ik zit hier met een probleem zelf wil ik heel graag zwanger worden van de 2de kind bijna een jaar geleden wel een miskraam gehad maar nu zo iets van moet wachten want zit op een nieuw afdeling moet me zelf bewijzen want mijn volgende contract is vast of eruit wie heeft hier ook in zo een situatie gezetten? moet nog een paar maanden wachten maar is zo moeilijk
Hoi ik snap zeker dat dat moeilijk is, wij moesten ivm ziekte bijna 4 jaar wachten voordat we voor ons wondertje mochten gaan. Dat was zeker niet makkelijk. De wens was zo groot maar het kon helaas niet, veel verdriet om gehad. Maar nu we ons eerste kindje verwachten ben ik alles vergeten en geniet ik ontzettend van de zwangerschap. Ik hoop voor jou dat het jaar snel om is en jullie voor een tweede wondertje kunnen gaan.
Lastige situatie.. Toen ik zwanger werd wist ik ook al dat ik (omdat ik 3 jaar in dienst was) eruit moest of een vast contract moest krijgen. Omdat ik in de kinderopvang werkte wist ik dat ik sowieso geen vaste aanstelling zou krijgen dus heb er voor gekozen om toch zwanger te raken.. Als ik bij een andere werkgever zou beginnen en een tijdelijk contract zou krijgen zat ik met hetzelfde als ik zwanger zou raken.. Maar nu merk ik dat het toch wel ontzettend lastig is om aan een baan te komen.. Dus ik zou zeggen, als je een leuke baan hebt, schuif het (hoe moeilijk ook) nog een paar maandjes vooruit.. Zekerheid is toch wel heel erg fijn en een baan vinden op dit moment valt niet mee!
ik moet nog 3 maanden wachten voordat ik te horen krijg of ik een vast contact krijg de kans is groot maar je weet maar nooit omdat ik een miskraam in dit bedrijf ooit gehad heb weten ze wel van mijn wens en vinden ze vast en zeker wel een andere reden als het moet. (al zou deze rede niet kloppen)
natuurlijk is het moeilijk maar ik persoonlijk zou een kinderwens daar niet van af willen laten hangen omdat het niet vanzelf sprekend is om zwanger te worden. Zekerheid zul je nooit hebben in dit leven. Succes
+1 Er voor gaan meis , wie zegt dat je binnen drie maand zwanger bent ! Je zit bij de geluksvogels of bij de pech vogels , ja en dat weet je nooit.
Helemaal mee eens Ik ben mei 2012 begonnen bij mijn huidige werkgever, en nu dus 25 weken zwanger. Je weet gewoon niet hoe lang het duurt..bij ons was het gelukkig heel snel raak Succes meid.
Ik begrijp helemaal in welke situatie je zit. Ik zit op dit moment in hetzelfde schuitje, maar weet voor ongeveer 90% zeker, dat mijn contract zal worden omgezet in een vast contract. Maar toch hebben we besloten nog even te wachten. In maart hoor ik of het doorgaat, of niet. Maar ik begrijp heel goed waarom je verstand zegt te wachten, maar je hart er juist voor wilt gaan. Ik kies er voor nog even te wachten, om toch die zekerheid te hebben. Voor mij valt er dan een bepaalde last af, waardoor ik minder stress heb. En stress kan er juist voor zorgen dat je moeilijk zwanger wordt. In jouw situatie kan het ook geen kwaad om nog even te wachten. Maar wat zou je bijvoorbeeld doen als je contract niet zou worden verlengd? Praat eens goed met je partner, en in hoeverre jouw (vaste) baan belangrijk is, om voor een zwangerschap te gaan. Als dat geen obstakel is, dan kun je er natuurlijk ook voor kiezen om na al te gaan beginnen.
Ik heb nooit mijn kinderwens in de weg laten staan door een baan, maar ik weet niet hoe jouw financiele situatie eruit ziet. Voordat je zwanger bent en het gaat vertellen ben je ook 3 maanden verder.
Hier heb ik een jaarcontract.. En die loopt de maand voor mijn uitgerekende datum af. Dus ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren Maar ik wou mijn kinderwens ook niet door mijn werk laten bepalen.. Officieel mag ze me daar natuurlijk niet om ontslaan, dus ben benieuwd wat de reden is als ze mijn contract niet zou verlengen. Heb verder namelijk wel het idee dat het prima gaat daar.
stel ,je wordt snel zwanger, dan heb je toch nog drie maanden de tijd voordat je het hoeft te vertellen? dus dan weten ze het nog niet op het moment dat je een vast contract krijgt of bedoel je juist dat je dan geen inkomsten meer hebt?