Zwanger worden vanaf voorjaar/zomer 2020

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Hopeful89, 3 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw

Ja dat ik in t verleden psychische problemen heb gehad, en dat ze mn spiraal nog kon laten zitten als ik toch nog niet meteen wilde beginnen. En dat ze niet wilde dat ik de 1e de beste van straat zou plukken.. alsof ik dat zou doen :roflmao:
    En of ze me al moest doorverwijzen voor een KID traject, toen ik aangaf dat ik waarschijnlijk voor een bekende donor zou gaan omdat ik niet wilde dat mijn ene kindje wel weet wat zijn achtergrond is en de andere maar half toen begreep ze dat wel maar begon meteen over de risico's. En of ik A. Zn vader niet kon vragen als donor. :roflmao:
    En of ik niet wilde wachten op een relatie.
    Ach ja. Het komt uit een goed hart, dat weet ik heus wel. Misschien had mn oude huisarts wel dezelfde vragen gesteld.
    De praktijk is net overgenomen door 2 nieuwen, dus zij kennen mij ook niet verder. Lezen alleen een dossier.

2. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    @Lill Ovulatietesten ligt aan de lengte van je cyclus. Mijn cyclus is meestal 28 dagen en dan start je, volgens het schema wat bij mijn testen zit, op dag 12 van je cyclus met testen.

Pff daar zit je niet op te wachten zo'n gesprek...

3. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Dankje :)

En ik hou maar in mn hoofd dat ze het beste wil voor mijn zoontje en een evt toekomstig kindje. Tis gewoon zo rot dat ik me moet verantwoorden, terwijl elke vrouw met een partner gewoon een kind kan proberen te krijgen

4. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Nou, daar ben ik het helemaal mee eens!

Ik dacht trouwens dat je al wel een donor had en wou beginnen? :)

5. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Heb ik ook :) maar ik bedoel meer dat als er een vrouw komt in een relatie of getrouwd en die wil dr spiraal verwijderen dat die vast niet zo'n kruisverhoor erbij krijgt.

Nou brutaal mens heeft de halve wereld. Ik heb even het ziekenhuis gebeld voor dat controle onderzoek in juni. Maar goed ook want alles heeft door corona natuurlijk stilgestaan dus ik was op de lange baan gezet tot september.
    Ik vertelde haar van de kinderwens en dat begreep ze volledig. Dus nu heb ik volgende week al een afspraak, maar in een ander ziekenhuis.
    Prima :)

Twoflowers en pinklady vinden dit leuk.
  6. Jori88

Jori88 Bekend lid

26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Haha, ja ben stil. Gisteren was ik jarig en heb ik coronaproof de hele dag door visite gehad. En vandaag weer aan het werk. Heb gisteren én vandaag nog getest, beide negatief. En nog steeds geen menstruatie te bekennen. Het rommelt wel flink in m’n buik.. Dus ik weet het niet zo goed!

@Lill Fijn dat je spiraaltje eruit is. Wel jammer van de preek! Ik kreeg ook een preek hoor, dat het met mijn vorige 2 zwangerschappen wellicht niet verstandig is om weer voor een zwangerschap te gaan. Maar ze had de brief van de gynaecoloog gemist waarin staat dat ik zonder problemen nogmaals voor een zwangerschap mag gaan ;)

7. Jori88

Jori88 Bekend lid

26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Negatief dus weer... kan ook geen licht streepje bekennen haha :confused:

Bijgevoegde bestanden:

8. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Balen zeg :( hoeveel dpo ben je nu?

En mag ik vragen wat er met je vorige 2 zwangerschappen was?
    Wel fijn dat de gyn je groen licht heeft gegeven :)

9. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Gebruiken jullie trouwens nog een app om je cyclus bij te houden?
    En zo ja welke?
    Ik gebruik(te) Maya maar die gebruikte ik ook al ver voor mn zwangerschap en al die gegevens blijven bewaard. Dus hij haalt nog steeds cyclus info op van 4 of 5 jaar geleden. Dus misschien tijd voor een andere app. Aanraders?

10. Jori88

Jori88 Bekend lid

26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Ik ben nu 12DPO..

Ik heb bij de eerste zwangerschap pre-eclampsie gehad. Bij de tweede HG, zwangerschapsdiabetes met insuline spuiten, pre-eclampsie en HELPP.
    Dus ik heb een consult gehad bij de gyn om de risico’s te bespreken. Ben onderzocht. En gyn was duidelijk, met een andere partner kan het heel anders zijn. En het risico is zeker aanwezig, daarom zal ik vanaf 8 weken zwangerschap al starten met bloedverdunners. Maar het is geen reden om een zwangerschap niet meer aan te gaan, gelukkig!

Amsy9 vindt dit leuk.
  11. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Pfoe, heftige zwangerschappen dus. Hoop dat de Gyn hierin gelijk krijgt en dat het nu met de 3e heel anders zal gaan :)
    Vooral HG lijkt me echt slopend. Ik zat in een zwangerschapstopic met iemand die dat had.
    Diep respect dat het je niet weerhoudt :)

12. Jori88

Jori88 Bekend lid

26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Heel heftig. Ben ook nooit meer mezelf geworden. Maar goed dat heb ik nu geaccepteerd ;)

En ja de HG was heftig, op het merendeel van de dagen meer dan 25x per dag overgeven enzo. Maar dat had weer als voordeel dat ik heel veel extra echo’s en bijna iedere dag kon luisteren naar het hartje haha. Ik probeer maar positief te blijven :rolleyes:

Lill vindt dit leuk.
  13. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    Superknap :) nou ik gun je deze keer de makkelijkste zwangerschap ter wereld ;)

Jori88 vindt dit leuk.
  14. novemberzes

novemberzes Fanatiek lid

28 jan 2020
    1.945
    1.994
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal!
    Zou ik met jullie mee mogen kletsen?
    Op 14 mei kwamen we er tijdens de termijnecho met 12+4 weken achter dat het hartje gestopt is met kloppen toen het 9 weken oud was.
    Afgelopen woensdag heb ik medicatie gekregen en is het vruchtje er uit gekomen.
    Nu ben ik nog aan het herstellen (lees bloeden) en hopelijk pakt mijn lichaam het snel op en heb ik snel weer een cyclus :)

Ik heb een zoontje van 8.5 maand en onze wens was om de kindjes zo kort mogelijk op elkaar te hebben. Er zou 14 maanden tussen zitten.

Ik voel me goed, vorige week wel wat emotionele momenten gehad natuurlijk maar hopelijk krijg ik snel zicht in mijn cyclus!

15. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Lill haha jazeker! Dat zijn wel echt duidelijke kwaaltjes ja ;)

Hoe is het gegaan vandaag? Nog last gehad na het verwijderen? Hoewel ik denk dat die arts het vast goed bedoelt, vind ik wel dat er een grens is tussen vriendelijk praten en het uit je hoofd willen praten. Die twee dingen liggen namelijk echt niet op dezelfde lijn. Zou er verder niet teveel mee zitten, jij hebt je keuze gemaakt en dat is wat telt.

Wanneer je met ovulatietesten kan beginnen is afhankelijk van hoe lang jouw cyclus duurt. Ik heb tussen m'n attachments nog wel een overzichtje waar opstaat wanneer je ongeveer moet beginnen met testen. Zal hem er even in plakken, hij staat alleen wel scheef.

Succes volgende week met je afspraak! :D Ik gebruik Fertility Friend om m'n cyclus in bij te houden. Die app is voornamelijk gericht op mensen die temperaturen, maar het kan ook zonder.

@Salvatore ja kan op donderdag en op vrijdag. Als hij vrijdag was dan schuif je NOD inderdaad een dagje op. Het ligt eraan wanneer je eisprong is geweest, was hij op donderdag dan heb je wel echt een goede kans hoor ;) Vrijdag wordt wel iets lastiger.

@BloemNH buikpijn kan prima als je net zwanger bent. Ik dacht aan het begin dat ik echt ongesteld ging worden, maar het kwam gelukkig niet. Dus zolang het niet doorzet bij je vind ik het nog steeds enorm spannend!

@Jori88 shit zeg :( Stomme witte testen :cry: Wat heb jij een pittige zwangerschappen gehad zeg, vind het wel echt heel knap dat je het nog een keertje aandurft. Bikkel dat je bent!

@novemberzes tuurlijk mag je met ons mee kletsen! Wat verschrikkelijk dat het hartje is gestopt met kloppen :( Ik weet gewoon even niet zo goed wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte nog de komende dagen en ik hoop dat het bloeden snel gestopt is en je cyclus weer netjes op gang komt zodat jullie er weer voor kunnen gaan.

Hier vanochtend een afspraak gehad bij de gynaecoloog vanwege dat vroege bloedverlies op 9 dpo. Ze snapte m'n zorgen en heeft het direct goed opgepakt. Ze heeft een echo gedaan om te kijken naar hoe m'n eierstokken eruit zagen en wat de status was van m'n baarmoederslijmvlies. Ze kon geen gekke dingen vinden en m'n baarmoederslijmvlies zag er helemaal prima uit. Moet aanstaande donderdag bloed prikken op progesteron waarde en als ik ongesteld ben tussen dag 1 en 4 van m'n cyclus nog een keertje op LH en oestrogeen. Mocht m'n progesteron nou te laag zijn gaan we kijken wat we daaraan kunnen doen. Ze opperde al om dan utrogestan te gaan gebruiken. Spannend weer dit. Vorige keer toen ze m'n waardes controleerde was ik zwanger toen ze belde met de uitslag. Ze moest al lachen en zei je gaat me nu over twee weken weer vertellen dat je zwanger bent hè ;) Moest erg om haar lachen :p Leuk mens! :D

16. pinklady

pinklady Bekend lid

10 mei 2007
    687
    376
    63
    provincie groningen
    novemberzes vindt dit leuk.
  17. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.245
    6.908
    113
    Vrouw
    @Sylva dankje voor je uitgebreide reactie :)

Heb verder geen last gehad van het verwijderen gelukkig. Had ik ook niet verwacht eigenlijk.

Fijn dat er niks geks te zien was op je echo :) en laten we hopen dat ze gelijk krijgt :p

@novemberzes welkom :) en wat vreselijk om zoiets mee te maken :( zo verdrietig.

novemberzes vindt dit leuk.
  18. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    @Lill ik gebruik de cyclus calender van Simple design vind hem erg fijn je kunt er veel in kwijt. Als je Android hebt kun je met de zoekopdracht "mijn kalender" hem vinden. 2de van boven een rood boekje met een bloem erop.

@Sylva ik vind het wel spannend worden :roflmao: .
    Denk dat ik volgende week maandag of dinsdag ga testen.

@novemberzes wat naar dat je een miskraam hebt gehad. Sterkte nog. En welkom!

Lill vindt dit leuk.
  19. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Graag gedaan ;) Heel mooi dat je er niks van gemerkt hebt.

Haha, dat zou wel heel erg leuk zijn ja :D

Haha, erg is dat he! :p Spannend, dat wordt duimen! :D Ik weet nog niet wanneer ik wil testen en of ik daar over na wil denken. Waarschijnlijk test ik alleen als het bruinverlies en bloedverlies uitblijft.

20. Jori88

Jori88 Bekend lid

26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    @novemberzes Welkom hier! Wat verdrietig van je miskraam :(

@Sylva Ach, ik heb ergens de hoop dat ik het nu heel anders ga ervaren met een andere partner. En zo niet, dan krijg ik vast weer de juiste hulp om er goed uit te komen!
    Fijn dat er op de echo niets te zien was! En hopelijk belt de gyn je als je al zwanger bent haha!

Hier opnieuw een witte test en nog geen druppel bloed te bekennen.. Wachten duurt lang op deze manier!

Deel Deze Pagina