Ik vind eigenlijk dat dat gezegd moet worden als je aan de pil begint... ik wist namelijk niks van het vrouwelijk hormoon systeem.. en nu baal ik ervan. Ik dacht altijd je bent patsboem zwanger als je een keer seks hebt zonder pil. Want om mij heen werd iedereen zo snel zwanger, ook meisjes van 17 bijv. En dat wilde ik absoluut niet!! Nu baal ik echt heel erg dat ik niet gewoon gestopt ben met de pil nadat mijn ex het met 19 uitmaakte... ik had makkelijk met 25 weer aan de pil kunnen gaan met mijn huidige vriend of spiraal, dan had ik er misschien beter over nagedacht. Nu was het zonder denken elk half jaar een voorraad inkopen.. vind het zo zonde dat ik van 19 tot 25 de pil heb geslikt zonder relatie te hebben. Die paar keer seks die ik had met mannen deed ik sowieso met condoom. Dat had in die tijd ook voldoende kunnen zijn. Naja.
Precies! Haha ja dat lijkt me echt zo geweldig, als gezinnetje op vakantie! We zullen het wel zien! Nu bruiloft en zwanger worden, de rest zien we allemaal later wel! Fijn dat je menstruatie nu voorbij is, kan ronde 03 beginnen!
Ja jij had een mooie nu!! Hoop voor je dat het zo blijft of dat je snel zwanger mag raken hoop dat het ook snel lukt op de natuurlijke manier! Zou ook wel heel fijn zijn voor jullie. Ja ik blijf ook aan jou denken elke dag ik hoop gewoon dat als hij nog langer duurt het daarna ineens rond de 30 is
Ja is ook zonde.. Huisartsen vertellen er inderdaad niet echt bepaald veel over.. wat ik ook niet zo goed snap.. Nou maakt het niet uit hoelang je de pil slikt voor je hormonen, of dat jaren is of halfjaar of maand of wat dan ook heb ik het idee. De eerste keer pil heb ik veel langer geslikt dan nu, had ik meteen prachtige cyclus. Daarna weer aan de pil begonnen toen ik met mijn vriend kreeg, wat achteraf ook totaal overbodig was Maar bleef toch aan de pil voor het geval seks wel ineens ging lukken. Maar nu ook wel spijt van, al hoewel mijn lichaam het nu weer onder controle lijkt te krijgen.. Maar heb nu 4 jaar de pil geslikt. Ik denk 1 of 2 jaar niet de pil geslikt, daarvoor vanaf mijn 10e tot 18/19 zoiets. Hoor ik van anderen dat niet uitmaakt hoelang je gestopt bent, hangt van best wel veel dingen af denk ik en misschien ook wel welke pil je hebt en stress etc.. Jammer dat je zo weinig voorlichting krijgt over de pil en andere anticonceptie.. Huisarts heeft mij ook nog nooit wat uitgelegd over spiraal of andere anticonceptie, alleen andere pillen..
Gisteren kreeg een collega op mijn werk haar menstruatie, was erg sneu want ze had heeeeeele erge krampen dat ze bijna krom stond van de pijn. Had eigenlijk gehoopt dat ze het een beetje kon doorstralen naar mij, maar niet gelukt
Haha ik hoop het ook voor je! Zou mooi zijn! Ik hoop het ook, op de natuurlijke manier zou fantastisch zijn maar ik vind het ook prima nu als het niet op de natuurlijke manier gaat. Zolang ik maar zwanger word haha! Mijn vriend geeft wel toe dat ie er niet tegenop ziet, maar zin daarin heeft hij ook weer niet. Snap ik ook wel, maar we kunnen het nog steeds leuk maken ook al moet ik daarna spuitje en potje erbij pakken Ik heb er alle vertrouwen in dat seks vroeger of later gaat lukken, nu maar even gewoon zo en wie weet!
Ja precies.. begon ook op mijn 11de omdat ik hele heftige menstruaties had en ook makkelijk 2 weken lang bloed verloor. Had als eerste de mylan geloof ik.. daarna microgynon.. toen kreeg ik rond mijn 14/15 vreselijke acne in mijn gezicht, op mijn rug en borst dus heb ik tot 19/20 de Diane35 gehad tot bleek dat die erg ongezond was.. dus toen had ik weer een andere, wel beetje zelfde soort.. ethynelestradiol ofzoiets was een hele mond vol en hier in Duitsland had ik daarna de femi-dingeshuppeldepup naja, veel verschillende rotzooi dus. Ik snap niet dat mijn dokter mij nooit de optie heeft gegeven voor een spiraal ofzo
Maar inderdaad, je krijgt zo weinig informatie wanneer je aan de pil gaat. Ik weet in ieder geval wel dat onze dochter niet zo maar klakkeloos de pil gaat krijgen zonder dat we daar iets over bespreken en alternatieven hebben uitgezocht!
Ja precies. Tijdens een vast vriendje oké. Maar anders misschien gewoon spiraal of prikpil ofzo, eerst maar even kijken wat er allemaal op de markt is
Nee precies.. Mijn huidige huisarts is zelfs beetje in shock dat ik de pil op mijn 10e kreeg omdat ik heftige menstruatie en ook een lange menstruatie had.. Die zei eigenlijk al meteen van die geef ik echt niet zo jong.. Dus mijn moeder voelde zich ook meteen beetje schuldig toen ik dat vertelde, maar ja kan zij niet weten. Huisarts hoort gewoon alle opties voor te leggen en ook duidelijk uit te leggen wat eventuele bijwerkingen en gevolgen zijn van elk anticonceptie middel..
Miran1234; eerste kindje, ronde 02, NOD 12 april 2019 Visje79; 40 jaar, tweede kindje, ronde 06, NOD 12 april 2019 Dame09, 31 jaar, eerste kindje, ronde 02, NOD 13 april 2019 EveH; 24 jaar, eerste kindje, ronde 04, NOD 13 april 2019 VLindaV86, 33 jaar, eerste kindje, ronde 2, NOD 19 april 2019 Momma2b; 29 jaar, eerste kindje, ronde 03, NOD 21 april 2019 Tammie81; 38 jaar, tweede kindje, ronde 02, NOD 28 april 2019 Zonnetje19; 39 jaar, eerste kindje, ronde 03, NOD ?? Duitshollandsmeisje; 29 jaar, eerste kindje, ronde 01, NOD ?? Loveischocola; eerste kindje, ronde 02, NOD?? Jaimpiej; 29 jaar, eerste kindje, ronde 01, NOD?? Irene2; 31 jaar, eerste kindje, ronde 01, NOD?? Lotte; 26 jaar, eerste kindje, NOD ?? Orchid24; 24 jaar, eerste kindje, ronde 01, vanaf april 2019 Sel078; 26 jaar, eerste kindje, ronde 01, vanaf april 2019 Nessa93; 25 jaar, eerste kindje, ronde 01, vanaf april 2019 -------------------------------------------------------------- Zwanger! Zwanger! MDvD96; 23 jaar, eerste kindje, ronde 05, zwanger! Wonderd; 26 jaar, eerste kindje, ronde 01, zwanger! Een meisje!! ElinevK; 29 jaar, tweede kindje, ronde 01, zwanger! Katjes123; 22 jaar, eerste kindje, ronde 01, zwanger! Sjaantje91; 27 jaar, eerste kindje, ronde 02, zwanger! San0804; 25 jaar, eerste kindje, ronde 02, zwanger! Nicole1993; 25 jaar, derde kindje, ronde 02, zwanger! -------------------------------------------------------------- Afspraken: Sjaantje91; 2 april 2e echo MDvd96; 4 april 11.15 geslachtsbepaling echo Katjes123; 12 april termijn echo San0804; 19 april intake & echo Wonderd; 19 april 20 weken echo Chocolala; 26 april controle afspraak gynaecoloog Nicole1993; 26 april 1e echo Duitshollandsmeisje; 30 april echo eierstokken bekijken
oh ik was zo zenuwachtig!! Maar we hebben een super mooi kloppend hartje gezien en alles was perfect. Over 2 weken termijn echo al
Aah zoo leuk!! Mooie echo!! Fijn dat alles goed is! Lekker nagenieten nu! Lijkt me ook super spannend allemaal die echo's! Wat is de datum van je termijn echo? Fijn dat al over 2 weken is!