Oh jeetje wat een rot nacht dan Ben benieuwd wat ze allemaal zeggen vandaag en of ze je gaan verder helpen met metformin. Je moet je natuurlijk wel beter gaan voelen
Ben ook heel benieuwd ja.. vooral mbt mijn cyclus.. mijn lichaam doet nog niks ook al slik ik nu 4 weken die metformin.. alleen die krampen van gisteren dan waardoor ik dacht oké nu moet het wel komen.. maar niks..
En dat is heel vreemd. Je heb zulke enorme pijnen gehad in je baarmoeder streek en dan komt er helemaal niks.
Toen ik zwanger was van zoon mocht ik nog parmezaan (rauwmelkse kaas, maar te schaven) nu mag je geen enkele rauwmelkse kaas meer, ook niet de harde. Maar zal zo’n vaart niet lopen, de pesto is verhit, en evt kunnen ze gepasteuriseerde kaas gebruiken. Smakelijk!
Zo, weer even bijgelezen. Goede reis @MissElla87 Hopelijk goed nieuws voor je @duitshollandsmeisje Laatste loodjes @Wonderd (bij mijn zoon begonnen de weeen op de uitgerekende datum om 23 uur in de avond, ik wist meteen, dit is het, zo spannend!) Wat is @Orchid24 stil. Alles ok? Of heb ik dat ook gemist? Wij hebben vakantie en gaan vrijdag lekker naar België. Ik verwacht mijn ei 11/12 sept, dus daar maar even goed op gaan broeden. Mijn schoonouders komen op bezoek, dus hopelijk geen last van hun. (Of zij van ons )
Zucht ik ben geen stap verder gekomen. Kan wel janken. Heb net ook beetje moeten huilen omdat ik me even heel erg kut voelde, moed zakte me echt even in de schoenen... Waarom werkt mijn lichaam niet gewoon???? Oke die extreme diarree aanval van vorige week en die extreme pijn van gisteren was inderdaad niet normaal zei ze.. ze zei dat ik zsm een echo moet regelen bij de gyn, liefst nog voor ik naar Nederland vertrek, dus vandaag, morgen of overmorgen.. Meestal zijn de wachttijden bij de gyn hier 3-4 weken dus ik had daar al een hard hoofd in.. ze zei, je moet gewoon pushen, dat lukt vast wel. Nou, gebeld, alles vol zoals verwacht, maar moest dan een andere gyn bellen, die hadden wel plek zei ze. Oke, die andere gyn gebeld, heel sjaggerijnig klantonvriendelijk wijf aan de telefoon.. 'en waarom moet het zo dringend dan?' 'omdat ik metformine slik en gisteren ontzettend veel pijn had en wil weten of alles wel goed zit voordat ik weer met dat medicijn verder ga en op advies van mijn kliniek waarbij ik loop'. ' Je denkt dat je zwanger ben??' 'Nee dat denk ik niet, maar er kan wel iets anders zijn.. en dat wil ik graag weten..' 'hmm.. hmm.. oke.. dus het gaat om een kinderwens?' Ja duh daarvoor zijn jullie er toch, jezus.. Nou, met veel moeite voor donderdag middag MET WACHTTIJD (zei ze er nog even extra bij) een afspraak gekregen voor een inwendige echo... wat een gedoe zeg. Mijn endicrinoloog zei dat er misschien blaasjes geknapt kunnen zijn en dat dat zo'n pijn heeft gedaan gisteren. Maar dat weten ze natuurlijk pas als het gezien is op een echo.. en dat doen ze daar helaas niet, die gaan alleen over de hormonen enzo. Nu moet ik even tijdelijk stoppen met de metformin tot ik mijn echo heb gehad en weet of alles oke is daarbinnen.. daarna mag ik weer beginnen als ik terug ben uit NL (mag ook in NL maar de kans is dan groot dat ik weer diarree aanvallen krijg en die heb ik liever niet daar). Helaas dus weer van voor af aan.. dus 1 week een halve per dag, 2de week 2 halve per dag tot ik weer op 2 hele per dag zit.. zodra het met die 2 hele per dag weer fout gaat krijg ik een ander medicijn dat lijkt op metformin, zelfde werking, minder bijwerkingen.. Ik zie het allemaal even niet meer zitten momenteel, zit er echt even doorheen. Ik wacht al fucking 70 dagen en er gebeurd gewoon NIKS NADA... dus ik vraag hoe lang kan het duren dan voordat mijn cyclus zich weer een beetje hersteld.. ja dat is bij iedereen anders, is echt een kwestie van geduld... Dus ze gaan me verder niks geven om het op de een of andere manier sneller te laten gaan ofzo, ik weet het allemaal niet meer.. ik blijf gewoon metformin slikken dus tot ik zwanger word, maar ik denk dat het op deze manier vreselijk lang gaat durenheb zo echt geen hoop meer, en ben pas 10 maanden gestopt..
Ik hoop dat ik binnenkort ook op zo'n moment kom dat ik denk het maakt me allemaal niks meer uit en er niet meer aan denk enzo en dat het dan ineens raak is... wat je zoveel hoort. zodra je er niet meer mee bezig bent is het raak.. daar moeten we dan maar op hopen... maar ja, zonder menstruatie heb ik sowieso geen hoop eigenlijk.. want heb ik wel een eisprong? gebeurd daar uberhaupt wel iets?
Pppfff nou dat is natuurlijk vreselijk kut ik snap dat je echt super verdrietig bent en dat je het allemaal even niet meer ziet zitten zo. Wat een vreselijk onvriendelijk mens zeg, jeetje het kan allemaal wel wat vriendelijker. En zeker na dit nieuws Gelukkig donderdag de echo en hopelijk zien ze daar wat op. Dan weet je iig waar de pijn vandaan komt. Aan de ene kant wel en aan de andere kant niet natuurlijk. Je snapt hopelijk wat ik bedoel Ik had wel verwacht dat ze wat net die metformin zouden doen maar niet meteen stoppen tot iig na de echo wat een ellende, het houd ook niet op he in dit lichaam van jou. Was je vriend erbij? Heeft ie je een beetje kunnen steunen? 10 maanden die ellende en tis nog niet klaar vreselijk verdrietig Laat je maar lekker verwennen en je mag best even huilen hoor.
Ja is alleen heel erg moeilijk want je wilt het zo graag! Eerst maar eens gewoon een menstruatie. Snap alleen niet waarom ze niks geven maar misschien na de echo? Even afwachten maar weer
nee na die echo moet ik weer opnieuw beginnen met de metformine, weer van 0,5 per dag tot uiteindelijk 2 hele per dag dus weer 3-4 weken opbouwen.. en kijken of het dan wel goed aan slaat.. en mijn vriend was er niet bij, die moet gewoon werken.. dus ik vertel het hem straks hoe het was. zit er nu gewoon even doorheen, heb het gevoel dat ik een enorme last ben ook voor die gyn omdat ik er perse nog even tussen moest.. maar ja, zo'n echo duurt nog geen fucking 5 minuten dus rot op.. zo'n last kan dat niet zijn.. je kan mij niet vertellen dat ik de enige ben met dit probleem.. maar goed, vanaf vrijdag moet ik gewoon even mijn hoofd uitschakelen en even niet meer denken aan en praten over zwanger worden want het gaat voorlopig toch niet lukken
Ja klopt had ik gelezen, jammer dat ze niks meer erbij geven maarja Daar moet je je helemaal geen zorgen over maken. Dat dat mens misschien een beurt nodig heb dat is niet jou probleem! Dus niet schuldig voelen. Ik ben er bang dat het nog wel even gaat duren hoop het niet!
Ik moet gewoon zien te accepteren dat het lang gaat duren... dat is moeilijk, en ik weet ook nog niet hoe ik dit moet verwerken maar ja, gaat vast goed komen.. misschien moet ik me wat minder omringen met alles wat met zwangerschap en baby's te doen heeft. maar dat vind ik ook lastig, ik kom echt graag op dit forum ook als het niet om zwangerschap gaat (de lounge bijv.). Ik moet proberen mijn hoofd een beetje uit te zetten en me er niet zo op te focussen, daarmee gaat het ook niet sneller. Ik moet gewoon accepteren dat het misschien nog wel een jaartje gaat duren.. en dat is moeilijk.. en misschien ook wel niet, misschien een paar maanden maar ja, zonder cyclus ga ik daar ook niet vanuit eerlijk gezegd. dus ik moet gewoon niet vooruit kijken en op dit moment gaan leven.. maar dat is moeilijk
Tuurlijk is dat moeilijk. Snap ik echt heel goed. Ik hoop dat je veel steun heb aan je mannetje. En als afstand van dit forum voor jou goed voelt, dan moet je dat doen. Het gaat over jou en wat jij wilt. Hoop echt dat het niet 1jaar wachten wordt, ze zullen wel actie moeten ondernemen. Lijkt mij en dat is ook eerlijker naar jou toe. Doe rustig aan
Nou ja, we zitten al bijna aan 1 jaar he. Nog maar 2 maanden, dan ben ik 1 jaar gestopt met de pil. Oke we proberen gericht sinds februari maar das ook alweer 8 maanden zonder succes omdat ik geen normale cycli heb. Ik weet niet of ik afstand van het forum wil doen, nu nog niet denk ik. Moet misschien wat minder komen kijken, maar dat vind ik lastig nu ik vakantie heb kom hier ook graag kletsen en kijken hoe het gaat met iedereen. Tsja actie ondernemen.. dat doen ze eigenlijk al.. maar op de Duitse manier dan denk ik... heel langzaam tot mijn lichaam zichzelf herpakt.. weet niet hoe lang ze dit nog willen proberen zonder resultaat..
Ja volgende maand he, ja tuurlijk je moet ook gewoon doen wat je zelf wilt. Ja actie in de zin van clomid of andere middelen die jou gaan helpen op gewoon een normale cyclus te hebben.
Veilig geland.. . Ik lees vanavond alle berichten even van vandaag. Heeft iemand btw tips tegen maagzuur?? Sinds vandaag veel last van.
Pff wat kut dit allemaal zeg! Je wacht nu al zo lang. Nja er niet meer zo mee bezig zijn dat valt niet mee hè..je moet dan echt je mindset veranderen en dat zal de ene dag beter lukken dan de andere. Huil er maar even goed om hoor, dat is alleen maar logisch en goed. En wat die gynaecoloog betreft...je bent in behandeling en krijgt medicijnen waar blijkbaar wat risico's aan vast zitten (blaasjes) dus als je dan snel een echo nodig hebt behoor je die te krijgen als onderdeel van de behandeling. Eigenlijk vind ik zelfs dat de arts of assistente bij je behandelplek daar voor jouw over had moeten bellen en een afspraak regelen...