Zwanger worden voorjaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Momma2b, 1 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Wat toevallig , ik werk ook 24 uurs diensten en ik denk dat we beetje hetzelfde werk doen...
    Hopelijk kun je voor 16.00 nog even dutje doen en anders rustig filmpje kijken op de bank.
    Hoeveel diensten doe je per week ?

2. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Is dat je ontrekkingsbloeding of heb je die al gehad? Ik heb sinds ik gestopt ben met de pil regelmatig onderbuikpijn maar ben maar 1x echt ongesteld geweest sinds de ontrekkingsbloeding, ik hoop dat het voor jou lekker door gaat zetten en er meteen een mooie cyclus komt
    Wat jammer dat je moet werken met oud en nieuw, ben jij degene die dan altijd moet werken of wisselen jullie wel af elk jaar?

3. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    lange dienst zeg.. ik hoop dat je lekker kan slapen en anders dat je het een beetje rustig aan kan doen waardoor je toch beetje bijkomt..

4. San0804

San0804 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.776
    2.173
    113
    Vrouw
    Ja wat dat betreft zijn mannen vaak wel praktisch ingesteld. Dat was bij ons ook zo, ik wilde al wel een tijdje maar mijn vriend vond ook dat hij er nog niet klaar voor was, maar dat vind hij nu gelukkig wel.
    Leuk dat jullie eerst gaan trouwen, die wens hebben wij beide niet zo. Willen later nog wel gewoon eens een keer trouwen maar niet met een bruiloft met alles erop en eraan zegmaar.
    Verder hebben wij gelukkig ook alles goed voor elkaar.
    Het lijkt me heel lastig met vaginisme, ik hoop voor jou/jullie dat je er snel vanaf bent. Dat maakt het misschien toch allemaal wat makkelijker. Ik zit er zelf ook aan te denken ovulatietesten te gaan bestellen,
    Ijkt me wel handig om wat inzicht te krijgen.

5. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Fijn dat hij er inderdaad nu klaar voor is! Haha ja van hem hoefde dat ook allemaal niet zo, ik wilde altijd het traditionele huisje boompje beestje :roflmao: we hebben al 2 katten, dus alleen nog de kinderen en dan is het goed :roflmao:
    Wij doen trouwen ook op onze manier, we houden het klein en geen dansfeest maar de rest doen we wel alles erop en eraan.

Ja ovulatietesten lijken mij ook handig! Vind het alleen nu nog lastig wanneer te beginnen, aangezien ik mijn cyclus niet weet.. is al tijd terug dat ik ongesteld was. Ik begin misschien vanaf de volgende keer dat ik ongesteld ben geworden..

6. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Er is op youtube ook een filmpje welke weg de zaadjes afleggen en wat er allemaal moet gebeuren mocht er een innesteling plaats vinden.
    Heel bizar wat er allemaal bij komt kijken en hoe wonderlijk het is als het daadwerkelijk lukt.
    Ik heb me net aangemeld bij de verloskundige , heel gek om die stap te zetten , maar ik las overal dat je dat gelijk moet doen omdat het nog wel eens druk kan zijn met afspraken.

duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  7. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Leuk , welkom!
    spannende tijd gaan jullie tegemoet.
    Ik er een speciale reden dat jullie nog eventjes wachten? ben je al gestopt met anticonceptie?
    Ik ben ook 26 en weet sinds een paar dagen dat ik nu 4w1d zwanger ben tegen alle verwachtingen in van ons eerste kindje.

8. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Hallo dames,

Daar ben ik weer , fijn om toch af en toe even me hart te luchten.
    Ik heb me net online ingeschreven bij de verloskundige hier in de buurt, het is op loopafstand en 2 vriendinnen zitter er ook en heb goede verhalen gehoord dus de keus was snel gemaakt.
    het is een heel apart gevoel om deze stap te maken en mijn vriend had ook zo iets van moeten we niet even minimaal een week afwachten hoe het gaat lopen.
    Zelf dacht ik dat ook wel maar las veel dat je eigenlijk zodra je weet dat je zwanger bent je alvast een verloskundige moet zoeken om een afspraak in te gaan plannen.
    Dit is omdat het nogal druk en vol kan zijn en je wilt natuurlijk niet pas een week later terecht kunnen dan ....
    Ik las bij hun op de sites dat ze de eerste echo met 8 weken doen , nog 4 weken wachten , klinkt zo ver weg!
    Mijn vriend gaat precies de dag voordat ik 8 weken ben op vakantie, ik hoop heel erg dat ik voor de vakantie nog terecht kan.
    Mochten we dan slecht nieuws krijgen is het kut want dan sta ik er die week alleen voor , maar ik kan denk echt niet nog een week langer wachten dan denk ik.
    Ik heb bij het aanmeldformulier gezet bij opmerkingen dat ik de prikpil heb gehad, in maart een provera kuur ivm uitblijven menstruatie en in juni een echo met als uitslag cystes op de eierstokken ( pcos).
    Wat ik heb vernomen is dat vrouwen met pcos een verhoogde kans hebben op een miskraam dus ik ben benieuwd of ze met die informatie nog iets gaan doen.
    nu afwachten wanneer ze me gaan bellen en hoe de komende weken gaan verlopen , ik ben er best angstig voor.
    Elke dag pak ik een paar keer me 10 talle positieve testen omdat ik het gewoon niet kan geloven.
    Ik zit op een klein roze wolkje en hoop dat deze snel groot word en ik kan genieten.

duitshollandsmeisje en Sjaantje91 vinden dit leuk.
  9. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Lijkt me inderdaad gek om je in te schrijven, het is inderdaad wel snel maar ook fijn als je straks niet hoeft te wachten inderdaad. Lijkt me lastig beslissen welke verloskundige.. Wel fijn dat je vriendinnen bij haar zitten en je zo al een idee hebt kunnen krijgen van haar. Loopafstand ook ideaal!

Nog 4 weken pff.. ik hoop ook dat net ervoor plek is, zou fijn zijn als je vriend erbij kan zijn! Lastige beslissing ook om te nemen of je anders nog een week wacht, samen even goed over hebben.

Ohh.. ik wist niet dat je met pcos verhoogde kans op miskraam had.. dat maakt het allemaal extra spannend nu natuurlijk.. Leef wel echt met je mee de komende weken.. lijkt me ook zo spannend allemaal.. Heb je wat afleiding de komende weken? iets waar je je op kan storten?

Dat filmpje ga ik ook eens zoeken!

10. Sjaantje91

Sjaantje91 Bekend lid

3 jun 2018
    981
    1.022
    93
    Vrouw

Blijft heel spannend natuurlijk deze weken, en ook heel dubbel wel niet wel niet genieten... maar probeer het toch maar. Je kunt weinig doen dan lief zijn voor jezelf en rustig afwachten! Hoop dat de eerste echo dan toch nog kan voordat je vriend op vkaantie gaat.
    Bizar he dat je dat zo vroeg van te voren moet plannen, maargoed beter staat die afspraak dan weet je ook waar je naartoe kan leven!
    Heb je al veel klachten of valt het mee?

11. Sel078

Sel078 Bekend lid

28 dec 2018
    764
    695
    93
    Vrouw
    Dankjewel! Ja, mijn vriend is er nog niet helemaal klaar voor haha. Hij wil het liefst eerst nog een huis kopen. Maar weet niet of dat gaat lukken, zitten nu gehuurd maar hebben ruimte genoeg. Liefste zou ik meteen beginnen hoor, maar ik zou ook wel iets meer zekerheid willen qua werk, ik hoop in juni een vast contract te krijgen. Ik ben al sinds juni gestopt met de pil, maar gebruiken nu condooms.

Gefeliciteerd! Wat spannend zeg!
    Hoop dat je snel gebeld wordt voor de eerste afspraak en dat je vriend nog mee kan! Hopelijk vliegen de komende weken snel voorbij totdat je meer zekerheid hebt.

12. Wonderd

Wonderd Actief lid

3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Ik merk zeker wel wat ja, en dan vooral misselijkheid en reuk.
    Word erg onpasselijk van sommige geuren, ze lijken heel heftig binnen te komen.
    gisteravond gaan slapen met een emmer naast me bed want was beroerd , vanochtend is het emmertje mee naar beneden gegaan en staat nog steeds naast de bank.
    Geregeld hang ik kokhalzend boven het emmertje, het lijkt me nog zo vroeg maar dit kun je je niet inbeelden.
    De menstruatie achtige krampen die ik vanaf donderdag had zijn wel stukken minder gelukkig, me borsten en dan vooral tepels zijn gevoelig.

13. Sjaantje91

Sjaantje91 Bekend lid

3 jun 2018
    981
    1.022
    93
    Vrouw
    Nou fijn en niet fijn.... zo dubbel lijkt het me!!
    Ik heb wel gelezen dat het juist heel goed is als je misselijk bent enzo, voor de baby :D dus dat moet je dan maar in je achterhoofd houden....

14. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    https://www.caya.eu/nl

Het is eigenlijk vrij ouderwets, maar in een nieuw jasje gestoken ;) daar doe ik dan zaaddodende gel in en na de seks minimaal 6 uur laten zitten zodat het sperma niet meer beweegt. Is niet heel erg betrouwbaar maar bij goed gebruik best wel :) Wil gewoon echt niet meer aan de pil. Wil ook graag een fatsoenlijke cyclus hebben voordat we serieus gaan proberen.

15. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Oh wat een rare reactie... jammer zeg. Zou ik wel een beetje erg vinden als mijn schoonouders zou zouden reageren..

Nou ja, het ziet er wel groot uit maar je kan hem dus gevouwen in brengen :) valt allemaal heel erg mee.

16. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Oh heftig zeg. ik ga met mijn vriend naar zijn beste vriend met vrouw en 2 kids. Zijn we bijna elk jaar. Erg gezellig :)

Mijn eerste menstruatie kondigde zich dacht ik ook zo aan, maar ik had echt 2 weken krampen en klachten en toen ineens heel onverwachts zonder klachten bloed haha

17. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Ik hoop dat je snel terecht kan! Ik zou ook echt gek worden van nieuwsgierigheid joh! Wel idd heel erg spannend allemaal. Probeer je niet zo gek te maken... het is hoe het is moet je maar denken, gewoon met de dag leven tot alles goed zit ;) althans, zo zou ik het doen :) het is wel heel spannend maar je moet er wel van genieten! Er groot immers een klein wondertje in je!

18. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Groeit* dus ;)

19. San0804

San0804 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.776
    2.173
    113
    Vrouw
    Ja heerlijk is dat hè, nergens om hoeven denken, dat vind ik ook heel fijn met spiraal. En straks zonder ook natuurlijk. Ik heb gelukkig vrijwel nooit last van migraine, vervelend dat jij dat wel hebt van de pil, ik heb dat met de pil ook nooit gehad

Haha ja inderdaad, mannen zijn vaak wel praktisch ingesteld!
    Ik wilde net als jij, ook al wel eerder kinderen, maar mijn vriend vond ook dat hij er nog niet aan toe was, nu gelukkig wel. Wij hebben gelukkig ook alles op orde. Leuk dat jullie eerst gaan trouwen, wij hebben die wens niet zo. Willen later nog wel eens trouwen, maar dan niet met een bruiloft met alles erop en eraan. Het lijkt me ingewikkeld voor jou en je partner met vaginisme. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat ik erover lees lijkt het me heel vervelend. Ik hoop voor jullie dat je er snel vanaf bent, dat maakt het zwanger worden denk ik ook leuker en misschien iets handiger. Ik denk er ook aan om ovulatietesten te gaan bestellen, lijkt me wel handig om wat inzicht te krijgen.

20. Momma2b

Momma2b Fanatiek lid

29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Is het dan niet 2 weken? Word er gerekend vanaf de eerste menstruatie dag of vanaf de dag van ovulatie?

Deel Deze Pagina