klopt ja.. maar die kans is mega klein.. zijn hele erge ziektes.. lijkt me echt verschrikkelijk.. maar dan gaan we daarmee om.. abortus is voor ons geen optie dus dan heeft zo'n test niet heel veel aanvulling
Ja als je niets met de uitslag gaat doen, voegt zon onderzoek weinig toe. Maar dat vind ik dan ook van de 20 weken echo, als je het toch hoe dan ook houd.. wat maakt die echo dan uit.. maar daar denkt iedereen ook weer anders over. Ik zal ook niet zomaar voor afbreken van de zwangerschap kiezen, maar in het geval van Edwards/patau of een andere zeer ernstige aandoening, waarbij er geen kwaliteit van leven is, zou ik het wel doen, met pijn in mijn hart uiteraard.
Ja als je het eenmaal weet is dat een lastige beslissing.. maar ik wil wel echo's om te kijken hoe het met mijn kindje is dus 20 weken echo enzo doe ik wel. Kans op edwards en patau is klein.. en nipt geeft ook geen 100% zekerheid. Edward en Patau is 1 op 10.000, wij zouden het heel erg vinden als ons kindje dat heeft maar als dat zo blijkt te zijn later dan ja moeten wij daarmee om zien te gaan.. maar ja is iets waar je allebei gewoon achter moet staan. Voor alles is iets voor te zeggen!
Poeh, lastig hoor, syndroom van Edwards en patau-syndroom is niet met leven verenigbaar zoals al werd gezegd. Dat kindje overlijdt meteen na de geboorte of vlak ervoor, geloof heel zelden dat het een week geleefd heeft, dat zou ik mezelf ook niet aan willen doen, en het kindje ook niet. Down is natuurlijk een ander verhaal, die worden (zeker nu) met gemak 60 jaar, maar ook niet zonder zorgen en problemen. Ik wilde het wel graag weten en heb gekozen voor de nipt, zou ook (vreselijke beslissing en met heel veel verdriet) de zwangerschap hebben afgebroken bij Down, Edwards of Patau. Gelukkig niet voor die vreselijke keuze hoeven staan. Op zich is 20 weken echo ook wel goed om te doen, om je goed te kunnen voorbereiden of een keuze te maken dan. Als je kindje weinig levenskansen heeft (hypoplastisch linker hart syndroom bijvoorbeeld) dan zou ik ook hoe moeilijk ook, de zwangerschap laten afbreken. Hopelijk kom ik nooit voor de keuze te staan, vreselijk.
ja is ook zeker lastig.. hoop ook niet voor die keuze te komen staan.. Bij edwards en patau weet ik niet wat ik zou doen, bij down houden we het kindje sowieso. Ik heb ook wel veel gewerkt met mensen met down en dat zou voor mij geen reden zijn om niet door te zetten.. maar het zijn lastige keuzes waar we hopelijk allemaal niet tegenaan zullen lopen..
Ik krijg woensdag al de mri van mijn vleesboom.... lekker snel al. Eerst werd ik er nog beetje ongerust van, waarom ineens toch haast?? Maar er was een plekje vrij. Ik zie ook in mijn online dossier dat er staat: MRI Myomen (myoom is een vleesboom) dus zal wel kloppen. Dan weet ik ook sneller of het idd een myoom is en of het kwaad kan of dat ie weg moet. Misschien moeten ze anders kabouter Prikkeprak naar binnen sturen om de vleesboom om te hakken (hilarisch filmpje van Arjan Ederveen (van Theo en Thea....) van lang geleden. Misschien dat de oudjes het nog kennen)
Wel fijn dat zo snel al kan! Kunnen ze ook sneller handelen als het weg moet en misschien niks aan het handje en dan kan je gewoon weer door!
Nu weekend in België, schoonouders 40 jaar getrouwd! Als verrassing een kok laten komen, die heeft gisteren gekookt, was top! Dikke vette villa met beneden een eigen zwembad met sauna en jacuzzi. Ach ja, je bent maar 1x 40 jaar getrouwd!
Nou hopelijk is het niks en alleen een vleesboom, kun je igg weer verder. Theo en thea nooit gekeken vond het vreselijk