Wij willen graag voor een tweede gaan maar ik merk dat ik erg onzeker ben.. Onze dochter is in januari geboren na een lang traject en veel tranen. In aug. 2016 heb ik een bbz gehad en hierna gediagnosticeerd met pcos.. hiervoor Clomid en hormoon + ovulatie spuiten. Door de borstvoeding heb ik nog geen menstruatie gehad (of misschien toch door pcos) we zouden de kids graag dicht op elkaar hebben maar alles in mij zegt dat dit niet gaat lukken. Ik weet dat je menstruatie langer kan duren ivm borstvoeding maar toch.. is het overdreven als ik aan een afspraak met het zh denk?? Iemand ervaringen hiermee?
Heb je Facebook? Ik ben lid van een (geheime) facebookpagina 'borstvoeden en meer'. Daar zie ik heel regelmatig dit soort vragen voorbij komen, meerdere moeders in dit schuitje. Niemand anders kan zien dat je hier lid van bent, behalve de moeders die ook lid zijn (maar dit zijn er niet mega veel). Als je dit zou willen, stuur me maar een PM, dan kan ik je misschien toevoegen
Ik heb bij de oudste ook clomid geslikt vanwege pcos. Na de bevalling ook lang borstvoeding gegeven en mijn cyclus kwam pas na 18 maanden op gang, toen ik de voedingen ook wat meer ben gaan afbouwen. Misschien door de combinatie van pcos en borstvoeding dat het zo lang duurde, maar toch lees ik het vaker bij moeders die borstvoeding geven dat het heel verschillend kan zijn wanneer het op gang komt. Wij hebben toen besloten ook gelijk voor een 2e te gaan en ik bleek toen wel een redelijk regelmatige cyclus te hebben, alleen wat langer dan gemiddeld. Zo was ik de 4e maand spontaan zwanger! Dus het hoeft niet veel te zeggen hoelang het duurt, je lichaam kan het zomaar ineens beter oppakken dan voor je eerste zwangerschap. Succes!
Ik had na 8 maanden mn eerste menstruatie. Wel tot 15 maanden borstvoeding gegeven. Heb ook pcos maar nu na 16 maanden voor het eerst een bijna regelmatige cyclus (iig beter dan 60 dagen of wat maar uitkwam). Mei was na november de eerste keer...juni gewoon weer. Dus de zwangerschap kan juist de cyclus ook beter maken. Overigens nog wel pcos. Vind zo kort na je 1e bevalling wel snel, ik had wel 6 maanden nodig om weer enigzins zonder te veel pijn in banden enz. bepaalde sporten te kunnen doen. En je kunt ook best zwanger worden tijdens borstvoeden hoor...haha..je weet namelijk meest toch niet of je al een eisprong hebt gehad, tot je opeens weer ongesteld wordt. Zat mensen die opeens toch weer zwanger blijken terwijl ze denken dat het nog niet mogelijk was.