baby trekken, die heeft dan ook meer aandacht nodig. Gewoon proberen om O zoveel mogelijk te betrekken bij de zorg voor de nieuwe baby, dan heb je misschien minder het gevoel dat je O iets tekort doet. Gaat hij vast en zeker ook super leuk vinden om te doen.

Wat k*t zeg van je werk :( *knuffel* Precies waar je al zo bang voor was. Hopelijk zit er een bedrijf tussen je sollicitaties die je aanneemt zodat je niet zonder werk komt te zitten en je toch voor een tweede kindje kan gaan. Rot corona ook :|

Ik had je bericht voorgelezen aan m'n vriend en die zei direct eerst zien dan geloven. Hij heeft er nog steeds een hard hoofd in. Maar ik kan me echt helemaal vinden in wat je zegt en ben daar ook heilig van overtuigd dat het precies zo zal gaan.

Vind het echt fijn dat ook jij bevestigt hoe ik denk dat het zal gaan. Het komt ook vast wel goed bij m'n man. Als ik zie hoe hij met J is, dan is hij meteen verliefd als hij z'n nieuwe kindje eenmaal ziet.

Je test is positief, hij knalt! :D Eitje, eitje! :D

@LiefenLeed wanneer je kan testen is inderdaad afhankelijk van wanneer de innesteling is geweest. Zo'n 2/3 dagen na de innesteling kun je dan al licht positief testen. Met een vroege innesteling rond 5 dpo (@Jori88 dpo staat inderdaad voor dagen na eisprong) kun je op 7/8 dpo al positief testen. Ik testte licht positief op 9 dpo. De innesteling vind plaats tussen 5 en 12 dpo.

@Chantaa89 dat hoop ik ook voor jullie! ❤️️ Ik begrijp jouw angst wel, heb een PND gehad en ben ook echt bang dat de eerste maanden enorm heftig zullen zijn. Maar goed, met de kennis van nu hopen we dat nog een PND voorkomen kan worden. Hoop voor ons beide dat het dit keer goed zal gaan!

Heb maandag contact gehad met de huisarts en die begreep m'n zorgen direct en heeft me meteen doorverwezen naar de gynaecoloog. Gelijk gebeld voor een afspraak en die staat ingepland voor de 25e van deze maand. Ben benieuwd wat eruit komt.

Apie1 vindt dit leuk.
  13. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Tot 12 DPO? Nou dan ga ik dus pas zaterdag of zondag testen. Ben nu denk ik 11 of 10 dpo...

14. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Financieel, het plan voor een ander huis kopen en stabiliteit idd. De vorige keer werd ik werkloos na een baan van 32 uur. Toen was 70% van mijn loon in de ww prima te doen. Nu werk ik 20 uur, dat wordt een heel ander plaatje. En nu heb ik ook minder lang recht een uitkering denk ik. Maar het voelt echt als een donderslag bij heldere hemel. Mijn contract loopt tot eind oktober, ik had verwacht dat ik dan geen verlenging zou krijgen. Maar nu al het contract verbreken zag ik niet echt aankomen, je verwacht dat de overheid een voorbeeldfunctie heeft naar het bedrijfsleven en in deze tijd niemand ontslaat. Ze gaan nog kijken of ik op een andere plek kan gaan werken. Over een week wordt er definitief een besluit genomen. Vandaag op LinkedIn nog een paar vacatures gevonden waar ik op ga reageren.

@Jori88 wat fijn dat je nu een positieve test hebt!

@Sylva fijn dat je ha het serieus neemt en je gelijk heeft doorgestuurd.

15. Jori88

Jori88 Bekend lid

26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    @Salvatore Ik zal duimen voor je dat je binnen een andere functie bij het bedrijf alsnog kan werken. Wel echt balen zeg! Mogen ze überhaupt wel tussentijds je contract beëindigen? Ik zou dat eerst goed uitzoeken de komende dagen. Want als je contract pas in oktober afloopt, lijkt me dit vreemd! Wel heel fijn dat je op LinkedIn leuke vacatures tegen bent gekomen. Ik denk dat er echt wel veel bedrijven zoeken naar personeel nu. Hou vertrouwen, dan hoeft je kinderwens vast nog niet opzij geschoven te worden :)

@Sylva Het is een bekende angst voor veel ouders, maar echt, ik heb in mijn vriendenkring nog nooit gehoord dat ze minder van de baby houden. En je baby slaapt veel in het begin, dat geeft je echt veel tijd voor je oudste. Mijn oudste kwam er ook altijd bij liggen als ik borstvoeding gaf, was zijn chill momentje. En als mijn jongste sliep, had ik tijd om met hem samen te spelen. Of we gingen wandelen (baby in de draagdoek). Wees niet bang dat je je oudste tekort doet :)

De angst die ik nu een beetje heb is: Hoe gaan mijn kinderen het vinden dat zij elke week naar papa gaan en de baby hier blijft. We hebben co-ouderschap. Maar papa krijgt zelf ook een baby (eind oktober), dus dat komt vast ook wel weer goed. Ze zijn in elk geval erg enthousiast dat ze grote broers worden :thumup:

@LiefenLeed Lang hè die 12 dagen! :| Want als je zwanger wil worden heb je al zo lekker veel geduld :roflmao: Normaal vliegen de weken voorbij, maar ik weet nog bij de vorige zwangerschappen dat die laatste week voor NOD echt voorbij kruipt :mad:

Vandaag dus een positieve ovutest bij mij. Ik herinnerde me ineens van mijn vorige poging om zwanger te raken, dat ik toen na het gebruiken van ovutesten er ook achter kwam dat ik niet 14 dagen voor mijn NOD m’n eisprong heb; maar later. Ik had m’n NOD datum dus al een dagje verschoven, daar hou ik ‘m nu ook op. Maar 24 mei ben ik jarig. 1 dag na NOD. En wil proberen om dan pas te testen. Mocht ik dan mijn menstruatie hebben of een negatieve test, weet ik ook dat ik afleiding heb van alle visite die verspreid over de dag in de tuin komt zitten (op 1,5 meter afstand haha). En is ie wel positief, dan is het wel echt een fantastisch verjaardagscadeau!
    En nu maar wachten......... :rolleyes:

Sylva vindt dit leuk.
  16. Jori88

Jori88 Bekend lid

26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Voorjaar/zomer 2020 zwanger worden lijstje:
    Salvatore - 35 jaar - tweede kindje - juni start
    Chantaa89 - 31 Jaar - tweede kindje - start mei/juni
    TMR26 - 26 jaar - eerste kindje - start april
    BloemNH - 26 jaar - eerste kindje - start april

NOD-lijst:
    12 mei
    LiefsteWens - 35 jaar - tweede kindje - ronde 1 na oefenperiode

13 mei
    Caya - 32 jaar - eerste kindje - ronde 1

16 mei
    LiefenLeed - 34 jaar - vierde kindje - ronde 1

20 mei
    Twoflowers - 27 jaar - tweede kindje - ronde 1

23 mei
    Jori88 - 31 jaar - derde kindje - Ronde 1

25 mei
    BloemNH - 26 jaar - eerste kindje - ronde 2

3 juni
    Sylva - 33 jaar - tweede kindje - ronde 1

5 juni
    Josje85 - 34 jaar - eerste kindje - ronde 2

Wachtbankje (6), Zwanger (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)

Sylva vindt dit leuk.
  17. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    @Jori88 zou zeker makkelijk zijn als ik ergens anders in de organisatie kan gaan werken. Maar ik zie zelf ook op intranet dat er momenteel geen opdrachten zijn om op in te schrijven. Ik zoek ondertussen gewoon verder, beter mijn kansen spreiden. Ik denk wel dat ik wacht met onze poging om zwanger te raken totdat ik meer zekerheid heb. Ik was 4 maanden zwanger toen ik werkloos werd, en er is geen bedrijf die je dan aanneemt.

18. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Volgens mij kan het zelfs nog later als de bevruchte eicel lang blijft rondzweven, maar dat is dan afhankelijk van hoe lang je luteale fase (aantal dagen tussen eisprong en menstruatie) is. Maar gemiddeld is de innesteling rond 9 dpo en dan test je op 12 dpo zeker positief. Ik ga duimen voor je! ;)

@Salvatore ik hoop echt dat ze binnen het bedrijf nog iets voor je kunnen betekenen. Wat je zegt, je verwacht van een overheidsbedrijf wel iets anders dan je zo de laan uit te sturen.

Je zou eens met m'n man moeten praten haha ;) Ik sta er echt heel nuchter in, maar hij niet. Ik heb zoiets van als die kleine uk er straks is dan vallen alle puzzelstukjes vanzelf op z'n plek. Ben er ook van overtuigd dat als het eenmaal zo ver is dat hij er ook zo over denkt, maar voor nu vind hij dat nog moeilijk om voor te stellen.

Kan me voorstellen dat dat je bezig houdt ja. Maar ik denk dat je kinderen wel snappen dat hun nieuwe broertje of zusje bij jou en je vriend hoort en niet bij jou en hun papa. Hetzelfde als dat de baby van hun papa niet mee komt naar jullie huis. Super leuk dat ze zo enthousiast zijn! :D Geeft jou en je vriend ook wat positiviteit dat daar geen zorgen om hoeven te zijn ;)

Dat zou echt super gaaf zijn op je verjaardag een positieve test. We gaan hier gewoon heel hard voor je duimen! :thumup: Heel veel succes met wachten! :p

Verwacht hier volgende week donderdag m'n eisprong. Dus wij gaan zodra m'n menstruatie echt voorbij is ook maar eens aan de slag :D Kijk wel op tegen die wachtbank ellende als ik eerlijk mag zijn :rolleyes:

19. BloemNH

BloemNH Bekend lid

6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Oei, Ja kan me voorstellen dat dat een ander plaatje geeft! Sterkte *knuffel*. Oktober zou ook nog wel een tijdje weg zijn. Hopelijk krijg je nog iets van een regeling maar nog liever een baan natuurlijk weer. *fingerscrossed* Hebben jullie al concrete plannen wat huis betreft of nog niet aan het rondsnuffelen?

20. pinklady

pinklady Bekend lid

10 mei 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    Hey hoi! Lijkt me leuk om dit groepje te volgen. Ben zelf net gestopt met de pil. Spannend weer!

Caya en Salvatore vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina