@Sylva wat een goednieuws!! Ik heb hier hetzelfde met S. Nu ze bijna 2 wordt kan ze heel goed nee zeggen en haar hakken flink in het zand zetten. En de ontwikkeling gaat inderdaad razend snel! Zo leuk om te zien hoe ze echt verandert in een kind. Het baby- / dreumesachtige is er nu wel echt vanaf. @Lill nee ik herken het enigsinds wel. Bij S. Zouden we het op zijn beloop laten, maar ik was 2 weken nadat besluit van één luckyshot al zwanger. Ik dacht dat het nog wel een jaar ging duren. Ondanks dat we super blij waren, was het ook wel heel snel. Nu met de 2e gaan we er vol voor, maar merktte ik dat ik bij ronde 1 wel heel erg hoopvol was. Dus nu sta ik er iets nuchterder in en probeer ik ook gewoon te genieten van dit hele "proces" van er naar toe leven Dat hebben we vorige keer beiden natuurlijk niet zo meegemaakt. Het is wel een goed teken dat je dit zo voelt! Dan sta je 100% achter je besluit Ik heb je topic in alleen en zwanger gelezen en ik snap je besluit overigens ook helemaal! Hopelijk heb je snel een lieve baby in je armen @Jori88 en? Zit je op de loungebank?
Ahw dankjewel lieve reactie. Ja het idee heeft zich echt wel moeten vormen en veel twijfel gehad. Maar sinds ik de donor heb gesproken klikte alles op zijn plek en kwam er een soort rust bij het verlangen. Het feit dat A. De afgelopen weken ineens helemaal van de baby's is (in de winkel, buiten in de kinderwagen, zijn eigen babyfoto ) sterkt me ook in mn gevoel. Tuurlijk ben ik nog steeds wel bang voor alle praktische dingen, maar ik weet ook dat dat tijdelijk is. Ik vond met A. Het eerste jaar heel pittig. Dat zal met een 2e net zo zijn. Maar ik heb ook een bak meer ervaring en kan eerder grenzen trekken (met A heb ik zo lang doorgemodderd met proberen bv te geven dat ik er zelf bijna aan onderdoor ging, zo ver zou ik t nu niet laten komen). Het komt vast goed. Eerst maar eens zien zwanger te raken En mooi om te zien he dat ze nu een mening krijgen. Ook al is dat soms ook heul lastig maar ze krijgen echt een karakter nu ❤ ik hou er wel van.
@Sylva Goed nieuws zeg! O. begint ook lastiger te worden momenteel. @Lill O praat heel veel maar het is bijna allemaal Chinees . Zou toch wel fijn zijn als hij wat beter duidelijk kan maken wat er is. En ook herkenbaar van je twijfels over een tweede zwangerschap. Hier is het ook onverwachts gegaan. We hadden wel plannen maar het ging iets sneller dan dat Ik twijfel soms of ik het niet teveel romantiseer om 2 kinderen te hebben. Kan mij voorstellen dat het ook wel heel pittig is met ruzies enzo. Hier zijn de hormonen alweer druk aan de slag voor de komende eisprong merkte ik gisteravond
@Lill Hahahaha, hij was gelukkig eerder thuis dan gedacht, dus hij ging snel douchen en daarna hebben we het gezellig gemaakt Hebben zelfs samen nog even 2 drankjes kunnen drinken en lekker kunnen kletsen. Dus was een fijne avond! @Twoflowers Jaaaa, ga zo voor de zekerheid nog een testje doen, maar ei is benut! Vanavond nog een keer @Salvatore Het romantiseren van een tweede erbij is gewoon terecht hoor! Ruzie maken doen ze uiteindelijk ook wel, maar mijn kids spelen ook heel veel samen. Zij zijn in onze co-ouderschap altijd samen. Samen bij mij, samen bij papa. Ze kunnen niet met en niet zonder elkaar. Maar vind dat echt fantastisch om te zien. En die ruzies neem ik voor lief. Kan ik af en toe ook ff uit elkaar barsten en ze op hun kop geven
Voorjaar/zomer 2020 zwanger worden lijstje:Novemberzes - 23 jaar - tweede kindje - start na eerste menstruatie NOD-lijst: 11 juni LiefenLeed - vierde kindje - ronde 2 13 juni Pinklady - vierde kindje - ronde 1 18 juni Lin1608 - 37 jaar - tweede kindje - Ronde 1 20 juni Twoflowers - tweede kindje - ronde 2 24 juni Jori88 - 32 jaar - derde kindje - ronde 2 Bloem - 27 jaar - eerste kindje - ronde 3 28 juni Amsy9 - 30 jaar - eerste kindje - Ronde 2 29 juni Josje85 - 34 jaar - eerste kindje - ronde 3 Salvatore - 35 jaar - tweede kindje - ronde 1 2 juli Sylva - 33 jaar - tweede kindje - ronde 2 Onbekend Caya - 33 jaar - eerste kindje - ronde 2 TMR26 - 26 jaar - eerste kindje - ronde 2 LiefsteWens - 35 jaar - tweede kindje - ronde 2 na oefenperiode Lill - 31 jaar - tweede kindje - ronde 1 Amsy9 - 30 jaar - eerste kindje - Ronde 2 Zwanger: Chantaa89 - tweede kindje, Februari 2021 Wachtbankje (4), Zwanger (1), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)
Hier is hetzelfde. Ze kunnen niet met elkaar en niet zonder elkaar. Wel merk ik dat als je er 3 hebt dat er dan vaak (echt niet altijd) 1 buiten de boot valt. Maar dat kan ik een ander gezin wel veel anders zijn hoor! Vanochtend weer een testje gedaan. Was negatief. Ik wacht nu gewoon maar af. Soms voel ik wat en soms ook niks. We zien het wel
Dat kan ik me voorstellen met drie kinderen. Nou heeft ons derde kindje de mazzel dat er veel alleen tijd is, omdat zijn/haar grote broers dan bij hun vader zijn Jammer, je houdt het spannend! Hopelijk over een paar dagen beter nieuws!
Nou echt spannend! Sinds vandaag wat lichte krampjes in mijn buik en wat lichte pijn in mijn onderrug. We gaan het zien!
Dat is bij mij altijd een teken dat mijn menstruatie eraan komt. Maar heb het toen ook gehad toen ik zwanger was.. Zo frustrerend, dat dat allemaal zo op elkaar lijkt haha! @LiefenLeed Heb jij inmiddels al getest?
Heb 1 test gedaan in de eerste ronde en die was meteen zoals jouw knaltest. Toen dag erna bijna geen teststreep. Maar ik merk dat ik het toch lastig vind met die dipsticks en het dus erna al niet meer gedaan heb Misschien als het langer gaat duren dat is het wel weer ga doen maar nu zo rondom m'n ovulatie gewoon tussen elke dag en om de twee dagen gezellig maken. Weer samen op de wachtbank voor dezelfde nod! Duimen voor iedereen
Heeft iemand in deze groep toevallig verstand van ibuprofen en zwanger willen worden? Lees overal dat wanneer je zwanger bent het niet goed is en op een enkele site dat het ook slecht is als je zwanger wilt worden. Ik word straks nog teruggebeld door de dokter maar heb al paar dagen veel pijn en vanochtend nog meer symptomen dus ben bang dat gordelroos weer terugkomt
@Lill mooi is dat hè! Dan word hij ineens zo 'groot'. En dan vooral als er ook nog eens van die heerlijke wijze blikken bij komen. Hier zei J vanaf heel vroeg al best veel, maar tot zo'n 1,5 maand geleden hield dat ineens op. Ook ineens moeite met dingen zeggen die ze altijd wel gewoon kon. Maar wat me opviel was dat haar grove en hele fijne motoriek ontzettend hard vooruit ging. Ze had het gewoon te druk met dat oefenen en geen zin om te praten. Dat zal bij jouw zoontje vast en zeker ook gespeeld hebben. Gewoon eens kijken naar hem en observeren wat je ziet. Nu de afgelopen dagen loopt ze hier echt hele verhalen te lullen. Gisteren ook, zegt ze tegen me. Mama slapen? Mama is moe, mama doet gapen. Kom mama, kom maar mee in tent. Wij lekker slapen! Ik dacht echt woooowww waar komt dit dan ineens vandaan Wat je dipje betreft, ik snap je helemaal hoor. Het is ook gewoon enorm spannend allemaal en je gaat er nu bewust voor dus het zal misschien een stuk minder makkelijk gaan. Je weet het niet, maar wie weet ben je wel de gelukkige en lukt het in 1 keer. Denk maar zo dat de meeste zwanger zijn binnen 8 maanden. Elke maand waarin het dan niet is gelukt is weer een maand dichterbij dat het wel raak is. Zo hield ik de moed altijd hoog, want ik was en ben nu eigenlijk weer bang dat het heel lang kan duren. Maar probeer er maar het positieve uit te halen. Meer kun je toch niet doen. Het komt echt wel goed! @Jori88 nou zeg dat! Kan er ook soms heel moeilijk mee omgaan. Je moet ook je hele gedachtegang omgooien en denken dat het nodig is dat ze op het moment doen wat ze doen om weer dingen te leren en grenzen te ontdekken etc. Leuk is het zeker niet, maar er komt een tijd aan dat dit allemaal weer een stuk makkelijker gaat. Het is een fase, het is een fase, het is een fase! Fijn dat het gelukt is om het nog even gezellig te maken gisterenavond Heel veel plezier nog vanavond en dan lekker het wachtbankje op! @Twoflowers enorm herkenbaar Het is inderdaad fantastisch om te zien dat baby en dreumes er nu wel af is. Zo prachtig om te zien hoe zo'n persoontje zich ontwikkeld en wat er voor persoonlijkheid achter je kindje schuilt. Echt geweldig om zoiets te mogen meemaken! ❤️️ @Salvatore dat romantiseren van twee kindjes is hier ook wel zo. Ben soms ook bang dat een tweede kindje misschien wel gewoon veel teveel is, maar als ik m'n schoonzusje dan hoor dat dat allemaal niet nodig is omdat ze hetzelfde dacht en alles nu veel makkelijker gaat dan met één kind. Tja, het komt vast allemaal wel goed Dat ruzie maken enzo hoort er ook bij. Is vast niet de hele dag dat dat zo gaat @BloemNH wat vervelend dat je zoveel pijn hebt Beterschap! Volgens mij mag je ibuprofen gewoon slikken als je probeert zwanger te worden. Je moet alleen wel stoppen zodra je een positieve test in je handen hebt.
Ah nou ook prima toch! Moet ook zeggen dat ik de ovutesten best een gedoe vind. Maar ben blij dat ik het nu weer gebruikt heb, want eisprong is eerder dan ik dacht Gezellig samen op het wachtbankje! Dat de komende 2 weken maar héél snel mogen gaan Ik heb er geen ervaring mee, ik mag door mijn maagverkleining sowieso geen ibuprofen gebruiken. Maar waarschijnlijk kan de dokter je daar ook meer over vertellen. @Sylva Het is idd die gedachtegang. Want ze kunnen behoorlijk energie zuigen in die periode. Ik was zwanger toen L6 2 werd. En arggggg wat heeft hij het me moeilijk gemaakt toen Ik dacht dat het lag aan mijn zwangerschap, maar toen bleek M3 net zo duivels te zijn rond die leeftijd Op mijn werk draai ik m’n hand niet om voor een driftige peuter, maar thuis... En toch hè, ga ik vol met liefde nog een keer die periode aan Als ik die schattige foto’s allemaal terug zie en dan nu mijn lange slungelige zoon zie rondlopen denk ik, mennnn wat gaat het hard! @ hier En jeetje zeg, ik heb echt zo’n goed gevoel over deze ronde. Heb dat nog nooit zo gehad. Geen idee of dat dan een goed teken is Vriend komt zo al thuis uit zijn werk. Dus we gaan straks samen de kinderen naar mijn ex brengen. En dan hebben we het rijk voor ons alleen Dat gaat gezelig worden
@Sylva Dank voor je snelle reactie! Zal het nog even checken wanneer de dokter belt maar kan vast niet zoveel kwaad @Jori88 Hoeveel eerder was het nu dan verwacht dan? Snap dat je dan wel blij bent inderdaad Wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt over deze ronde. Keihard duimen dat het echt raak wordt Werk je alleen met peuters of ook andere leeftijden?
Toch wel een dag of 2/3 eerder eigenlijk! Heb meestal een korte lf, maar dat lijkt dus deze keer anders te zijn. Gek hoe dat werkt! Ik werk met peuters in de ochtend, in de leeftijd 2,5 - 4. En in de middag op een BSO met kinderen van 4-12. Waarbij ik met name de kinderen van 6-8 en de kinderen van 4-6 onder mijn hoede heb. De oudste kinderen (pubers) heb ik weer niet zoveel mee. Sowieso vind ik met name de peutertjes leuk
@BloemNH Dat zou goed uitkomen als je dan toevallig je piek net gemeten hebt! Ik vond het ook altijd lastig om trouw te blijven testen hoor... dacht er vaak niet aan. Wat betreft ibuprofen en zwanger worden daar heb ik helaas geen verstand van.. zou het in ieder geval aan de huisarts voorleggen. Hopelijk voel je je snel beter! @Jori88 Fijn dat je ei deze ronde goed benut wordt in ieder geval! Gaan we heel hard duimen voor de dames die nu op de loungebank zitten, op naar allemaal roze! Ik heb vandaag contact gehad met de vk, mag 30 juni al komen voor een echo, zo fijn!! Zij zei ook dat ze bijna 11 weken toch wel heel laat vond voor een echo, dus nu met 8 weken Nog maar 3 weken! Vind het heel spannend allemaal merk ik..
Thnx voor het duimen! En wat fijn dat je nu over 3 weken al terecht kunt voor een echo! Hopelijk zie je dan een mooi kloppend hartje! Voel je je goed verder?