En? hoe bevalt het tot nu toe of heb je hem nog niet in gebruik? ik heb er een tijdje geleden ook naar gezocht , mijn zus gebruikt ook een cup en die is er erg te spreken over. Ik zelf ben nooit een grote fan van tampons geweest maar vind maandverband eigen niet zo hygienisch dus misschien voor mij toch ook een goede optie.
Hallo dames, Ik zit even op de computer want dat typt toch een stuk makkelijk dan op mijn telefoon,merk daardoor dat ik denk ik reageer later wel even. Ik zit met smart te wachten op mijn menstruatie die zich over een week zo´n beetje zal aankondigen. Raar om het zo te zeggen dat ik er op zit te wachten want eigenlijk hoopte ik deze maand natuurlijk niet ongesteld te worden. Maar aangezien we de kansen niet echt benut hebben deze maand kan ik niet wachten om de volgende ronde in te gaan , nieuwe ronde nieuwe kansen. Ben best rustig op het moment maar kan niet ontkennen dat ik niet elke ochtend wakker word en elke avond ga slapen met de gedachten aan een klein babytje. Het lijkt me zo bijzonder om voor het eerst een positieve zwangerschapstest in handen te hebben. Heb nog even wat op internet zitten struinen en zie vaak terug komen dat 80% van de vrouwen binnen een jaar zwanger zijn. Ik vind dit voor mijzelf best een positieve gedachten om me aan vast te houden. De feestdagen zitten eraan te komen, mijn vriend en ik zijn heerlijk 1,5 week vrij we kunnen wel wat tijd samen gebruiken. in januari staat er nog een weekendje weg op de planning samen dus lekker genieten. Vanavond een kerst dobbelspel op mijn werk met de collegas gezellig. liefs
HET. IS. GEWELDIG. Ik heb dus 8,5 uur gewerkt gisteren en daarna thuis pas gekeken wat voor verrassing erin zat! Was hij dus weer niet eens half vol. Echt maar beetje bloed. Maar verder gewoon alles droog, schoon maandverbandje, schone onderbroek, niks gevoeld. Was zelfs beetje vergeten dat ik ongesteld was!! Heerlijk is dit!! Vanmorgen in halfslaap wezen plassen, geen bloed, niks, cupje zat dus nog goed op zn plek en toen ik hem weer ging lezen weer maar een vingerkootje bloed, dus tot nu toe heb ik geloof ik 3 of 4 keer een vingerkootje bloed verloren. Valt dus best mee, er kan dus echt wel veel in zon cupje. Ik had vorig jaar een van Wish besteld maar dat was zon one size fits all.. nou niet dus, bij mij is hij veel te zacht en klapt daardoor niet open, en volgens mij ook nog veel te groot. Dus in de drogist een maat S gekocht van Me Luna en die is ook wat steviger en klapt ook makkelijk open als hij ingebracht is als je hem er niet makkelijk via het steeltje uit kan trekken zit hij goed. En als je hem wil legen moet je met beide vingers in de onderkant knijpen om het vacuüm te verbreken en dan haal je hem er gemakkelijk rechtop uit. Ik vind het tot nu toe fantastisch!! Zo hoef ik ook nooit meer te zeggen dat ik niet mee kan naar de sauna of zwembad omdat ik ongesteld ben! Dat probleem is op deze manier ook opgelost. Heb eigenlijk niet eens een maandverbandje nodig maar dat doe ik meer even voor de zekerheid omdat het de eerste keer is dat het ook echt lukt om zon ding in te brengen en te laten zitten.
Ohhh dat ken ik..... ik zei altijd ik wil mijn eerste voor mijn 30ste.... maar dat gaat me niet meer lukken. Eerst de uitslag van de zika test afwachten eind februari.. augustus word ik al 30 haha dus ja, zwanger lukt misschien nog wel, maar een kindje niet xD Dit had ik ook heel erg toen ik in augustus stopte met de pil... pas na 51 dagen werd ik eindelijk van mezelf ongesteld en toen waren er al heel wat restjes door heen gegaan! Zo frustrerend! Ik kende mn lichaam ook nog helemaal niet, al die gekke verschillende soorten afscheiding enzo... mn laatste eigen menstruatie was toen ik 11 was ofzo dus das al ff geleden.. Probeer jezelf niet zo gek te maken!! Zei ik ook tegen mezelf maar ik kon het niet laten hihi.. is heel moeilijk..
Ik vond het in het begin heel eng om er zon grote cup in te gaan duwen maar het valt reuze mee, vooral nu ik sinds november ben begonnen met het caya pessarium omdat we nog even geduld moeten hebben had ik al wat ervaring met het inbrengen van grote dingen haha. Maar het is echt heel fijn!! Hoef eigenlijk na het legen en terug in brengen er de hele dag niet meer aan te denken
Ja weten waar je aan toe bent is natuurlijk wel fijner als je weet dat deze ronde waarschijnlijk niks geweest is! Dan kan het beter maar meteen komen he Een jaar is denk ik wel heel reeel, ik ken ook wel velen die binnen een half jaar zwanger waren maar een ander vriendinnetje is ook al bijna een jaar bezig en nog niet zwanger. Dus het is denk ik onwijs verschillend. Puur geluk ook denk ik. Ohhh fijn, lekker van elkaar genieten!! En fijne avond!
Hoi allemaal! Een tijdje stil geweest maar daar ben ik weer. Momenteel ongesteld, dus hoop over een dag of 2 te beginnen aan ronde 5. Gelukkig voor nu veel afleiding door de feestdagen, veel verjaardagen en nog genoeg te doen voor mn bruiloft. Verder eigenlijk weinig nieuws!
Gelukkig vliegt de tijd hé met al die feestdagen in het vooruitzicht voor je het weet weer proberen, hopelijk is het dan wel raak voor je, zou leuk zijn als iemand nog bijna zwanger het jaar uit gaat!! of in gaat eigenlijk, wanneer is je eisprong ongeveer? Ik ben nu al 3 dagen zwaar happy met mijn cup hoor!! Niet eens door dat ik ongesteld ben, geweldig. Ook niet echt erge buikpijn of krampen dus echt chill wel een koortslip erbij maar ja.. is het weer denk ik. Hoop dat deze cyclus weer korter duurt...
Lieve vrouwen, Ik ben vandaag ongesteld geworden hoor. Dus ik hoef niet te testen. En mijn menstruatiecyclus is deze maand dus 27 dagen. (ergens vind ik het nu wel stom van mezelf dat ik er zo in mee ging, alsof je nu ineens beseft van pfff hallo je snapt toch zelf ook wel dat het niet kon!?) Maargoed ik ben altijd vrij hard voor mezelf. Maargoed... ik vind het helemaal prima en ben er helemaal oke mee. Lekker in Mei beginnen zoals het plan was. Ik ga even bij lezen.
@Wonderd ; je klinkt positief. Herkenbaar dat je er zo vaak aan denkt hoor. En dat mag ook! Het lijkt mij ook heel erg bijzonder! Haha snap wel dat je nu zo snel mogelijk weer van die menstruatie af wil zijn en door kan naar de volgende ronde. 80% van de vrouwen zeg je. Dat is wel goed om te horen. Geniet van jullie 1.5 week vrij samen.
Uh ja dat gek maken gaat idd best wel vanzelf. Daar zijn hersenen best wel goed in helaas. Haha maar goed ik ben idd wel heel blij dat ik deze maand mijn lichaam zo goed heb leren kennen! Dat vind ik een grote plus, daarnaast heb ik ook voor het eerst mijn cyclus geteld. Dus al met al veel te weten gekomen. En dat heb ik straks wel nodig. Maar dus precies dat ik ken mijn lichaam wat dit betreft niet zo goed, want stond er nooit zo bij stil. Komt allemaal nog wel!
ik wil gewoon graag voor nu positief en met plezier het zwanger worden tegemoet gaan. Ik was er deze maand zo mee bezig en dat heeft zo niet meegewerkt dat ik het wat losser heb gelaten. Was vanavond lekker aan het zoeken naar mooie vakanties voor september , mijn vriend was niet heel enthousiast.... uiteindelijk sprak hij uit dat hij gewoon heel erg hoopte dat ik tegen die tijd zwanger zou zijn. Vond het zo lief van hem , heb hem wel gelijk verteld dat als je zwanger bent je nog best dingen kan ondernemen haha wel schattig dat hij er aan denkt.
toch fijn dat je ongesteld bent geworden en een mooie eerste cyclus van 27 dagen ! en als je gevoel zegt dat het prima is zo dan vooral lekker wachten tot Mei wat jullie al in gedachten hadden. Blijft toch gek hoe je dingen kan gaan voelen/denken, ik heb de hele avond last van maagzuur en was vanmiddag misselijk, dacht gelijk misschien deze ronde toch wel raak. Nu denk ik ook echt van doe normaal, kan helemaal niet haha
Ahhhhh wat een schatje! Vind dat echt zo lief. En idd je kan nog steeds leuke dingen doen. En leuke dingen doen zorgt ook voor ontspanning, waardoor kindje maken (of dragen) weer makkelijker gaat. Heel goed dat je het nu zo anders gaat bekijken. Ik denk echt dat dat gaat helpen. En het zorgt er ook voor dat je wat beter tegen tegenslagen kunt. Het moet ook niet een obsessie worden dat is zo zonde. Hoe makkelijk het ook is om daar in te vervallen. Goed dat je dit ervan geleerd hebt. Ik ga jou advies meenemen ook voor mezelf.
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die zulke hersenspinsels heeft. Ja ik ben ook blij met mijn eerste cyclus. Niet te lang. Benieuwd hoe komende maand gaat. Mei is idd prima hoor. Nu nog even genoeg andere dingen te doen. En genieten van elkaar.
Ik wil iedereen hier alvast een hele fijne kerst toewensen!!! Vooral heel veel genieten met zijn allen.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - Momma2b; 29 jaar, eerste kindje, vanaf mei 2019 Orchid24; 24 jaar, eerste kindje, vanaf april 2019 MDvD96; 23 jaar, eerste kindje, ronde 05, NOD ??? Wonderd; 26 jaar, eerste kindje, ronde 02, ThePhantom; 24 jaar, eerste kindje, vanaf juni 2019 Duitshollandsmeisje; 29 jaar, eerste kindje, vanaf januari/februari 2019 Sjaantje91; 27 jaar, eerste kindje, vanaf februari 2019 Kiekiek; 37 jaar, vierde kindje, vanaf februari/maart 2019 Elraange; 36 jaar, vijfde kindje ( wv 1 engeltje), vanaf april 2019 - - - - - - - - - - - - - - - - - - Heb bij @MDvD96 en @Wonderd de lijst even aangepast. Ervan uit gaande dat deze ronde helaas niet gelukt is. Mocht iemand het anders willen voel je vrij om te kopiëren en plakken!
Hey maar 27 dagen is hartstikke netjes, beter dan 51&44 dagen haha. Ik hoop dat deze cyclus ook normaal word hoor.