Zwanger worden/zijn van een 3e kindje!! (2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door surf, 22 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saskia81

saskia81 Bekend lid

23 mei 2011
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja...wat houd me tegen. Het huis wat te klein gaat worden, kids moeten dan samen op een kamer. Auto te klein, hoewel een 7 zitter dan makkelijke oplossing is, en de angst zal het gezond zijn, kan mijn lichaam het aan.

De voors zijn mijn nog altijd zo hevige verlangen naar een vierde, terwijl ik super gelukkig ben met de twee meest prachtige, lieve meiden en super heerlijke zoon die je je maar kunt wensen.

zucht.....moeilijk toch.

Bah Surf die hoodfpijn. Is het geen spierspanningshoofdpijn. Die heb ik ook heel lang gehad. die kan dagen aanhouden

2. saskia81

saskia81 Bekend lid

23 mei 2011
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh en C.hieltje moet nog altijd om de 5 maanden op controle komen. Dan maken ze weer een echo en prikken ze zijn bloed om alle leverenzymen te controleren. Tot nog toe gaat alles super. We zijn zo dankbaar voor dit heerlijke ventje.

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    fijn wel dat er goede controle is, toch? of toch ook elke keer weer spannend?

tja sas, hier ook... ik weet niet wat ik wil. ergens is er dat verlangen, maar is het echt het verlangen naar een vierde kindje, of is het het verlangen naar de o zo bijzondere periode van zwanger zijn, bevallen, borstvoeding, zo'n hummeltje die zich zo prachtig ontwikkelt tot een heel eigen persoontje? ik weet het niet. praktische bezwaren heeft vooral mijn vriend (die eigenlijk twee kindjes al heel mooi vond, maar drie nu super vindt en laatst uitsprak dat we eigenlijk nog helemaal niet zo'n groot gezin hebben...). in huis past het, als mijn vriend zijn werkkamer opoffert, dan heeft elk kindje zijn eigen kamer, anders zouden er twee bij elkaar moeten, maar is dat nou zo erg als ze zo jong zijn?
    auto is hier geen probleem, we hebben een 7-zitter, alleen hebben we dan weinig kofferbakruimte (maar ja, voor weekendjes weg of vakantie zijn er toch van die mooie dakkoffers te koop?) verder financieel moet het ook lukken, waar er 3 opgroeien, kunnen er ook wel 4 opgroeien...

en ja die hoofdpijn... zou ook spanningshoofdpijn kunnen zijn... ik heb dat gehad rond mijn eindexamen, toen is het met een paar keer accupunctuur weg gegaan. en eerlijk is eerlijk, de vraag over de vierde houdt me erg bezig, heb het ontzettend druk op mijn werk, moet nog heel veel regelen voor de bruiloft, maar ik zou niet weten wanneer... kortom, t is erg druk op het moment... beetje te druk eigenlijk...

komt wel weer goed hoor!

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    en oja wat hier ook wel meespeelt is die hele BI van mij... het wordt tot nu toe bij elke zwangerschap erger... bij FJ liep ik op het laatst op krukken, nu bijna een jaar later gaat het eindelijk wat beter.
    ben er met werken een jaar (onbetaald want ZZP-er) tussenuit geweest...
    zou het bij een volgende zwangerschap weer erger zijn? mijn vriend is bang dat ik in een rolstoel terecht kom (was ie deze keer ook al...), maar ik heb geen idee hoe reeel deze angst is...
    nou goed, ik heb ook al gezegd tegen mn vriend, we hoeven toch niet nu te beslissen.
    als we er voor gaan, wil ik in ieder geval tot na ons huwelijk wachten, maar mssn besluiten we ook wel om het hier bij te laten... ik weet het echt nog niet...

5. saskia81

saskia81 Bekend lid

23 mei 2011
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeilijk he Surf...het houd mij ook zo vreselijk bezig. Mijn man vind nummer 4 een heel mooi idee, maar hij zegt. Jij moet het doen dus jij moet de keuze maken. Ik begrijp wat je zegt. Dat de hele periode zo speciaal is. Ik vind alle 'laatste keren' zo vreselijk verdrietig...heb er echt soms een down gevoel door. Dan voel ik me vaak ook weer heel schuldig, want wij hebben drie prachtige kids en hebben toch niets te klagen? En wie zegt me dat de wens na een vierde wel tot rust komt?
    Financieel kunnen wij ook wel een vierde kindje...en we kunnen ook altijd nog vverhuizen of verbouwen zodat ze later allemaal een eigen kamertje hebben. Dus voor alles is een oplossing inderdaad. Wat weerhoud me er dan toch nog van om er voor te gaan??
    Ik wil het ook nog even laten rusten. Ben eerst deze zomer heerlijk 9 weken vrij van me werk. Dan wil ik proberen heerlijk te genieten met onze drie schatten. Als C.hiel twee is wil ik pas weer over de keuze nadenken, hoewel ik me afvraag of ik het zolang in de ijskast kan zetten.....

Sterkte met je hoofdpijn meid. Je hebt het inderdaad ook wel erg druk. Wel leuk deze tijd zo naar je bruiloft toe leven.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Oe m'n broer en schoonzusje hebben om 20 u echo... Dan weten ze wat hun tweede kindje is... Ze hebben n dochtertje en ik denk (door de nub) dat ze nog n meisje krijgen... Ben benieuwd!!

7. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Oh leuk Surf...je krijgt te horen wat het geslacht is...zo te lezen?

Saskia: hier was de zwangerschap van nr vier onverwacht. Maar ik herken de wens naar een vierde wel. Alleen, als ik nu terug kijk, speelde het 'nog een keer zwanger willen zijn' een grote rol bij die wens. Dat hele speciale...de dikke buik, de schopjes, de geboorte etc. Ook was ik rond de tijd dat ik ik die verlangens naar een vierde had ong 9 maanden na de geboorte van F. Toen gingen we er bij de andere meiden ook weer 'voor'... Dus ook dat speelde mee. We hadden eigenlijk net de knoop door gehakt dat het bij drie bleef...en daar had ik uiteindelijk ook echt vrede mee. Het is toch een fase waar je door heen moet en ik heb wel eens een artikel gelezen dat je dan echt een rouwperiode door moet... Succes met tobben;) Nu nr vier zich onverwachts aankondigd...zie ik toch echt wel weer de bezwaren...in die tijd werden ze een beetje te roze gekleurd. Maar goed...reuze welkom hoor!

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    smile: jaaaa, ze krijgen een zoontje!

9. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Je zat er naast Surf :)....maar leuk...een jochie!

Wij gisteren een pretecho gehad. Heb toch niet zo genoten van de 10 weken echo...dus wilde er graag nog een. Leuk hoor. Ook heel even 3d gekeken, wonderlijk zeg! En jeb, ook wij weten het geslacht...maar dat houd ik lekker nog even stil;)

10. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    oooo smile, kan je het echt voor je houden??
    kan je me niet pb-en? Ik zal echt mn mond houden!

wel gaaf dat jullie nog even een extra echo hadden, heb ik ook altijd gedaan, alleen dan rond 16-17 weken... kon je er nu meer van genieten? ik hoop het van wel!

en ja, ik zat er naast... het gevoel van mn schoonzusje was aanvankelijk jongen, maar toen dacht ze toch steeds meer een meisje, maar het is toch echt een jochie, dus je eerste gevoel zit vaak wel goed...

11. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Nope...voorlopig houden we het stil ;)
    En ja, ik vond het nu echt wel genieten hoor, zo'n kleine frummel.
    Twas ook even om de moed er in te houden...gezien de misselijkheid maar blijft voortduren.

Tweede kindje voor je zus...is vorige keer alles goed gegaan??

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ah jammer... nou ja, je weet me altijd te vinden als je het kwijt wilt ;)

ja die ellendige misselijkheid zeg! ik hoop echt dat het nu eens een keertje klaar is hoor! sterkte ermee!!

ja tweede kindje voor mn broer en zs, vorige keer alles goed gegaan, nu voelt ze zich ook prima, wel wat moe, maar verder super. ze was ook snel weer herstelt van de bevalling, geen bi oid, hun oudste is nu 9 mnd en die zal 14 mnd zijn als de tweede geboren wordt. ze wonen op 3 en 4 hoog in A'dam, dus dat is nog wel een uitdaging (zonder lift!) met twee van die kleintjes, maar goed, daar kiezen ze zelf voor hihi
    daarom zijn wij uit A'dam weggegaan, ik zag dat echt niet zitten, dat gesjouw, vindt het nu al zo'n gesjouw met die mc naar de auto...

ik zat net een forum te lezen over grote gezinnen, leuk hihi. helpt natuurlijk niet bij het tot rust laten komen van mijn babykriebels...

we zijn bezig met een vakantie uit te zoeken voor de zomer. we zouden eigenlijk niet gaan ivm ons huwelijk, maar we willen toch graag nog 2 weekjes met elkaar weg. dus hebben nu een leuk vakantiehuis gezien in de dordogne met grote tuin en zwembad, denk dat we die morgen gaan boeken. heb er nu al zin in!
    gaan jullie nog weg van de zomer?

13. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hahah, een grote gezinnen forum, ook leuk om op te neuzen ;)

En dat klinkt super...vakantiehuis met zwembad. Wowie...waar vind je zoiets?? Hier wrs niet op vakantie. Dit jaar nieuwe keuken gekregen, trapkast laten timmeren, net nieuw vloerkleed besteld en ook nog een andere auto... Vakantie zit er denk ik niet meer in. We zijn in elk geval niet actief aan het kijken...

14. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik heb nu wat gezien op basic-travel.com, we hebben ook geregeld geboekt bij topictravel. Of via MP, ook vaak leuke dingen te huur.

Nee, jullie hebben ook al n hoop kosten gehad idd...

Was vanmiddag bij de boekpresentatie ban mijn broers 2e boek. Ik werd op het podium geroepen en kreeg officieel het eerste exemplaar uitgereikt, zo bijzonder, zo lief! Ik natuurlijk enorm trots en mijn ouders, die er ook waren, natuurlijk dubbel trots, 2 van hun drie kk daar op het podium hihi
    Nu net thuis, gegeten en kindjes in bed gedaan. Even bankhangen en dan lekker vroeg slapen!

15. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Wow, wat voor boek precies? Nieuwsgierig!
    Enne...was je er wel een beetje op gekleed. Of is dat sowieso de verwachting als je naar zo'n presentatie gaat? Geen verstand van. Misschien zat je net in je kloffie en werd je het podium op geroepen, hihi.

Vrijdag naar de kapper geweest. Heb zelf slag in mijn haar en heb mijn haar nu laten krul knippen. Was er om half vier en was om twintig voor vijf klaar. Maar wel met resultaat. Veel meer krul in mijn haar, zoals ook de bedoeling is van krulknippen.

Hier het interieur wat verander. De kast verschoven en opeens zeeen aan ruimte! Dat we dat niet eerder hebben bedacht. Gelijk een karpet besteld van 2,30 bij 2,30 als speelkleed voor de kids. Nu nog iets voor aan de muur boven de bank. Zoooooo moeilijk. Kwam een leuk schilderij tegen, maar die was 1750 euro...beetje te veel.
    Wat hebben jullie boven de bank hangen??

16. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    welke boeken hij heeft geschreven doe ik even via pb, anders wordt het wel heel herkenbaar allemaal hier hihi

ik was wel netjes gekleed, niet super ofzo, maar was prima voor op het podium, dus dat was gelukkig goed gegaan!

o leuk krullen! ik heb megastijl haar en ik zou wel eens krullen willen hebben, maar ik heb het nog nooit aangedurfd om echt een permanentje ofzo te nemen... nu voor de bruiloft laat ik het groeien, dan kan ze er meer mee (zei de kapster dan), dus nu alleen steeds puntjes bijknippen ;)

o leuk, beetje schuiven, hou ik van! en super dat je nu opeens zoveel (optische?) ruimte hebt, altijd mooi!
    wij hebben drie schilderijtjes op canvas boven de bank hangen. hebben we 6 jaar terug mee genomen uit Thailand. Gekocht op een marktje daar... niet duur, maar superleuk (het zijn 3 kindergezichtjes, wilde ze toen hebben hebben voor op de babykamer, waren net 1 maandje bezig voor onze oudste en ik was over tijd..., uiteindelijk dus niet op de babykamer gehangen, maar boven de bank hihi)
    iets van 1750 euro zou ik in ieder geval nooit doen, vind ik erg veel geld... maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
    boven de tv hebben we mooie foto's uitvergroot (50*50) van de kinderen ( nu nog twee, moet nog een mooie van FJ bij komen).

17. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ja, pb maar ff!!

http://www.welke.nl/lookbook/smile/Interieurideeen/justyna/Mooie-donker-grijze-hoekbank-met-kussens-in-een-honing-kleur.1334836197Is
    Misschien gaan we voor zoiets. Een plank met lijsten er op. Is wel onze stijl. Wij hebben een vergelijkbare hoekbank, alleen onze muur is wit...
    Tja, optische ruimte, eigenlijk wel, maar ook praktischer ingedeeld. We hebben de kast verschoven naar het smalste stuk van de woonkamer. Altijd gedacht dat dat niet mooi zou zijn. Maar het kan prima en nu is er een breder stuk aan de voorkant over. Wat dat betreft meer speelruimte voor de kids.
    Verder kopen we nog een ixxi (ff googlen op ixxi design) voor aan een andere wand. We hebben een leuke schets van onze drie meiden laten maken die we hier op willen afdrukken. Tja, is over een half jaartje dan wel aan vervanging toe, maar goed...

18. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hmm, je linkje doet t niet...

Ixxi ga ik zo (op m'n lappie) even googlen. Leuk!
    En optisch of niet, heerlijk dat je nu meer ruimte hebt!
    En tja, die moet dan wel vervangen idd... Maar goed dat kan ook over 2 jaar nog hoor!
    Wij hebben 2 foto's van de jongens hangen, FJ moet daar nog naast, maar van de jongens is n strandfoto, en dan wil ik de foto van FJ in dezelfde stijl, dus hopelijk deze zomer een mooie foto van haar maken op het strand... Dan kan die er naast.
    Ik loop trouwens helemaal hopeloos achter met foto's. Heb nog n aantal boeken te maken en ik heb nog n lijstje voor FJ, waar van elke mnd een foto in kan (een jaar lang), die kan ik nu tot 11 mnd vullen... En dan als laatste haar verjaardagsfoto erbij.
    We hebben ook nog de geboortkaartjes van de jongens ingelijst, wil die van FJ ook nog doen en dan moeten ze ook alledrie nog worden opgehangen op n mooi plekje...
    Werk zat dus!

19. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Mijn linkje doet het niet? Grom. Dan maar even opslaan en hier delen. Komt ie

20. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0

Deel Deze Pagina