niet te lang over nadenken! een jaar is echt lang nog en waarschijnlijk is er niks aan de hand en ook met vaginisme kunnen ze heel veel!
We zijn allemaal hetzelfde begonnen, stoppen met anticonceptie en nu allemaal onze eigen wegen. Vind het erg bijzonder. Had ook nooit verwacht dat zwanger worden toch zo moeilijk zou zijn! Nu 9 maanden gestopt. Dus had al kunnen baren als het meteen lukte xD
Is het ook mooi he dat wild vreemde elkaar gewoon kunnen helpen over toch wel behoorlijk intieme dingen
Ja das waar maar het lukt een enkeling om meteen zwanger te raken. Had het ook nooit verwacht dat het zo’n rollercoaster zou zijn
Dat besef je niet tot je eraan gaat beginnen. Je hoort toch echt altijd alleen maar de positieve en geslaagde verhalen. Niet dat een stel al maanden of jaren bezig is met zoveel ups en downs en tranen en onzekerheid...
Precies.. nu pas besef ik me dat het misschien niet 'zomaar' was als iemand een zwangerschap bekend maakt. Wie weet wat voor strijd daaraan vooraf is gegaan? Dat vind ik nu best heftig als mensen vragen hoe oud ik ben en dan gelijk zeggen of vragen 'wil je geen kinderen?' 'Zou je niet eens langzaam gaan beginnen?' 'Nu ben je nog jong'
ja en als je die verhalen hoort is het maar een enkeling.. collega van me heeft hele zware jaren achter de rug en daar was ze heel open over maar meeste vertellen daar niks over.. dus dat besef je idd pas als je er zelf mee gaat beginnen
Maar goed ben weer terug en eigenlijk een gesprek die je van andere psychologen had kunnen verwachten.