Zwanger worden/zijn van een 3e kindje!! (2)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door surf, 22 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemamavan2

trotsemamavan2 Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    Hier was mannetje vandaag lekker rustig, nog wel mijn handen vol omdat hij weinig slaapt. Maar geen gekrijs heerlijk. Dan kan ik zo genieten.

Erg druk weekend achter de rug, zoonlief heeft zijn communie gedaan, was erg leuk.
    Maar ik had zoveel last van mijn bekken vrijdag dat ik echt niet meer op of neer kon. Gelukkig waren veel mensen bereid km te helpen met hapjes en drankjes en was ik al slim geweest om niet veel man uit te nodigen.
    Morgen weer naar de fysio ben erg benieuwd. Vooral of ik kleine stukjes auto mag blijven rijden.. Duim duim..

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    tmv2: wat een verhaal joh van je moeder! pff, heftig!

fijn dat jullie ventje wat rustiger was vandaag, scheelt een hoop gestress!
    fijn ook dat er mensen waren die je een beetje hebben geholpen gisteren! ik had ook expres weinig mensen uitgenodigd voor de verjaardagen van de kids, en dat beviel me heel goed hihi

hier lekker bij mn ouders gegeten, mn moeder weer met ons mee naar ons huis gereden, geholpen met de kindjes in bed stoppen en weer naar huis, zo lief! kindjes slapen (deden een beetje moeilijk), maar nu is het rust hihi
    nog even wat gewerkt en straks op tijd naar bedje ;)

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    oja tmv2: ik hoop dat je inderdaad mag blijven rijden, want je hebt nog zoveel last, dan is dat wel het minste wat nog zou mogen, dan ben je in ieder geval weer wat mobieler (ben ook erg blij dat ik nog kan autorijden, ook al zijn het maar korte stukjes...)

4. miran336

miran336 Fanatiek lid

Tmv2; heerlijk dagje zonder huilende beeb. Hopelijk goed nieuws van de fysio vandaag. Succes!

Ik zie hier een zonnetje doorkomen, zal vast niet lang duren gezien die donkere lucht erbij.
    Gisteravond zijn 2 muren behangen in de babykamer, vanavond de andere 2 :D Dan kan de verwarming er weer aan en de gordijnroede en kunnen de gordijnen ingekort worden. Dan kan de commode op z'n plaats en moet hubbie maar eens even wat dozen voor me van zolder halen. Kan ik mooi even zoet zijn in de babykamer de komende tijd. We hebben al letters besteld voor boven de commode aan de muur. Had een leuke site gevonden waar ik de letters in een leuk en speels lettertype heb gekocht.

Ow ja, we hebben onze jongste zoon opgegeven voor zwemles. Hij wordt over een maandje 4 *slik*. Ik vind het zo eng dat hij gaat zwemlessen, het is zo'n ondernemend mannetje en ik vind het loslaten bij hem moeilijker dan bij de oudste merk ik. Van mij mocht het zwemlessen nog wel even wachten, maar we hebben plannen om volgend zomer weer naar Italië te gaan. Op een camping aan een meer, en m'n man zei dat het fijn zou zijn als hij dan 1 of 2 diploma's heeft. Da's ook wel weer waar natuurlijk, dus toch maar aan de zwemles.

5. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hier beginnen we met zwemles na de zomer. Wij dachten dat het voor thijmentje al genoeg wennen zou zijn om naar school te gaan en dan de baby erbij, dan weer zomervakantie, dis beginnen in september (geen wachtlijst hier, dus dat is mooi)

Miran; lekker al wat opgeschoten in de babykamer, leuk! En straks lekker uttelen met wat er van zolder komt, heerlijk!!

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    thijmentje is net opgehaald door mijn vader, ze gaan naar mijn oma toe. kj natuurlijk verdrietig, maar het is te druk voor mn oma als ze alletwee meekomen... mn vader neemt kj donderdag mee zei die net, lief!

de ochtend dus rustig met 1 kindje, want moet zeggen dat je daar toch wel snel aan went als de oudste naar school gaat... ze komen pas rond 3-en terug volgens mij...
    kj is al een paar dagen aan het piepen, weet niet zo goed wat het is. hij wil 's avonds niet slapen, begint steeds te huilen, was vannacht wakker, huilt snel, kan niets hebben zeg maar. ik heb al gekeken of er een kies doorkomt (dat was vorige maand zo), maar dat is niet zo, hij is niet verkouden of iets, dus weet niet zo goed wat het is...

7. saskia81

saskia81 Bekend lid

23 mei 2011
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve meiden,

Hier ben ik dan ook eindelijk weer eens. Het is alweer even geleden, maar ik heb net dit hele nieuwe deel zitten lezen en ga proberen op alles te reageren.

@surf: de oudste bij jou dus ook alweer naar de basisschool, spannende maar leuke tijd dus voor hem. Fijn dat het hem zo goed afgaat. wel snel zo een schoolreisje zeg....dat loslaten is echt moeilijk he? Wel lief van de moeder dat ze een mailtje had gestuurd hoe het hem vergaan was. Leuk al die kleine meisje kleertjes aan je waslijn, en alweer 37 weken dus het mag gewoon gebeuren. Wat is het toch snel gegaan de tijd he? Geniet nog even lekker en straks een super bevalling gewenst meid. Hopelijk ook niet teveel last van je hooikoorts de komende tijd.

@ trotsemamavan2: Minck nog steeds niet zo een doorslaper dus. Hier duurde dat ook wel even hoor. Chiel slaapt nu van 23.00- 06.30uur. Ook zijn eerste prikjes gehad dus, blijft toch altijd even zielig he? Heftig verhaal van je moeder trouwens.
    Oudste communie gedaan, die zit dus in groep 4 dan toch? of niet? Hier doen ze standaard de communie in groep 4. Volgend jaar is onze oudste dochter aan de beurt.

@victoria: ik heb helaas geen tips voor je huis. Hihi hier ook telkens een bom ontploft. Ik heb soms het gevoel dat ik de hele dag alleen maar kan voeden en opruimen en de andere kids vervoeren van en naar school en sport etc.

@mayke: nog gefeliciteerd met je neefje. Heerlijk even van genieten. straks zelf weer zo een kleine hummeltje.

@ dannie: slimme meid dus jullie dochter. Wat goed dat ze bovengemiddeld scoort met alles. Hier ook twee rappe dochters. Ben benieuwd wat ons mannetje zal doen. Hoe gaat het met de oppaskids? 5 is best even aanpoten he? Ik heb er ook elke donderdag 5. Ook die twee van me zus erbij. Best een heel gedoe met van en naar school brengen. Hoe gaat het weer werken jou af? Ik ben gister weer begonnen en ben smiddags heel hard naar huis geraced om de kids te knuffelen. Vandaag ook aan het werk tot half vijf en dan weer weekend gelukkig.

Damyar: Jeetje meid, jullie krijgen het wel heel zwaar te verduren he? en wat een moeilijke keuze moeten jullie maken. IK kan je er niet in helpen maar wil je wel alle wijsheid en kracht wensen om voor julliezelf tot de juiste keuze te komen. Natuurlijk ook even een hele dikke knuffel voor jou meid.

@miran: Lekker aan de babykamer bezig dus. Blijft toch wel erg leuk om te doen he? EN de naam is dus ook besloten. Leuk.
    Avondvierdaagse zit er dus alweer op voor jullie. Lekker! Wij beginnen maandagavond. Alletwee de meiden doen mee, die van 6 voor de tweede keer en die van 4 voor het eerst, zal mij benieuwen of ze het trekt.

@ trotsemams: Jeetje joh 5685 gram das een hele knul zeg. Lekker genieten nu van hem. Is het goed gegaan verder met hem zo in de couveuse de eerste dagen?

@ delfino: dat gevoel van afscheid nemen herken ik heel erg. Elk maatje wat de kast in gaat (definitief) moet ik even wegslikken, hoewel het bij 56 alweer makkelijker ging dan bij 50 en nu moet 62 bijna de kast in en vind ik het wel weer even lastig hoor. Hij slaapt ook nog altijd in de wieg op onze slaapkamer, maar vanavond gaat hij voor het eerst in zijn ledikant in zijn eigen slaapkamer......zucht...wil er nog even niet aan denken hihi!
    Toch gaat het steeds een stukje beter met de acceptatie dat het de laatste keer is (hoewel we een vierde nog niet geheel uitsluiten, zegt mijn gevoel dat het mooi geweest is) Hoop dat T.ygo snel minder gaat huilen meid. Mooie foto trouwens

@Smile: lees bij jou dus hetzelfde, ook meer berusting dat het de laatste keer is. En net wat jij schrijft, ik ben ook heel dankbaar voor wat ik heb. Trouwens prachtmeiden heb je hoor, alledrie, wat een rijkdom!!

Wendy: Knuf voor jou meid, weer een vmk wat een hoop moeten jullie doormaken zeg. Ik hoop met heel mijn hart dat je snel zwanger mag zijn van een plakbeeb.

@ ennasil: lekker op vakantie meid en heel goed dat je daarna voor een second opinion gaat. Ik hoop dat het dan snel raak mag zijn.

@ babyboom: hoop jij ook snel zwanger. Lekker genieten straks van je grote vakantie.

@draagmoeder gezocht: ik kijk daar ook altijd naar, ook met gemengde gevoelens. Die vrouw die de tweeling had gedragen voor het homo-koppel. Ik vind het zo knap dat ze die twee kleintjes dan na die heftige zwangerschap en bevalling kan afstaan. Echt heel mooi dat ze dat kan voor andere! Ik zou dat echt niet kunnen denk ik.

@ hier gaat alles goed. CHiel is alweer 3.5 maand oud. Het gaat hard. Laatste keer op cb (vorige week) woog hij alweer 6050 gram. Het is een heerlijk mannetje die heel vrolijk is en de hele dag lacht en geluidjes maakt. Alleen als hij honger heeft of moe is huilt hij een beetje maar die huiltjes herkennen we inmiddels ook al helemaal.
    Ik ben sinds gister alweer aan het werk, das wel weer even wennen en ik mis de kleintjes behoorlijk maar het is ook wel weer leuk wat andere gesprekken en contacten. Met Chiel zijn gezondheid lijkt het nog steeds goed te gaan en daarvoor zijn we uiteraard heel erg dankbaar. We genieten heel erg van onze drie geweldig mooie kids.

Liefs

8. trotsemamavan2

trotsemamavan2 Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.803
    0
    0
    verpleegkundige
    noord-brabant
    Jeetje Saskia, wat een verhaal! :D maar je bent weer bij.
    Is ook alweer een hele kerel zeg, de 6 kg weer voorbij.
    Ik ga m.inck straks even wegen. Heb soms net idee dat ik hem zie groeien. Ook met kleren, dan denk ik hun, vorige week kon je dit nog aan, ik krijg sommige kleren echt zijn hoofd of armen niet erin gewurmd.
    Hij zit nu echt tussen zo'n maat in, 56 is aan de krappe kant en 62 is nog wat ruim. Maar pfff, het idee dat ik weer kan ruimen, ik herinner me nog als de dag van gisteren dat ik de eerst was deed en ze erin legde.:(

En alweer aan het werk. Ik moet er echt nog niet aan denken..hihi
    Dat is het enige voordeel aan mijn bekken, anders zou ik volgende week al moeten beginnen.

M is inderdaad niet van net doorslopen. Hoewel hij wel steeds vaker 5 uur tussen de voedingen laat zitten. Hij is sowieso niet zo'n slaper overdag ook niet.
    Hier doen ze ook standaard in groep 4 communie, maar ze waren maar met zijn zessen van een klas. Hoewel ze op een katholieke school zitten is het echt nog maar minimaal wat gedoopt is. Maakt ook niet uit. Maar valt op, want ik deed communie eigenlijk met bijna mijn hele klas. Hij vond het helemaal geweldig, dus was een geslaagde dag.

@zwemles, gisteren maar eens gebeld met de juf, want de oudste kwam thuis dat hij nooit meer ging. Hij mag nog niet op voor zijn b omdat hij bepaalde dingen nog moet kunnen. Nu is het probleem dat hij een hele hoge spierspanning heeft en ook niet echt goede samenwerking van spieren. Dus dat was zij willen dat ws nooit zal gebeuren, dus ze ging nu met de zwemcommissienoverleggen wat ze eraan kunnen doen. Zijn borstcrable en rugcrable is niet netjes genoeg. Maar hij krijgt het niet voor elkaar om en zijn voeten te flipperen en zijn armen goed te slaan. Zegt ze Ooh nu vallen er een hoop dingen op zijn plek.. Krijg ik een heel verhaal. Denk ik kom dan eerder. Pfff
    Dochterlief gaat heel goed, die mag na de zomervakantie afzwemmen.

@surf, misschien voelt bij toch aan dat de beeb bijna komt, en voor hem is het ook een verandering zijn grote broer ineens niet meer thuis. Misschien dat het daarmee te maken heeft.
    Hopelijk zit hij snel lekkerder in zijn vel.

@miran, dus de beebkamer begint ook al op te schieten! En al een naam... Ben benieuwd!

@hier, zometeen boefje weer wegen en verder zit ik vandaag in een baaldag.Fysio was zwaar k*t. Bekken stonden weer scheef. (de goede kant zelfs) die pijn van het weekend was idd een zenuw die daardoor wat knel zat. Autorijden mag ik weer niet meer. Alles weer uitgesteld.
    Dus eigenlijk beginnen we weer van voor af aan. Volgende week moet alles nog goed staan en dan mag ik weer gaan kijken wat het doet en bespreken we weer wat wel en wat niet. Ik weet ik heb er echt iets heel moois voor terug en ik heb bij de andere ook BI gehad. Maar ik ben het zooooooo beu. Ik begin nu ook beetje bang te worden dat ik blijvend last blijf houden. Maar de fysio zegt geef het de tijd. Maar ja hij Praat over maanden en ik eigenlijk in weken. :(

Ik ben ook zo blij met mijn mama.. Ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten doen.

Verder weet ik net ff niet meer. Dus sorry voor als ik iemand vergeten ben.

Knuff

9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @saskia: jeetje wat een verhaal joh! haha

wat fijn dat C.hiel het zo goed doet nog steeds en dat jullie kunnen genieten van jullie gezinnetje!!
    alweer aan het werk dus vandaag, gaat echt hard zeg! daarom had je zeker even tijd om hier op ZP te komen hihi
    ik weet inderdaad nog dat ik na mn verlof van tv en kj ook zo snel mogelijk terug naar de opvang reed aan het eind van de dag, het is toch wel weer wat om zo'n kleintje achter te laten terwijl hij al 3,5 maand heel veel bij je is geweest...
    en ook vannacht in zijn eigen kamertje dus, spannend! maar gaat vast goed!

tmv2: jeetje die zwemjuf had wel eerder aan de bel kunnen trekken als ze vond dat hij het nog niet helemaal goed beheerste en of er mssn iets zou kunnen zijn ofzo... als je ziet dat het een kindje niet lukt, dan overleg je toch met de ouders zou ik zeggen!
    en he wat k*t joh van je bekken!! ik had gehoopt voor je dat je in ieder geval nog je mobiliteit zou kunnen behouden, maar helaas niet dus... echt heel vervelend voor je en ik kan me voorstellen dat je er nu echt wel helemaal klaar mee bent na al die tijd!! sterkte!!

hier even een uurtje kunnen slapen, tv is nog met zn opa mee en kj ging natuurlijk ook even dutten, dus mams meteen ook maar even, heerlijk!
    ik had nieuwe zomerjasjes besteld voor de jongens en ik paste hem even aan bij kj, maar nu wil hij m niet meer uit haha, lijkt me iets te warm voor binnen, maar ach, hij had zn kleren nog niet aan, alleen zn hemdje, dat scheelt...

10. saskia81

saskia81 Bekend lid

23 mei 2011
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ trotsemamavan2: Wat naar joh van je bekken. Getver weer een stap terug dus. Bah hoop echt dat het snel beter zal gaan en je snel weer mobiel zult zijn. Gelukkig heb je zo een lieve mama die je helpt.

@ surf: ja in me pauzes op het werk heb ik altijd wel even tijd, dus zal proberen vanaf nu weer wat vaker te komen. hihi nog meer voordelen van weer aan het werk zijn dus....gelukkig nog een uurtje en dan mag ik naar huis...heerlijk mijn meiden en mannetje knuffelen...ik kan al bijna niet meer wachten. Net belde me moeder even (die past als ik werk op) om te zeggen dat hij zo lekker in de wipstoel zat te kletsen, dus ik even met hem praten via de telefoon...werd wel even gek aangekeken hoor hier. Werk namelijk in een echte mannenwereld hihi!!

lekker surf even een dutje gedaan. En lief van het zomerjasje, hij vind hem dus heel mooi! Ben nu wel heel benieuwd naar jullie meisje hoor. Spannend weer.

Liefs

11. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Wow saskia, wat een lap tekst!! DAPPERRRR :)
    En alweer aan het werk.
    Volgens mij heb ik asociaal lang verlof. Ik hoef pas begin september weer. Moest eigenlijk drie weken voor de zomervakantie aan de slag. Maar ik vond het niet echt nuttig om voor drie weken nog op te draven...dus nu neem ik ouderschapsverlof. Daarna zes weken vakantie en dan dus aan het werk. Ik zit nog wel even thuis....maar...de tijd vliegt :)
    En Sas, herkenbaar wat je schrijft. Maatje 50 opruimen is het pijnlijkst...en dan...ach...het slijt wel. Ben nu toch wel happy dat F acht weken is, aan het teuten en lachen is. Dus dat de tijd doortikt is niet alleen maar negatief:) Enne...een vierde is hier ook niet helemaal uitgesloten...maar acht de kans niet heeeeel erg groot:)
    Pffff...de hele dag al achter de pc, aan de rikketik. Nog een uurtje totdat de kids weer thuis komen dus ik wil nog even wat lessen afmaken. Heb alleen niet zoveel zin meer, haha.
    Surf: rommelt het al? Enne...hoe ging je vorige bevalling? Beetje vlot??

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Smile: nee hoor, nog complete rust hier. Verwacht het ook echt niet eigenlijk de komende twee weken.
    Bij tv braken m'n vliezen rond 23 u, weeën begonnen rond 1, 5.15 naar z'huis, 7.15 begonnen met persen, 8.39 u geboren! 10.30 weer thuis :)
    Bij kj werd ik om 1 u wakker van wat weeën, werd snel meer, 3.15 naar z'huis, 4.55 begonnen met persen, 5.03 u geboren! 7.00 weer thuis (thijmentje sliep nog :))

Waren prima bevallingen, weeën goed op te vangen, bij thijmentje n scheur en n knip omdat ik al vrij lang aan het persen was. Bij kaspertje ging het zonder scheuren tot de laatste pers, toen kwam ie er uit met z'n armpje naast z'n hoofdje, dus flink alle kante op gescheurd...
    Hoop deze x zonder scheuren te bevallen...

Krijg wat meer harde buiken de laatste dgn, maar dat had ik bij de jongens ook. Moest bij beiden rond de 39 weken voor n ctg omdat m'n bloeddruk aan het stijgen was en toen waren bij allebei al elke 5 minuten harde buiken geregistreerd, maar die voelde ik lang niet allemaal... M'n buik is gwn groot en reageert nu op elk beweginkje...

Oeps, heel verhaal...

13. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Smile: lekker hoor zo lang vrij! Had ik ook gedaan als ik jou was!
    Bij beide jongens had ik ook de zomervakantie erbij, heerlijk! En nu neem ik tot en met de herfstvakantie vrij ;)

14. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hier ook weer een reactie van mij. Ik vind het nog lastig om iedereen uit elkaar te halen, dus reageer nog niet op iedereen misschien. En heb nu ook maar even tijd.

Daymar: misschien is het een idee om voor jezelf een periode van een aantal weken te nemen om er over na te denken en het met je man te bespreken. Het lijkt me een hele lastige beslissing en voor allebei is natuurlijk wat te zeggen en er is geen 'verkeerde' beslissing.

Moet weer gaan S heeft honger,hopelijk kater meer.

15. Damyar

Damyar Niet meer actief

Hoi ff snel via foon. We hebben erover gesproken. We gaan eerst een gesprek met de gyn aan. Als we een poging wagen dan gaan we geen IVF doen. Dan laten we het over aan moeder natuur en met meds, maar daar moeten we eerst meer over weten. De huisarts vind mijn schildklier waarde te hoog daar is mij nooit eerder tijdens onderzoek iets over gezegd. Maar we willen een poging wagen, wel met een termijn omdat ik ook vind dat je op een gegeven moment verder moet. We denken nu aan tot januari.

16. miran336

miran336 Fanatiek lid

Even vlug voordat ik mijn bedje opzoek...

Het behang zit er in! Morgen mams even lief aankijken of ze de gordijnen (direct) in wil korten ;) Ik heb ze al afgemeten. Het is al zo leuk! Zal morgen even een foto plaatsen voor een eerste indruk.

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Damyar: goed dat jullie samen hebben kunnen beslissen wat je wilt! Ik kan me voorstellen dat je het nog wel wilt proberen maar dan zonder die hele medische check up er omheen... Ik zou wel die utro blijven gebruiken als ik jou was, baadt het niet dan schaadt het ook in ieder geval niet... Ik hoop dat jullie je wens alsnog kunnen vervullen!!

Miran: oe leuk!! Ben benieuwd naar je fotootje!!

18. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Goedemorgen allemaal!

Even een heel kort berichtje van deze kant. Ik lees ales mee, maar ben vaak te moe om te reageren..
    Op de enorme vermoeidheid na gaat t goed, maar sinds twee weken lijkt t wel of ik helemaal geen energie meer heb....

19. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Waf vervelend Mayke dag je zo moe bent! Hopelijk krijg hè nog wat meer energie binnenkort! Mssn zit de beeb in n groeispurtje, dat het extra van jouw lijf vraagt?
    Sterkte, rustig aan!

20. miran336

miran336 Fanatiek lid

Mayke; leuk weer even van je te horen. Die vermoeidheid gaat vast snel beter. Erg vervelend is het hé, op je tenen lopen om alles gedaan te krijgen (thuis, werk etc)

Surf; jullie komen er wel uit meid. Ik hoop dat jullie wens vervult mag worden.

Smile; echt lang verlof heb je zeg! Maar ondertussen ben je wel al druk doende voor de uitgever toch?

Deel Deze Pagina