Zwanger worden voorjaar 2019

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Momma2b, 1 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wonderd

    Wonderd Actief lid

    3 dec 2018
    365
    511
    93
    Vrouw
    Net bezoek gehad van moeders voor moeders.
    Mooie ervaring en een prettig gesprek,ze heeft me ook aardig gerust kunnen stellen.
    Wat mogen wij van geluk spreken dat het bij ons op deze manier is gelopen.
    Heb ook een eerste cadeautje gekregen , een heerlijke zachte badcape.

    Dit weekend zal ik even bij lezen ( krijg vaak geen meldingen) ik blijf jullie zeker volgen!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    duitshollandsmeisje, Momma2b en Orchid24 vinden dit leuk.
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je wat gerustgesteld bent! Wat lief dat je al een cadeautje hebt gekregen, hoop dat je er nu steeds wat meer van kan genieten!

    Gezellig dat je hier nog blijft volgen!
     
  3. San0804

    San0804 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.776
    2.173
    113
    Vrouw
    @Wonderd . Wat leuk dat je ook een kadootje hebt gekregen!
    Ik hoop voor je dat je nu kunt gaan genieten van je zwangerschap, en dat je iets meer rust vind nu.
    Leuk om wat van je te horen!
     
  4. ElinevK

    ElinevK Bekend lid

    29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    @Wonderd Wat een mooie test van mvm! Fijn om nog wat zekerheid te hebben lijkt me!

    @San0804 die lamp hebben ze ook bij Ali haha. Voor veel minder!

    @Momma2b Wat een moeilijke keuze. Gelukkig zijn zwangerschappen erg goed mogelijk met bepaalde AD. Ik hoop dat jouw medicatie hier ook onder valt. Mijn zus is een heeft meerdere kindjes op de wereld gezet ondanks gebruik van AD, wel zijn ze geboren in het ziekenhuis.

    Ik krijg ook niet continue meldingen, ik moest weer een heel eind teruglezen. Ik hoop dat ik op alle topics een reactie kan geven haha.
    Maar eerst iets anders: Ik ben ongesteld geworden!!! Een cyclus van 38 dagen dus dat kon erger. We kunnen nu echt van start! Ik ben zo blij :) Iemand vroeg me of ik ovulatietesten gebruik, ja is wel de bedoeling. Bij een fatsoenlijke cyclus verwacht ik mijn ovulatie op 26 jan. en mijn NOD op 9 februari. Maar goed, dat kan dus maar zo anders zijn. Met ovulatietesten heb ik er nog een beetje zicht op. Ik gebruik trouwens Glow voor het bijhouden van mijn cyclus, ook erg leuk bij een zwangerschap en als je kindje geboren is. Ovia vind ik dan ook een fijne app.

    Ons eerste kindje is geboren toen we nog in een appartement woonden, inmiddels zijn we verhuisd naar een eengezinswoning, ik moet zeggen dat ik de extra ruimte wel erg prettig vind. Al konden we ons op 73m2 ook goed redden hoor. Maar zeker nu ZL groter wordt en loopt is het wel fijn om zo de deur uit te kunnen.

    Ik ben de vorige keer in het ziekenhuis bevallen vanwege onze woning maar zou een volgende keer wel thuis willen bevallen als dat kan. Ik vond het helemaal niet prettig om halverwege in de auto te moeten stappen, zat thuis veel beter in de flow.

    En leuk, namen en spulletjes kopen! Ik zie zoveel leuke dingetjes voorbij komen! Ik ben daar nu wat meer terughoudend in. Al vinden we de namen die we voor de zwangerschap van ZL hadden nog steeds heel erg leuk. Qua spulletjes hoeven we nu natuurlijk veel minder aan te schaffen, we hebben bij de eerste veel in unisekskleuren gekocht zodat we het nog een keer konden gebruiken. Wel wil ik van het kamertje weer een fijn plekje maken en zou ik het fijn vinden als ons kindje ook wat eigen kleertjes krijgt en niet alles van zijn of haar grote broer moet dragen :)

    Ik sluit me er trouwens bij aan: een autostoeltje hebben wij ook nieuw gekocht bij de eerste, inmiddels geen ongeluk gehad dus die kan nog een ronde mee. Maar voor de veiligheid hebben wij ook voor een nieuwe gekozen.
     
    Momma2b vindt dit leuk.
  5. ElinevK

    ElinevK Bekend lid

    29 jun 2016
    771
    751
    93
    Vrouw
    PS @Wonderd, die badcape is in de eerste weken zoooo fijn en warm. Heel fijn als je kraamvisite je kindje wil vasthouden. Lekker om in te wikkelen!
     
  6. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend lief en leuk van ze!
    Leuk dat je ons blijft volgen, wij blijven jou ook heel graag volgen.
    Is het een beetje te doen, zo die eerste weken naar de echo toe?
     
  7. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    @ElinevK ; ik krijg ook geen meldingen. Dus ik kom eigenlijk elke keer dat ik tijd heb even kijken. Het kan hier hard gaan haha!

    Thnx voor je reactie op de AD. In principe is deze medicatie de meeste getest en is er veel over bekend. Ik mag sowieso geen borstvoeding geven heb ik gelezen, maar als het goed is zijn de gevolgen tijdens de zwangerschap nihil. Het kindje zal misschien wel moeten ontwennen, vlak na de geboorte...

    Heeee, dat is goed! 38 Dagen is netjes hoor. Wellicht word het nog wat korter. Maar jullie kunnen van start! Spannend, maar zo leuk! Ik ga straks weer even het lijstje bijwerken. Mocht het weer veranderen, mag je het ook zelf in het lijstje zetten hoor. Of je geeft de veranderingen door en doe ik het zelf als ik weer online ben.

    Goede oplossing. Unisex kleurtjes, maar dan toch eigen maken voor de tweede!
     
  8. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Pfff meiden... ik heb gisteren een BIZARRE avond gehad.

    Ik kwam terug van mijn werk en mijn vriend had de test gedaan.
    De uitslag was helaas niet zo positief. Als we deze test kunnen geloven, is mijn vriend verminderd vruchtbaar.
    Dit kwam hard bij mij binnen. Ik zag mijn hele kinderwens instorten.
    Mijn vriend was in het begin vrij luchtig erover. Maar tijdje later hebben we erover gepraat en was hij vooral erg bang dat ik hem minder leuk zou gaan vinden hierom. Ik snap zijn angst, maar ik heb hem even goed duidelijk gemaakt dat dat echt niet zo is!! En dat we er wel uitkomen.
    Maar natuurlijk was ik erg verdrietig. Ik had deze uitslag ook totaal niet verwacht.
    Dus ja ik zag mijn kinderwens echt even instorten. Maar na wat op internet te hebben gelezen, en gepraat met mijn vriend, is er echt nog geen man overboord. Er kan tegenwoordig zoveel! Het kan alleen zo zijn dat wij er iets langer over doen of dat we er hulp bij nodig hebben.
    Daarnaast zei mijn vriend ook dat zo'n test niet 100% betrouwbaar is. Er zit nog een tweede test bij en over een maand ofzo gaat hij die doen. Mocht er dan hetzelfde uit komen dan gaat hij wel even langs de huisarts.
    Gisteren kwam het niet zo binnen, maar nu ik er met een afstandje naar kan kijken, ja de test is niet 100% betrouwbaar. Het is een momentopname... Dus het kan idd zo zijn dat het allemaal alsnog meevalt.
    Neemt niet weg dat ik mezelf dwing er ook rekening mee te houden dat het allemaal niet zo snel zal kunnen gaan.
    Mijn vriend wil heel graag kindjes, hij baalt er heel erg van, maar is er ook van overtuigd dat 1 zelf-test nog niet alles zegt. Maar hij is zeker bereid om naar de dokter te gaan indien nodig, naar gynaecoloog en alles om voor een kindje te gaan.
    Dus het komt wel goed. Linksom of rechtsom. Wellicht met iets meer geduld en hulp. Misschien ook wel niet. Ik moet dit los proberen te laten en het proces zijn gang laten gaan.

    Maar...
    Nu komt het bizarre van de hele avond. Ene moment lopen de tranen over mijn wangen, van het niet zulk goede nieuws. Volgende moment zegt mijn vriend doodleuk "nou dan hoeven we ook geen condooms meer te gebruiken". Ik kijk hem aan en zie dat hij geen grapje maakt. Hij was serieus!!
    Dus heen en weer geslingerd tussen verdriet en blijdschap, wij gaan ervoor! Vanaf nu!
    We gaan geen voorbehoedsmiddel meer gebruiken en we gaan ons best doen voor een kindje. Bizar, zo bizar!
    Ik kon het ook gewoon niet geloven. Zat de hele tijd "echt, meen je dit, ben je serieus". Haha het voelde zo onwerkelijk allemaal. Zo'n rollercoaster.
    Maar na deze beslissing kon ik niet anders meer dan alleen maar volluit glimlachen en blij zijn. En ik weet, het komt wel goed met ons, wij redden het wel samen.

    Betekend, ik moet volgende week ongesteld worden, dan kan ik eind januari voor de eerste ronde gaan! (jeetje nog steeds zo bizar om dit hier neer te zetten)
    Ik ga vandaag foliumzuur halen, want daar moet ik nu dan wel mee gaan beginnen. En ik ga even een andere banner aanmaken. Hihi.
    En dan hoop ik in februari niet ongesteld te worden natuurlijk. Precieze datum moet ik nog even uitrekenen.
    Ik ga ook ovulatietesten halen. Toch wel. Zeker nu het kan zijn dat het wat langer duurt bij ons, wil ik toch dat we de meeste kans maken op het moment dat het kan.
     
    Sjaantje91, Orchid24 en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  9. Sel078

    Sel078 Bekend lid

    28 dec 2018
    764
    695
    93
    Vrouw
    Wow wat een heftige avond!! Ik weet dat het lastig is maar ik zou me ook niet vastpinnen op die test, het is inderdaad een zelftest en geen idee hoe betrouwbaar. Ook is het afhankelijk van wanneer hij zijn vorige zaadlozing heeft gehad geloof ik. Ik zou misschien inderdaad die andere test nog doen, maar als die ook minder is denk ik dat je jezelf wel helemaal gek maakt.

    Maaaar, super chill dat jullie gaan beginnen! Echt onwijs spannend!!! Hopelijk gewoon snel goed nieuws en dan is er niks aan de hand!:)
     
    Momma2b vindt dit leuk.
  10. San0804

    San0804 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.776
    2.173
    113
    Vrouw
    Oh hemel... ik schrik van je bericht... Ik hoop dat de uitslag van de test een ''foutje'' is voor jullie.. Maar gelukkig, kunnen ze tegenwoordig een heleboel! Dus uiteindelijk zal het vast allemaal goedkomen, daar moeten we dan maar vanuit blijven gaan. Ik heb ook een familielid dat maar niet zwanger kon worden, en uiteindelijk is het met IVF toch gelukt! Hoe mooi is dat! Ik hoop natuurlijk voor jullie dat het niet zover zal komen, maar het geeft misschien hoop, mocht het niet zo snel lukken als je zelf zou willen..

    Wel heel erg fijn denk ik, dat je vriend dan wel nu meteen wil beginnen! Daarom ben ik dan weer heel blij voor je! Wellicht starten wij nu ongeveer tegelijk! Mijn spiraal wordt woensdag eindelijk maar toch verwijderd! En dan verwacht ik donderdag mijn menstruatie.. en de 25e mijn ovulatie.. volgens mijn eigen berekening. Maar ik begin na mijn menstruatie gelijk met ovulatietesten. Spannend dat jij dit nu toch ook gaat doen. Hopelijk allebei eind januari voor ronde 1!!
     
    Orchid24 en Momma2b vinden dit leuk.
  11. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Momma2b; 29 jaar, eerste kindje, vanaf januari 2019
    Orchid24; 24 jaar, eerste kindje, vanaf april 2019
    MDvD96; 23 jaar, eerste kindje, ronde 05, NOD 18 januari 2019
    Wonderd;
    26 jaar, eerste kindje, ronde 01, zwanger!!!
    ThePhantom;
    24 jaar, eerste kindje, vanaf juni 2019
    Duitshollandsmeisje; 29 jaar, eerste kindje, vanaf januari/februari 2019
    Sjaantje91; 27 jaar, eerste kindje, ronde 01, NOD 22 januari 2019
    Kiekiek; 37 jaar, vierde kindje, vanaf februari/maart 2019
    Elraange; 36 jaar, vijfde kindje ( wv 1 engeltje), vanaf april 2019
    San0804; 25 jaar, eerste kindje, vanaf februari 2019
    Sel078; 26 jaar, eerste kindje, vanaf maart 2019
    BeeReis; 32 jaar, eerste kindje, vanaf mei 2019
    ElinevK; .. jaar, tweede kindje, ronde 01, NOD 9 februari 2019

    - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    @ElinevK ; wat is ook alweer jou leeftijd?
     
  12. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Ja snap ik. Ik ben zelf ook erg geschrokken. En die schrik voel ik ook nog wel, alleen is het nu weer met een gouden randje, omdat we nu wel alsnog ronde 01 in mogen. Lukt me best wel goed om me daar op te focussen, merk ik.
    Voor nu maar even afwachten allemaal. Sowieso wil mijn vriend wel heel graag weten waar hij nu aan toe is, dus mocht de volgende test ook niet zo goed uitvallen, gaat hij naar de ha.

    Wij gaan echt gelijk op dan! :D Hoe lang is jou cyclus?
    Ik heb die van mij op 27 dagen gezet. Maar dat is gebaseerd op 1 cyclus, dus kan nog veranderen.
    Maar ik moet volgende week ergens ongesteld worden, dan zou 27 januari mijn ovulatie zijn! Ik ga ook testjes kopen. Zeker nu wil ik dat stuk wel zeker weten.
     
  13. San0804

    San0804 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.776
    2.173
    113
    Vrouw
    Ja ik snap dat hij naar de huisarts gaat, mocht hij weer zon uitslag krijgen. Dan wil je toch wel zekerheid hebben.
    Mijn cyclus is meestal 24/25 dagen, maar ik heb nu 2 keer een uitschieter gehad van 36 en 38 dagen de 38 was februari 2018 en de 36 dagen waren november 2018. December 2018 waren het 24 dagen dus dat was weer normaal voor mij! Ik gebruik hiervoor de app Life, die geeft ook je eisprong weer, maar je moet wel zelf je aantal gemiddelde cyclus dagen invullen, hij berekent het dan op basis daarvan. Ik vind het wel een prettige app.
    Ik heb de testen van sensi-test gekocht, die worden hier in het ziekenhuis ook geadviseerd door de afdeling fertiliteit. En ze zijn ook goedkoper dan die je in de winkel koopt.
    Welke ga jij gebruiken?
     
    Momma2b vindt dit leuk.
  14. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    @Momma2b wow wat een avond!! Dat is zeker allemaal heftig. Wel heel gaaf dat jullie nu wel vroeger gaan proberen. Hoop dat het hoe dan ook toch snel lukt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit hé! Ik hoop dat de zelftest niet zoveel zegt maar de tijd zal het leren. Gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden om zwanger te worden mocht het natuurlijk niet lukken.
     
    Momma2b vindt dit leuk.
  15. duitshollandsmeisje

    18 sep 2018
    5.425
    7.266
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    @Wonderd lief je kadootje!! Ik hoop dat je ons soms ook een beetje op de hoogte houdt hier met updates! Geniet van je zwangerschap :)
     
  16. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Wat sneu van de uitslag voor jou en je vriend.. vind het wel heel goed van jullie dat jullie toch zo positief blijven. Verdrietig zijn erom mag en hoort erbij. Zoals je vriend ook al zegt die thuistestjes zijn niet 100% betrouwbaar, worden niet onderzocht door een lab. Mocht het inderdaad zo zijn, is er inderdaad heel veel mogelijk tegenwoordig. Denk dat het echt wel goed gaat komen!

    Wel super fijn dat jullie nu eerder beginnen! Ben ergens benieuwd of het juist nu heel snel gaat, omdat jullie denken van niet. Zal voor jullie duimen dat het allemaal goed gaat komen! Spannend zeg!
     
  17. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    Ik wil ook graag die van sensitest in huis halen. Waar kan je die goedkoop krijgen?
    Wat fijn dat je zo'n korte cyclus hebt. Gaan de maanden lekker snel. Hihi.
    Ik heb ook een app sinds een maandje. Vind het op zich wel een prettige app, alleen mijn ovulatie zal niet helemaal kloppen, want dat is een schatting van die app.
     
  18. Momma2b

    Momma2b Fanatiek lid

    29 nov 2018
    2.506
    3.485
    113
    Vrouw
    @duitshollandsmeisje en @Orchid24 ; dank jullie wel. :) Gelukkig leven we in een tijd dat er zoveel meer mogelijk is. Daarop blijven vertrouwen helpt me nu wel. En wie weet is die test idd niet te vertrouwen. Lastig hoor zelf de controle er niet over hebben. o_O
     
  19. San0804

    San0804 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.776
    2.173
    113
    Vrouw
    @ElinevK De Nijntje lamp vind ik bij Ali ook nog best prijzig (om bij Ali te bestellen dan). En dat vind ik een beetje griezelig.. want wat krijg je dan? Is hij wel hetzelfde? Net zo mooi? En hoe zit het met de kwaliteit? Ik vind dat zelf een beetje eng.. gewoon prul dingen bestel ik wel bij Ali.. maar grote dingen eigenlijk nooit, omdat ik het niet zo vertrouw, dan koop ik het liever gewoon in de winkel.. Dan weet ik zeker dat ik geen troep opgestuurd krijg (ik wil hiermee niemand beledigen die dit wel doet!).
    Of heb jij de lamp zelf gekocht via Ali ? Of ken je iemand die dat heeft gedaan? Als ik de reacties op Ali lees zijn deze niet zo positief.. mensen ontvangen beschadigde producten, of de opdruk is heel lelijk..
     
  20. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.401
    13.232
    113
    Vrouw
    Dat is ook het lastigst van het hele zwanger worden etc.. geen controle hebben.. het komt zoals het komt, proberen er niet al te veel druk op te leggen. Ook al is dat ook weer super lastig!
     

Deel Deze Pagina