Zwanger worden met PCOS (of andere MMM)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Orchid24, 22 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Hoi dames!

    Officieel heb ik de diagnose nog niet, maar vrijdag inwendige echo gehad en er waren zo’n 20 cystes per eierstok te zien dus lijkt me duidelijk haha.. Dokters assistent mocht alleen diagnose niet geven, dus ik moet morgen mijn huisarts bellen en dan hoop ik deze week een doorverwijzing te krijgen!

    Nu zit ik al in 2 leuke groepen, maar meeste zijn daarin al zwanger en ik ben erg benieuwd naar hoe anderen het ervaren om pcos te hebben of anderen die het medisch traject in gaan(in zitten). Het lijkt me fijn om elkaar daarin te steunen en elkaar te helpen positief te blijven en wie weet komen we ook nog op goede tips voor elkaar!
     
  2. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Hoi @Orchid24,

    ik kan me helaas bij je aansluiten. 1e gekomen na 1,5 jaar mmm. 2e was een onverwacht cadeautje. Tussen alle pcos ellende van 4 maandelijkse cycli ineens de perfecte cyclus. (Ik voel altijd mijn eisprong).
    Nu weer dezelfde ellende. Ben al verwezen naar de fertiliteitsarts, maar er is een wachttijd van 20 weken. Om te huilen!
    Doe jij nog specifieke dingen? Ik probeer koolhydraatarm te eten.

    liefs
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  3. Marleen1432

    24 jul 2016
    70
    24
    8
    NULL
    NULL
    Ja, hier. Jarenlang een ontregelde cyclus gehad, max 3 tot 4 keer per jaar ongesteld. Geen overgewicht. Toen ik zwanger wou worden van de eerste kreeg ik van de fertiliteitsarts bij de intake de tip om minder suiker te eten, omdat PCOS vaak een insulineprobleem is. Heb nog 1 maand clomid gehad, meteen zwanger maar werd helaas een miskraam. Ik heb toen een KHarm dieet gevolgd en werd vanaf toen netjes iedere maand ongesteld! Dat had ik jaren niet gehad. Uiteindelijk al snel spontaan zwanger geworden. Na zwangerschap werd mijn cyclus weer steeds langer. Weer KHarm dieet gevolgd en weer netjes elke maand ongesteld. Het hoeft natuurlijk niet voor iedereen te werken maar mij heeft het erg geholpen.
     
    Orchid24 en Doublemom vinden dit leuk.
  4. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    @Marleen1432 ik merk hier dat kh arm ook wel wat teweeg brengt in mijn lijf. Maar ik vind het wel pittig volhouden. Doe 3x per week krachttraining en heb geen overgewicht: heb constant honger :roflmao:
     
    Orchid24 vindt dit leuk.
  5. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    @Doublemom pff anderhalf jaar..Wel handig dat je je eisprong voelt! Gebruik je daarnaast ovulatietesten? Jeetje 20 weken :eek: heb je wel al een afspraak staan of krijg jij een brief? Jeetje hoop niet dat ik zolang hoef te wachten.. Ik ben al blij dat ik bij mijn huisarts heb doorgevraagd voor een echo.. want zij bleef maar ontpillen roepen terwijl ik al 15 maanden van de pil af ben.. en mijn gevoel had gelijk.. Ik doe nog niet specifieke dingen..

    Ik ben inderdaad van plan om kharm te eten, maar moet toegeven beetje soepeltjes hahaha:roflmao: Het punt is ik heb geen overgewicht, ben al paar kilo afgevallen.. hoefde maar 3 kilo kwijt.. nou wil ik opzich nog wel iets afvallen, maar qua bmi zou het niet hoeven. En ik ben echt slecht in diëten volgen.. ik heb ook prikkelbare darmsyndroom en daar dieet voor gekregen toen, maar werkt bij mij toch niet goed :roflmao:.. Ook heb ik wel tot nu toe elke keer een eisprong gehad en heb lange en onregelmatige cyclussen, maar wel nog een cyclus dus heb zoiets van zal wel iets goed doen dan?o_O

    En moet toegeven ik heb fibromyalgie waarvoor ik al 5 jaar ziekenhuisbezoekjes en therapie etc heb gevolgd.. heb prikkelbare darmsyndroom.. en ik heb vaginisme, daar nou bijna vanaf dankzij therapie dus we kunnen sinds 2 maanden eindelijk seks hebben :D maar heb tegen mezelf gezegd, ik ga wel naar gynaecoloog maar ik ga geen strenge diëten en sporten etc..

    @Marleen1432 wat goed zeg! Vind het wel knap! Ik begin nu eerst met brood, pasta, aardappelen zoveel mogelijk te vervangen.. maar ben er wel dol op dus ik doe niet 7 dagen.. ook net pas begonnen want sinds vrijdag weet ik dat ik pcos heb.. Wat eet jij zoal op een dag en dan 7 dagen? Lijkt me zo lastig variatie te hebben..
     
  6. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    dat lijkt me trouwens ook niet zo goed als je constant honger hebt? Ik lees juist dat je verzadigd gevoel krijgt als je dieet volgt :roflmao:
     

Deel Deze Pagina