Laat ze er maar eventjes erin, dan vinden ze het straks niet meer boeiend. En als de baby er is komen ze over algemeen niet in de buurt dan hoor.
Benieuwd hoe het met mijn kat word.. hij slaapt altijd bij ons op bed bij het voeteneind maar de 'babykamer' komt in de slaapkamer.. we willen dan een soort spreiding maken met een lang gordijn aan het plafond.. helaas hebben we maar 1 slaapkamer en het nieuwe huis bouwen zal dan straks wel eventjes op zich laten wachten. Maar om een hele mooie reden. Maar de kat mag natuurlijk niet bij de baby in bed springen.. dat word nog een issue denk ik.. dat zal wel naast de deur worden helaas.. We hebben gelukkig wel grote slaapkamer hoor, is genoeg ruimte voor een bedje, kast en wikkelcommode is nu vooral loze rommel ruimte. Maar straks ligt daar hopelijk een wolk van een baby <3 Mijn vriend zei we hoeven toch geen wikkelcommode te kopen, gewoon zo'n ding op de wasmachine? Ik zei ja en dan net bevallen uit elkaar liggend die baby er snachts uithalen, naar de badkamer lopen, weer terug lopen, eeuuhh nee niet praktisch whahaha. Gewoon lekker alles bij elkaar in 1 ruimte xD Heb even een 1,5 uur heerlijk geslapen, was zooooo moe ineens. Hopelijk is dat door ons baby'tje dat lekker groeit daarbinnen!
Boxkleed was ik toch nog een keertje dus is niet zo erg maar de rest vind ik wel vervelend. Dus een totaal verbod op baby dingen, mits ze groot genoeg is natuurlijk
Ja mijn katten mogen echt veel te veel als ik vergelijk bij de meeste tenminste laat ik het zo zeggen, we hebben liever niet dat ze bepaalde dingen doen maar zijn nooit consequent geweest in het afleren maar serieus soms heb ik ook gewoon het idee dat het er echt vanaf hangt welke kat je hebt.. een van mijn katten, komt standaard als ik tijdje in bed lig met allemaal balletjes etc aan.. die legt ze miauwend naast mijn bedkant neer.. soms liggen er wel 6 dingen doe ik expres negeren, vind niet erg maar wil ook niet stimuleren. En smorgensvroeg zodra ze doorheeft dat ik wakker ben komt ze ook miauwend aan, echt ik beweeg dan niet meer doe helemaal niks meer dan. En ze word bijna 4 en al 4 jaar doet ze het maargoed ondanks dat ik het soms vervelend vind, dan zie ik dat koppie en denk ik ahhh jullie zijn ook gewoon veels te leuk
Lastig hoor zeker met poezen ze liggen overal in en je wil natuurlijk geen haren op je babyspul hebben. Dus wordt even oefenen straks maar komt vast goed. Is wel fijn dan en handig een ruime slaapkamer. Ik ga aantal dagen op haar slaapkamer liggen en dan toch echt over naar eigen slaapkamer.
Mocht je beslissen de kat buiten te houden, zou ik daar wel binnenkort al mee beginnen. Anders word je straks wakker van een baby en een miauwende kat Bij mij mogen ze wel op de babykamer als wij erbij zijn, niet in het wiegje maar ik doe de deur dan dicht als wij niet in de ruimte zijn. Je kan ze wel dingen afleren, maar is echt consequent.. ze continu uit dat wiegje etc tillen, verder geen aandacht aan schenken, niks zeggen.. gewoon eruit tillen en op de grond zetten.. maar ja is makkelijker gezegd dan gedaan en het is zeker een heel mooi doel, dat huis bouwen komt later dan wel!
Oh ben wel echt streng geweest hoor voor ze, bij de kater als ik nee zegt schiet ie ook weg want in het begin veel met plantenspuit bezig geweest. En die is super lief voor alles ( behalve de prooidieren) beetje streng zijn als ze jong zijn komt echt wel van pas hoor. En de poes is echt verschrikkelijk toen ze jong was wat een grote draak was dat zeg. Die deed zulke rare dingen terwijl ik al 4 katten heb gehad maar deze spant de kroon maar heeft een nestje gehad en ze is veel rustiger geworden. Ny heeft ze haar buitjes, ze wil heel graag bij je zijn dat is uiteraard wel lief maar ze miauwt echt enorm dan. Begint al bij de wekker ach ze zijn nu beide hartstikke lief dus ben blij met ze
Mezelf kennende slaapt baby eerst ook bij ons op de kamer, heel even (zeg ik nu heel even ) maar dat komt allemaal wel goed, is toch even bekijken hoe de katten reageren. Wat ook kan helpen is zo’n muggending om de wieg, weet even niet hoe het heet haha! Dan kunnen katten er niet in
Ik kan dat niet haha en mijn man ook niet Mijne zijn ook super lief, maar de eetstoelen hebben het te verduren en ja bij ons mogen ze overal komen en overal op enzo ik weet dat veel mensen dat liever niet hebben. Mij maakt het allemaal niet uit, koop eetstoelen via marktplaats dus dan vervang ik ze wel weer
Een klamboe bedoel je ja klopt maar met die nageltjes Ja tuurlijk is ook zo met elk dier is dat zo. Word nog wat met al de dieren hier
Wij hebben een eigenwijze kat. Plantenspuit boeiend ect. Altijd wel streng geweest hoor. Maar blijft een kat haha... hij sliep altijd bij ons op slaapkamer maar nu zo 1,5 maand of wat langer niet meer in de nacht omdat de baby straks eerst bij ons slaapt. Overdag mag hij wel op bed liggen. In de babykamer mag hij als 1 van ons er ook is. Anders niet, deurkruk ook omhoog gezet want hij kan deuren open maken... haha!
haha ja iedereen vind er toch wel een weg in denk ik, ook belangrijkmisschien nog wel zorgen dat je kat en andere dieren nu al wennen aan de babygeuren, nieuwe meubels, babygehuil etc.. hoop echt daarmee te voorkomen dat mijn katten zich dadelijk kaal plukken ofzo.. kan ze echt niet wegdoen
Oh nee haha, hier mogen ze niet over de tafels en op het aanrecht. Dat vind ik zo smerig. Tuurlijk stoelen kun je goedkoop aankopen dus dat maakt niet uit. Verder hebben ze met uitzonder van 2 slaapkamers vrije uitloop zeg maar hahaha. En buiten ook nog dus die redden zich wel. Alleen als we naar bed gaan of weggaan dan roepen we ze en dan weten ze dat ze de gang op moeten. En dat weten ze dus geen probleem verder
hahahah heb jij er zo een ben zo blij dat ze hier geen deuren open kunnen maken! Ik denk dat wij het ook zo ga doen ja!
Oh dat is wel vervelend een kat due deuren open maakt haha. Ja logisch toch ook jullie zijn er op tijd mee begonnen dus is ie er waarschijnlijk al aan gewend
Ja snap ik ook wel hoor! Op het aanrecht zijn we nog steeds afleren hahaha maar meer omdat ze alles willen aflebberen daar, dus meestal gaat keukendeur dicht totdat ik alles goed gepoetst heb. Maar ze springen er natuurlijk niet op als ik in de ruimte ben, maar zodra ik weg loop ach daarom vind ik katten zo geniaal
Ja precies, nee gebeurd ook niet hoor je vaak he dat ze honden en katten weg doen vw “allergie” vind dat zo’n kut smoes en erg sneu voor de beestjes.
Nou, deze kon het niet. Maar in me oude huis gingen ze verbouwen dus ik met de kat na mijn ouders toe te logeren. Daar heeft hij geleerd deuren op te maken. He als ik op de leuning van de bank zit, en aan de deurkruk hang gaat hij open.. fijn heel fijn. Vroeger krabpaal meneer vond niks. dus toen met samenwonen ook niet gedaan, oude bank mocht ie zich aan uitleven. Maar nu sinds kort toch een krabpaal. Echt een hele dikke 1 en hij vind het leuk! Me man heeft in elkaar gezet en hij zat er al in.... net kinderen ze kunnen je lekker voor schut zetten hahaha