Zwanger worden voorjaar 2019 deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Loveischocola, 10 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momma2b

Momma2b Fanatiek lid

29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Ja echt bijna.
    Zit te twijfelen of ik morgen nog een testje ga doen om te zien wat er gebeurd. Of dat ik tot donderdag wacht. Al vind ik dat wel HEEL erg lastig nu. =P

2. Momma2b

Momma2b Fanatiek lid

29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Het lichaam zit heel vreemd in elkaar en meer duidelijkheid kunnen we helaas niet krijgen. :(

3. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Ja snap ik dat het heeeel lastig is maar dan zie je wel goed of deze goed oploopt...dus bewaar deze en check donderdag nog eens...

4. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    :cry::cry: Neeejjjj ben er bang voor

5. Sjaantje91

Sjaantje91 Bekend lid

3 jun 2018
    981
    1.022
    93
    Vrouw
    als je wacht tot donderdag dan heb je wel echt meteen zekerheid, dan moet hij wel echt een stuk donkerder zijn als het streepje wat je (misschien) zag echt een streepje is.
    Ik vind hem voor een sensitest voor 12 dpo wel heel erg (te) licht. Hoop voor je dat je late innesteling had, maar ook dan denk ik eigenlijk dat hij te licht is.
    Succes met wachten meis!!

6. Momma2b

Momma2b Fanatiek lid

29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Thnx voor je reactie. :)
    We gaan het afwachten!

7. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.260
    12.636
    113
    Vrouw
    Sommige hebben pas op/na Nod een duidelijke test..

8. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Spannend @Momma2b !! Als ik mijn beeldscherm half dichtklap zie ik ook een tweede streepje, dus wie weet... ik hoop het voor je!

Nou, hier helaas slecht nieuws... PCOS :( mooie kralenkettingen op beide eierstokken helaas.... ik zag het al meteen op de echo toen ze erop zat want heb veel te veel foto's gegoogeld en zelf zei ze ook meteen eerst 'oh....' toen ging ze naar de tweede eierstok 'ah.. oke.. ik zie het al...' en toen zei ik pcos?? Zij ' ja.. helaas.. ik moet je gaan doorsturen naar een centrum waar ze je verder gaan onderzoeken'... Dus.... bij deze....
    Heb de verwijsbrief al dus moet alleen nog even bellen voor afspraak. Zucht. Maar goed.. niet zwanger, dus kan de baan in elk geval zonder problemen nemen want zwanger worden gaat nog wel even op zich laten wachten:rolleyes:
    Ik had het al wel verwacht.. maar toch kreeg ik een beetje een klap in mijn gezicht toen ik het zelf op de echo zag. Want het is gewoon in beide eierstokken en echt zoals een ketting eromheen.. veel kleine cysten.
    En het is erfelijk dus grote kans dat mijn moeder het ook had.. zij is na 8jaar pas zwanger geworden van een tweeling met clomid... naja, ik ga geen 8 jaar meer wachten natuurlijk maar eerst maar even dat onderzoek afwachten dan en kijken hoe dan verder....

9. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Wat betekend dat pcos?
    Cyste op je eierstokken:eek: oke wat kunnen ze daar aan doen?
    En hoe nu verder...
    Erg zeg dit had je uiteraard natuurlijk helemaal niet verwacht.
    Heeft dat ook te maken met je cyclus?

10. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.260
    12.636
    113
    Vrouw
    @duitshollandsmeisje Jeetje meis dat is dan wel schrikken, hopelijk heb je snel een afspraak benieuwd wat ze dan willen doen.. enne gewoon lkkr de andere baan nemen ;)

11. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Had het wel een beetje verwacht hoor maar gehoopt dat het niet zo zou zijn en gewoon het ontpillen zou zijn...
    Geen idee wat ze gaan doen. Ik moet in elk geval een verdere afspraak maken voor onderzoek en daarna weet ik hopelijk iets meer... Ik wil eigenlijk niet meteen aan de clomid enzo... dat wil ik pas als ik een jaar gestopt ben met de pil en er is dan nog niets gebeurd..
    Ja daarom heb ik zulke lange cyclussen, omdat er dus geen ei wil springen..

12. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ja ga ik nu zeker doen. Was in eerste instantie bang van 'wat als ik ineens zwanger raak?' . Nou ja, goed, das nu een zorg minder...:rolleyes: Want dat gaat nog wel even duren denk ik.

Heb ook nog eens nagevraagd en de agnucaston mag ik gewoon blijven gebruiken dus die ga ik dan ook weer gebruiken vanaf nu. Wie weet helpt het ergens..

Van nul tabletten naar 3 tabletten per dag:o: schildklier, foliumzuur, agnucaston haha. Mijn god..wie weet wat er nog bij komt als ik ben onderzocht pff

13. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    :(:( Jeetje klote nieuws zeg...heb een beetje gelezen wat het is.
    Maar waarom wil je wachten met clomid?
    Denk eerst even kijken wat ze willen gaan doen en daarna aan de clomid denk ik.

14. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    @Zonnetje19 PCOS is de afkorting van Poly Cysteus Ovarium Syndroom. Het is geen ziekte maar een syndroom. Dit houdt in dat sprake is van meerdere symptomen die niet allemaal bij elke vrouw tot uiting hoeven te komen. Het beeld van PCOS is dus bij elke vrouw anders.

Normaal gesproken komen na de menstruatie bij de vrouw in de eierstokken enkele eiblaasjes (follikels) tot ontwikkeling. Meestal groeit slechts één van die blaasjes verder en komt tot eisprong of ovulatie.

Bij vrouwen die aan PCOS lijden worden in de eierstok meerdere kleine follikels gevormd. Door een verstoring in de natuurlijke hormoonbalans kunnen deze follikels maar moeilijk tot groei en ovulatie komen. Deze onderontwikkelde follikels worden cysten genoemd.

De naam poly cysteus ovarium syndroom betekent letterlijk vertaald: veel (poly) follikels (cysten) in de eierstok (ovarium).

Deze verstoring in de hormoonbalans kan verschillende klachten geven.

PCOS komt voor bij 5 tot 10 procent van alle vrouwen.

15. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ja kijk wel even wat ze doen en wat ze onderzoeken... geen idee. Ik wil niet zo graag aan de medicijnen eigenlijk :( maar goed, als er niets anders op zit...

16. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    :cry::(

17. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

26 jan 2019
    10.611
    8.825
    113
    Vrouw
    Nee snap ik heel goed hoor...
    Jeetje wat erg dit

18. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik ga gewoon kijken wat ze zeggen na verder onderzoek. Tot die tijd maar gewoon chillen en niet teveel proberen te stressen...

19. Katjes123

Katjes123 Actief lid

17 jan 2019
    475
    812
    93
    Vrouw
    @Momma2b op de laatste foto zie ik inderdaad ook een licht streepje. Morgen/overmorgen opnieuw testen!

@duitshollandsmeisje balen zeg.. hoop dat ze je snel verder kunnen helpen!

20. Dame09

Dame09 Fanatiek lid

6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Balen @duitshollandsmeisje. Maar je weet nu wel waar je aan toe bent.
    En met deze diagnose kun je in ieder geval verder kijken naar wat wél mogelijk is :thumup:
    Zie genoeg vrouwen hier op het forum die met PCOS ook zwanger worden (zonder danwel met hulp).

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina