@surf, hoe lekker! Hier wilde hij vannacht na de nachtvoeding niet gaan slapen.. Zzzzz Maar ja ooit zal hij toch wel doorslapen. Vandaag zoonlief alweer 8!! Time flies. Hij was nu 11 minuten..hihi
Gefeliciteerd met je zoon! 8 alweer, time flies. Fijne dag gewenst. Onze kids zijn net terug van hun logeerpartijtje bij oom en tante. Er wordt hier alweer volop met de duplo trein gespeeld Ik heb vanmorgen even bedklossen en een ruggensteun gehaald bij de thuiszorgwinkel. Dit weekend wordt er een 1persoons bed gebracht. Die stond bij mijn oma op de zolderkamer als logeerbed, maar die is sinds de eerste achterkleinkinderen kwamen omgedoopt tot "bevalbed" Hij is al regelmatig geleend door nichten van mij en mezelf. Mijn nichtje is een paar weekjes geleden bevallen en ze brengen het bed direct hier langs ipv naar oma. Ik had bedacht dat het handig is om een bed in de kamer te hebben, voor de laatste weken om even op te rusten en ik mag 3 dagen na de keizersnede naar huis, dus op dag 4. Ik weet nog dat ik met de jongens nog niet de hele dag op kon zijn en dus regelmatig boven lag, nu zijn de kids zo groot dat ik het ook gezellig vind om erbij te zijn beneden. Vandaar het bed in de kamer, de ruimte is er wel voor. En we zetten dat bed ook op klossen, en niet ons eigen bed. Het is al zo'n klus met een buikwond in dat hoge bed te klimmen. Het bed boven verschoond mijn man wanneer de kraamverzorgster dat wil en als ze moeilijk gaan doen kan ze controles e.d. beneden op het hoge bed doen.
Dat is wel een handige oplossing Miran, ik vind het bed op klossen ook zo'n gedoe. Ik weet ook niet zo goed vanaf welke week we het eigenlijk moeten doen. De vorige keren is het gebeurd toen ik in het ziekenhuis lag. Lekker dat de kids even lekker gelogeerd hebben! Even rust in huis! Gefeliciteerd tmv2! Fijne dag samen, blijft altijd bijzonder. 8 jaar alweer waar blijft de tijd! Hier is het een druk dagje, vanmorgen met Lynn in het ziekenhuis geweest, ze hebben Lynn verteld wat ze volgende week allemaal kunnen verwachten. Ze was er elf heel rustig onder, ik vind het wel spannend! Het lijkt me zo gek om je kindje achter te laten op de operatie kamer.. ook al is de ingreep maar relatief klein natuurlijk. Morgen moet ik zelf weer naar het ziekenhuis. Het gaat deze week niet zo goed met me, de bloeddruk loopt op. Ik heb sinds het weekeind veel last van harde buiken, al dan niet pijnlijk. Er zit geen regelmaat in maar ik moet er wel echt bij gaan liggen. OOk heb ik wat bloedverlies gehad de afgelopen dagen, dit had ik ook in de zwangerschap van Lynn dus ik maak me niet echt zorgen maar het voelt niet helemaal lekker. Het maakt je toch wat onzeker... Hopelijk kunnen ze me morgen weer gerust stellen en valt het allemaal mee. Morgen gaan we al wel vast alles rondom de bevalling bespreken (dit stond al gepland) ook mogen we dan weer even kijken op de neonatologie. Wij hebebn het natuurlijk al 2 keer eerder meegemaakt dat we daar kinderen hebben liggen, maar ze vonden het wel belangrijk dat we toch weer even gingen kijken zodat als het weer te vroeg komt, we niet overvallen worden door alles. Nu Wout weer ophalen bij oma en door naar de zwemles!
Ik heb bij beide kids zw vergiftiging gehad. Vandaar dat ze zo vroeg geboren zijn. LYnn is spontaan geboren, Wout is gehaald. Tot nu toe vond ik het niet echt spanneder, de controle is nu zo goed. Maar afgelopen week gaat het duidelijk wat minder. Hopelijk is het een tijdelijk dipje en blijft deze kleine man wat langer zitten. Hij mag er nu in ieder geval nog niet uit!
Mayke; met welke termijn zijn de andere kids geboren? Het is dus wel al een beetje spannend bij jou. Succes morgen in het ziekenhuis met Lynn, je hebt het al eens verteld, maar waarvoor moest ze ook alweer heen?
35 en 35.3. Bij Lynn worden de amandelen geknipt. Ik ben blij als t erop zit! Nu snel naar de zwemles!
Weer thuis na de controle in het ziekenhuis. Er zaten wat sporen van Eiwitten in de urine. En ik moest weer aan een lange bloeddruk meting (1,5 uur aan de bloeddrukmeter....) die bloeddruk stijgt dus wel aanpassing van de medicatie maar ik mocht gelukkig wel weer naar huis. Nu over 1,5 week weer terug. Ze willen toch weer minder tijd tussen de controles. Maar goed als het dan wel goed blijft gaan ga ik wel een keer extra op controle.
En de eiwitten dan?? Kan dat geen kwaad?? Wel fijn dat ze je goed in de gaten houden, hopelijk kan je het nog wat weken rekken...
Damyar: wauw meid! Van harte, ik duim dat dit een plakbeeb is. Wat bijzonder dit! Mayke: kan dit idd geen kwaad nu? Wel fijn dat ze je nu extra in de gaten houden. Eigenlijk hoop ik dat je dit keer "normaal" mag bevallen binnen de gangbare tijd. Ik zou je eens een fijne kraamtijd gunnen, zonder steeds dat ziekenhuis in en ziekenhuis uit. Dus ik duim voor je.
Goedemorgen! Hier wederom een nachtje met ongeveer 5 á 6 keer wakker... om 7 uur uit bed gegaan omdat ik echt niet lekker kon liggen. Vanmiddag nog maar even lekker naar bed. Mijn mama komt vandaag terug van vakantie! Helemaal blij! Het zonnetje schijnt al lekker zeg, heerlijk. En we hoeven vandaag helemaal niets.
Wat fijn dat je moeder weer thuis is Miran! Dan kan ze je toch weer even helpen! 34.5 wat gaat het hard! (die kleintjes van mij waren er toen al bijna! gek idee!) wat zal ik blij zijn als ik 34.5 zie staan in mijn banner!!!! Balen dat je zoveel wakker wordt in de nacht. Dat is echt vervelend. Ik slaap wisselend. De ene nacht wat beter dan de andere, maar over het algemeen mag ik echt niet slapen. Soms slaap ik met een voedingskussen, soms zonder, soms helpt het als ik slecht slaap. Hier een rustig dagje, ik neem nu overdag echt mijn rust, ik heb net al 2 uur geslapen. Nou ja slapen in ieder geval op bed gelegen. Ik merk dan ik dan echt even tot rust kom. Vanmorgen met de kinderen naar het zwembad geweest.Nu zijn ze lekker aan het spelen in de tuin. COen is druk aan het klussen op zolder. Ook handig! Gisteren heeft hij veel kunnen doen met mijn en zijn vader. Vandaag is een vriend hier om te helpen. Erg lief dat iedereen zo meehelpt!
Hier nu ook even op bed. Ik merk gewoon dat ik dat middagdutje echt nog nodig heb om de dag door te komen. Anders ben ik rond etenstijd echt gesloopt... Vanochtend de schuur opgeruimd, heerlijk, nu kunnen we weer tot achterin lopen Schoonouders waren nog even op de koffie, daarna met de kindjes nog even buiten geweest, lekker geluncht in de tuin en nu even rust. F.eline ligt bij me te drinken dan kunnen we zo lekker samen slapen. Vanmiddag nog even naar de kermis denk ik. Gisteren was m'n mdr jarig, dus groot deel van de dag daar geweest, was leuk! Miran: fijn dat je mdr weer thuis komt vandaag! Heb je lekker weer wat hulp dichtbij! Vervelend van je nachten zeg! Sterkte!! Nog maar n paar weekjes, aftellen! Mayke: fijn dat manlief boven bezig is, alles wat gedaan is is toch weer lekker!
Damyar: van harte. Ga hier weer heel hard duimen!!!! Mayke: hopelijk blijft het nog even rustig bij jou. Spannend hoor met je bloeddruk en eiwitten. Miran: wow, je nadert het eind van de zwangerschap!!!!!! Hier nog steeds geen water in de keuken. Alles was klaar...blijkt de kraan zelf stuk. Tja, dat kun je aan de buitenkant niet zien. Balen. Nu steeds naar het buitenkraantje lopen of naar de wc...niet echt gemakkelijk. Lees gerust: erg onhandig met drie kleine kids!!
smile: nee dat lijkt me verre van ideaal inderdaad... wordt het vandaag gemaakt of duurt het nog langer? gistermiddag inderdaad nog naar de kermis geweest... we kregen de jongens niet meer weg haha, ze hadden het erg naar hun zin en was echt huilen dat we weer naar de auto gingen, maar ja, het was toch echt etenstijd... vandaag nog geen plannen... de kindjes vermaken zich nog lekker hier en F.eline ligt in bedje, dus we doen lekker rustig aan. (heb nogal last van mn bekken na het geslenter over de kermis gisteren...) jullie nog plannen?
Hallo, Mijn naam is Claudia, moeder van een zoon van 3 en een dochter van 7 maanden. Wij gaan voor een derde wonder! Mag ik mee praten???
Claudia; ja hoor, welkom hier! Ik zie in je banner dat je overtijd bent? Spannend hoor. Smile; balen dat die kraan stuk is, hopelijk is het snel verholpen en kunnen jullie genieten van jullie keuken. Surf; leuk, kermis. Maar ik vind het wel altijd duur om daar heen te gaan. Plannen? Niet meer... Ik heb vanmorgen visite gehad van m'n vriendin met haar dochters, ze zijn net weg. Nu even op de bank hangen met de jongste, heel verantwoord even tekenfilmpjes opgezet Dan blijft hij ten minste ook lekker bij me zitten.
groot gelijk miran! doe ik hier ook hoor als dat zo uitkomt! en de kermis is wel vrij duur ja, 2,50 per kind per ritje ben je wel kwijt, dus na 6 ritjes vonden we het ook wel mooi geweest vanochtend nog even naar de speeltuin geweest en nu lekker weer thuis. moeten wachten tot de boodschappen komen. hopelijk snel en niet pas om 18uur...
Hier spelen de kids buiten. Ik vind het nog steeds spannend en een beetje moeilijk de jongste "los te laten", nu speelt hij met z'n grote broer op straat en in de straat achter ons bij een vriendje. Doen ze vaker, maar meestal als mijn man thuis is... die zegt, maak je niet druk, komt wel goed...
Surf: lekker naar de kermis. Bij jullie is het idd vrij prijzig. Hier zijn alle kinderattracties 1 euro tot max. 1,50 euro. Pony rijden geloof ik 2,00 euro of 2,50. Miran: moeilijk he dat losser laten. Ik ga ook regelmatig even kijken als ze hier achter spelen. Hier hebben we het geluk dat ze achter de poort bij ons vrij veilig kunnen spelen. Is afgesloten. Achterpoorten zijn bij velen hier open en de kids lopen gewoon bij elkaar naar binnen om te spelen. Ideaal. Claudia: natuurlijk ben je hier welkom. Idd 2 dagen over tijd, nog geen test drang haha? Ik zie dat je jongste nog maar 7 maaandjes is, leuk straks evt. 2 vlot achter elkaar. Was je van de andere 2 snel zwanger? Als ik dat mag vragen? Smile: balen zeg van die kraan. Gelukkig heb je wel mogelijkheden nog, maar handig is anders. Hopelijk snel weer gefixt. Hier zijn de 2 oudste vandaag weer voor het eerst naar school. Wij in het zuiden zijn de 1e weer haha. Oudste ging heel goed, voelde zich trots haha. Hij zit nu in groep 3 en nu mogen de mama's niet meer mee naar binnen. Hij mag dus buiten blijven tot de bel gaat en dan moeten ze boven bij de juf gaan staan. In 2 rijen en dan gaan ze met de juf mee naar binnen. Helemaal trots dat hij dat nu mocht, maar toch ook nog wel wat vreemd hihi. Hij kwam tussen de middag alweer thuis dat hij een nieuw woordje had geleerd met lezen en spellen. Het woordje IK. Helemaal glunderend kwam hij mij dat vertellen, hoe lief hihi. Onze middelste was in de ochtend drama. Krijsen, krijsen in de klas. Niet normaal. Ik geloof dat je het buiten nog kon horen. Zo zielig, mijn moederhart brak en ik vond het zo moeilijk om weg te gaan. Wat overigens bijna ook niet ging want hij klemde zich als een aapje aan mij vast. Op een gegeven moment zij de hulp juf zet hem maar op mijn schoot want ik kon geen kant op en op een gegeven moment wilde ze beginnen. Dus gedaan en daarna nog even gespiekt. Toen zat hij sip, maar wel stil weer op zijn eigen stoel. Hij is altijd een gevoelige geweest voor veranderingen. Laatste tijd ging dat weer beter. Maar nu had hij een ander klaslokaal als voor de vakantie (hij gaat sinds half februari al naar groep 1), andere kinderen in de klas, nieuwe juf. De juf was ook nog eens ziek en nu stond er dus helemaal een vreemde voor hem voor de klas. Logisch ook dat hij van de wap was. Tussen de middag nog met hem over gehad en toen vertelde hij dat hij het eng vond. Ach mijn manneke. De middag ging gelukkig heel goed dan weer. Boekje voor lezen, daarna een dikke kus en nu zonder te huilen kon ik weg. Benieuwd naar morgen. Pas mocht hij op een kinderfeestje. Voorheen wilde hij erg graag maar toen hij er eenmaal was en ik weer wilde gaan was het ook huilen. Paar keer geprobeerd maar lukte niet. Toen heb ik hem weer mee genomen. Vond het ook niks om hem daar huilend achter te laten. Maar school is natuurlijk anders. Vond het wel zonde van het cadeautje haha. Eigenlijk voor niks gegeven. Sorry voor eht lange verhaal haha.