Nou ja, het is mij opgedragen van mijn endocrinoloog omdat zij helaas niet gaat over kinderwens.. zij is er alleen om ervoor te zorgen dat mijn hormonen in harmanie gaan samenwerken en daardoor zou mijn lichaam dan weer moeten functioneren. Omdat ik zoveel pijn had in mijn baarmoedergedeelte (wat volgens haar niet normaal was als bijwerking) wilde zij dat ik zo snel mogelijk een echo regelde zodat ik in of na de vakantie weer opnieuw kan beginnen met de metformine. Bij de endocrinologie zijn ze in elk geval veel vriendelijker.. Ik heb geen zin in een ander clubje hier haha. Ik heb me al vaker aangemeld bij andere clubjes maar ik vergeet die dan heel snel als ik geen meldingen meer krijg of als ik er een dag niet in kijk.. en als ik die dan weer vind zijn ze alweer zo ver dat het geen zin meer heeft om er nog in te praten. hier heb ik het gevoel dat ik jullie allemaal 'ken', omdat iedereen al zo lang in dit clubje zit. En ik vind het fijn dat ik hier mijn frustraties kwijt kan.. Vanaf vrijdag ga ik proberen te genieten, morgen eerst die echo even afwachten.. daarna kan ik verder en wil ik echt gaan proberen mij niet zo te storten op het zwanger worden of op het ongesteld worden. Het komt wanneer het komt...
Ivm de PCOS moet ik ook proberen 10% van mijn lichaamsgewicht af te vallen, dus nu nog ongeveer 6,5 kilo.. Ik denk dat ik na mijn vakantie, als ik weer aan het werk ben, ook de fitness langzaam weer moet gaan opbouwen.. 1x per week, 2x per week, tot ik 3-4x per week ga. Want met alleen eten omstellen heb ik nu bijna 7 kilo verloren al, maar ik blijf helaas hangen, het word niet meer meer dus het word weer tijd dat ik weer ga bewegen ernaast ook. Misschien is dat ook voordelig voor de PCOS..
Mooi verwoord door @Momma2b !! Probeer een beetje in t moment te leven. Straks eerst de echo.. dan lekker vakantie en daarna met frisse moed er weer tegenaan. Jullie kindje wordt echt een enorme bofkont met zo'n mama!! Je bent echt een vechter! En ik vind dat jij op geen enkel vlak heb gefaalt. Je doet juist alles wat je kan!!! Ik Vind Je echt een topper!!
Er is iets fout gegaan met plaatsen zie ik. Bij deze... @Jolien1991 Dit ziet er idd weer goed uit. Ik zou elke 5 uur zoiets testen. Ik merk bij mij dat het snel gaat rondom piek. Is het een idee om naast deze testen een keer die van de action te gebruiken? Bij mjj wordt de positieve daarvan ook echt donkerder dan de controle streep. Bij deze foto zie je dat ik iets teveel tijd tussen de 2 heb laten zitten, waardoor ik de echte knal net gemist heb. En dan nog is hij vrij duidelijk.
@duitshollandsmeisje de twee lieve dames hierboven hebben het mooi gezegt en daar sluit ik me geheel bij aan. Wees maar lief voor jezelf dat verdien je echt.
@Jolien1991 jouw piek is echt een dezer dagen. Ik heb btw door t maagzuur slecht geslapen. Plat liggen ging moeizaam dus moest beetje rechtop en dat ligt helemaal niet lekker. Dus vaak wakker. Ik kijk t nog even paar dagen aan .
Oh dat is vervelend zeg. 2 niet te dikke (bank) kussentjes onder het hoofdeinde van je matras?? Of een deken..Deed ik wel eens als ik moeilijk lucht kreeg. Ligt wel stabiel maar niet helemaal plat.
@MissElla87 Ik neem altijd volkoren koekjes bij maagzuur en bij misselijkheid. Hier helpt dat vrij goed, heb dan wel degene van de aldi miss helpen andere ook wel maar deze zijn ook smaakvol en niet een droge hap waardoor je alsnog gaat kokhalzen. @duitshollandsmeisje Je hebt helemaal niks verkeerds gedaan, pcos is iets waar je vaak pas later achter komt vanwege een kinderwens ect. Verwijt je zelf ajb niks daar heb je nu niks aan. En daarmee los je het ook niet op, het is gewoon rot dat jou dit overkomt. Hopelijk is degene van de echo morgen wel wat vriendelijk en is er te zien waarom je zoveel pijn hebt gehad, en je zo ziek voelde. Knuff voor jou! @ ovulatietesten ik gebruikte die van de action!
Ah thanks voor de tip . Ik dacht echt dat ik alles beetje onder controle had.. Maja nu sinds een paar dagen is t bar en boos. Dus moet ik weer herontdekken wat nu werkt haha.
Ja dat werkt dus niet echt haha.. heel even en dat wordt ik zo misselijk. Toch maar weer rechtop. Las t namelijk ook ergens op t net. Maja misschien is niet elke dag/nacht even erg .
@duitshollandsmeisje ; doe vooral wat goed voelt voor jou. Als je genoeg hebt aan ons groepje is dat prima! Haha herkenbaar... de meldingen op dit forum zijn niet zo denderend... dus je bent na een paar dagen je topics al kwijt. Ik hoop dat het je lukt om het wat losser te laten na morgen. Ben benieuwd ook hoe je dat gaat aanpakken. Sowieso heb ik aan mezelf gemerkt dat wat meer loslaten echt een opluchting is. Heb het nooit helemaal losgelaten, maar wel stukken minder als de eerste ronde zeg maar. @MissElla87 ; lastig soms he die kwaaltjes. Ik moet zeggen dat ik er wel een ritme in heb gevonden nu en dat het ook niet meer is veranderd. Aan de ene kant fijn natuurlijk, maar aan de andere kant als ik hier dan lees dat dames veranderingen hebben of dingen die erger worden, denk ik hmm.... Dat vind ik wel spannend. Maagzuur is verrot. Mij hielp omhoog liggen tijdens slapen en rennies. (Dit was overigens niet tijdens zwangerschap)
Dat ritme had ik dus ook en daar was ik heel blij mee.. gaf me wat controle ofzo. Nu is t dus weer veranderd en zal ik een nieuw ritme moeten zoeken. Even uitzoeken wat ik wel kan en wat nu wat lastiger is (zoals bukken of bepaald eten eten). En ik had al een goede reuk maar die is nu nog zo'n 10x versterkt zeg maar. Helpt niet mee haha. Maar dat nieuwe ritme komt vanzelf weer.
Zo ik ga even alles bijlezen en dan reageren. Voel me nog steeds niet goed maar heb nu 2.5 week vakantie Komende dagen spullen voor centerparcs klaarleggen en nog even naar fysio, de boel nog maar even goed laten los masseren vrijdag nog een bruiloftsfeest en voor de rest proberen bij te komen zodat ik ook wat kan gaan doen op vakantie
Vervelend dat je je niet goed voelt.. wel heerlijk dat je bijna op vakantie gaat !! Voel je je niet goed omdat alles vast zit in je lijf ? Hopelijk werkt de massage en kun je straks lekker genieten van je vakantie !
Jullie zijn echt lief.. daarom blijf ik lekker in dit groepje hangen Ik vond net tijdens het opruimen een oude echo foto van mijn moeder toen ze 12 weken was met mij en mijn tweeeiige tweeling.. echt bizar. De magische grens bereikt en toch ging het mis een paar weken later. Zij was dmv clomid zwanger geraakt na jarenlang hopeloos proberen.
Dit is echt een lief berichtje.. doet me denken aan mijn moeder, zij is ook zo'n vechter en doorzetter.. gelukkig heb ik dat van haar. Ja precies, met frisse tegenzin weer aan de slag na de vakantie en niet teveel proberen blind te staren op ongesteld of zwanger worden