Ronde 10, hoe houden jullie de moed er in?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kleintjevoorons, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hey,

We zijn inmiddels in ronde 10 aanbeland. Ik zie hier veel berichtjes langs komen van meiden die binnen 3 a 4 ronden zwanger zijn. Zijn er hier meer meiden die al ronde 10+ zijn?
    Hoe houden jullie het vol en blijf je positief. Ik zie het af en toe namelijk helemaal niet meer zitten. En ben bang dat het nooit gaat lukken.

Groetjes kleintjevoorons

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Snap je gevoel erg goed. We hebben voor Dean 24 rondes (ook ziekenhuis rondes) moeten wachten. Wat ik vooral deed, was doorgaan met leven. Niet stilstaan bij elke maand, anders wordt je gek.
    Ik verwende mezelf met iets leuks wanneer ik weer ongesteld was geworden.
    Nog niet wanhopen hoor, het kan allemaal nog!

3. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ja, ik hou in mijn achterhoofd dat het mij op een dag ook wel gegund is.. ;)
    Meer kan ik niet doen! Ik zorg ook dat ik het leuk blijf houden met mijn vriend!

Ik weet nu wel dat zwanger worden niet vanzelfsprekend is...

4. Diaan1907

Diaan1907 Lid

26 sep 2008
    99
    0
    0
    Hoi,wij zijn ook in ronde 10 beland,en ik moet zeggen dat mijn mannetje mijn toch elke x weer uit mn dip haald.
    Gister kwam een vriendinnetje me vertellen dat ze zwanger is van de 2e,ik gun het hun zooooh maar het deed toch zo een pijn..waarom lukt het bij ons toch niet?
    Zelf heb ik ook het gevoel dat het nooit gaat lukken,heb daar totaal geen rede toe,maar als het toch al 10 x niet is gelukt slaat de wanhoop toe,en vooral als je verhalen leest van vrouwen die soms al 2 jaar bezig zijn of nog langer.. en het nog steeds niet is gelukt,maar ind. gewoon doorleven en hopen dat het ooit ons allemaal lukt. Succes met wachten hoop voor je dat jullie wens snel word vervuld!

Liefs.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook al langer bezig. En tja, soms zakt je de moed wel in de schoenen en heb je een flinke dip. Maar goed, zodra ik ongi ben, dan gun ik mezelf een dagje verdriet en zoals Natasja al zegt: dan verwen ik mezelf met een leuk cadeautje ofzo. Om na die dag weer vooruit te kijken naar mijn eisprong.

Het blijft inderdaad moeilijk, omdat je iedereen in je omgeving zwanger ziet worden alsmede veel BN-ers. Terwijl jij ook zo vreselijk graag zwanger wilt zijn.

Maar blijf er in geloven. Eens zal het ook voor jou zover zijn. Al duurt het dan helaas wat langer. Geduld wordt beloond zegt men. Dus dan heb ik maar geduld.

Ik wens iedereen die een zwangerschapswens heeft, een zeer vruchtbaar 2009 toe. Dat er maar veel zwanger mogen worden en veel kindjes geboren mogen worden.

6. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    hey meis

het is ook soms moeilijk om vol te houden!
    maar probeer het wel meer van je af te zetten (zover het kan)
    ik zit nu ook nog steeds in ronde 10 en ik ben 14 maanden geleden gestopt met de pil..
    bij mij gaat het ook wel weer ff duren in jan. heb ik de 2de operatie van me eileiders
    het zwanger worden beinvloede eerst echt me leven maar ik probeer het nu maar een beetje te laten rusten, en ik zie het vanzelf wel ;)

knuff gaby

7. Wondertje

Wondertje Fanatiek lid

7 mei 2006
    1.167
    0
    0
    zuid holland
    ook hier de tiende ronde en ook hier hetzelfde verhaal. (wel de tweede spruit) dus ik weet dat ikwel zwanger kan worden

ook net gehoord dat een vriendin zwanger is van de tweede binnen drie maanden wel even flinke dosis jaloezie gehad maar zij kan er niets aan doen en ik vind het ook wel heeel leuk voor hun.
    ik hoop dat 2009 mij ook een klein wondertje gaat geven

8. Visjes

Visjes Bekend lid

2 jan 2007
    592
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik snap je gevoel ook heel goed. Ik heb eigenlijk geen tips voor je. Ik heb na 7 rondes (in 11 maanden) een mola-zwangerschap gehad. Groeide weefsel ipv een embryo. Omdat mijn lichaam de resterende cellen niet kon afstoten die na de curretage overbleven heb ik een aantal chemokuren gehad. Daardoor hebben we pas sinds vorige maand weer groen licht gekregen om zwanger te worden.

Ik vind het best spannend, heb lange cyclussen en de vorige keer ook wel geduld moeten hebben. Ik heb vaak wel dipjes als ik weer hoor dat mensen zwanger zijn en ook als ik weer ongesteld ben. Wat ik doe is even lekker uit huilen en daarna weer genieten van wat je verder hebt (lukt de ene keer beter dan de andere keer). Op die manier probeer ik er ook niet te veel mee bezig te zijn. Maar goed, je gedachten en gevoelens kan je niet altijd dwingen, daarom is het wel goed om er tot op zekere hoogte aan toe te geven.

Ik weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt haha maar in elk geval succes en kop op!

Liefs Visjes

9. witje

witje Lid

16 jul 2008
    74
    0
    0
    Ik kan ook niet zeggen hoe ik de moed erin houd. In januari gestopt met de pil en via medicijnen eindelijk in december mijn eerste echt ongi. Tussentijds hoop/denk je toch iedere keer, misschien is het al raak. Dat lees je ook wel eens dat het maanden duurt voordat iemand ongi wordt, maar dat ze zwanger blijken te zijn.

helaas voor ons niet. Dus ja ik weet niet of ik nu moet zeggen dat ik in ronde 10 of ronde 2 zit. Maar gelukkig is er eindelijk iets gebeurd. Nu is het nog even afwachten voordat ik met de medicijnen mag stoppen en of we er dan weer voor kunnen gaan (met medicijnen mag het niet).

En zo vervelend als je wel hoort om je heen zo veel zwangeren/reeds bevallen al en ik had nog niet eens een ronde... Moed erin houden is heel moeilijk, maar ik weet nu wel wat ik aan mijn man heb... heel veel (al heb ik ook wel eens heel veel gemopperd op hem hoor, maar niet zo zeer door hem, maar omdat ik mezelf zo ongelukkig voelde...)

Kan alleen maar zeggen.. Blij dat blijkt dat uit de onderzoeken dat er niet veel bijzonders zit. En dat het hopelijk allemaal snel goed gaat komen.

Ik wens iedereen een heel succesvol 2009 toe!

10. amber10

amber10 Nieuw lid

22 dec 2008
    2
    0
    0
    Hoi
    Ik denk ik moet ook even alles van mij afschrijven! Ik vind het soms zo mega moeilijk om vol te houden. Wij zijn nu in ronde 18 aanbeland.
    Waar van ik morgen weer ongi word ! Dat voel ik! :cry:
    Ik heb vandaag en gisteren vreselijk gehuild.
    Wij zijn ook al bezig geweest in het ziekenhuis.
    Met allerlei onderzoeken ! (stuk of 5) Alles hebben we gehad, ook pijnlijke. :(
    Alles was goed zei de gynaecoloog. Konden geen aanwijzingen vinden of dat er iets aan de hand zou kunnen zijn. Tja mega fijn natuurlijk !
    Maar die onzekerheid ! vreselijk ! Waarom lukt het bij vele wel zo na 1 jaar? of eerder?
    zo ook in onze omgeving. 4 goede vriendinnen krijgen nu om de beurt een kleintje !
    Super voor hun ! echt waar... maar ik kon wel door de grond zakken zoveel pijn deed het mij.
    Voordat zij allemaal nog niet zwanger waren vertelde we ook dat we elkaar zouden steunen ookal loopt het niet zo goed.
    Wij hebben ook tegen hun verteld over onze onderzoeken enz.
    In het begin vroegen ze er nog wel naar maar tegenwoordig helemaal niet meer . Het gaat nu alleen maar over hun zwangerschappen.
    Pfff ik trek het niet meer soms! echt mega moeilijk!
    Heel raar dat zoiets om kan slaan. Ze hebben het totaal niet in de gaten !
    Nu heb ik besloten dat ik niks meer over hun zwangerschap vraag en hoe het gaat zolang hun ook nix aan mij vragen over de aankomende onderzoeken !
    Ik ben benieuwd hoe hun reageren !
    Oud en nieuw feest zie ik erg tegen op !
    ik ben de enige daar die NIET zwanger is en weet niet of ik dat trek !
    Sommige zeggen dan wel : kom op sterk zijn !
    maar soms ben je er echt heel erg door heen!
    en dat kan haast niemand snappen vooral de ZWANGEREN en de mensen die al kinderen hebben! (wel de mensen die ook vele onderzoeken hebben gehad voor hun zwangerschap)
    Wij gaan volgend jaar verder met het onderzoek IUI ! hopelijk wordt 2009 een vruchtbaar jaar ! voor alle die dat mega graag willen !

Groetjes Amber :D

11. witje

witje Lid

16 jul 2008
    74
    0
    0
    @Amber: ik kan heel goed begrijpen dat je tegen de feestdagen op ziet met al die zwangeren om je heen.
    Spannende tijd ook met het starten van IUI in 2009. Heel veel succes ermee!

Voor iedereen! Hoe moeilijk het ook is, we moeten allemaal wel proberen om moed te houden hoor! Dan hebben we de helft al gewonnen zoals het zo mooi heet!

12. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Ook wij zijn alweer een behoorlijke tijd bezig en hoewel ik altijd positief blijf tegenover de buitenwereld, voel je je soms wel een mislukkeling. Ik weet het, het klinkt heel zwaar, maar na zo'n tijd, voelt het soms echt zo.
    Bijna iedereen die ik ken waren binnen een paar maandjes zwanger en mijn schoonzus hoeft maar te stoppen met de pil en ze is zwanger!
    Gewoon heel frusterend. Ik probeer het van me af te zetten en dat lukt soms beter als de andere keer.

Ik wens iedereen hele fijne en gezellige feestdagen en een zeer vruchtbaar nieuwjaar met veel beebjes!

Liefs, Maar

13. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben nu ook alweer een tijdje bezig met zwanger worden. Tot mijn grote verdriet blijk ik lange cyclussen te hebben, en tot op heden heb ik nooit een eisprong kunnen vinden. Ben er erg bang voor dat 2009 voor mij een jaar gaat worden met ziekenhuis-onderzoeken.
    Ik ben ook altijd verwonderd dat mensen om mij heen zo makkelijk zwanger worden. voor mij is zwanger worden echt een wondertje geworden, maar ik zie dat andere mensen het als "gewoon" ervaren, en dat steekt dan wel.
    Hoe moeilijk het soms ook is, ik probeer de moed erin te houden. Het leven is te leuk, ik wil dat niet laten beinvloeden door mijn kinderwens.

Allemaal een vruchtbaar 2009!

14. kiddo81

kiddo81 Actief lid

12 apr 2008
    121
    0
    0
    Ook ik zit in ronde 10.. Je hoopt er natuurlijk niet nooit op dat het zo lang duurt, maar van de andere kant heb ik altijd wel het gevoel gehad dat het bij mij wel eens wat langer kan duren.

Omdat ik al bij een gyn in behandeling was, zijn we al snel begonnen met onderzoeken. Tot nu toe is alles prima! Heb afgelopen week een samenlevingstest gehad en onder de microscoop zelfs de zaadjes van mijn vriend zien zwemmen. Geweldig!

Ik hoop dat 2009 voor iedereen een vruchtbaar jaar wordt en onze dromen mogen uitkomen!

15. witje

witje Lid

16 jul 2008
    74
    0
    0
    @Maar29: ik snap helemaal wat je bedoelt met je een mislukkeling te voelen. Dat zijn we uiteraard allemaal niet. Maar juist omdat het bij anderen zo makkelijk gaat, twijfel ik aan mezelf. Maar we moeten positief blijven: HET GAAT ONS ALLEMAAL LUKKEN!

fijne feestdagen voor iedereen en dat in 2009 onze grootste wens maar wel mag uitkomen!

16. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    Hier ook al 10 ronden bezig, heb helaas nog een tussenstop van 3 maanden moeten houden :( .
    Heb nu maar besloten :idea: dat ik me er maar bij neer moet gaan leggen.
    Hopen dat 2009 iets moois gaat geven, geduld is een schone zaak zeggen ze hahaha.....
    En er ook maar niet meer over gaan nadenken dat het klokje ook een beetje mee gaat tellen :-$ .
    Ben bijna aan mn nod, maar heb niet het idee dat het gelukt is deze maand, alles loopt precies zo als de vorige keren.........
    Maar we zullen zien, in iedergeval wens ik iedereen heel veel rose toe.
    En voor nu een fijne kerstavond voor iedereen
    Ik ga nog ff buiten kijken met de hond misschien valt er nog een ster en kan ik nog een kerstwensje ( :baby: ) doen.

17. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Hoi ook ik zit nu in ronde 10!
    Bij ronde 8 was ik zwanger!...maar heb ik helaas een mk gekregen het lulligste er van is dat je erzoveel rondes erover hebt gedaan en dat het dan mis gaat! :(
    Die ellende bespaar ik dus voor iedereen en wens daarbij jullie allemaal een fijne kerst!

18. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik kan me jullie onzekerheid zo goed voorstellen en ook dat gevoel van het zijn van een mislukkeling. Wij hebben er voor ons tweede kindje 13 maanden over gedaan (voor de eerste maar 4). Ik was het toen ook echt zoooo zat. Houd de moed er in hoor!

Pim

19. veertje23

veertje23 Actief lid

2 mei 2007
    333
    0
    0
    Verzorgende
    Gelderland
    Hier inmiddels al beland in ronde 29. Ik blijf gewoon hopen dat onze tijd ook mag komen. En verder proberen we gewoon om positief te blijven en dat lukt opzich best aardig. Soms zijn er moeilijke momenten maar ja die horen er ook bij. Veel succes!

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    Kop op meiden!Positief blijven,2009 wordt gewoon ONS jaar!

Deel Deze Pagina