Wendy: was even benieuwd naar je meid... Ziet er goed uit gelukkig! Weer n mooie streep! Ik blijf duimen!! En n prachtige datum trouwens, 3-3-13! Hier n goede nacht. Gevoed om 22-2.15-7.15... Alleen na de nachtvoeding sliep ze pas weer rond half 4... Maar goed, verder super natuurlijk!!
surf dag en nacht dus niog wat door elkaar? en hoe gaat het met de andere kids en de baby erbij? erg trots zeker? geniet ervan fijn dat ze goed drinkt hoor
Surf; ik vind dat jullie meisje het al hartstikke goed doet hoor 's achts. Heerlijke foto op je fb! Wendy; ik blijf ook nog duimen voor je meis, helemaal omdat het bloeden gestopt is. Ik heb sinds het opstaan een pijn in mijn linker zij, echt stekende pijn. Zullen dit mijn banden zijn? Ik heb ook weer veel harde buiken vanmorgen.
Surf, wat fijn dat het zo goed met haar gaat! Wendy, nou het lijkt erop dat je zwanger bent en blijft!! En idd, een mooie datum: 3-3-13. Tjonge, dan is het alweer 2013. Onvoorstelbaar he! En als alles goed is dan zijn mijn hummeltjes dan alweer 5 maanden! Gek is dat Miran, vervelend he, al die harde buiken. Ik heb er de laatste tijd ook vrij veel last van. Zo, heb net zelf de keuken helemaal gedaan... nesteldrang?? Wat is het een heerlijk weer zeg! Ik denk dat ik zo maar even buiten ga zonnen ofzo... Fijne dag allemaal!
Zwaai Zwaai Zwaai. Surf mooie foto op fb, echt cute. Andere meiden rustig aan en geniet van het lekkere weer. Hier veel activiteiten in de buurt, dus wij zijn vandaag de hort op. Vanmorgen vroeg al naar de markt en dirk van de broek geweest, dus ik kan het weekend goed in. Test bloedtest, nog 35 hcg. Dat was woensdag en normaal halveert het per dag, bij mij ga ik uit per twee dagen ( tja want ik ben lastig gevalletje) Dus half volgende week ben ik weer zwanger vrij, ik heb al licht slijm nog niet echt rekbaar, denk dat ik volgend week ergens ei heb. Maar ik benut hem toch niet, want ik woensdagavond beginnen met decapeptyl ( al kan het geen kwaad als ik wel zwanger zou raken) maar ik wil gewoon even mijn lichaam de rust geven voor alle hormonen, want als ik weer 21 follikels ga oogsten net als de vorige keer dan wordt het wel allemaal heel gevoelig dus een maandje extra rust is alleen maar goed lijkt mij. Wendy: ik duim voor je( wil je niet valse hoop geven, maar mijn ervaring is dat je testen ook donkerder kunnen worden tijdens miskraam. Ik hoop echt van niet, maar houd er wel rekening mee dat het wel eventueel mis kan zijn. Als er nog weefsel zit dan denken de eierstokken namelijk dat je gewoon nog zwanger bent en dan blijft die hcg aanmaken) Miran: weer harde buiken, rustig aan blijven doen hoor, we willen nog niet dat je gaat bevallen. Hoe was het met je zus der eitje? Mooi genoeg voor de pregnyl? Ik hoop echt dat ze snel zwanger wordt, heeft ze moeite met je zwangerschap of...? Tmv2: lekker aan het genieten op de camping? Jullie hebben al zomervakantie toch. Geniet ervan. Elvina: doe jij ook rustig aan met die twee kleintjes in de buik Ben benieuwd hoe een tweelingbuik eruit ziet, als je wil mag je wel een keer foto spammen. Danni: hihhi mannen ook he, maar gelukkig op tijd nog de voeding in huis. Nou ik ga nu echt anders krijg ik aan de stok met mannetje dat ik weer teveel met zp bezig ben hahahah
damyar:dank je wel.. fijn dat je het even zegt... nu maar hopen dat het niet zo is... stiekem voelt het goed.. maar in mijn achterhoofd houd ik wel iets anders... dus dat het toch nog mis kan gaan of zijn... wanneer zou de hcg dan minder worden denk je?
Het HCG wordt pas minder zodra je lichaam weet dat het mis is ( als er geen weefsel meer in de baarmoeder zit) Bij mijn laatste miskraam, ging ik bloeden bij 8 wk ( heeeeeeel ergg veeeeel) en na twee weken bleek alles er nog te zitten en bij 11 wk gecurreteerd. Intussen tijd ook meerdere keren bloed geprikt en HCG bleef stijgen ondanks de hoeveelheid aan bloedingen. Ik ga heeeeeeel hard duimen dat het gewoon goed zit en als je die onzekerheid niet meer trekt dan gewoon verwijzing vragen voor gyn. Knuffels voor jou.
even snel weer via iphone. De gyn kan de waarde van je progesteron en hcg door middel van een bloedtest bekijken en zien of het een goede zwangerschap is. Ook een echo, zij hebben goede apparatuur en kunnen aan de hand van de echo wel zien of het beeld past bij het termijn. Het blijft natuurlijk lastig bij zo'n jonge termijn zwangerschap, maar ze kunnen veel meer dan een vk. Als je nog vragen hebt stel ze gerust, alleen ik antwoord wat later op de avond. Ben namelijk niet thuis.
Heerlijk, wat geniet ik van dit weer! Kids liggen in bed, nu slingers ophangen enz. Morgen verjaardag van onze jongste. 4 jaar geleden was ik me aan het voorbereiden op de keizersnede... waar blijft de tijd Hopelijk morgen ook mooi weer, kan de hele zooi naar buiten. Vanmiddag even op kraamvisite geweest bij vrienden (laatst was ik even alleen geweest, nu met man en kids). Klein meisje is nu 3660 gr en 53 cm, en 6 weekjes oud... jeetje zo klein was mijn jongste bij de geboorte ongeveer hihi. Alweer even fijn mogen oefenen met zo'n miniluiertje, heerlijk...
Wat n rust hier meiden! Zo is het nog wel bij te houden voor me Hier n goede nacht gehad. Ze kwam om 22, 1.15 en 5.30. Alleen was het jammer dat thijmentje rond vieren bij ons in bed was gekropen en dus bij de voeding van half 6 klaar wakker was... Wat is het heerlijk weer, zonnetje schijnt naar binnen, kindjes en mAnnetje hoor ik beneden keuvelen aan de ontbijttafel, dochter in m'n armen, wat wil n mens nog meer! Genieten op de zondagmorgen!!
Hoe voelt dat nu een dochter in je armen ipv een zoon??? Hier moest ik gisteravond erg lachen om manlief, ik had iets leuks gekocht voor de kleine, kijkt hij er na en opeens krijgt hij het spaansbenauwd, zegt hij; je helpt me toch wel he, ik weet niet of ik dit kan....een dochter......pfffff......als ik er over nadenk lig ik de hele nacht wakker! WHAHAHAHAHA...........lieverd is het ook....hihihihi...........maar druk bezig met behangen dus we kunnen allebei nu op die roze wolk proberen te klimmen.
haha die gofychick zie het a helemaal voor me... straks leert hij zelfs staartjes maken hier weer bloed en nu ook buikpijn.. het is over.. dat voel ik gewoon.. alsof ik nu weeën heb en heb rugpijn.. verder is het ok zo.. dat wel hoe gek het klinkt. liever nu dan bij 10 weken of later. maarja hoe weet ik dat alles er straks uit is? al komt er vast niet veel.. het is zo pril.. bel morgen wel de vk op.. kijken wat die zegt
Miran: Gefeliciteerd met je zoons verjaardag. Je had het weer mooi mee en ook gefeliciteerd met je trouwdag. Had je mijn post nog gelezen over je zus? Surf: klinkt idd als genieten. Goofy: hahah die mannen toch. Komt vast goed met hem. Hoe is het nu op je werk? Wen: he jaks, wat vervelend dat het toch heeft doorgezet. Je kunt een verwijzing voor de gyn van de vk/ huisarts krijgen. Heel veel knuffels, weet helaas maar al te goed hoe je je nu voelt. Ik denk aan je. Andere meiden zwaai, alles goed met jullie? Wij zijn vandaag met de jongens naar amusentspark Tivoli in Berg en Dal geweest. Het is niet heel groot, 20 actracties maar ontzettend leuk voor de kleintjes. Ze durfden zelfs beiden met ons in de achtbaan en die gaat best nog hard ook. Stoer vond ik dat wel. Heb veel van ze gefilmd ( videocamera gekregen voor moederdag, ik filmde alles met telefoon) en ook veel foto's gemaakt. Thuis aangekomen zijn ze in slaap gevallen op de bank. Dus we hebben wat later gegeten dan we wilde. Ik had vanmorgen transparant en heel rekbaar slijm, dit heb ik normaal een aantal dagen en dan op dag 3 klodders ( sorry ) dus ik getest en de test is witter dan wit ( en dat met zo'n test van 10 hcg en die van kruidvat 2 voor 5) Ben zo blij dat mijn lichaam eindelijk eens snel die hcg opruimt. Misschien komt dat wel door al die pregnylinjecties die ik heb gehad. Nou ja in ieder geval we kunnen weer vooruit kijken en aankomende week beginnen met nieuwe kansen. Want zoals mijn man zegt, ik moet niet zeggen ik krijg misschien nog een kindje, maar ik zeggen ik word mama van ons derde kindje alleen duurt het wat langer dan we hadden gehoopt. Ennasil: Zie dat je terug bent van vakantie, lekker genoten? Spannend dus aankomende week, ik denk aan je en ik ga heel hard duimen. Toi toi toi.
Damyar, m'n zus haar eitje was weg... Waarschijnlijk gesprongen. Dus kreeg ze voor de zekerheid "huiswerk" mee Dit is hun laatste poging iui. Als ei echt weg is morgen nog dan doen ze pas iui als ze weer een nieuw ei heeft. Na de zomervakantie gaan ze voor ivf als ze dan nog niet zwanger is.
goofy: aah geweldig van je mannetje! hier heeft vriendlief ook steeds geroepen: ik wil geen dochter hoor, want dat kan ik niet haha en anders is het nog niet echt, behalve dat ik haar vandaag voor het eerst een jurkje heb aangetrokken en dat alles roze is... verder is het ook gewoon een baby die slaapt, drinkt, huilt (heel weinig gelukkig!) en poept verschil komt later pas echt denk ik, dus het dringt nog steeds niet echt helemaal door... wendy: onee, meisje toch, wat ontzettend naar! sterkte!! en als je wilt weten of het allemaal schoon is, zou je de vk kunnen bellen, zij kan je doorverwijzen voor een controle-echo (tenminste dat heb ik gehad bij mijn eerste ma) damyar: fijn joh! eitje lijkt er aan te komen, test is weer wit, je lichaam pakt het weer zelf op, super! en dat park zijn wij ook geweest vorig jaar, was erg leuk inderdaad! kj was nog wat klein, maar kon toch al best in wat attracties en tv vond alles geweldig (alleen de botsautootjes niet gedaan geloof ik) miran: leuke dag gehad vandaag? het was in ieder geval lekker weer! en jeetje eitje kwijt bij je zus, moet ze weer een ronde wachten... echt naar dat het zo lang moet duren voor haar hoor!
nog even mijn bevallingsverhaal... nou zoals jullie weten rommelde het donderdagochtend dus al, had (voor)weeen elke 9-11 minuten denk ik, maar soms een half uur ook niet, ze kwamen niet echt regelmatig en duurde nog lang niet lang genoeg... tussen de middag nog geluncht met tv en daarna kj naar bed gebracht. ik dacht ik ga wel even douchen, als het voorweeen zijn dan stopt het mssn en heb ik er niet zo'n last van en als het weeen zijn dat zet het mssn door... om kwart voor 2 lag ik in bed om even te dutten en al binnen 5 minuten kwam er een heftiger wee. en toen had ik voor het eerst het gevoel: dit is een echte wee! gelukkig had ik vriendlief al gevraagd naar huis te komen, dus die was er vanaf 12 uur bij. hij was nog aan het werk in zijn werkkamer, dus ik mail hem dat ik denk dat ik een echte wee heb... hij komt helemaal hyper onze slaapkamer binnen lopen en begint als een kip zonder kop te bedenken wat ie allemaal moet doen. de mc de auto in, koffertje (is die compleet, heb je alles??), lekzeiltje neerleggen etc... ik was ondertussen begonnen met timen en de weeen kwamen elke 4-6 minuten en duurde ongeveer 50-60 sec. om half 3 hebben we de vk gebeld en die zei dat ze rond half 4 langs zou komen. mn moeder gebeld of ze kj wilde komen halen rond 3 uur en dan tv van school wilde halen, zodat wij thuis de rust hadden. even later belde de vk dat ze al in het z'huis was en omdat ik ook in het z'huis wilde bevallen mochten we rustig aan die kant op komen. dus zo gezegd, zo gedaan. rond kwart voor 4 waren we in het z'huis. tijden het ritje er naar toe (10 minuutjes) werden mn weeen minder, dus ik zei al, we gaan vast voor niets, het lijkt weer af te zakken... ik ben ook gewoon vanaf de parkeergarage naar de afdeling gelopen, in de tussentijd maar 1 wee die niet eens heel heftig was. de verpleegkundige zei ook al, nou je ziet er niet echt uit alsof je het heel heftig zwaar hebt... (nee dat had ik ook niet...) de vk was bezig met een andere bevalling dus kwam pas om 17 uur voor het eerst kijken. ook zij zei dat ik er niet uit zag dat ik ging bevallen... (ik natuurlijk in de stress, bang dat ik niet genoeg ontsluiting zou hebben en dat ze me weer naar huis zou sturen). de weeen kwamen ook nog maar elke 7-8 minuten en waren gewoon goed te doen. toch ging ze kijken en had ik al 5 cm, dat viel me dus alles mee! ze moest nog wat dingetjes regelen, dus zou een half uurtje later terugkomen om de vliezen te prikken. ze hoopte dat in de tussentijd de weeen weer wat sterker zouden worden, maar dat gebeurde niet. in de tussentijd hebben vriendlief nog lekker gekeuveld, want ik was nog zeer relaxed. om kwart voor 6 besloten we zelfs nog dat onze dochter F.eline J.asmijn ging heten en niet J.asmijn F.eline zoals we in eerste instantie hadden besloten. We hebben nog even de namenlijst doorgenomen van de SVB om zeker te weten dat dit de naam was... om 17.55 uur kwam de vk om mijn vliezen door te prikken, ik had toen ongeveer 6-7 cm ontsluiting... voor mijn gevoel begon de bevalling toen pas echt. de weeen werden goed heftig en ik kreeg vrijwel meteen een druk gevoel. ik dacht dat ik moest plassen, dus ik nog even snel naar de wc, maar op de terug weg kreeg ik een wee en persdrang. ik dacht, dat kan nog helemaal niet, 10 minuten terug zat ik pas op 6 cm! ik stond nog naast het bed en ik kon het persen niet eens meer wegpuffen zo heftig kwam die wee. dus ik roep naar mn vriend dat ie op het knopje moet drukken (want de vk was nog even eten halen... ze had gezegd bij het weggaan, ik ga wat eten halen, die andere mevrouw die net bevallen is gedag zeggen en dan kom ik terug en ga ik niet meer weg.) dus vriendlief in alle stress op dat knopje geduwd. daarna mij met moeite op bed geholpen. ondertussen kwam de vk binnen gelopen. ik zeggen dat ik moet persen, mocht ik meteen persen! ik lag nog op mijn zij en ik was al min of meer begonnen, want kon het gewoon niet tegenhouden. en toen zei de vk draai je eens op je rug, want ze komt er al aan. dus ik draai me om, het hoofdje komt er uit en floep de rest... 1x persen, en toen was ze er gewoon! het was pas 18.12 uur... echt zo razendsnel, ik kan het eigenlijk nog steeds niet bevatten... ik wilde r aanpakken, maar voor ik het wist lag ze al op mijn buik, dus het aanpakken is maar half half geweest volgens mij... dus al met al heel voorspoedig gegaan allemaal en voor mijn gevoel maar een bevalling van een kwartiertje geweest. ze was nog wat blauw en de navelstreng zat om haar nekje, maar niet heel straks, maar de vk was heel relaxed en ontspannen, maakte zich ook niet druk en inderdaad kwam ze rustig bij en kleurde mooi roze. binnen tien minuten lag ze ook al lekker aan mn borst, heerlijk! ze woog 3610 gram en was ongeveer 52 cm (zelf opgemeten), vanochtend was ze 3480, maar ik heb al melk, dus we verwachten bij de volgende weging al een stijging! het gaat echt super!