Zwanger worden vanaf zomer 2018 ♡!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Flamingooo, 17 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    Hier nog aan de pil. Hopelijk laatste strip en dan kijken van hoe of wat.
    Bij allebei mijn dochters had ik direct netjes om de 28 dagen mijn regels.

Tijdens de pil voel ik netjes mijn eisprong wel. Meestal dan 2 dagen wat krampen.

Hier zijn mijn Kids vandaag voor het eerst naar de bso tot 14.00uur. Erg spannend. Ik heb verplicht vakantie ivm overname bedrijf wachten tot dit helemaal rond is. Dus hier heerlijk aan de poets.

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Hoe is het gegaan op de BSO @2009lisanne? Hier is ons dochtertje afgelopen week voor het eerst de hele dag naar het KDV geweest. Daarvoor al twee keer een ochtendje wezen wennen. Is gelukkig allemaal goed gegaan :D.

3. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Oee spannend voor het eerst naar bso en kdv. Ik vond dat wel wennen in het begin. Gelukkig hoef ik nooit weg te brengen, maar mag ik altijd halen.. dat vind ik fijner :)

Hoe ging het op de bso @2009lisanne ? Hoe vaak gaat jouw dochtertje naar de kdv @Flamingooo ?

4. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    Ja ze vonden het super. Eerst wouden ze niet, maar toen ze eenmaal naar huis moesten wouden ze ook niet haha

Hier gaan ze alleen in de vakanties van dinsdag tot vrijdag van 8.00 tot 14.00. En om niet te vervreemden gaan ze elke week op dinsdagmiddag tot 18.00uur
    Ik werk zelf als postbezorger dus makkelijk te combineren met school.

5. LA1991

LA1991 Niet meer actief

Wij hebben het plan om vanaf augustus/september te gaan starten voor een 1e kindje.
    Het 1e plan was vanaf mei. Maar mijn vriend is dan nog niet klaar met zijn studie naast het werk. Dus we stellen het nog even uit.

Ik heb er wel heel veel zin in en ben me ook al flink aan het inlezen. Heeft er nog iemand tips met boeken over opvoeden?

6. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Welkom @LA1991 Leuk dat jullie voor een 1e kindje willen gaan! Hier heb ik alleen het 'oei ik groei' boek. Verder lees ik hier veel of ik google het :D

7. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    #27 LadyH88, 4 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2018
    Ik voeg me ook toe, leuk om mee te kletsen! Zoontje is net twee, het begint een beetje te kriebelen voor een 2e.. Manlief wil al wel, ik wacht liever nog even. Heb best wel lang getwijfeld, ben pas net uit de twijfelfase. Zo half 2018 is voor ons net wat praktischer! Nu houdt ik m'n cyclus bij.. Wel al een aantal maanden wat laks geweest met condooms (mogen geen hormonale ac gebruiken. De condooms zijn we na 2jaar echt wel een beetje klaar mee), tot nu toe ben ik er niet zwanger van geworden..
    Vindt het wel spannend hoe het dit keer zal gaan! Zou het lang duren, zou het in 1x goed gaan..?
    @Flamingooo Fijn dat je cyclus weer op gang komt!

8. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

1,5 dag. Niet zo veel dus.

@LA1991 welkom! Spannend hoor een eerste kindje :) leuk! Hier net als @Orangeapple het 'Oei ik groei' boek + de app en lang leven het i-net/ZP. Zie in je handtekening dat jullie op reis gaan, gaaf hoor. Waar gaan jullie naar toe?

@LadyH88 jij ook welkom natuurlijk! Ik snap dat je die condooms zat bent na 2 jaar. Wij zijn ze na 4 maanden al zat :roflmao:. Ik mag op zich wel hormonale AC maar omdat het best even heeft geduurd voordat onze dochter er was ga ik liever niet rommelen met hormonen voor de relatief korte periode dat we nog willen wachten. Was je snel zwanger van jullie zoontje?

Is het misschien een idee als we een lijstje maken? Met naam - hoeveelste kindje - leeftijd en wanneer we willen starten of zoiets? Of beter wachten tot we actief gaan beginnen?

9. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    #29 LadyH88, 4 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2018
    @LA1991 hier ook het oei ik groei boek! Verder eigenlijk niet, google zo af en toe eens. Verder kom je er wel achter wat het best bij jullie en jullie kindje past!

@Flamingooo Van mijn zoontje was ik in ronde 1 zwanger. Daarvoor nog een miskraam gehad, ook in ronde 1. Heel snel dus. Afgelopen 2jr dus ook heel strikt geweest met condooms, was bang dat het fout zou gaan. Nu het idee of gevoel dat het niet zo snel gaat. Al een paar keer slordig geweest, een paar jaar geleden was ik zwanger terwijl ml een dag rond na de eisprong weer thuiskwam na 2wk weg door werk. Dan was ik nu al zwanger geweest denk ik. Ik houd het nu wel bij in een app.
    Beter he, een lichaam zondr hormonen.. Ik werd er ook niet vrolijker van!

@Orangeapple leuk zo weinig leeftijdsverschil! Ik heb het niet aangedurfd, duurde lang voor ik uberhaupt weer over een baby kon denken.. De eerste anderhalf jaar dacht ik zelfs: 1 is ook goed.

Wat betreft je lijstje, ik hou wel van overzicht, maar weet nog niet precies wanneer mijn 'zwanger worden vanaf zomer 2018' begint. Je mag me dan wel op juli zetten , dit wordt tweede kindje, ik ben 29. Ons zoontje is van febr 2016.

10. Meisje6

Meisje6 Actief lid

3 mrt 2018
    429
    353
    63
    Hoi hoi, ben er weer (heb nieuw account aangemaakt ivm privacy).
    Maar dit is mijn verhaal
    Ik durf het bijna niet hier neer te zetten, want geloof dat ik achteraf echt niet mag klagen, maar toch is het me heel erg bij gebleven dat ze de 1e 4maanden heel veel huilde, daardoor begon ik aan alles te twijfel, dus ook of het moederschap wel voor mij was weggelegd. Uiteindelijk bleek ze koemelkallergie te hebben en na verandering van voeding kregen we een totaal andere baby. Ook sliep ze overdag de eerste maanden heel erg slecht, max 30min en ze was er weer. Gelukkig is ze in de nachten altijd een hele goede slaper geweest, vanaf 4 weken oud sliep ze al door, gelukkig maar want anders hadden ze me kunnen opvegen overdag

Maar overdag kon ze ontzettend veel jengelen tot 1,5 jaar ongeveer, vooral jegens mij. Voorbeeld: hele dag bij oma en er is niks aan de hand, zodra ik uit m’n werk kwam en daar binnenstapte begon ze direct met jengelen. Iedereen zei het ook tegen me. Werd daar natuurlijk ook best onzeker door dus al met al vond ik de babytijd niet per se genieten. Vind deze leeftijd zoveeel leuker. Al heb ik wel weer zin om (hopelijk) alles weer te mogen meemaken, alle fases en nieuwe ontwikkelingen van zo’n klein hummeltje

Oo bij de 1 dus wat langer en de ander heel snel, hoop voor iedereen dat het gauw raak zal zijn!

Wij willen overigens vanaf juli gaan starten ☺️

11. Meisje6

Meisje6 Actief lid

3 mrt 2018
    429
    353
    63
    Herken mij heel erg in jouw verhaal, ook ik heb wel is gedacht..1tje vind ik ook goed, maar ondanks dat ik de babytijd als niet leuk heb ervaren begint het toch weer te kriebelen..gek hè..
    Maar ook voor m’n dochter lijkt het me zoo leuk haar een broertje of zusje te geven mocht ons dit lukken natuurlijk ☺️

LadyH88 vindt dit leuk.
  12. LadyH88

LadyH88 Bekend lid

12 mei 2015
    800
    274
    63
    @Meisje6 pittig dus! Ons zoontje was een makkelijke baby, maar toch zie ik er een tweede keer tegenop. Hele zwangerschap moe - misselijk - overgeven, trombose gehad (als ik weer zwanger wordt dus gelijk aan de bloedverdunners). Makkelijke bevalling voor mij, maar ons zoontje daarvan zijn we blij dat hij er nog is. Hij bleek nogal ondervoed, nooit opgemerkt tijdens de zwangerschap. Heeft van ver moeten komen daardoor. Kortom, ik hoop dat het een tweede keer anders zal gaan. Net als jij, vindt ik het ook leuk, een broertje of zusje voor ons zoontje.

13. LA1991

LA1991 Niet meer actief

Thanks! Bedankt voor de tip!
    Ik moet mijn handtekening nog aanpassen, maar we zijn net terug van een maand in Cambodja. We zijn gek op Azië, helaas voorlopig de laatste keer.

Ik vind het trouwens een leuk idee om zo'n overzicht te maken!
    Oké bedankt voor de tip!
    Bedankt voor de tip!

14. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Dag dames, ik wil ook alvast met jullie meeschrijven! In september laat ik mijn implanon verwijderen en gaan wij voor een 2e kindje! Het kriebelt nu al een jaar, haha. Maar wij hebben eerst ons huis verkocht, wonen nu in een tijdelijke woning en in september start de bouw van ons huis, houtsketelbouw project. Dus als het goed is krijgen wij over nu precies een jaar de sleutel van onze nieuwe woning! Onze dochter is van augustus 2016 en is dan dus net 2 jaar als we voor een volgend kindje gaan. Ik heb er zoveel zin in! Maar eerst eind april onze laatste vakantie met 3 naar Gran Canaria! Daarna uitkijken naar de zomer, lekker 6 weken met ons meisje thuis (ik werk in het onderwijs) en haar 2e verjaardag. Vervolgens september dan start van de bouw en implanon laten verwijderen. Hopelijk in maart 2019 de sleutel, 4 a 6 weekjes bezig in het huis en dan eind april / begin mei erin en het zou geweldig zijn als we natuurlijk gelijk in verwachting zouden zijn, want dan komt in juni ons 2e kindje en kunnen we lekker in ons nieuwe huisje lang wennen en genieten!

Flamingooo vindt dit leuk.
  15. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    #35 LaQueen, 5 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2018
    Zwanger worden ♥ zomer 2018 ♥ clubje

Naam - Hoeveelste kindje - Leeftijd - Ronde - Zwanger - Uitgerekende datum

————————————————————————————————

♥ LaQueen - 2e kindje - 26 - start in september - nee - n.v.t. ♥

♥ La1991 - 1e kindje - 26? - start in september - nee - n.v.t. ♥

♥ LadyH88 - 2e kindje - ? - start in ? - nee - n.v.t. ♥
    ♥ Meisje6 - 2e kindje - ? - start in juli - nee - n.v.t. ♥
    ♥ Flamingooo - 2e kindje - 31 - start in juli/augustus - nee - n.v.t. ♥
    ♥ 2009lisanne - 3e kindje - 31 - start in april/mei - nee - n.v.t. ♥
    ♥ Orangeapple - 2e kindje - ? - start in ? - nee - n.v.t. ♥

♥ Naam - x kindje - leeftijd - start in x - nee - n.v.t. ♥

Dit bericht aanvullen?
    • Druk op ‘reageer’.
    • Haal de quote tekst weg (boven en beneden).
    • Jezelf toevoegen: Kopieer de laatste regel en stippelstrook en plak hem onder de laatste persoon die in het bericht staat.
    • Tekst wijzigen: selecteren en vervolgens aanpassen.
    • Druk vervolgens op ‘plaats reactie’ en klaar. :)

Flamingooo, LA1991 en 2009lisanne vinden dit leuk.
  16. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente

♥ LaQueen - 2e kindje - 26 - start in september - nee - n.v.t. ♥

♥ 2009lisanne - 3de kindje - 31 - start in april/mei - nee - n.v.t. ♥

Dit bericht aanvullen?
    • Druk op ‘reageer’.
    • Haal de quote tekst weg.
    • Jezelf toevoegen: Kopieer de laatste regel en stippelstrook en plak hem onder de laatste persoon die in het bericht staat.
    [/QUOTE]

17. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Haha @2009lisanne ik was al aan het bijwerken zover ik alles kon vinden!

2009lisanne vindt dit leuk.
  18. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    Wauw wat hebben jullie veel geklets. Welkom nieuwe dames. Wat gezellig.

Leuk een lijstje, hoop dat ik het goed heb gedaan.

Gisteren slecht te pas geworden en spugen en vanacht ook. Bleghhh. Nu gaat het gelukkig weer.

Hier nog steeds de pil. Laatste week en dan hoop ik dat het ook mijn laatste strip is. Manlief begint er steeds meer over

@LaQueen voor jullie dus veel leuke spannende tijden. Eerst nog lekker genieten van jullie vakantie. Heerlijk vooruitzicht.

@LA1991 ook al zo'n heerlijke vakantie gehad. Lijkt me ook supergaaf daar.

@LadyH88 ook welkom waarom mogen jullie geen ac. En geloof het best dat je wel een keer klaar bent net de cobdooms. Hier nooit gebruikt. Ook best pittig met jullie kleintje bij de geboorte dus.

Hier allebei de zwangerschappen geen enkel probleem. Niet misselijk, kwam haast niet aan. Bij beide rond de 6 kilo.
    Wel bij de jongste op het laatst dat ze aan de kleine kant was. Bij de geboorte was ze ook klein 2695 gram en 48 cm bij 39w en 2 dagen.
    Nu nog zijn het kleine meisjes haha.

Vindt het allemaal wel erg spannend hoor, ook al heb ik al 2 prachtige meiden.

19. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    #39 LaQueen, 5 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2018

LaQueen - 2e kindje - 26 - start in september - nee - n.v.t. ♥

LA1991 - 1e kindje - 27 - start in september - nee - n.v.t. ♥

LadyH88 - 2e kindje - 29 - start in juli - nee - n.v.t. ♥
    Meisje6 - 2e kindje - ? - start in juli - nee - n.v.t. ♥
    Flamingooo - 2e kindje - 31 - start in juli/augustus - nee - n.v.t. ♥
    2009lisanne - 3e kindje - 31 - start in april/mei - nee - n.v.t. ♥
    Orangeapple - 2e kindje - 32 - start in ? - nee - n.v.t. ♥

Dit bericht aanvullen?
    • Druk op ‘reageer’.
    • Haal de quote tekst weg (boven en beneden).

20. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.329
    5.185
    113
    Vrouw
    D
    M
    Door jullie teksten te lezen, heb ik hem zo goed als helemaal in kunnen vullen! Alleen nog @Meisje6 jouw leeftijd en @Orangeapple jouw startmaand en dan is hij compleet tot nu toe.

2009lisanne vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina