Hahah ik denk dat ik mn handen eraf moet hakken Dinsdag omdat m'n cyclus iets wisselend is maar vooral we liever nu we pas in ronde 1 zijn gewoon afwachten tot ik overtijd ben ipv elke maand eerder testen. Dat laatste zou ik wel trekken maar hij niet qua spanning denk ik. En willen veel liever samen testen. Dinsdag omdat ik toch wel ergens naartoe wil leven en niet dat we dan nog niet testen Nog steeds nul tekenen vandaag oh war een ramp, ontslag tijdens je zwangerschap! Als je afhankelijk bent van beide inkomens lijkt me dat wel echt een ongewenste vorm van extra stress. De extra tijd lijkt me wel heel lekker. Dit lijkt me nu ook wel echt heel fijn! Plus als het snel gaat is m'n man lekker de eerste weken thuis mocht ik me slecht voelen. Wat @Twoflowers zegt: ook met beide salarissen kan het nog steeds moeilijk zijn met het huidige woningtekort. Daar verandert corona tot nu toe nog niet heel veel aan lijkt het. Qua gevoel snap ik het wel maar zou het in jullie huidige huis kunnen? Ik hoop voor je dat je gewoon kan blijven! Weet natuurlijk niet hoe de cultuur binnen jouw organisatie is maar ken wel bedrijven waar men juist nu gewoon doorgaat met nieuwe mensen recruiten en mensen zeker niet de laan uit stuurt door Corona. Dit om ook te voorkomen dat er een angstcultuur binnen het bedrijf ontstaat. Alleen als het al minstens een jaar door slecht presteren komt en dan ook nog de datum in over leg bijvoorbeeld pas januari. Hoop dat dit je wat hoop geeft
@Sylva Die heeft deze zorgen niet. Tevens heb ik een gesprek gehad met zowel huisarts als verloskundige. Ook zij benoemen dat de kans klein is, juist ook omdat we al 3 gezonde kinderen hebben. Huisarts gaf aan dat al er erfelijk iets niet goed zat dit dan waarschijnlijk al bij een van de meisjes naar voren was gekomen. Daarnaast komt er in onze beide families ook niet voor voor zover wij weten. Eigenlijk is mijn angst dus ook nergens op gebaseerd, het is enkel een gevoel.
Jemig wat spannend! Wel fijn dat er nog geen tekenen zijn van je menstruatie. Ik heb er niet heel veel stress van gehad. De maanden voor het faillissement waren heftiger. 4 maanden geen salaris hakt wel erg in je spaargeld. Maar gelukkig kregen we dat vrij snel daarna via het UWV uitgekeerd. Wat het huis betreft. We gaan uit dit dorp en dat wil ik het liefst gerealiseerd hebben voordat mijn zoontje naar school gaat. Oftewel we hebben nog max 2 jaar. Het kan in theorie wel in dit huis. Sowieso ben ik van de co-sleeper. We hebben hem de vorige keer tot bijna 10 maanden gebruikt. Dan heeft de baby geen eigen kamer nodig. Daarna zouden we op zolder een kamer moeten gaan realiseren voor de oudste.
Laat het maar heel snel dinsdag zijn! De spanning is om te snijden. Snap het wel dat je er nog niet teveel mee bezig wil zijn, vind het alleen bijzonder knap dat het je lukt om te blijven wachten. Als zou het dan met moeite gaan, je doet het wel! Had al ergens een vermoeden dat angst de grote boosdoener is. Er is maar één ding wat ik daarover kan zeggen, angst is echt een enorm slechte raadgever. Dat weet ik helaas uit ervaring omdat ik een paniekstoornis heb. Zou graag iets zeggen tegen je wat die angst wegneemt, maar je moet zelf over dat gevoel heen. Misschien is het inderdaad mooi om het bij drie gezonde kindjes te houden, maar denk je niet dat het dan zal blijven knagen als je het erbij laat zitten? Lastig dit en ook helemaal niet leuk..
Voorjaar/zomer zwanger worden lijstje: Salvatore - 35 jaar - tweede kindje - juni start - ronde 0 BloemNH - 26 jaar - eerste kindje - april start - ronde 1 Sylva - 33 jaar - tweede kindje - mei/juni start - ronde 0 LiefsteWens - 35 jaar- tweede kindje- april /mei start (eigenlijk al wel eerder maar nu vh echt- ronde 1 Caya - 32 jaar - eerste kindje - april (eerder al maar onderbroken vanwege wegblijven menstruatie) - ronde 1 Twoflowers - 27 jaar - tweede kindje - start Mei Chantaa89 - 31 Jaar - tweede kindje - start Mei/Juni - ronde 0 LiefenLeed - 34 jaar - vierde kindje - start april/mei NOD-lijst: April: BloemNH - +-25 April Mei: LiefsteWens - +- 12 mei Caya - +- 13 mei Wachtbankje (3), Zwanger (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0) Gisteren eindelijk een positieve ovulatietest in handen dus meteen m'n NOD er maar even bij gezet!
Hoiii, Ik kom graag gezellig meekletsen! Zodra mijn spiraaltje eruit gehaald kan/mag worden, gaan wij voor een kindje Het zal mijn derde kindje worden en voor mijn vriend zijn eerste. Vind het mega spannend weer! En hoop dat ik gauw terecht kan bij de huisarts voor het verwijderen van mijn spiraaltje!
Voorjaar/zomer zwanger worden lijstje: Salvatore - 35 jaar - tweede kindje - juni start - ronde 0 BloemNH - 26 jaar - eerste kindje - april start - ronde 1 Sylva - 33 jaar - tweede kindje - mei/juni start - ronde 0 LiefsteWens - 35 jaar- tweede kindje- april /mei start (eigenlijk al wel eerder maar nu vh echt- ronde 1 Caya - 32 jaar - eerste kindje - april (eerder al maar onderbroken vanwege wegblijven menstruatie) - ronde 1 Twoflowers - 27 jaar - tweede kindje - start Mei Chantaa89 - 31 Jaar - tweede kindje - start Mei/Juni - ronde 0 LiefenLeed - 34 jaar - vierde kindje - start april/mei Jori88 - 31 jaar - derde kindje - start mei/juni NOD-lijst: April: BloemNH - +-25 April Mei: LiefsteWens - +- 12 mei Caya - +- 13 mei Wachtbankje (3), Zwanger (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)
Leuk Ja spannend hè als je de knoop doorhakt! Doet jouw huisarts dat in deze periode? Ik begreep dat sommige het wel doen en sommige niet.
Voorjaar/zomer zwanger worden lijstje: Salvatore - 35 jaar - tweede kindje - juni start - ronde 0 BloemNH - 26 jaar - eerste kindje - april start - ronde 1 Sylva - 33 jaar - tweede kindje - mei/juni start - ronde 0 LiefsteWens - 35 jaar- tweede kindje- april /mei start (eigenlijk al wel eerder maar nu vh echt- ronde 1 Caya - 32 jaar - eerste kindje - april (eerder al maar onderbroken vanwege wegblijven menstruatie) - ronde 1 Twoflowers - 27 jaar - tweede kindje - ronde 1 Chantaa89 - 31 Jaar - tweede kindje - start Mei/Juni - ronde 0 LiefenLeed - 34 jaar - vierde kindje - start april/mei Jori88 - 31 jaar - derde kindje - start mei/juni NOD-lijst: April: BloemNH - +-25 April Mei: LiefsteWens - +- 12 mei Caya - +- 13 mei Twoflowers - +- 20 mei Wachtbankje (3), Zwanger (0), MMM (0), Negatieve Test (0), Twijfel-/Tuurtest (0)
Ohjee, ik heb het gisteren toch gedaan na me vanaf dinsdag ingehouden te hebben Nieuwe ovulatietesten besteld, setje dipsticks van Sensitest, setje met predictors en een pakje CB digital met twee testen Omdat m'n man het niet erg vindt om niet bij de echo's te zijn en ik hem er toch graag bij wil hebben, hebben we besloten om dan maar te gaan videobellen tijdens de echo. Zo is hij er voor mijn gevoel toch een beetje bij. @Jori88 welkom! Die spanning delen we hier allemaal Hopelijk mag je snel naar de huisarts!
Ik weet het nog niet! Morgen ga ik bellen om het na te vragen. Haha @Sylva logisch ook dat je je niet meer in kan houden! Veel succes! En ik hoop idd snel naar de huisarts te mogen!
@Sylva Hier is het spul ook al binnen.... @Jori88 Welkom!! Ik laat mijn spiraal eruit halen door de verloskundige. Wellicht dat die van jou dat ook doet, mocht de HA het niet doen?
@LiefenLeed Ik ben in de tussentijd verhuisd en woon in een andere stad nu. Dus ik zou het eigenlijk niet weten. Kan wel eens een rondje bellen. Al hoop ik dat de huisarts het wil doen, mijn vorige zwangerschappen waren erg moeizaam en medisch. Dus ik verwacht dat de huisarts sowieso even dingen wil checken voor ik start. Als ik zwanger ben, moet ik ook direct starten met een lage dosering ascal. Ik ben een beetje te complex voor een verloskundige haha, maar goed. Voor het verwijderen van een spiraal maakt het niet zoveel uit denk ik
Wat fijn! Spannend nu Hahaha ik heb zaterdag met Predictor in mijn handen gestaan bij het Kruidvat toen ik de vitaminen ging halen. Maar ik heb me kunnen beheersen. Ik wilde dat eerst ook doen. En toen dacht ik, misschien maar filmen zodat we thuis samen kunnen kijken. Maar nu weet ik het niet zo goed.
Ja ergens wel, vorige keer had ik ook al alles in huis voor we begonnen waren. Maar ik had me zo voorgenomen het niet te doen Mja, impuls acties Heb je al gebeld naar de huisarts? Gelukkig, dan ben ik niet de enige! Ja ik ook! Duim, duim, duim! Haha, dat vind ik echt knap. Maar misschien komt die impuls deze week nog of erna? Ja, het is een beetje dubbel. Aan de ene kant denk ik ook videobellen en aan de andere kant is filmen misschien ook wel leuk. Dan kun je het terug blijven kijken. Maar volgens mij kan het niet beide. Zou handig zijn als je je videocall kunt opnemen, maar volgens mij heb je dat dan zonder audio.
Ik zag gelukkig vanmorgen op de Facebook van onze verloskundige dat ze weer met 8 weken een echo maken. En ook de meeste afspraken zijn weer op locatie en niet via de telefoon. Weer een hele stap vooruit. Alleen bij de echo's en afspraken mag je partner nog steeds niet bij zijn. Maar ik vind het wel weer een geruststelling dat je niet tot 12 weken meer hoeft te wachten voor de eerste echo. Hopelijk mag bij de volgende versoepeling de man er weer bij aanwezig wezen. Of in iedergeval bij de belangrijke echo's. Ik neig er toch steeds meer richting gewoon in mei starten. Ovulatie testen alvast besteld en ga denk ik vanaf morgen ook weer mijn temperatuur noteren.
Je kan ook de echo op laten nemen door de verloskundige en video bellen. Daar ga ik voor denk ik, mocht het zover zijn Ik zag inderdaad ook op Facebook een bericht van mijn verloskundigeparktijk met dezelfde versoepelingen. Ik had het niet verwacht! Ik had mij al helemaal ingesteld op 12 weken wachten en uitzitten. Wat een meevaller!
Wat vreemd, toen ik mijn vk sprak mocht je al gewoon met 8 weken komen. Dat opnemen op USB kan idd bij sommige praktijken ook. Bij de onze doen ze dat (normaal gesproken) alleen met pretecho's.
Bij ons mocht je wel gelukkig alle echo's op de USB laten zetten. Wel moest je die USB bij hen kopen. Ze deden hem met bijna alle echo's ook op 3D zetten. Alleen bij de 20 weken echo mocht hij niet in 3D ivm medische echo. Ik ben ook benieuwd of we straks het USB stickje opnieuw mogen gebruiken of dat we een nieuwe moeten kopen. Wij mochten dus niet meer met 8 weken langs komen op de verloskundige praktijk. Pas met 12 weken kreeg je een termijn echo in het echo centrum. Dit hebben ze dus nu gelukkig weer versoepelt.