Ik zal eens m'n verhaal doen. Hou jullie vast, het is lang. December vorig jaar beslisten mijn man en ik dat we rijp waren voor een kindje... 7 januari ben ik gestopt met de pil. 10-14 jan heb ik de laatste keer nog m'n ms gehad. FEBRUARI geen ms MAART weer geen ms - 13 maart: afspraak bij gynaecoloog ‘geef het nog wat tijd’ APRIL geen ms - 17 april: afspraak bij gynaecoloog --> starten met Clomid 1/dag voor 5 dagen om eicelletjes te doen rijpen; - 18 t.e.m. 22 april: Clomid - 26 april: labo + checkup bij gynaecoloog --> geen verandering, afwachten of lichaam alsnog reageert - 30 april: labo + gynaecoloog --> geen verandering; afwachten... MEI geen ms - 7 mei: labo + gynaecoloog --> geen verandering --> laatste x afwachten - 10 mei: labo + gynaecoloog --> geen verandering; hernemen Clomid 2/dag voor 5 dagen - 11 t.e.m. 15 mei: Clomid - 20 mei: labo + checkup gynaecoloog --> eisprong gehad diezelfde dag - 28 mei: naar huisarts ivm. pijn rechter eierstok --> bloedafname; gynaecologisch probleem --> bloed: heel veel oestrogeen, wss heftige menstruatie verwacht +/- 3 juni JUNI - 3 juni: geen ms - 7 juni: nog geen ms.... --> opnieuw bloedafname bij huisarts; alles ‘normaal’: afwachten … - 18 juni: bloedafname labo ziekenhuis --> vrijdag komen voor echo baarmoeder - 21 juni: gynaecoloog Op 21 juni kreeg ik te horen dat eicel en baarmoederslijmvlies niet werden afgebroken na laatste eisprong. M.A.W. mijn eitje was zoek. --> gesprek met fertiliteitsconsulente -> starten met Duphaston 2/dag (opwekken ms) - 21 t.e.m. 25 juni: Duphaston - 28 juni (derde dag na duphaston): regels --> start nieuwe cyclus - 30 juni: start Clomid JULI - 1 juli: einde regels - 8 juli: labo bloedafname + follikelmeting 2de cyclus --> follikelgrootte rechts 10,… mm - 9 juli: uitslag bloed --> follikel nog niet groot genoeg om Pregnyl toe te dienen - 10 juli: labo bloedafname + follikelmeting --> follikelgrootte 18 mm; zelfde avond injectie Pregnyl - 19 juli: zw-test pos ... --> test Kruidvat --> heel vaag streepje --> achteraf gezien door de Pregnyl… - 20 juli: test lijkt negatief - 22 juli: clearblue test --> lijkt negatief --> rond 14.00u: klein beetje waterig, bruin bloedverlies --> bloedafname bij huisarts - 23 juli: uitslag bloed --> niks te zien --> nog steeds bruine afscheiding - 24 juli: zw-test nega --> bruine afscheiding - 25 juli --> laatste beetje bruine afscheiding --> fertiliteitscounselor gebeld ---> naar labo om zwangerschap uit te sluiten en om terug te kunnen starten met Clomid --> resultaat: bruine afscheiding werd opgevat als menstruatie, start Clomid - 25 t.e.m. 29 juli: Clomid - 29 juli: test voor de zekerheid, neg --> start met ovulatietesten AUGUSTUS - 1 augustus: naar gyn om hopelijk weer te kunnen starten met Pregnyl... --> eitjes nog te klein, nieuwe afspraak op maandag 5 augustus En daar zit ik nu...
Ppff oh wat irritant zeg Ze weten dus niet wat je heb, eigenlijk. Heb je goeie hoop dat er idd bloed komt de 17de? Dit is wel heel lang hoor. Heb je je ei al gevonden?
Goh goeie hoop... eigenlijk kan ik ‘t niet goed weten nu m’n hele ‘vrouwelijke systeem’ zegmaar overhoop ligt. Ik heb m’n ei nog niet gevonden. De gyn denkt dat ie pas na 5 aug komt. Maar ik hou t nu nauwlettend in het oog met ovutesten. Ondertussen ‘klussen’ wij maar al wat. Je weet nooit.
Nee snap ik heel goed hoor ppff, wat kan dat kleine pilletje voor grote problemen zorgen he Na 5 augustus pas, nou laten we het hopen zeg. Zal wel zware menstruatie worden alles moet weer schoon. Wij klussen niet maar hebben gewoon seks hoor. De bouwmarkten hebben het niet zo druk in dit groepje Maar snap ik wel ja je probeert alles gewoon
pfoe jeetje heel gedoe inderdaad.. je lichaam neemt het niet zelf over dan? Moet dat elke maand nu met pregnyl? Kom je uit België? bij jou en @duitshollandsmeisje hebben ze wel vrij snel gehandeld dat is dan wel weer erg fijn! Achteraf bij mij niks aan de hand, maar ik ben ook bijna 3 maanden niet ongesteld geweest en daarna onregelmatig maar bij mij werd toch echt meteen afgeschoven op ontpillen en pas na jaar/anderhalfjaar wilden ze denken aan eventueel hormonen toedienen en tot die tijd eigenlijk niet. Nu ben ik wel redelijk regelmatig aan het worden, heb gewoon een lange cyclus en redelijk korte LF.. maar als het goed is wel elke keer een eisprong
beetje oploop ja, maar niet echt zoals een zwangerschapstest dat om de dag donkerder word. En niet alle vrouwen hebben oploop met ovutesten, je kan ook gewoon ineens een knaller hebben
Heb gisteren trouwens goedkopere vibrators gekocht haha ben echt benieuwd worden zo bezorgd meer om uit te proberen, weet toch niet wat ik fijn vind door mijn vaginisme en fibromyalgie.. dus als er iets bij zit wat bevalt dan koop ik later wel een duurdere betere versie Pelotte 5 ging goed gisteren! Het brandde minder en natuurlijk nog wel beetje gevoelig, maar ging al stuk beter dan dagen daarvoor. Ook geen bloed meer dus dat lijkt me ook goed teken. Vanavond weer proberen en zo hoop ik dat elke dag steeds makkelijker gaat en dan partyyy
@Zonnetje19 ik zag net trouwens in de zwanger clubs op dit forum een clubje met vrouwen die hands off pregnancy willen.. dacht misschien wat voor jou! Zit iemand bij volgensmij die ook dus verloskundige enzo alleen als back up wil maar niet bij de bevalling zelf. Geen idee hoe ik daar terecht kwam haha maar zag ineens hands off staan en toen dacht ik aan jou en toen dacht ik misschien wat voor jou
Ja klopt. What gave it away? En elke maand, ik weet het niet... nu is 't alleszins de tweede keer... ze weten dat we een grote kinderwens hebben... wss willen ze me de Pregnyl blijven geven om zekerheid te hebben dat ik m'n eisprong ga hebben.
Welkom!! Je hebt zo te lezen al een hele geschiedenis rondom het proberen zwanger te worden. Voel je vooral vrij om hier je verhaal te doen, te spuien, te lachen en gewoon jezelf te zijn. En uiteraard hoop Ik van harte voor je dat het snel raak mag zijn