Afvallen; wanneer aan de bel trekken?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Myo, 27 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ik weet dat je best wat kunt afvallen zonder dat het direct schadelijk wordt. De baby pakt wat hij/zij nodig heeft. Alleen heb ik niet zoveel reserves. Ik ben 1,77 m, woog 56,5 kg en weeg nu ondertussen 54,5 kg. Het ziet er nog niet naar uit dat de misselijkheid op z'n retour is. Ik eet weinig en van wat ik eet, komt de helft er weer uit. Ik krijg dus wel iets binnen. Maar wanneer moet ik aan de bel gaan trekken denken jullie?
    Ben ook vreselijk duizelig steeds, maar dat kan er natuurlijk ook gewoon los van staan.

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou nu aan de bel trekken, ook ovm het overgeven; beter een keer onnodig bellen dan niet bellen terwijl het wel noodzakelijk is. Ik weet nu of je bv al medicatie gebruikt tegen de misselijkheid?

3. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Als je zoveel moet overgeven zal i, aan de bel trekken als ik jou was.
    Verder is je BMI nu 17,2 wat natuurlijk zo wie zo te weinig is. Ook voor je zwangerschap, toen je nog zwaarder was, had je al een te laag BMI....

4. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik zou ook even de vk bellen. Het is daarbij warm buiten waardoor je snel kan uitdrogen. Uiteraard pakt je kindje wat hij nodig heeft maar als er op den duur niets meer te pakken valt houdt het een beetje op. Ik zou wel even bellen en dit doorgeven. Ze hebben echt liever dat je 10 keer voor niets belt dan 1 keer te weinig. Je maakt je blijkbaar zorgen, ook dat is niet goed voor de kleine.

5. Rinkeltje

Rinkeltje Actief lid

2 mrt 2014
    134
    0
    0
    Mijn advies is feitelijk hetzelfde als hierboven, ga even bij je huisarts langs, wellicht kan die n tabletje geven tegen de misselijkheid. De verloskundige kan misschien wat voedingsadviezen geven, zodat je genoeg eiwitten, mineralen en vitamines binnenkrijgt.
    Ik ben 5kg kwijtgeraakt in de eerste 3 maanden, omdat ik te misselijk was om te eten, maar hoefde gelukkig niet te spugen, dus wat ik binnen kreeg, werd gebruikt. Daarnaast woog k bijna 95kg, dus kon die 5 prima missen.
    Sterkte en hopelijk kun je snel genieten van je zwangerschap (en komen er wat gezonde kilos bij om je lichaam wat sterker te maken)

6. Rinkeltje

Rinkeltje Actief lid

2 mrt 2014
    134
    0
    0
    PS: de duizeligheid is waarschijnlijk van alles bij elkaar; bloeddruk, voeding, hormonen. Het kan zijn dat sommige soorten eten je misselijkheid erger maken, bijvoorbeeld brood of aardappels of vlees. Ik had het het ergste met koffie en aardappel, is voor ieder verschillend.
    En een kleine geruststelling, je kindje neemt over het algemeen de voedingstoffen die het nodig heeft, desnoods uit jouw lichaam ipv je voeding. Die zal dus minder snel iets tekort komen dan jou. Zaak is dus simpelweg jouw lichaam gezond te houden. Succes!

7. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Contact opnemen met vk zou ik zeggen

Deel Deze Pagina