ja dat buigen vind ik niks.. oke ik geloof je seksuoloog haha! Ik probeer elke keer een nieuwe maar misschien ook gewoon hergebruiken.. we hebben al best wel aardig wat besteed aan ovulatietesten en glijmiddel etc en voor mijn therapie moet ik regelmatig wat aanschaffen wat niet vergoed word.. dus ik kijk per maand maar even aan of ik ga hergebruiken of nieuwe ga kopen. Wel handig om te weten allemaal dankje!
Bedankt voor de felicitaties! Gisteren was heel dubbel. Heel voorzichtig zei ik tegen mijn vriend dat het misschien toch geen slecht idee was om eens te kijken wat de ha van deze situatie zou vinden. Gewoon als back-up. En als gerust stelling. Wie weet is er niks, wie weet is er wel iets wat de boel een beetje kan stimuleren? Misschien moeten we gewoon een jaar wachten? Alleen de ha heeft daar antwoord op, dus ik stelde voor wat hij daarvan zou vinden. Dit viel helemaal niet goed. Hij werd super onzeker, stilletjes en in zichzelf. We hebben een hele leuke dag gehad verder, omdat we dat niet leidend wilde laten zijn. Maar er was wel de hele dag zo’n bedrukt gevoel zeg maar. Nou heb ik geleerd om dat uit te spreken, zodat die roze olifant zeg maar verdwijnt. Maar mijn vriend wilde het er niet over hebben en het gewoon leuk hebben samen. Dus ondanks dat ik het ook echt leuk had, kropte bij mij het een en ander op. Ik had het gevoel dat ik hem ontzettend gekwetst had. Of dat ik hem afwees, omdat hij misschien verminderde zaadproductie heeft. Hij gaf me dat gevoel. Alsof ik iets heel ergs had gezegd die ochtend! Voelde me zo ontzettend rot daardoor. En dat bleef maar. Dus na het avondeten gisteren begon ik te huilen. En toen kreeg ik eerst nog de reactie van “hallo je gaat toch niet huilen als we het zo gezellig hebben gehad, en we vieren dat we 1 jaar samen zijn”. Dat maakte het nog erger. Dat heb ik hem kunnen zeggen en toen nam hij me eindelijk serieus en hebben we erover kunnen praten. Hij is gewoon altijd al heel erg bang geweest dat er iets zou zijn met zijn zaad. En dat dat nu dan uit komt, en ik het uitspreek maakt hem heel onzeker. Vind dat lastig, ik zou willen dat ik het in zijn hoofd kon krijgen dat hij voor mij niet minder is daardoor! En dat het allemaal wel goed komt met ons en onze kinderwens. Ik zit er echt niet mee dat dit eventueel zo is! Ook heeft hij uitgelegd dat hij totaal niet is gewend dat dit soort dingen uitgesproken worden. Snap dan wel dat dat heftig kan zijn, ja. En ik heb juist geleerd dit soort dingen wel uit te spreken, want dan kan je erover praten en blijkt het allemaal veel minder groot te zijn als wat je in je hoofd bedenkt. Ook nu nog voel ik me wel een beetje rot dat ik gisteren er iets over heb gezegd. Omdat het wel voelt als mijn schuld dat hij zich nu zo voelt. Heb nog steeds het gevoel dat ik iets heel ergs heb gezegd. We zijn allebei zo enorm gevoelig. Pff dan werken dit soort dingen gewoon echt niet mee!!! Heel irritant en vervelend. Maar trekt wel weer bij. In ieder geval laat ik het nu helemaal bij hem wat hij ermee doet. Ik ga er voorlopig niet meer achter aan zitten. Hij weet dat de optie om de ha in te schakelen er is. Dus wanneer hij er klaar voor is, zal hij dat ook wel doen.
Te vroeg inderdaad, dus het kan nog! Bestaan er geen cursussen geduld krijgen? vind ergens knap dat meeste zo vroeg testen eigenlijk, dat jullie dat durven zegmaar.. ik merk dat ik het eng vind om te testen.. ook in privegesprek weer iemand die dan positieve test had en dag later alsnog ongesteld is geworden.. zonder positieve test had ze gewoon gedacht dat het haar menstruatie was.. daar ben ik echt bang voor.. weet natuurlijk niet hoe ik erin sta als ik wat dichter bij mijn NOD kom.. maar nu denk ik dat ik pas na mijn NOD een keer durf te testen
@Orchid24 ; Heel erg herkenbaar al die gedachtes van wel/niet/wel/niet. Ik hoop dat het je lukt om het er maar te laten zijn. Weg krijgen gaat toch niet lukken. Zoveel mogelijk afleiding zoeken! Voor zover lukt natuurlijk. En hier erover praten. @Langmuts ; zo herkenbaar. Ik test ook altijd te vroeg. Hopelijk komt er nog verandering in de loop van deze dagen! Het kan nog!
zal het erop zetten! Spannend! Ja mocht je straks wel ineens eerder een eisprong hebben kan je altijd gewoon proberen natuurlijk. Je weet niet hoe het gaat lopen! Maar mocht het allemaal voor die tijd nog niet echt opschieten, dan is dat wel handig met je nieuwe baan idd..
Ik vind het juist knap dat er hier zoveel mensen zijn die het volhouden tot NOD of zelfs na NOD! HOE DAN??? Ik denk dat voor een ieder wat anders weer werkt. Iedereen komt op haar manier die 2 weken door. Het is gewoon pittig. Rollercoaster. Doe vooral waar jij je goed bij voelt hoor! Dit is jou weg.
Ik denk dat je iemand anders bedoeld, ik heb niet getest hoor ik heb geen roze test maar had een roze veeg bij het plassen
Goed dat jullie erover hebben kunnen praten @Momma2b Hopelijk blijft het nu niet tussen jullie in hangen, maar gaat hij bedenken wat hij wil. En nog gefeliciteerd met jullie jubileum!
Het is juist goed dat jullie erover gepraat hebben. Tuurkijk is het soms vreemd en apart om over zoiets te praten, maar het komt er nou eenmaal bij kijken bij een kindje maken Laat het inderdaad even bij hem ook bezinken, hij komt er vanzelf wel weer mee tot die tijd gewoon lekker van elkaar genieten (en op vruchtbare dagen nog meer ), het kan altijd ineens nog raak zijn zonder doktersbezoeken! Het is ook al eens raak geweest, probeer daar ook aan te blijven denken
Ja dat wachten is vreselijk.... en dan voel je ook nog van alles en nog wat.. maar we wachten maar verder sowieso nog een week... een hele week.. 7 dagen 6 nachten.. 168 uur ongeveer... mag ik een weekje winterslaap doen hahah
Het kan zeker alsnog raak zijn zonder doktersbezoeken! Daar geloof ik ook echt in. Maar mijn vriend zijn “mannelijkheid” is wel even flink aangetast hierdoor volgens mij. Hij voelt zich even niet zo happy met zichzelf. Sneu om te zien. En idd hem kennende komt hij er vanzelf wel weer eens mee. Hij maakt het groter dan het is. Voor mij veranderd er eigenlijk helemaal niks. Zal ik ook aan hem laten merken!
Ja, ik ga nu proberen om morgen over te slaan qua testen en het dan woensdag weer te proberen. Dan zou ik 10/11 DPO zijn. Kans is dan iets groter dat er iets te zien valt...
O jeetje je weet al precies hoeveel uur haha. Moeilijk he. Ik ben ook altijd aan het aftellen. Ik voel me nu prima en goed. Super rustig. Heb nu het gevoel van ik ga niet testen tot na mijn NOD. Komend weekend is als het goed is mijn piek weer... zul je zien dat daarna mijn hele mindset hierover weer veranderd. Ik hoop dat ik leer die rust steeds beter vast te houden.
@Momma2b Ik snap wel dat het moeilijk is voor je vriend hoor, het is idd zijn mannelijkheid zijn trots die dan eventjes word aangetast. En ik snap jou ook dat je het wil uitpraten gelijk. Haha ik had het net eventjes uitgerekend hoeveel uur het was @Dame09 Verstandig, het is zo verleidelijk om vroeg te gaan testen.. en dan kan zo teleur stelling zijn! Hopelijk over 2 dagen een streepje!