Wie is net als mij over de 40 met een kinderwens? Ik ben zelf 42 en zou met mijn huidige vriend graag nog een tweede willen. We hebben net alle onderzoeken achter de rug en wachten op het besluit van de fertiliteits arts eind april. Wie start er in een soortgelijke situatie?
hoi hier ook een 40 plusser..we zijn ook bezig met zwanger worden maar wil nog niet lukken...volgend week moeten we met ons 2de ivf beginnen.
Helaas heeft het bij mij niet goed uitgepakt. Met mijn 42e eerste afspraak fa rond mijn 43 begonnen en een jaar later met 4 ivf en 5 tp niet zwanger geraakt. Vorig jaar dec. ineens zwanger maar helaas eindigde dit in een miskraam. Inmiddels 45 en het heeft er behoorlijk ingehakt. Hopelijk lukt het jullie wel. heb de ivf als erg zwaar ervaren. Kwam ook door onbegrip werk maar zeker ook door de tijdsdruk en hormonen. Ik wens jullie heel veel geluk.
@ hai chevelie. Ik ben heel benieuwd naar hoe jij het ervaart? Proberen jullie voor je eerste kindje? Ik ga voor de tweede, maar mijn dochter is al 22. Dus het is een tijdje geleden sinds ik zwanger was. Ben een spijtoptant, zoals ze dat noemen. Vroeg gesteriliseerd, nieuwe partner en toch weer een kinderwens. Ik heb al mijn hoop op de ivf gevestigd..
Spring, wat erg voor je dat het niet goed heeft uitgepakt. Heb je al kinderen? En wat vond je het zwaarst tijdens de ivf, als ik vragen mag?
waarschijnlijk mijn laatste reaktie want ik ga zp weer verlaten. Helaas geen kinderen en nu dus met lege handen. Het moeilijkste is steeds weer die hoop en dan bij elke mislukte poging de steeds zwaarder wegende teleurstelling en het gevoel van nu of nooit. Een soort zwaard van damocles. En wat heel erg zeer deed en nu nog is het totale onbegrip van werkgever en bedrijfsartsen en schuldgevoel die ze mij willen aanpraten want ik heb toch zelf voor ivf gekozen. En nu moet ik doorgaan, er niet mee bezig zijn want iedereen heeft wel eens een teleurstelling. Gelukkig krijg ik ook veel begrip van mensen die het er toe doen. Heb door deze zware tijd niet goed kunnen functioneren in mijn twee nieuwe banen in het voortgezet onderwijs. Begin het nu weer opnieuw een plekje te geven maar het is hard werken zo' n rouwproces. Alsof ik meerdere keren van mijn kindje afscheid heb genomen zonder het ooit vast te mogen houden. Heb nu ook veel steun van mijn huisarts die gelukkig volledig achter mij staat. Hopelijk valt het voor jou minder zwaar en mag je opnieuw moeder worden. Heel veel geluk en ook kracht.
Misschien@ Spannend meis heel veel succes hoop voor je dat het beter uit pakt dan voor mij. Helaas moet ik de wens laten varen voor wat het is en zal altijd met lege handen blijven . Zit nu in een rouwproces net als spring . En hij is erg zwaar zal voorlopig zo blijven , het een plek geven die het moet krijgen is erg moeilijk die te vinden. De boot is al jaren weg ver weg maar nu komt ie terug met dingen waar we nu van moeten leren genieten . Reizen uit eten enz . Nieuw Zeeland wacht op ons .
@ marnat @ spring Ik ga vol vetrouwen de mmm in. Ik vind het zo erg voor ieder die het niet gegeven is om kinderen te krijgen en net als jullie de wens moet laten varen. Ik besef maar al te goed dat moeder worden een gift is. Ik zou het graag nog een keer meemaken en zeker ook mijn man de kans geven om vader te worden. Ik wens jullie veel kracht toe om toch een andere weg te vinden. @ chevelie spannend dat je al mag beginnen. Mijn afspraak met de ivf arts staat voor eind april, dan horen we of we kunnen starten. Duimen en afwachten dus
Ik lees hier jullie verhalen, meestal ben ik een meelezer maar wil nu ook reageren. Ik ben 40 in mei word ik 41. 5 x IUI gehad en 2 x ICSI zonder resultaat en geen cryo's. Mogen nu verder met laatste betaalde ICSI eind mei. Vind het vreselijk om te lezen hoe er met mensen om wordt gegaan omdat je zogenaamd zelf kiest voor IVF. Trek het je aub niet aan, krijg ook vanalles naar mijn hoofd waar ik niet op zit te wachten. "Ze" weten niet beter. En als jezelf het gevoel hebt dat je ervoor wil gaan, ga ervoor, doe ik ook. Dan kun je je nooit verwijten dat je er niet alles aan hebt gedaan. En soms loopt het leven anders dan je wilt en ben je niet zo jong meer. Maar heel veel mensen snappen dat niet. Ga er aub boven staan en wees sterk en denk aan jezelf !!!
ja we proberen voor ons eerste kind...tot nu toe vind ik t wel zwaar hoor die hele ivf traject..alle controles gehad .baarmoeder goed enz enz maar toch wil vruchtje nog niet nestelen helaas en dat geeft elke keer wel veel verdriet. over twee weken mogen we weer beginnen met de 2de ivf. ik hoop dat je gauw een positief testje in handen heb.
Chevelie, voor ons ook eerste kind. En ik ervaar het ook als zwaar. Elke keer teleurstelling als het niet lukt. Vandaag gesprek gehad over laatste poging. Mogen eind mei weer beginnen, maar drukt ook zwaar op ons. We weten dat dit laatste poging zal zijn en maakt het er niet gemakkelijker op. Hoop voor jullie ook dat je een positieve test te zien krijgt. Duim voor jullie !!!!
Dankje wel misschien . De andere meiden ook succes geef niet eerder op tot er geen kansen meer zijn he! Kom af en toe wel even kijken hier. Hoop dat jullie niet ook mijn weg moeten bewandelen.
Dank je wel Marnat. Gaan ook tot het laatste toe door, maar dan .... Wens je heel veel sterkte en kracht !!!!
@ nita710 wij gaan voor onze droom en hopen dat hij uitkomt. Het is onze eerste poging. Misschien dat we elkaar hier kunnen steunen? Volgende week horen we of we mee kunnen doen. Jij start mei met de laatste poging? Lijkt me erg van te voren te weten dat het alles of niets is. Ben je al bezig met de hormonen of moet je dan beginnen?
ik laat zeker wat horen...ik tel elke dag af wanneer ik mag beginnen met spuiten. ik heb alles al binnen. alle dames duim duim
Hoor ook 40 jaar en nu 22 weken zwanger. Hiervoor 2 miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Ik naar mijn man al aangegeven dat dit de laatste ronde zou zijn. Ik vond het erg zwaar, steeds de spanning van ben ik zwanger of niet en als het dan zo is de spanning of het een goede zwangerschap is. Ik hoop dat voor jullie de wens ook uit mag komen.
Laurie, wat een fantastisch nieuws voor jou. Kan me Geen voorstelling maken van die spanning die je hebt gevoeld. Maar wat fijn dat het toch gelukt is. Het lijkt erop dat het voor mij een stuk moeilijker gaat worden dan bij mijn eerste dochter, ik was toen binnen een maand zwanger, maar ja ook 22 jaar jonger. Ik ben benieuwd. Gefeliciteerd met je zwangerschap en maak je niet teveel zorgen.