Wat een heerlijk weer was het dit weekend zeg! Hebben jullie er ook zo van genoten? Ik word er altijd zo blij van! Foliumzuur is idd wel handig om alvast mee te beginnen. Vorige zwangerschap slikte ik Etos zwanger worden pillen van tevoren. Lees daar alleen niet zulke goeie ervaringen meer over. Iemand van jullie ervaring ermee?
@Girly86 heeft hij hulp (gehad) om de bevalling te verwerken? Als hij daar zoveel last van heeft snap ik wel dat hij er niet weer op zit te wachten. Fijn dat jullie er een goed gesprek over gehad hebben! @ikke1610 ik heb nu kruidvat foliumzuur en het volgende potje wat te wachten staat komt van de hema. Ik dacht dat bij foliumzuur het merk niet zoveel uitmaakte?
@ikke1610 ik heb ook foliumzuur van Kruitvat en stapte tijdens mijn zwangerschappen over op davitamon mama + met visolie. Ik vond voor dat ik zwanger was foliumzuur wel voldoende, al die andere extra toevoegingen zat ik niet zo op te wachten, die haal ik liever uit een goed eetpatroon. Ik voelde volgens mij gister mijn eisprong retevroeg deze maand en dus heel vlak op het moment dat we zonder ac deden. Had niet gedacht dat ik er zo kriebelig in de goede zin van zou worden , had de wens voor een tweede kind dus wel redelijk goed onderdrukt haha. Nu nog zorgen dat ik niet teleurgesteld ben als ik straks gewoon ongesteld wordt want die kans zit er dik in .
@LadyH88 klopt wat je zegt. Merk van foliumzuur maakt niet zoveel uit. Alleen de Etos zwanger worden pillen stonden toen bekend als fijne pillen omdat je cyclus er regelmatiger van werd. Tegenwoordig lees is er andere verhalen over. Vandaar mijn vraag @Annigje1 ik herken de spanning hoor. Wij zijn ook niet altijd even voorzichtig geweest nl. En dan toch de teleurstelling ondanks dat we niet actief bezig zijn zeg maar
@LadyH88 Nee hij heeft nooit hulp gehad. En ik weet ook pas sinds enkele maanden dat hij er zo ontzettend veel last van heeft (gehad) Heb het nooit aan hem gemerkt,hij kon het blijkbaar erg goed wegstoppen, en aangezien het nooit in de praat te pas kwam kon Ik er ook niet achterkomen. . Pas sinds er ECHT sprake is van mijn wens voor een derde komt het er uit. . Zijn jullie mannen bij een volgend kindje ook zo bang voor een aangeboren afwijking? Mijn man is heel bang dat het goede leven waar we nu in zitten "verpest" gaat worden door een derde kindje die niet gezond is.. Ik zie het meer als onze eerste/tweede zwangerschap; geen risico door familie, en niet door onze leeftijd.. En buiten dat om hebben we de echo's.. (Ik hoop niet dat ik nu iemand kwets, dat is zeker niet mijn bedoeling! !)
@Annigje1 @Girly86 dan weten we iig dat we er klaar voor zijn! Wij zijn ook een paar maand slordig geweest, we worden elke maand iets slordiger. Elke maand ist weer spannend, en toch wat teleurstelling dat het niet raak is. Ik heb tot nu toe nergens last van, de extra vroege testen (4dgn voor nod) liggen al wel klaar! Ga misschien woensdag, of anders vrijdag of het weekend testen! Superspannend! @Girly86 Ik ben me nu bij de tweede al heel bewust van de risico's. Daar heb ik bij de eerste nooit zo bij stilgestaan! Ik herken dus wel wat je zegt! Ik ben niet zozeer bang voor een afwijking, maar toch ergens vindt ik het spannend; we weten nu wat we hebben. Meer dat idee!
Ik ben me eigenlijk altijd wel bewust geweest van de risico's. Maar denk dat ml nu vooral angstig is voor ALLES wat mis kan gaan met zowel moeder als kind.
Naam - Hoeveelste kindje - Leeftijd - Ronde - Zwanger - Uitgerekende datum ———————————————————————————————— ♥ LA1991 - 1e kindje - 27 - start in september - nee - n.v.t. ♥ ———————————————————————————————— ♥ LadyH88 - 2e kindje - 29 - start in juli - nee - n.v.t. ♥ ———————————————————————————————— ♥ Meisje6 - 2e kindje - 29 - start in juli - nee - n.v.t. ♥ ———————————————————————————————— ♥ Flamingooo - 2e kindje - 32 - start in juli - nee - n.v.t. ♥ ———————————————————————————————— ♥ 2009lisanne - 3e kindje - 31 - start in april/mei - nee - n.v.t. ♥ ———————————————————————————————— ♥ Orangeapple - 2e kindje - 33 - start in augustus - nee - n.v.t. ♥ ———————————————————————————————— ♥ Minniej- 4e kindje - 35- start in juni - nee - n.v.t. ♥ ———————————————————————————————— ♥ Summer18 - 1e kindje - 26 - start in juni - nee - n.v.t. ♥ ———————————————————————————————— ♥ Annigje1 - 2e kindje - 32 - start in juli - nee - n.v.t. ♥ ———————————————————————————————— ♥ Glimmer - 5e kindje - 28 - start in augustus- nee - n.v.t. ♥ ———————————————————————————————— ♥ Ikke1610 - 3e kindje - 34- start in zomer - nee - n.v.t. ♥ ———————————————————————————————— ♥ Girly86 - 3e kindje - 31 - start in ? - nee - n.v.t. ♥ ———————————————————————————————— ♥ Fearfull - ? kindje - ? - start in ? - nee - n.v.t. ♥ ———————————————————————————————— ♥ Toeteke - 2e kindje - 32 - al gestart! - nee - n.v.t. ♥ ———————————————————————————————— Dit bericht aanvullen? Druk op ‘reageer’. Haal de quote tekst weg (boven en beneden). Tekst wijzigen: selecteren en vervolgens aanpassen. Druk vervolgens op ‘plaats reactie’ en klaar.
Zo eindelijk de lijst even goed in kunnen vullen. Wij willen in augustus gaan starten en ik heb ook mijn leeftijd moeten ophogen Welkom alle nieuwe meiden! Leuk dat jullie meekletsen. Ik zal zoveel mogelijk proberen te reageren @ikke1610 ik gebruikte die van davitamon. En ja heeeeerlijk weer! Lekker naar buiten geweest en van de zon genoten. @Girly86 Heftig zeg! Wel goed dat jullie erover gesproken hebben. Een goede stap dat hij erover kan praten en het niet langer wegstopt. Mijn man is niet zo bang voor de risico's, maar zelf denk ik daar wel eens over na.. want hoe ouder je bent hoe meer kans daarop @Annigje1 @LadyH88 spannend zeg!! Ben benieuwd! @Toeteke Sterkte! Wat naar van je miskraam. En wat knap van je dat je het al hebt kunnen accepteren. Na het buikgriep virus (2x) is mijn zoontje nu weer getroffen door een flinke verkoudheid en ontstoken ogen. Houdt niet op zeg! Ik was er al voor gewaarschuwd dat het eerste jaar zo zou gaan als je kind naar de opvang gaat. Hopelijk blijven de virussen een tijdje weg nu het mooier weer wordt. De afgelopen weken is hier dan ook vrij weinig geslapen 's nachts en dan vraag ik me wel eens af hoe zwaar het zal zijn als je dan twee kleine ukkies hebt die niet slapen
@Orangeapple jarig geweest? Gefeliciteerd! En wat leuk dat jullie besloten hebben om in augustus te beginnen! Wij hebben idd ook tijdens de eerste paar jaar van de psz/basisschool veel ziekte gehad. Niet leuk! Ik merk wel dat het nu minder wordt gelukkig!
Ja.. dank je wel! Ik had natuurlijk ook niks kunnen zeggen dan had niemand doorgehad dat ik weer een jaartje ouder ben geworden. Vind het soms toch een dingetje.. de tijd gaat gewoon zo snel! Tussen jouw kindjes zit 2 jaar toch? Hoe heb jij dat ervaren al die ziektes? Vond/vind je dat extra zwaar met twee kindjes?
@Orangeapple vind dat echt zo erg, ouder worden? Ben het wel met je eens dat de tijd veel te snel gaat inderdaad. . Aan de ene kant vond ik twee jaar er tussen heerlijk,ze hebben er heel veel aan! Ja het is drukker en hectischer, maar ik vond dat nooit zo erg. . Ben dan ook een thuisblijf moeder qua ziektes heb ik dat nooit negatief ervaren. Ik weet niet beter, maar ook daarbij geld; Ik kan altijd zelf voor ze zorgen. Het enige nadeel die ik heb ervaren is dat de tweede een moeilijke start heeft gehad en de oudste minder aandacht heeft gehad dan dat hij eigenlijk verdiende. .
@Girly86 nee het ouder worden vind ik niet heel erg eigenlijk, ben blij dat ik ouder mág worden. Wel vind ik dat de tijd te snel gaat!! Je wordt soms zo geleefd en dan denk ik.. jeetje alweer een jaar voorbij! Dat lijkt me moeilijk, dat je de oudste niet de aandacht kan geven die je zou willen. Fijn dat je zelf voor ze kan zorgen als ze ziek zijn. Ik moet nu vrij nemen als mijn zoontje ziek is. Ik heb geen familie dichtbij wonen die doordeweeks kan oppassen. Maar tot nu toe vind ik dat niet erg, vind het wel fijn dat ik dan zelf voor hem kan zorgen.
Nee niet voor afwijkingen maar wel gewoon voor de nieuwe dynamiek die een tweede kindje met zich meebrengt. Alles loopt nu net lekker en we weten niet hoe dat straks wordt, of dat kindje ook veel problemen met zijn huid zal hebben of andere uitdagingen en of we daar dan ook weer zo bovenop moeten zitten. En soms na een heftige dag is het ook wel dat je denkt: hoe doe je dit met nog een baby erbij?!
Het eerste halfjaar was mijn zoontje niet ziek maar tussen 6-13 maanden was er altijd wel iemand ziek bij ons in huis, niet te doen. Hij gaat vanaf 3 maanden naar het kdv dus pikt hij ook veel op. Maar deze winter ging het echt veeeeeel beter dus er is hoop
Hij is wel bang voor wat er gaat komen in de zin van, onze dochter was (en is) supermakkelijk, dus wie weet hoe een volgende zal zijn. Angst voor een huilbaby enz. En tuurlijk, we hebben absurd veel geluk gehad met onze dochter. Maar wie weet, is ons dat geluk nog een keer gegund
Hier na een week lang intensieve ziekenboeg, vandaag weer de eerste tekenen van verbetering. Jeetje, wat een heftige buikgriep! We lagen alledrie helemaal eruit. Ellende! Het bloeden is gestopt. Voor mezelf is daarmee het hoofdstuk miskraam afgesloten. We zijn allebei gelukkig heel nuchter en rationeel, de aanleg was niet goed, dus heeft mijn lichaam het zelf geregeld (wil niet bot overkomen, sorry wanneer ik hiermee iemand kwets ❤️). Voor mijn gevoel kan ik nu weer naar de toekomst kijken. We gaan niet actief aan de slag eigenlijk, wel ga ik even kijken deze maand met ovulatietesten wat mijn cyclus doet. We gaan niet gepland sex hebben rond een positieve test, maar meestal is de frequentie hier wel zo, dat het sowieso gecoverd zou zijn, haha. Al weet je nooit, nu niet fit door die buikgriep en wie weet wat april nog meer brengt. Voor hetzelfde geld wordt het een stille maand
mij kwets je er niet mee @Toeteke, vind het wel een goede instelling en bij zulk soort dingen kun je toch alleen je eigen gevoel volgen en bepalen. Ik was zelf ook nuchter daarin en heel dankbaar dat mijn lijf gewoon ging opruimen in plaats van dat ik er voor naar het ziekenhuis moest bij die miskramen. Hoe ver was je eigenlijk zwanger? ik heb dat geloof ik even gemist. Je cyclus kan wat van slag zijn dus ovulatietesten zijn dan wel fijn idd. Ik hoop dat alle ziektekiemen een beetje zijn gevlucht door het mooie weer ben wel klaar met al dat gehoest en gesnotter om me heen .
Hallo meiden! Was even stil geweest kreeg ook helaas geen meldingen meer van deze topic dus dacht dat het een beetje dood liep gelukkig niet! Hier alles ok.. ben nu bezig met temperaturen en heb denk ik mijn eisprong dus al gehad. Ook bewust geen sex gehad omdat het nog wel "vroeg" is haha. Ik zal m even plaatsten. Hij geeft trouwens een eisprong op dag 9 aan maar denk niet dat het klopt en denk dat het de 14/15de moet zijn. Vandaag heb ik wel een menstruatie achtig gevoel en steken wat dat is i dont know.. Heb vandaag ook ovulatie testen besteld van clearbleu 20 sticks om het bij de volgende cyclus eventueel uit te proberen wel prijzig maar wel wat duidelijker als die streepjes testen..
@Fearfull ik snap wel waarom ff dag 9 denkt, maar dat zou inderdaad wel snel zijn. 15e zou ook kunnen.. over een paar dagen heb je daar meer zekerheid over! Hopelijk geven de ovu testen je volgende cyclus meer zekerheid! Ik ben deze cyclus ook begonnen met ovu testen om te onderzoeken of de ei-pijn die ik voel ook overeen komt met de testen. Deze cyclus had ik de ei-pijn één dag na de positieve ovu test. Of dat dan de laatste groeispurt of eisprong is geweest weet ik natuurlijk niet.. maar die twee komen wel mooi samen in ieder geval! Tempen doe ik nu niet omdat dat, nu ik er regelmatig snachts uitmoet voor mijn zoontje, niet betrouwbaar is helaas.