Zwanger worden/zijn van een 3e kindje!! (2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door surf, 22 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Vanochtend gewerkt, presentatietje gegeven in tv's klas over de wilde dieren in Afrika. Geluncht, druk bezig geweest kleren bij elkaar te verzamelen en in te pakken. Nu moet t alleen nog de auto in. Daarna zwemles en dan door naar het weekendje weg met ouders en broers met aanhang en kindje. Gezellig!!!

Gelukkig heb je nog 7-8 weken te gaan voor de klusjes die nog staan!

Fijn weekend!

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Smile? Alles ok bij je?
    Een week niks gehoord...

Afgelopen weekend heerlijk familieweekend gehad. Verder deze week druk met kindjes en werk...
    Gisteravond voor het werst sinds anderhalf jaar weer Zimba gedaan en het ging super, geen bekkenpijn, zo blij!!
    Vanaf dinsdag begonnen met n nieuwe uitdaging, breien! Het Leekens opeens leuk ombeenwarmertjes voor FJ te maken, dus heb wol, pennen en boekje '300 tips en technieken" gekocht. Ooit, toen ik 8 was weleens een lapje gemaakt,maar verder nooit... En vanavond waren ze klaar, zijn mooi geworden. Morgen passen,hopelijk zitten ze goed. En dan weer n nieuw projectje bedenken ;) misschien slofjes voor de kindjes en m'n neefje op komst...

Nu lekker slapen, manlief is weg, dus de oudste ligt bij me in bed en de middelste met zijn matras naast me ;) zaterdag is ie weer thuis en dan gaat iedereen weer op zijn eigen plekje hihi

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ja...hier alles goed!! Wel in andere topics gereageerd...maar hier niet...foutje ;)
    Breien, aaah, leuk! Net als haken. Je kunt zulke leuke dingen maken! Ik kan dr niks van...laat het graag aan anderen over, haha.

Gezellig met zn allen slapen. Zou ik niet kunnen.

Hier vannacht weer misselijk geworden, hopelijk van korte duur...pffff. Had net zo veel energie de laatste dagen. Beetje een domper dus. Heb ook slecht geslapen...misschien ligt het daaraan..

4. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Zo. Misselijkheid voor 1 dagje gelukkig ;)
    Verder geboortekaartjes frustraties. Heb zelf eentje ontworpen..maar drukkers willen hooguit 1 proefdruk gratis geven. Bij de meesten moet je ook nog een euro of 3 betalen. Heb nu 1 proefdruk laten maken...maar op dat papier komt het echt niet mooi uit. Ben geneigd om toch maar een 'gewoon' kaartje uit te kiezen...zucht

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Wat irritant zeg dat ze niet een extra proefdruk willen maken!
    Dan kan je toch nooit goed kijken wat je mooi vindt! Wij hebben het ook bij n drukkerij besteld, maar die zit hier om de hoek, dus ben even langs gegaan om papier uit te zoeken, daarop hebben ze de proefdruk gemaakt en dat was dus ook goed gelukkig...

Drukke week hier, maar ook bewust even niet geweest... Ik zit namelijk weer in dubio... Ergens weet ik dat ik geen vierde kindje wil, maar toch eigenlijk zo graag ook wél... Ik slik elke avond met tegenzin die stomme pil, wil m eigenlijk gewoon laten staan. Ik weet ook dat er niet nog n kindje bijkomt, dus ik moet me er echt even over heenzetten, maar ik heb het er nu wel zwaar mee. Ook nog niet verteld aan manlief, dus even strijd met mezelf!

Gelukkig was de misselijkheid maar 1 dag, hopelijk nu niet meer misselijk tot het eind van de zwangerschap. Heb je al last van de laatste loodjes of valt het mee? Is het een beetje te doen met je drie meiden om je heen?

Vanaf nu ben ik er weer gewoon hoor!

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ah Surf...gezellig!
    En weer die strijd...lastig...misschien komt het ook omdat je net getrouwd bent? Veel voorbereiding, gaaf feest....en dan keert de rust weer terug. Tijd om overal over na te denken etc. Had ik wel na ons trouwen. Begon ik me af te vragen of we niet eens moesten verhuizen etc...

Hier is het een beetje onrustig. Gisterochtend kreeg ik weeen. Op de seconden nauwkeurig om de twee minuten en een minuut lang. Toen ik dacht: nu moet ik bellen...ben ik mn bed uit gegaan om mn lenzen alvast in te doen. Toen trok het weg. Even later ging ik weer liggen om F de fles te geven en toen begon het weer. Als ik ging staan was het weg. Vreemd. Volgens mij ben ik nu net mijn slijmprop verloren. Een enorme klodder...maar wel zonder bloed. Mmmm...allemaal nog een beetje te vroeg. Verder is de zwangerschap nog prima te doen. Ben alleen een beetje moe.

Heb een andere drukker gevonden en nog een proefdruk binnen. Maandag of dinsdag krijg ik nog een 'officieel' kaartje daar gaan we dan tussen kiezen...

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ojee, dit is nog wel wat vroeg ja... Hopelijk blijft de kleine nog even zitten! Rustig aan (voor zover mogelijk natuurlijk!) en hopelijk kom je de komende nachten nog wel aan je nachtrust toe...

Fijn morgen dus nog n proef, hopelijk is t naar je zin, want als het gaat rommelen dan kan je het maar beter geregeld hebben, toch?

Ja je hebt denk ik wel gelijk. En het is ook denk denk ik dat ik bij de vorige onrustige periode had bedacht dan in november/december weer te willen proberen en dat is het nu bijna en we gaan dus niks meer doen en dat levert blijkbaar een innerlijke strijd op...maar komt goed hoor, moet er doorheen! Genoeg andere kindjes om van te genieten gelukkig!!

8. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Tja...het blijft denk ik altijd een soort van rouwproces. Het is toch weer een fase die voorbij is... Van mensen om me heen van wie de kinderen ouder zijn zeggen overigens wel heel vaak niet weer terug te willen naar die hectische tijd. Even doorbijten dus?

Gisteren proefkaartje niet gehad, hopelijk vandaag! Ben benieuwd.

9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ja hopelijk vandaag dan!

Alles weer rustig in je buik??

10. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He surf, knuffie voor jou! Hier ook de twijfel nog steeds, maar ook bij manlief.

Smile.....ja het komt nu wel dichterbij he....balen van die misselijkheid zeg!
    Alles verder in orde?

Hier twee wkn geleden bij gyn geweest, onigi ging raar doen.....althans mijn cyclus.....iemand opperde met mijn verdere klachten overgang. Daarvoor bij hem een echo gehad en toen zag hij op dag 10 niet eens een eitje, daarna hoorde ik dat en werd ik toch wel erg bang......dus met zeer onregelmatige ongi weer naar hem toe.....echo goed, eitjes te zien, en bloed wees niet een direct fase van overgang aan....maar wel dat mijn schildklierwaardes niet goed waren....en gezien mijn rare vage klachten wilde hij me nog eens prikken over nu twee wkn. Als dit het is bega ik een moord!!!! Mij HA heeft me nooit serieus willen nemen met alle gevolgen vandien.....verklaart ook mijn vmk's ( en verkeerde innestelingen) .........

Dus weer heel wat ad gang.

11. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ai Goofychick...dat klinkt niet fijn. Hier komt ook schildklier in de familie voor. Zeker niet leuk...wel goed mee om te gaan. Maar idd nogal frustrerend als dat in het verleden wellicht de veroorzaker was van andere dingen :(

Hier trouwens niet meer misselijk hoor! Ga de laatste vijf weken echt nog even genieten. Wel last van bekken, brandend maagzuur en vermoeidheid, maar och, dat zijn bij mij misselijkheid vergeleken maar kleinigheidjes ;)

Tweede kaartje nu ook binnen...pffff...moeilijk!!!

12. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Rustig hiero!
    Hier druk bezig.
    Kaartjes uitgezocht...nou ja...eind van de week nog een proefdruk en dan echt kiezen. Enveloppen al wel besteld.
    Babykamer uitsoppen en inrichten. Morgen nog wat kleertjes kopen. Allemaal weer op de laatste schiet ;)

13. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    goofy: wat een schrik zeg! gelukkig niet de overgang, dus als jullie je wens voor een vierde nog willen uitvoeren kan dat gelukkig nog! maar schildklier die niet in orde is is ook absoluut niet fijn! sterkte!

smile: oeoeoe, nog maar 4 weken!! wow, wat gaat het snel! bijna het kaartje klaar dus.... kamertje al wel helemaal naar je zin? en de naam dus ook echt definitief, of toch nog twijfels? Gelukkig niet meer misselijk, wel wat andere klachtjes er voor in de plaats, hopelijk is dat te handelen met die meiden van je...
    en dan aftellen maar! spannend, spannend!
    mijn schoonzusje is 8 november uitgerekend, met de eerste was ze een week overtijd, dus ik verwacht het op zich niet eerder, maar het is toch altijd weer spannend die laatste weekjes...

hier nog heftig in strijd met mezelf, wel ook uitgesproken (in een grapje) dat ik graag nog een beebje zou willen en ook weer niet. hij is heel duidelijk dat het zo mooi is, we compleet zijn, een prachtig gezin hebben en hij hoeft ook echt geen vierde meer... dus het is gewoon voor mij nu een fase van afsluiten en dat is lastig (blijkbaar!)
    ik hoop elke maand dat ik toch niet ongesteld word, wat ik natuurlijk wel gewoon word, en elke avond spookt het door mn hoofd om die pil stiekem niet te slikken, maar dat doe ik natuurlijk niet, ik slik m braaf. kortom, even een gevechtje op het moment...

verder lekker herfstvakantie hier. ik ben ook altijd vrij, heb alleen een meisje die graag doorgaat in de vakanties, dus die komt dan bij mij thuis voor de begeleiding. vanochtend een paar uurtjes, morgenochtend en vrijdagochtend. we hebben voor de BSO een 44 weken contract, dus 3 vakantieweken wel (die gebruiken we voor de zomervakantie) en dan de korte vakanties is de oudste gewoon thuis (omdat ik in principe ook vrij ben) en de jongsten zijn wel naar de opvang want daar bestaat het 44 weken contract nog niet...
    maar daardoor na mijn werk vanochtend de hele middag met de oudste samen quality time, heerlijk! even naar de stad geweest, broodje gegeten, en thuis heerlijk rustig aan gedaan.
    hij is nu uit logeren bij opa en oma, de middelste ligt in ons bed (totdat zijn vader thuis komt vannavond, dan moet ie weer naar zn eigen bedje hihi) en de jongste ligt met koorts in bed...
    beetje onhandig want ik was 3 weken terug bij het cb en toen wilde de arts niet prikken omdat ze de dag ervoor wat verhoging had... nu heeft ze dus 38,6 daarnet... kan ze dus eigenlijk weer niet... maar ik denk ik dat ik gewoon ga met r. want hij zei dat daardoor de kans op bijwerkingen groter was, maar ze is toch al niet fit, dus dan kunnen die (eventuele) bijwerkingen er nog wel bij, anders is ze op een ander moment misschien niet lekker van die prikjes, dan kan het nu beter in 1x, toch?

ehm, verder oja, onze oudste mag afzwemmen zaterdag! supertrots natuurlijk! hij heeft nu 13 maandjes zwemles gehad, super dus! en dan nog een maandje of 2-3 zeiden ze voor het B-diploma, dus dan zijn we mooi klaar voordat de tweede 4 is hihi, dan volgen ze elkaar mooi op!

14. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Surf: wat een verhaal. En wat vervelend die strijd! Hopelijk kom je er uit!

Goofy: hoe staat het met jullie wens voor een vierde?? Zouden jullie in de zomervakantie niet een besluit nemen? Staat me zo bij.

Surf: lekker even zo met de oudste! En super...afzwemmen! Mooi vlot!

Hier was ik er afgelopen woensdag enorm zat van. Maar nu weer nieuwe energie. Net het bevallingsbed opgemaakt ;) moet ook gebeuren. Nu nog even hier en daar flink soppen. Pfff...nesteldrang. Naam staat overigens bijna vast....nog een kleine twijfel...we wachten dus tot kind lief geboren is;)
    Ik ga weer poetsen!

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hij heeft z'n a diploma in the pocket! Trots trots!!

Jaaaa, nog 3 wkn smile, dus dat bevallingsbed moet nu wel n x...

En ben benieuwd naar jullie def naam straks!

Wat n weer buiten zeg, zoveel wind! Ben benieuwd naar de storm van morgen...

16. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Pff, ik kijk 'I'm having their baby' op TLC, wat is dat verdrietig zeg! Een vrouw die haar kind afstaat omdat ze verslaafd is en clean moet blijven om haar andere 2 kinderen terug te kunnen krijgen...
    Een andere vrouw die het kindje afstaat omdat jaar ouders vinden dat ze eerst moet trouwen...
    Tranen met tuiten hier! (Ben alleen dus dan kan dat hihi)

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik heb al n tijdje pijn in m'n middelvinger, bijv bij het instoppen van de lakens...
    Vanaf vanmiddag is hij echt pijnlijk bij het eerste kootje (vanaf je hand gezien), het is dik, kan m moeilijk strekken of buigen...

Mijn oma heeft artrose, kan ik dat nu ook al hebben of is het iets anders? Heb jij n idee?

18. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Auw...dat klinkt pijnlijk.
    Atrose..niet veel verstand van...Op Google staat dat als het in de familie zit, je het wel op jongere leeftijd kunt krijgen. Mmmm....bij aanhouden toch even langs de HA?

Bevallingsbed staat klaar...alleen nog niet op hoogte. Ziekenhuistas moet ook nog steeds. ;) Sprak vandaag iemand die bij de eerste 3 kids op tijd is bevallen en bij de vierde opeens dertien dagen over tijd liep...schrik...neee.....

Het stormde hier gisteren flink. Heel wat omgewaaide bomen gezien. Zelf geen schade. Jullie?

19. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    nee gelukkig zelf geen schade, hoop gezien om me heen... geluk gehad dus!

jee, 13 dgn overtijd, daar zou ik ook niet aan moeten denken hoor!

binnenkort de z'huistas dus ook maar klaarzetten! je kunt tenslotte al zonder risico bevallen, je bent 37 weken! gefeliciteerd!

20. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Smile, alles ok??

Hier vandaag kadootje voor m'n binnenkort geboren neefje... Het rommelt bij m'n schoonzusje, dus ben benieuwd... Ze is nu ruim 39 wkn... Spannend!

Deel Deze Pagina