Zwanger worden vanaf voorjaar/zomer 2020

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Hopeful89, 3 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Ooh dat snap ik :)
    Moest alleen zo lachen om je chill...hahaha
    Zie me nog zitten :roflmao::confused:

Lill vindt dit leuk.
  2. LiefenLeed

LiefenLeed Fanatiek lid

4 mei 2017
    1.275
    1.030
    113
    Dat zou goed kunnen. En fulltime kolven is natuurlijk ook super intensief. Bent vaak het dubbele aan tijd kwijt...zelf ook een tijdje gedaan ivm borstontsteking. Was al blij als ik tijd had om even te douchen ;)

3. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Klopt, ik vond het erg.pittig. Heb het 2 maanden volgehouden.

4. Chantaa89

Chantaa89 Actief lid

11 mrt 2020
    168
    235
    43
    Vrouw
    @Lill ja ik ben inderdaad er wel bang voor dat kindje nummer 2 misschien net zo wordt. Maarja ik probeer me nu er aan vast te houden dat ieder kindje anders is. En dat we misschien dit keer meer geluk hebben. Indien niet moet ik denk ik goed op mezelf letten en heb ik besloten dat ik als het zou moeten niet fulltime ga kolven. Dat is met nog een peuter in huis niet te doen. Ik vrees anders dat ik dan wel over het randje ga.

@Salvatore ik heb het fulltime kolven 3 maanden vol gehouden. Toen stopte mijn kolf ermee en deed de winkel en producent moeilijk. Handkolven lukte niet goed en toen was het met een paar dagen niet meer de moeite. Toen gestopt.

F. Sliep niet nooit in de kinderwagen en ook als baby niet in de autostoel. Overdag niet in haar bedje, co-sleeper, wieg, box, schommelstoel of waar je nog meer allemaal een kindje in kan proberen te laten slapen. Tussen ons in werkte ook niet :rolleyes: gelukkig ging ze meestal savonds laat wel lief slapen en gingen de nachten aardig tot goed. Dat was denk ik onze redding, want overdag was zwaar ruk. En in combinatie met slecht drinken en dat ze altijd buikpijn leek te hebben was ze de eerste 4 maanden geen blije baby helaas. Nu is ze veranderd is een hele blije actieve dreumes die heerlijk doorslaapt. Wel is ze nog steeds erg geluidgevoelig en slapen in een buggy of kinderwagen kan je echt vergeten.

Salvatore en Lill vinden dit leuk.
  5. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.250
    6.909
    113
    Vrouw
    Nog geen test? ;)

6. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Haha we mochten uitslapen van O :roflmao:
    De test is spierwit. Niks te delen helaas.

7. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.250
    6.909
    113
    Vrouw
    Das aardig :D
    Jammer dat ie wit is :( maar goed, dat zegt nog niks natuurlijk

8. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.250
    6.909
    113
    Vrouw
    Als ik naar mijn 'symptomen' kijk lijkt het erop dat ik weer ongesteld ga worden.
    Mijn lijf is een beetje in de war denk ik :roflmao: dan zou het vd week idd alleen een soort onttrekkingsbloeding zijn geweest en lig ik weer ongeveer op mn normale schema
    Hoop dan alleen dat het pas na woensdag is.. anders kan de afspraak in t ziekenhuis volgens mij niet doorgaan

9. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ik reageer later in de ochtend even uitgebreid lieverds! ❤️ Er is zoveel geschreven, moet even rustig bij kunnen lezen haha :roflmao:

@Salvatore wat balen zeg dat je testje nog wit is :( Maar het kan nog! Geen bloed geeft moed! :thumup:

@hier had ik gisteren nog getest, maar helaas was deze witter dan wit. Sinds gisteravond is m'n bruinverlies enorm toegenomen en verlies ook wat bloed. Dus meer testen is niet nodig meer, als is m'n temperatuur nog steeds hoopvol o_O Anyway, ik wacht tot m'n menstruatie doorbreekt op woensdag. Op naar ronde 2!

10. Jori88

Jori88 Bekend lid

26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Hihi, vat mijn post niet te serieus op hoor! :)
    Ik werk zelf als BBL'er en moet nog minstens een jaar mijn studie volgen. Maar daarnaast dus ook voldoende uren maken. Nu zijn mijn uren uitgebreid (ik werk 20 uur per week, maar hoef voor school maar 12 uur per week te maken), dus voor school maak ik me niet zo'n zorgen. Maar ik zal toch gewoon de tijd moeten nemen om mijn praktijkexamens uit te voeren op mijn werk. Dus zal helaas echt 3,5 dag per week op werk en school zijn. Maar heb gelukkig hele lieve schoonouders die de tijd hebben om ook opvang te verzorgen. Dus ik wil proberen maximaal 2,5 dag gebruik te maken van de kinderopvang.

Bij L6 ging het slapen juist minder goed toen hij in een peuterbed ging slapen. Bij M3 was het juist wel de oplossing voor de slapeloze nachten. Hij wilde gewoon graag naar ons toe kunnen lopen als hij dat wilde. Kwam dan wel eens tussen ons in liggen. Maar het steeds huilen hield toen gelukkig wel op! Hopelijk werkt dat bij O ook!

Jammer van de witte test!

Grote kans dat het idd onttrekkingsbloed geweest is. Wel heel fijn als je weer op schema zou lopen, goed teken! Waarom kan de afspraak niet doorgaan als je menstrueert?

Haha herkenbaar hoor, eerst rustig bijlezen! Wel gezellig, zo'n actieve groep! En het is leuk dat iedereen op verschillende momenten kan testen, dat houdt het lekker actief ;)

Jammer dat je bruinverlies toeneemt. Op naar ronde 2 idd!

@ hier lijkt het bloeden nu gestopt te zijn, maar de huisarts waarschuwde me voor onttrekkingsbloed na het gebruik van de medicatie. Ik hou dus voor de zekerheid mijn menstruatiecup nog even in in de nachten. En op de dag loop ik met een maandverband... Ik haat die dingen, dus als het de komende dagen rustig blijft, ga ik gelijk volle bak voor ronde 2 hahaha. Mijn schoonzusje rijdt vrijdag mee naar het ziekenhuis en blijft in de parkeergarage wachten tot ik terug ben. Zodat ik niet alleen ben, mocht er iets verkeerds te zien zijn.

Salvatore vindt dit leuk.
  11. BloemNH

BloemNH Bekend lid

6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Ach, je hebt er wel een prachtig kindje aan overgehouden:). Soms lopen dingen nou eenmaal niet "ideaal". Ieder z'n eigen verhaal.

Spannend zeg woensdag! Je had al een donor gevonden dacht ik gelezen te hebben? Sorry voor alle vragen. Weet er niet zoveel van hoe dat traject gaat:oops:

12. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Wat een doppler betreft was ik al van plan er een aan te schaffen en nu weet ik het zeker haha ;) Ik heb het meeste een Angelsound langs zien komen, maar vind het zo jammer dat je alleen maar kan luisteren via zo'n headset. Wie had een die wat meer op die van de verloskundige lijkt? En waar had je hem aangeschaft? Misschien even het forum rond snuffelen, is vast ook wel een topic over.

@LiefenLeed hahaha :roflmao: Heel herkenbaar hoor. We roepen allemaal van te voren heel hard dat we er niet teveel mee bezig gaan zijn en vervolgens doen we het allemaal toch :p Hoe gaat het vandaag met je? Met elke dag die er voorbij gaat wordt het natuurlijk wel spannender.

@Twoflowers och meis :( Wat naar dat jij er ook zoveel last van hebt gehad, zowel voor als tijdens je zwangerschap. Een paniekstoornis moet ook echt niet onderschat worden, zeker niet door jezelf. Maar gelukkig heb je je wel gerealiseerd dat je het zonder hulp niet kan oplossen. Liep tijdens m'n zwangerschap ook bij een psycholoog en dat was echt nodig. Helaas heb ik in die tijd niet geleerd dat je ze ook aan kan voelen komen en ze dan kan stoppen voor het te laat is. Gelukkig kan ik dat inmiddels wel, daar gaat wat tijd overheen. Kun jij dit ook al? Wat fijn dat mediteren voor jou ook wonder doet! :D Het komt met ons in de volgende zwangerschap vast en zeker goed! En anders als het mis dreigt te gaan dan kunnen we altijd even ons ei kwijt bij elkaar, toch? ;)

@Amsy9 hè shit :( wat balen! Dat testen herken ik, heb soms wel 2x getest op een dag haha :rolleyes:

@Chantaa89 wat heb jij een fijne zwangerschap gehad zeg! :D Wel jammer dat het daarna dan even aanpoten was. Het is zo frustrerend hè als jij je enorme zorgen maakt om je baby en anderen daar de ernst niet van in lijken te zien. Het moederschap kan je wereld flink op z'n kop zetten en dan hebben we het nog niet eens over de hormonen. Borstvoeding is ook wel een ding hoor. Heb in het begin zoveel zorgen gehad. Dronk ze wel genoeg, maakte ik wel genoeg melk aan, wat als ze nou niet genoeg groeit of wat als ze te weinig drinkt en niet meer wil drinken, spuugt ze niet teveel melk uit (ze spuugde echt enorm veel :(). Dus kan me voorstellen dat dat je helemaal gek maak. Gelukkig liep het na verloop van tijd beter.

@Salvatore shit zeg, wat een pittige eerste twee weken hebben jullie gehad :( Bagger ook dat de borstvoeding thuis veel minder goed ging :( Stress is echt funest voor je productie.

@Jori88 ja super gezellig! :D En dat is zeker zo ja, niet dat je ineens een mega lijst krijgt met alles rood. Ben nou toch wel benieuwd wie van ons als eerste op roze mag hoor! :D Ik hoop dat de eerste zich heel snel gaat melden! :thumup:

Waarom draag je je cup overdag ook niet dan? Een onttrekkingsbloeding zal toch niet zoveel zijn dat je je cup er niet voor kunt gebruiken? Je voelt hem toch niet zitten, dus kwaad kan het niet. Wat super fijn dat je zusje meegaat! Super lief van haar! :D

J. heeft hier tot een half jaar naast mij geslapen in de co-sleeper en toen hebben we besloten om haar in haar eigen kamertje te leggen. Ze sliep de nacht al een paar weken door van 23:00 uur tot 07:00 uur en ze werd anders alleen maar wakker van ons. Maar het was het eerste half jaartje echt zo fijn om haar naast me te hebben. J was hier in het begin overdag ook flink onrustig en de draagdoek/zak was echt een uitvinding. Ze zocht gewoon zo enorm naar geborgenheid. Met haar hoogtemeter was trouwens ook niets mis :roflmao: Zodra we gingen zitten ging ze weer huilen. Dus we hebben wat afgelopen :p

13. Twoflowers

Twoflowers Actief lid

20 apr 2020
    197
    163
    43
    Vrouw
    @Sylva ja dat lukt zeker al. Maar nu ik de oorzaak van de paniek en angsten aanpak heb ik ze bijna niet meer. Ik denk dat het dit keer zeker anders wordt en een stuk beter gaat! Positief beginnen is al het halve werk:D
    En het is inderdaad fijn dat we het bij elkaar kwijt kunnen. Het zal vast niet elke dag rozewolk en manenschijn:p

S. Lag bij ons tot een half jaar in een co-sleeper. Dat vonden wij echt super fijn. Maar net als bij @Sylva was ze toen echt klaar voor haar eigen bedje, omdat zd doorsliep en alleen maar wakker werd van ons. Ik kijk echt uit naar de babytijd. Vooral nu ik weet hoe snel dat eigenlijk gaat!

Nog een algemeen random vraagje; ik las ergens dat als je dichtbij je eisprong seks hebt je meer kans hebt op een jongen aangezien die sneller zwemmen. En wat verder ervoor meer kans hebt op een meisje omdat die langer leven. Zou het in theorie dan niet zo moeten zijn dat als je aan de hand van je ovulatietesten bepaald waneer het tijd is om te klussen, je meer kans hebt op een jongen? P.s. ik heb absoluut geen voorkeur. Ik heb al een dochter natuurlijk, maar 2 dochters of een zoon en een dochter het lijkt me allebei super leuk!

14. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.250
    6.909
    113
    Vrouw
    Ik reageer even snel hoor :roflmao:

@Jori88 ik moet een controle uitstrijkje. Vorig jaar pap2 gevonden. Volgens mij kan dat niet tijdens menstruatie, maar dat kan ik mis hebben.

@BloemNH ja klopt ook :) zou A. Er niet voor willen missen. Maar ik schaam me gewoon een beetje voor die periode. Zo ben ik niet, maar kwam net uit een lange relatie en moest ff wat stoom afblazen.

Ik heb idd al een donor :) dus als de uitslag van woensdag goed is en ik heb een positieve ovutest kan het feest beginnen :roflmao:
    En je mag alles vragen hoor. Geen enkel probleem :D

@Twoflowers ik heb dat idd ook gehoord. Maar je hebt er natuurlijk niet helemaal iets over te zeggen. Kan ook best zijn dat als je rond je eisprong klust er een late zwemmer raak schiet.
    Maar hoorde hetzelfde verhaal van een vriendin van me. Die was helemaal pissig op der vriend dat ze die maand de kans voorbij hadden laten gaan maar ze bleek toch zwanger en idd een meisje.

A. Heeft welgeteld 11 weken in de cosleeper gelegen. Toen werd hij er al wat aan de grote kant voor en wij hielden elkaar wakker. Ik werd wakker van zijn geklets/kreun/mopper in zn slaap. Moest dan naar de toilet, waar hij weer wakker van werd :roflmao:
    Dus uiteindelijk sliepen we beide beter toen hij naar zn eigen kamertj3 ging. Maar wat heb ik hem nog gemist snachts.

15. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    @Sylva Ik heb een boxje aangeschaft bij action. Dan steek je dat stekkertje in de Angelsound en kun je het zo horen.

16. Salvatore

Salvatore Fanatiek lid

3 jan 2018
    1.008
    818
    113
    Vrouw
    Een dorpje bij Utrecht
    Mijn man zei vanochtend (uit zichzelf) toen we in de auto zaten dat hij het toch wel jammer vond dat de test negatief was :)
    Gaf mij wel een goed gevoel omdat ik soms nog twijfels had of hij het echt wel wil.

Sylva, BloemNH en Lill vinden dit leuk.
  17. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.250
    6.909
    113
    Vrouw
    Zeker fijn als hij zoiets zegt :)

18. BloemNH

BloemNH Bekend lid

6 apr 2020
    627
    346
    63
    Vrouw
    Oh wat top! Duimen voor je!:thumup: Denk dat wel meer mensen ooit zo'n periode hebben gehad, ik in ieder geval ook alleen geen kindje aan over gehouden. Niks om je voor te schamen. Zeker niet als je het nu alleen prima af kan:)

Heb je eerder complicaties gehad dat je woensdag nog een onderzoek krijgt? Wel fijn even een extra controle voor "de start":p

19. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.250
    6.909
    113
    Vrouw
    Haha nou in feite heeft de controle niet zo veel te maken met zwanger worden zelf.
    Ik had vorig jaar met het uitstrijkje wat onrustige cellen. Ze hebben dat toen bekeken en het hoefde niet weggehaald te worden maar wel na een jaar weer controle om te kijken of mijn lijf het heeft opgeruimd en dat moet dan for some reason per se in t ziekenhuis.
    Maar goed, ik wilde dat dus eerst even afwachten. Niet dat ik eventueel zwanger zou zijn en ze zeggen: sorry mevrouw we moeten wat weefsel uit uw baarmoederhals verwijderen.

20. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    @Twoflowers dat is zo fijn he! Dubbelop fijn als je de oorzaak kunt aanpakken, dat kan ik hier helaas niet. Oorzaak is bij mij overprikkeling en die grens is elke dag anders. Wel mooi om te zien dat jij er ook zo positief in staat. Positief beginnen is zeker het halve werk! :thumup: Haha, nee rozewolk en maneschijn zal het zeker niet zijn :roflmao:

Bijzonder is dat toch hè, dat je gewoon je kindje kan volgen hoe jong ze ook mogen zijn. Ik vind dat echt mooi. Die babytijd is inderdaad voorbij voor je het weet. Ik dacht eerst och weer zo'n cliché, maar hij is echt waar :rolleyes:

Volgens mij klopt dit wel ja. Maar dat is ook weer afhankelijk van hoe snel de eisprong volgt na de piek en of dit altijd zo is. Er is namelijk best een grote kans dat je op deze manier helemaal geen kans hebt en te laat bent als de eisprong eens een keer snel is na de piek. Ik snap wat je bedoelt ;)

@Salvatore dat kan natuurlijk ook nog, bedankt voor de tip! Ach, wat lief! ❤️ Maar het kan nog hè. Geen bloed geeft moed.

@Lill hopelijk krijg je een gunstige uitslag en heeft je lichaam het netjes opgeruimd.

Hier is m'n temperatuur als een malle gezakt, dus vandaag of morgen breekt het eindelijk door. Dan kunnen we weer verder! :D M'n man zei gisteren al wanneer zit je menstruatie erop? Dan kunnen we weer aan de slag :D Hij was eerst heel nuchter, maar achteraf vond hij het toch eigenlijk ook wel heel erg jammer. Achja, volgende ronde misschien! :thumup:

Deel Deze Pagina