Ik ben helemaal nieuw op dit gebied. Mijn dochter was ongepland (hartstikke gewenst) en dus totaal niet met bewust zwanger worden bezig geweest. Ik hou al jaren mijn cyclus bij en die is heel regelmatig. Deze maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt omdat ik volgende maand met een donor ga beginnen aan een traject voor een tweede kindje door middel van zelf inseminatie. Ik vermoed dat ik gister (18-5) een positieve ovulatietest heb gehad. Ik heb al een hoop gegoogled, maar kan ik dan het beste insemineren op de 18e en de 20e? Of de 17e en de 19e? Had namelijk wel gelezen dat je het beste een dag tussen de zaadlozingen kunt houden. En volgens mij is mijn eisprong redelijk laat in de cyclus, kan dat nog gevolgen hebben? Omdat een eventuele embryo dan minder tijd heeft om te nestelen?
Wilde mijn bericht nog bewerken, maar dat kan niet geloof ik. Volgende maand wordt mijn eisprong volgens de app dus verwacht op de 20e en mijn menstruatie op de 30e.
Je schrijft Ik vermoed dat ik een positieve ovulatietest had, was deze net zo donker als controlestreep? Je eisprong is 24-48u na je positieve test. De dag daarna begin je met tellen (1 dpo etc) van je LF (luteale fase). Deze moet idealiter wel minimaal 9 dagen zijn alhoewel vrouwen met 7 dgn ook wel zwanger raken. Ik heb wel onderzoek gelezen waarin stond dat je lichaam bij een bevruchting al een seintje krijgt om voldoende progesteron aan te blijven maken.