Zwanger worden vanaf voorjaar/zomer 2020

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Hopeful89, 3 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Hoi, wat leuk mijn zoontje is ook 19 maanden. Bijna 20 inmiddels.

    Bedenk dat ieder kindje anders is, het hoeft echt niet hetzelfde te gaan als met de eerste. Ik was echt een huilbaby, achteraf bleek ik chronische oorontsekingen te hebben. Mijn zusje was een heel makkelijk kind. Maar ik snap je twijfels want je kunt niet in de toekomst kijken.

    Wat Corona betreft deel ik je twijfels. De wens is bij mij heel groot en ik wil het gewoon niet in de ijskast zetten. Deels omdat ik het leeftijdsverschil niet groter wil hebben. Maar ook omdat ik in augustus 36 word en ik er niet jonger op word. Maar ik heb bij vlagen wel angsten voor het virus in combinatie met een zwangerschap. Er is nog zo weinig bekend. Ik hoop dat we tijdens de zwangerschap wel gaan meemaken dat partners weer mee mogen naar echo's.
     
  2. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    @BloemNH ben je van plan om voor je NOD al te testen?
     
  3. BloemNH

    BloemNH Bekend lid

    6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Twijfel, twijfel :oops: Denk als ik me zo raar blijf voelen met vlagen als de afgelopen dagen dat ik woensdag er een test tegenaan gooi
     
  4. Twoflowers

    Twoflowers Actief lid

    20 apr 2020
    197
    163
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Mag ik ook meeschrijven? Wij hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een 2e. Ik heb al een dochter van Juli 2018.

    De wens is er al een tijdje, maar ik had een tijdje de angst dat de overstap van 1 naar 2 heel groot gaat worden. Met een dochter van bijna 2 heb je net een fijn ritme te pakken en je leven weer op de rit(sociaal leven etc).

    Nu de knoop is doorgehakt ben ik wel erg enthousiast. Ben benieuwd hoe de aankomende periode zal verlopen. Mijn NOD is over een paar dagen en daarna starten we.
     
  5. BloemNH

    BloemNH Bekend lid

    6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Welkom en spannend!! Schrijf je je er ook bij in het lijstje? Denk dat we ook ongeveer gelijk lopen dan qua nod:D
     
  6. Twoflowers

    Twoflowers Actief lid

    20 apr 2020
    197
    163
    43
    Vrouw
    Voorjaar/zomer zwanger worden lijstje:

    Salvatore - 35 jaar - tweede kindje - juni start - ronde 0
    BloemNH - 26 jaar - eerste kindje - april start - ronde 1
    Sylva - 33 jaar - tweede kindje - mei/juni start - ronde 0
    LiefsteWens - 35 jaar- tweede kindje- april /mei start (eigenlijk al wel eerder maar nu vh echt- ronde 1
    Caya - 32 jaar - eerste kindje - april (eerder al maar onderbroken vanwege wegblijven menstruatie) - ronde 1
    Twoflowers - 27 jaar - tweede kindje - start Mei

    NOD-lijst:

    April:
    BloemNH - +-25 April

    Mei:
    LiefsteWens - +- 12 mei

    Wachtbankje (1), Zwanger (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)
     
  7. Twoflowers

    Twoflowers Actief lid

    20 apr 2020
    197
    163
    43
    Vrouw
    Ik heb me bij het lijstje geschreven:) We lopen inderdaad gelijk op qua nod:D ik vind er alleen de laatste tijd geen pijl op te trekken. Mijn cyclus wisselt het afgelopen half jaar 31, 27, 27, 37, 31. Het was altijd rond de 30, 31. Die uitschieter van 37 dagen vind ik vooral vreemd:rolleyes:
     
  8. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Spannend zeg! Al is er niets zo verraderlijk als het vrouwelijk lichaam. Maar ik ga heel erg hard voor je duimen dat je twee mooie streepjes hebt!

    Welkom! Leuk dat jullie er ook weer voor gaan! :D Wel lastig dat je zo'n wisselende cyclus hebt. Houd je je cyclus ergens bij?
     
  9. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Gezellig! En nog een kindje van zomer 2018 :)
     
  10. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Spannend!
     
  11. BloemNH

    BloemNH Bekend lid

    6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Nou inderdaad! Daarom wil ik mezelf ook niet te gek maken want is pas eerste ronde. Als het over een paar maanden zover is is het ook goed. Maar zou natuurlijk wel heeeeeel erg leuk zijn:D

    Hmm, raar inderdaad. Moest je ontpillen of weet je een andere oorzaak? Ik heb extreem onregelmatige cyclussen gehad met zelf uitschieters naar 2 jaar niet gehad en ineens sinds december weer "relatief" regelmatig 27-30 dagen. Wel hopen dat dit zo blijft
     
  12. Twoflowers

    Twoflowers Actief lid

    20 apr 2020
    197
    163
    43
    Vrouw
    2 jaar, jeetje dat is wel echt heel lang! Wat fijn dat je in een keer zo regelmatig bent!!

    Nee niet aan het ontpillen. Ik ben nooit met anticonceptie begonnen na mijn zwangerschap. Maargoed, zolang het tussen de 27 en 31 dagen blijft schommelen denk ik(hoop ik) dat het wel goed zit.
     
  13. Twoflowers

    Twoflowers Actief lid

    20 apr 2020
    197
    163
    43
    Vrouw
    Ik houd hem bij in een app sinds een half jaar. Dus het kan ook goed dat ik dacht dat mijn cyclus rond de 30/31 dagen zat maar dat deze altijd al een beetje wisselde en ik het niet door had:p
     
  14. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Vanochtend heb ik 'mijn' verloskundige praktijk gemaild. Eigenlijk gewoon met de vraag of het nu onverstandig is om zwanger te raken in deze Corona tijd. De VK besloot mij daarna te bellen en dat was wel even heel fijn. Zo heb ik alles kunnen vragen wat in mij op kwam en het was wel geruststellend.

    Ze weten natuurlijk nog niet heel veel over wat het virus doet met ongeboren kindjes en zwangere vrouwen. Maar als ze het vergelijken met gelijksoortige virussen dan is te zien dat het tijdens de zwangerschap eigenlijk geen kwaad kan. Ze hebben ook zwangere vrouwen in de praktijk die Corona hebben gehad, wel de milde variant, en dat is gewoon hetzelfde verlopen als bij een niet zwangere vrouw. Echo's die daarna gemaakt werden gaven ook geen afwijkingen aan bij de baby.

    Ik heb gevraagd of de koorts dan geen probleem is. Ze zei dat vrouwen tijdens de zwangerschap ook regelmatig griep krijgen met koorts, en dat een kindje dat prima aan kan voor een paar dagen. Als je echt 40 graden of hogere koorts hebt moet je wel direct contact opnemen en moeten er maatregelen genomen worden. Verder kan het geen kwaad.

    Er kunnen op korte termijn geen grote onderzoeken worden gedaan omdat je dan groepen zwangeren moedwillig ziek moet maken en dat is natuurlijk niet verantwoord. Het kan daarom jaren duren voordat er volwaardige studies zijn hierover zei ze.

    De contactmomenten verlopen bij hen wel 2x telefonisch, waarbij je normaal langs zou gaan bij de praktijk. Als ik het goed herinner was dat tussen de termijnecho en de 20 weken echo. En nog op een later moment in de zwangerschap. Als je klachten hebt of je zorgen maakt kun je wel langs komen. Ik denk dat ik net als in de eerste zwangerschap weer een Angelsound ga gebruiken, om zo nu en dan naar het hartje te kunnen luisteren.

    Kort samengevat vindt de VK het niet zó verontrustend om te adviseren nu niet voor een kindje te gaan.
    Ik vond het wel even iets om met jullie te delen. Het heeft mij wel iets geholpen in elk geval.
     
    Twoflowers, Sylva en BloemNH vinden dit leuk.
  15. BloemNH

    BloemNH Bekend lid

    6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Dankjewel voor het delen! Wij wilden er sowieso wel voor gaan maar het is altijd fijn om de mening van een deskundige te horen.
     
    Salvatore vindt dit leuk.
  16. BloemNH

    BloemNH Bekend lid

    6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Ja wat stress en overtrainen wel niet met een vrouwenlichaam kan doen.

    Zolang je niet teveel uitschieters hebt qua cyclus zal het allemaal wel loslopen denk ik? En je lichaam heeft al laten zien dat het zwanger kan worden:D
     
  17. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Ik ook, maar mijn man was niet geheel overtuigd. En daardoor ging ik ook steeds meer twijfelen.
     
  18. Sylva

    Sylva VIP lid

    23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ja natuurlijk is het hartstikke leuk als het in de eerste ronde al raak zou zijn! :D Zou een super mooi cadeautje zijn. Gek maken doe je al heel snel haha :roflmao: Dat is echt onvermijdelijk :p

    Dat zou heel goed kunnen ja. Maar evengoed zijn het wel een hele nette cycli, behalve dan die van 37. Die is wel bijzonder. Misschien iets onder de leden gehad of het druk gehad?

    @Salvatore dit is echt grappig, ik had vanochtend naar de poli gynaecologie gebeld met dezelfde vragen! Gelukkig gaf zij exact dezelfde antwoorden als jouw verloskundige praktijk dus dat is mooi allemaal in één lijn.

    Contactmomenten lopen bij de gynaecoloog eigenlijk gewoon zoals ze altijd zijn verlopen, dus het zal niet afwijken van wat ik gewend ben. Behalve dan dat de partner nu niet mee mag tijdens afspraken en echo's. Voor je het ziekenhuis in gaat moet je door een soort van controle post waar ze temperatuur meten en je controleren op symptomen. Heb je nergens last van en is alles oké dan mag je door lopen naar boven. Mocht ik nou onverhoopt een dringende vraag hebben en graag op afspraak willen komen bij de klinisch verloskundige dan is dat diezelfde week nog mogelijk omdat zij gewoon allen aanwezig zijn. Verder zijn ze bezig om afspraken ook in de avonden in te gaan plannen zodat ze iedereen mooi kunnen spreiden over de dag. Ook zij zei dat ze geen reden zien om er niet voor te gaan en dat je gewoon aan je wens moet toegeven en ervoor moet gaan. Als het is om hun te ontlasten vond ze dat al helemaal onzin :roflmao: Ze zei we zijn er voor jullie en niet andersom. Het is wel even zoeken naar hoe en wat, maar het komt allemaal wel goed. Eerst maar zwanger worden en dan verder kijken.

    Ik ben wat betreft het naar de gynaecoloog gaan nu wel gerustgesteld, alleen blijft het balen dat ik alleen naar de echo's zou moeten als het vlot raak is. Ben echt benieuwd wat er morgen op de persconferentie gezegd gaat worden. Hoop dat ze het voor de zorg iets kunnen gaan versoepelen en dat het werken met mondkapjes o.i.d. weer wat dingen mogelijk gaat maken. Mja, ijdele hoop denk ik :(

    Wat jij zegt over een angelsound houdt mij bezig. Hoewel ik daar normaal voor mezelf op tegen zou zijn omdat ik mezelf dan teveel als een controlfreak ga voelen, wil ik dat dan bij deze zwangerschap wel gaan doen denk ik. Puur om mezelf die panische momenten van m'n vorige zwangerschap te besparen en wil toch zo min mogelijk naar het ziekenhuis moeten.
     
    Twoflowers en BloemNH vinden dit leuk.
  19. Salvatore

    Salvatore Fanatiek lid

    3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Nou wat toevallig zeg! En inderdaad heel fijn dat jij hetzelfde te horen hebt gekregen. Dubbele geruststelling.

    Ik heb 10 minuten geleden ovulatietesten besteld :D. Eens kijken of mijn app klopt die ik al een tijdje gebruik. Ik heb nog nooit een ovulatietest gebruikt, ben benieuwd.
     
  20. Caya

    Caya Actief lid

    6 apr 2020
    134
    156
    43
    Vrouw
    Fijn om te horen inderdaad, goed om positieve verhalen hierover te horen! Bedankt voor het delen!

    Zelf ben ik nu aangekomen op CD22, nog geen ei te vinden hier.. had zo gehoopt dat na die lange onderbreking qua menstruatie, m'n cyclus nu eindelijk een beetje op de rit zou komen. Heel lastig dit.. Denk dat als deze cyclus weer 35+ dagen is dat ik dan toch maar even langs de huisarts ga :$
     

Deel Deze Pagina