Zwanger worden voorjaar 2019 deel 7!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Orchid24, 23 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San0804

San0804 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.776
    2.173
    113
    Vrouw
    @ElinevK wat een verschrikkelijk bericht! En wat zullen dat een lange en zware 4 weken zijn geweest... Gelukkig is jullie meisje nu weer thuis, en kan ze gaan aansterken. Heel veel sterkte nog de komende tijd.

2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.262
    12.637
    113
    Vrouw
    @ElinevK Jeetje dat is schrikken geweest zeg knuff voor jullie!

@duitshollandsmeisje Zei ze ook waarom pcos een risicio zwangerschap geeft? Wat zei je baas ervan?

3. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    ja ik denk het.. weet het niet zeker.. omdat ik niet zeker wist van wanneer het kon zijn enzo..
    ben jij dan jarig of wat? hihi:roflmao:

Heb mijn chefs gelijk in gelicht en die maken zich al helemaal vreselijk zorgen:roflmao::o: ik mag niks tillen van ze, we hebben de borden gewogen, ik mag 5 borden per keer terug zetten:roflmao::roflmao: wat een gedoe. Waarschijnlijk geven ze me morgenavond maar vrij omdat het heel druk is en dat is rot want ik kan niet elke keer zware dingen gaan halen.. omdat dat niet mag.. tot max 5 kilo maar bijna alles is zwaarder dan 5 kilo bij ons.. of ik moet alleen salades maken en afwassen :p haha. Maar ja, dat schiet in zo'n drukte ook niet op.. niet dat ik het erg vind ik om morgenavond vrij te zijn hihi, dan kan ik mijn vriendinnetje verrassen morgenavond.

4. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    is mij ook niet helemaal duidelijk.. ik ben bevrucht en het is geloof ik gewoon ingenesteld.. anders was het al weg geweest lijkt me toch? dan zou er niet een dooiertje zitten enzo.. ik weet niet het precies. vond het allemaal erg heftig om meteen met werken te STOPPEN zeg maar..

MissElla87 vindt dit leuk.
  5. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Jeeej ik heb ook maar een banner aangemaakt :D kan hem altijd nog aanpassen als ik volgende week meer weet! :) Ik hoop zo dat dit goed blijft gaan. Vind het al vreselijk bijzonder dat ik gewoon echt zwanger ben!

6. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    @MissElla87 hele lieve foto!

@Momma2b heb jij ook pcos? Weet het even niet meer, omdst ze dat tegen jou zeiden? Ja dat denk ik ook inderdaad, dat dat de reden is van minder vruchtbaar

@duitshollandsmeisje wat ontzettend fijn dat alles er goed uit zag! Hoe is dat eigenlijk in duitsland geregeld met controles etc? Vergelijkbaar met in nederland? En volgende echo vanwege pcos of ? Meisje uit belgie zij toen dat ze 2 echo’s/controles kreeg ofzo en voor de rest niemand zien, omdat ze het daar niet zien als een ziekte. Nou lijkt mij echt niet leuk joh zo weinig.. je wil toch weten en zien.. @Jolien1991 geld dat bij jou ook?

Meteen helemaal stoppen met werken is misschien wat overdreven inderdaad, maar ze zeggen het niet voor niks dus denk wel belangrijk om je lijf goed in de gaten te houden. En wat is het toch goed dat je dit jaar van werkgever bent veranderd want zooo meelevend zie je echt niet vaak! Zo fijn! Lekker genieten van je vrije avond morgen! Ik heb ook veel gelezen dat pcos verhoogd risico hebben op miskraam, zwangerschapsdiabetes en hoge bloeddruk etc. Maar gaat heel vaak ook gewoon goed hoor! Dus niet te veel zorgen gaan maken, gewoon goed naar je lijf luisteren. Ik denk dat het te maken heeft met insulineresistentie maar dat weet ik niet zeker.. je krijgt al medicijnen daarvoor maar ze zullen je misschien daarin wat beter in de gaten willen houden denk ik..

7. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Hier ziekenhuis gebeld maar we krijgen binnen 2 weken vragenlijsten opgestuurd en afhankelijk van wanneer we die invullen/versturen word er een afspraak gemaakt... (2 weken om vragenlijsten op te sturen..o_O..maar okee..) Ik had geleden dat er ongeveer 49 dagen wachttijd was, dus ik vroeg aan haar of dat realistisch was.. zei ze ja ze hebben wel elke week paar intake gesprekken.. dus ja ik denk 49 dagen wel realistisch:$.. Ik dacht als ze paar per week hebben, zijn we vast eerder aan de beurt.. maarja je zit natuurlijk al met 2/3 weken voor die formuliereno_O Helaas dus nog geen afspraak waar ik naartoe kan leven!

8. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    @Orchid24 21 januari heb ik weer controle bij vk.
    Net terug.. alles soort van oke. Meisje was erg druk bij t hartje luisteren :roflmao: super schattig. Trapte steeds tegen dat ding aan lol. Ze groeit ook goed.
    Alleen.. mijn papa heeft ouderdomssuiker. Aangezien dat dus voor mij een iets verhoogd risico kan zijn op suiker mag ik zo'n bloedonderzoek laten doen. Maja ik heb mijn zus er nooit over gehoord bij haar 2 kids dus ik weet nog niet helemaal wat ik ga doen. Sowieso even kletsen met die zus en me pa wat hij nou precies heeft. En verder dus overwegen of ik die test laat doen.

Orchid24 vindt dit leuk.
  9. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Balen dat t zo lang moet duren:(. Maar goed.. het komt er aan!!!

Orchid24 vindt dit leuk.
  10. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Hihi ja en precies die medicijnen moet ik nu stopzetten, die voor de insulineresistentie. Dus moet dan zelf heel erg op mijn eten gaan letten weer want zonder die medicijnen moet ik het zelf weer regelen. Die medicijnen hielden mijn waardes helemaal goed namelijk.
    Moet vanaf vanavond of morgen wel progesteron innemen een week lang tot de volgende echo zodat het kindje goed blijft zitten. Het kan zijn dat ik dat hormoon te weinig heb ivm pcos.
    Ik kan niks vergelijken met Nederland.. dit is pas mijn eerste zwangerschap en in duitsland haha.. ik geloof dat ze in NL niet eens een echo doen voor een week of 8-10 toch? en ze bood het mij zelf aan om volgende week te doen of over 2 weken, wat ik wilde. Nou ja, dan ga ik voor volgende week natuurlijk want dan zou ik 7 weken moet zijn en er dus een kindje zichtbaar zijn met hartje. Ik hoop het !!!

Ja ik moet gewoon een beetje oppassen. kan gewoon werken joh, maar moet gewoon uitkijken met tillen enzo. geen zware dingen tillen. dan maar wat vaker lopen met wat minder. en het minder zware kan ik natuurlijk gewoon zoals voorbereiden en salades, spoelkeuken...

11. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    wat voor vragenlijsten zijn dat dan? klinkt allemaal ingewikkeld zeg... jij word ook niet echt geholpen..

12. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat is je reden om het niet te doen als ik vragen mag? Bloedonderzoek is zo gedaan toch? Wel fijn dat alles goed was!:D

13. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ohhh serieus wist niet dat je die moest stopzetten.. stom haha.. ah okee! En misschien dat ze af en toe je bloed willen onderzoeken misschien..haha nee dat snap ik! Maar als je op sites kijkt van vk enzo of verhalen van vrienden misschien, ik dacht staat misschien iets bij. Hier is het inderdaad officieel alleen met 12 en 20 weken echo en volgensmij 1 keer per maand controle en dan uiteindelijk 1x in de 2 weken en dan elke week ofzo.. en sommige vk doen dan nog een echo met 8/10 weken dacht ik. Ja kei fijn dat je volgende week weer terecht kan!

Ja gewoon echt goed naar je lichaam luisteren en dan komt het vast goed!

14. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    wat ik online beetje las veel vragen over mijn lichamelijke gesteldheid, ik denk gericht op mijn cyclussen en mijn verleden daarin etc.. maar ook wat er voorkomt in de familie etc.. en bij mijn man ook dat soort vragen.. dus sowieso wel handig als we het de schoonouders snel vertellen, want mijn man weet echt niks van wat er in zijn familie wel of niet voorkomt:roflmao:

Ja ik snap wel dat we niet meteen terecht kunnen.. maar gaat echt nog maanden duren ben ik bang voordat ik clomid krijg.. bedoel met heel veel geluk misschien in januari de intake.. maar waarschijnlijk word dat februari.. dan willen ze nog onderzoeken doen tijdens de intake volgensmij.. dan moet je natuurlijk weer wachten op de uitslag.. en daarnaaaa word er een afspraak gemaakt voor behandelplan.. hun hebben het natuurlijk druk.. maar voor mij duurt dit langggg.. ik wil actie :|

15. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik heb het idee dat je in NL helemaal niet zo vaak gaat :p mijn vriendin heeft geloof ik 3x een echo gehad als ik het goed heb. Ik heb volgende week al mijn tweede en dat is waarschijnlijk de eerste met hartslag.. hopen we! En dan komen er nog minimaal 2 echo's haha. Hopelijk meer natuurlijk. Maar denk dat ze qua echo's wel wat makkelijker zijn hier. Is natuurlijk maar een kwestie van een paar minuutjes in principe. Alleen bij de belangrijke echo's duurt het denk ik wat langer.

Mijn vriend gaat volgende week ook mee gelukkig, dus ik hoop zo dat we samen een hartje kunnen zien dan. Zou zo gaaf zijn.. dan is het voor ons beiden de eerste 'echte' echo samen :) hoop echt dat alles goed is dan en dat er een mooi klein garnaaltje zit. Maar heb eigenlijk echt wel een goed gevoel :) hoop dat dat gevoel blijft hihi.
    Gewoon goed op mijzelf letten, savonds lekker op tijd naar bed, veel rust is natuurlijk goed, dan kan die worm lekker groeien daarbinnen :)

Zonnetje19 en MissElla87 vinden dit leuk.
  16. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ow wauw dat klinkt nog langer dan bij mij.. ik krijg elke keer vrij snel een afspraak ergens, dat is wel fijn.. het duurt dan alsnog wel even, maar net als uitslagen krijg ik ook altijd snel. Nu was het gewoon afwachten op 11 februari. Maar ik hoop dat ik die na volgende week vrijdag mag afbellen :)

17. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja hier in NL ook 2/3 echo’s ja! Maar controle vk is geen echo, maar die is volgensmij wel maandelijks en daarna steeds vaker als je verder komt in je zwangerschap. Haha hoop het ook voor je! Anders ook pretecho?

Ahh zo leuk en fijn dat jullie elkaar straks weer zien en dan samen naar de echo kunnen! Hopelijk een mooi hartje te horen inderdaad! Ja klinkt goed allemaal! Hopelijk blijft het zo inderdaad maar daar gaan we voor nu gewoon vanuit!

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  18. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Nee helaas.. je moet nuchter zijn en daar 2 uur zitten op een houten stoel, brr. En misschien lichtelijk principe dat ik niet doelloos alles zomaar wil doen wat de vk zegt. Vond zij overigens ook wel goed dat ik goed overdenk.

Ohja en we hadden nu voor t eerst weer die vrouw die ons die echo gaf met die kans op verdikte nekplooi enzo. We hebben een goed gesprek gehad daarover en ze kon t waarderen. Ze heeft er ook van geleerd bij nieuwe mensen zei ze. Dus t voelde beter zo.

Orchid24 vindt dit leuk.
  19. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ja maar wie weet valt het allemaal mee! Hopelijk doen ze gewoon alsof het allemaal heel lang duurt zodat het alleen maar mee kan vallen als het ineens veel eerder kan:roflmao: Hoop ik ook voor je!

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  20. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    ah ja ik snap het!

Goed dat je het erover gehad hebt!:thumup:

Zonnetje19 en MissElla87 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina