@Orchid24 Ik vind eigenlijk geen een zwangere niet mooi met een flinke buik!! Het ziet er gewoon mooi en bijzonder uit vind ik. Spannend idd om het donderdag aan ze te gaan vertellen. Ik zou t heel raar vinden als ze stom gaan reageren.. dus komt vast goed . (Ondertussen eet mijn kat omdat ik niet oplette bijna mijn kaas van mijn cracker, grrr)
Met een schoonmoeder is dat toch anderd hè. Heb je reden om te denken dat ze miss niet steunend is? Hoe het ook zei..het is jullie beslissing. Maar miss valt het heel erg mee.
@Orchid24 Snap dat je het spannend vind, ze reageert vast liefdevol hebben jullie een goeie band samen?
@2Livelife @Loveischocola onze band is niet slecht, ook niet super haha. Ze is wel aardig maar staat totaal anders in het leven dan ik. Daardoor begrijpen we elkaar ook niet altijd even goed, dit gaat ook om de kinderwens. Ze heeft afgelopen jaren al wel eerlijk verteld dat als ze had geweten wat opvoeden etc inhoud ze waarschijnlijk niet opnieuw kinderen had genomen. Ze houd wel van haar zonen hoor, maar een kinderwens heeft ze nooit gehad ze deed het omdat dat iets was wat alle vrouwen deden. Dat mensen dus ver gaan qua ziekenhuis etc voor een kinderwens snapt ze dan ook niet zo goed. Ze heeft ook eerder aan mijn schoonzus al aangegeven dat ze niet gebruikt wil worden als opasser. Nu denk ik wel dat dat soort opmerkingen makkelijk gemaakt worden, als het nog niet zover is. Dus denk inderdaad dat ze opzich best liefdevol kan reageren. Denk ergens wel dat ze fibromyalgie en kinderen onverstandig vind en dan ziekenhuistraject erbij.. en ze is vooral altijd of het dan niet te veel word voor haar zoon (hihi blijft toch een moeder) Maargoed het zal wel meevallen en anders zijn mijn man en ik het toch al wel gewend om dingen anders te doen dan hun gewend zijn
Mensen veranderen hierin hoor En met jou ziekte is het wel handig om hulp te hebben, misschien niet als oppasser maar als steun voor jou, als het kindje er is. Misschien staat ze daar wel voor open. En gebruiken doen we zeker niet, je vind het leuk of niet om op te passen. En zo niet heb je gelukkig je eigen ouders nog die bijspringen. Misschien heeft ze er niet bewust voor gekozen maar met druk van de maatschappij dan hoeft ze nog niet zo te doen natuurlijk. Dat is wel erg jammer. Jullie willen wel graag kinderen en ook al wil je het uiteraard niet, maar wens is groter dan die zh bezoeken. Het komt vast wel goed
Dan zal het wat moeilijk voor te stellen zijn voor haar ja, maar als ze het maar kan respecteren, dat zou al heel erg schelen. Hemel het laatste stuk over teveel zijn en zorgen om zoon is zo herkenbaar! Ik wordt hier soms helemaal gek van mijn schoonmoeder en nu ik zwanger ben is ze een soort strijd met me aangegaan om haar kleinkind. Als ik/wij wit zeggen zegt zij meteen zwart, heel vermoeiend. Zo wil ze ook per se ons kind haar geloof bij brengen ookal willen wij dat niet..daar gaan we nog een hele kluif aan hebben.
Als jij dat niet wil mag ze dat niet doen! gewoon van te voren duidelijke afspraken maken, kan tich niet dat ze het geloof bij jullie kind opdringt
Nee idd. Daar gaan we ook nog wel even goed voor zitten met haar. Mijn parner is daar gelukkig heel simpel in..als ze het niet kan laten, kan ons kind helaas niet bij haar komen zonder begeleiding van 1 van ons. Maar ik hoop toch echt dat het niet zo ver hoeft te komen. We zijn niet afhankelijk van haar voor oppas ofzo, maar ons kind heeft maar 1 oma en ik wil wel graag dat hij daar gewoon een band mee kan opbouwen.
Ik denk inderdaad dat ze daarin nog wel gaat veranderen en anders is dat jammer, maar dan niet. Ik denk dat mijn schoonvader en mijn ouders en de broers/schoonzussen heel leuk om gaan met een kleine dus daar heeft ze denk ik alleen zichzelf dan mee.. Oma zijn is natuurlijk ook zo anders dan moeder zijn! Dus ik hoop dat ze dat ook gaat inzien en probeert positief te denken ipv negatief, tijd zal het leren!
oh lastig.. de moeder van mijn vriend vind ook dat wij onze kinderen moeten laten dopen.. maar ik ben zelf niet gedoopt, niet gelovig en ga nooit naar de kerk.. zijn neefjes en nichtje zijn wel gedoopt en die doen ook communie enzo maar soms als ik erbij ben denk ik poehee wat een sekte hierzo.. het is echt niet mijn ding.. trekt me niet. Zegt ze maar daarmee leer je ze wel respect hebben! tsja, ik ben niet gedoopt en heb ook voor mens en dier respect. dus vind het onzin dat je dat alleen hebt als je gedoopt bent.
Ook zoiets ja. Tuurlijk is het belangrijk dat je kind respect leert hebben..oftewel goed opvoeden..maar het is aan jullie als ouders om dat vorm te geven. Bovendien is een doop een belofte aan God, vind het een beetje apart als een gelovige daar dan zo makkelijk over denkt. Hoe staat je vriend hierin?
Ja ik sta er na al die jaren nog versteld van eigenlijk.. ook zo tegenstrijdig soms.. ene moment roept ze heel hard dat ze is uitgezorgd en dat alle problemen die haar zonen hebben nu onze problemen zijn (die van mij en schoonzus).. En andere moment dan is ze bang dat mijn man in onze relatie geen eigen zeggenschap heeft ofzo.. dat ik alles maar beslis en haar arme jongen het wel zwaar heeft met een "zieke" vrouw moet ze vooral blijven denken hoor, mijn man en ik weten wel beter maar vermoeiend is het soms wel Ohhh echt ja een strijd? Lijkt me erg moeilijk ja.. het is gewoon jammer inderdaad als ze het zo moet gaan lopen.. dat het echt een ding tussen jullie gaat worden.. en dat inderdaad als enige oma.. lastig hoor.. ik ben er soms ook beetje bang voor maar we gaan het zien. Het is wel fijn dat je man er zo in staat! Mijn man praat wel heel simpel tegen mij van ah joh wij doen het zo. Maar tegen zijn ouders in gaan, is nog wel moeilijk.. Hopelijk leert hij dat als het inderdaad om zijn kinderen gaat!
Denk precies hetzelfde hoor, respect leer je niet door geloof maar dior de mensen om je heen en de ouders. Dus dat zal wel meevallen. Gelukkig heb ik die discussies nooit want zijn allemaal niet gelovig
Gelukkig vind hij het niet zo belangrijk. Hij is ook gedoopt en communi gedaan enzo maar hij gelooft verder ook niet in God en hij gaat ook nooit naar de kerk.. dus wat dat betreft zitten we wel op 1 lijn. Ik zei dat ik mijn kind liever op de scouting doe. Daar zat ik vroeger ook en dat vond ik fantastisch.